Auteur Topic: [De Mol] Elisabet  (gelezen 63341 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #120 Gepost op: 12-04-2019, 10:39:13 »
Daarbij komt nogmaals, dat het om 500euro ging in een opdracht waar sowieso ook al 500 verspeeld was. maw, geen grote financiele ramp voor de mol (ook als je bedenkt hoeveel er in andere opdrachten is blijven liggen)...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #121 Gepost op: 12-04-2019, 10:44:57 »
Dat van de silent disco hoeft geen ramp te zijn voor Elisabet, toch? Het was een heel moeilijke opdracht. Je valt niet meteen door de mand als Mol als je daar iemand fout zet, en het dan op aanwijzing van anderen nog corrigeert ook. Dat met die verloren kaart zie ik echt heel anders. Ook valt er volgens mij niets te testen, als ze die kaart al kwijt is. Maar dat plaats ik nog in het Joeri-topic.
Het is niet Elisabet die test, het is Joeri die Elisabet test met het verbergen van de kaart die ze is verloren. Is effe kijken hoe ze gaat reageren.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #122 Gepost op: 12-04-2019, 10:57:50 »
Het is niet Elisabet die test, het is Joeri die Elisabet test met het verbergen van de kaart die ze is verloren. Is effe kijken hoe ze gaat reageren.

Dat idee had ik ook.

Vooral het verliezen van de kaart doet mij weer twijfelen of ik Elisabet niet te vroeg heb afgeschreven.  ???
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #123 Gepost op: 12-04-2019, 11:33:34 »
Joeri vindt de kaart, Elisabet ziet dat en doet haar hand voor haar mond. Schrikreactie. Dat was niet de  bedoeling. "De mol België" is wel eerlijk met uitzenden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #124 Gepost op: 12-04-2019, 11:46:38 »
Joeri vindt de kaart, Elisabet ziet dat en doet haar hand voor haar mond. Schrikreactie. Dat was niet de  bedoeling. "De mol België" is wel eerlijk met uitzenden.
Als dat niet de bedoeling was, waarom gooit ze hem dan vlak voor zijn voeten neer? ??? Volgens mij test Elisabet Joeri hier hoor, en niet andersom. Joeri moest die kaart vinden, hij kon er moeilijk langs kijken. Ze had die kaart op duizend andere plekken onderweg kunnen weggooien zonder dat iemand dat gezien had.
Andere mogelijkheid: Elisabet verliest de kaart helemaal niet op dit moment, maar al eerder. Ik heb daar net iets over gepost in het Joeri-topic.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #125 Gepost op: 13-04-2019, 01:30:18 »
Opvallend is ook dat die kaart wordt verloren en dat daarna route blijkbaar lastig is en ze een verkeerde route pakken en via een lus weer terugkomen bij het uitzichtpunt. Er wordt tijd verloren. Ik dacht eerst dat Bruno Elisabet mee lokte naar het uitzichtpunt maar dat was Kaat die daar bij Bruno stond. Elisabet was niet in beeld toen Joeri die kaart bij zich stak. De kans is groot dat zij wel gezien heeft dat Joeri die kaart had en Bruno en Kaat niet. Op deze manier is Joeri verdacht omdat hij de kaart had terwijl ze fout liepen. Maar hoe die kaart nu bij Joeri komt? Of Kaat die op de helling misschien achter Elisabet heeft gelopen of Elisabet laat die kaart bij Joeri vallen. Bruno en Joeri liepen steeds vóór de kaart.
 

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #126 Gepost op: 13-04-2019, 09:44:00 »
Dat Elisabet 100 euro pakte bij de survival-opdracht, vond ik in eerste instantie wel tegen haar spreken. Maar de opdrachten waren zo moeilijk (er slaagde er maar 1, die van Bruno, en dan ook nog maar net aan), dat het misschien wel een mooie tactische zet van haar was, denk ik nu. Bij de etiquette-opdracht zeker verdacht. Ook de kaart verloren bij de paintball, mogelijk eerder gebeurd dan we zagen, dus het hoeft niet perse testen van Joeri te zijn zoals ik eerst dacht. Ze ging wel erg fel op Bas met zijn ongeloofwaardige verhaal over de vrijstelling, maar misschien had ze tijdrekken in gedachten, om dan uiteindelijk overstag te gaan.

Ik houd Elisabet nog maar even aan als bijverdachte :).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #127 Gepost op: 13-04-2019, 10:06:03 »
<knip>
Ze ging wel erg fel op Bas met zijn ongeloofwaardige verhaal over de vrijstelling.
<knip>
Ze speelt de ideale kandidaat.
Bij de boottocht deed ze niks behalve vloeken en tieren " maar zij hebben kunnen kiezen".  (Voorzet van Martijn).
Survival tocht idem over het fysiek van Eva, dat niet gebruikt wordt. De andere vielen even stil van die draai om de oren van die kleine opdonder. ,(Voorzet van Eva)
Bij de verfbom ook fel positie innemen en volhouden.

En de andere kant: vlak voor de bom ontplofte " ik kan dees niet aan jong".
Idem in aflevering één bij het beklimmen van de trap zelfde soort kreet.
Als Axel terug komt van navigatie eerste een glimlach maar daarna Bruno met 1100 gaat de wandelstok met kracht op de grond en frustratie op het gezicht.
Afl. 1 Joeri bouwt toren 6 af, die paniekerige blik van haar, te perfectionistisch zijn?

Ze reageert best wel uit emotie, maar gebruikt het ook. Dat zijn minnen en plussen.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2019, 13:44:31 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #128 Gepost op: 14-04-2019, 06:06:34 »
Als Axel terug komt van navigatie eerste een glimlach maar daarna Bruno met 1100 gaat de wandelstok met kracht op de grond en frustratie op het gezicht.
Maar ook Eva kijkt teleurgesteld, en Kaat zegt: "Axel gaat zich schamen". Bas rekt zijn hals nog. Ik denk dat ze Bruno nog niet goed konden zien, die zat achter Axel.
Anders zou het inderdaad een vreemde reactie zijn, van Elisabet.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2019, 06:24:30 door Newbie2 »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #129 Gepost op: 14-04-2019, 23:43:41 »
-Al het geld laten liggen en meteen voor winst van haar avatar gaan...
-de instagramfoto's doet ze redelijk haar best met de tekeningen, niet perfect maar goed genoeg, maar dat wc-bezoek..?
-'ja ik ben de Mol' tegen haar vriend... Als ze tegen hem ka liegen, kan dat zeker tegen de kandidaten van het spel...
-om haar in te dekken een toneelstukje met het extra (rode) scherm...

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #130 Gepost op: 14-04-2019, 23:48:23 »
Ik schrijf Elisabet nog steeds niet af, ze heeft toch iedere aflevering weer iets verdachts.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #131 Gepost op: 15-04-2019, 02:15:13 »
Tegen je eigen man zeggen : ik ben de mol tot twee keer toe. En niet aan je haar zitten wat je doet als je liegt. Elisabet liegt niet tegen Michael. Nooit.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #132 Gepost op: 15-04-2019, 08:13:17 »
Ik ben de Mol. Echt de Mol.
Heb je mij gemist? Echt gemist?

Maar die laatste hadden we vorig jaar ook al, geloof ik? Ik ga hier niet op varen. Mijn gevoel zegt me dat de Mol het bezoek aan een kandidaat gunt, zeker als hij door die kandidaat niet erg verdacht wordt. Kaat is in de war, en Bas verdacht Elisabet tot nu toe ook niet, voor zover ik weet. Verder vond ik haar positie bij de teken/foto opdracht niet erg mols, en werd ze volgens mij ook nog even onnodig verdacht neergezet.

Ik zie in Elisabet wel een finalist, maar toch nog steeds geen Mol.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #133 Gepost op: 15-04-2019, 08:41:28 »
Als ze de mol is, was het een prachtig stukje toneelspel allemaal.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #134 Gepost op: 15-04-2019, 09:55:11 »
Ik heb het idee dat ze bij demol geen toneelstukjes opvoeren (dat bleek ook met Eva gelukkig). Zodoende denk ik niet dat de mol als winnaar uit het avatar spel (+ voordeel bij de test) zou komen. Voor mij nog een reden Elisabet niet (meer) te verdenken.


Komt nog bij dat ze met Joeri 1500 verdient deze aflevering ;)
« Laatst bewerkt op: 15-04-2019, 09:57:34 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #135 Gepost op: 15-04-2019, 10:03:41 »
Ik heb het idee dat ze bij demol geen toneelstukjes opvoeren (dat bleek ook met Eva gelukkig). Zodoende denk ik niet dat de mol als winnaar uit het avatar spel (+ voordeel bij de test) zou komen. Voor mij nog een reden Elisabet niet (meer) te verdenken.
Maar het speelveld was toch voor iedereen gelijk? De Mol had geen voorsprong met voorkennis of iets dergelijks. Ook de uitslag van de test van Michaël kan gewoon echt zijn. Sterker nog: het rode scherm maakt de kans dat Elisabet de Mol is in feite alleen maar groter ;)
...óf niet!

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #136 Gepost op: 15-04-2019, 10:12:43 »
Maar het speelveld was toch voor iedereen gelijk? De Mol had geen voorsprong met voorkennis of iets dergelijks. Ook de uitslag van de test van Michaël kan gewoon echt zijn. Sterker nog: het rode scherm maakt de kans dat Elisabet de Mol is in feite alleen maar groter ;)

Dat is wel zo maar ik vind de mol een nepvoordeel geven flauw (net als bij Eva gebeurd zou zijn, wat gelukkig niet het geval bleek). Daarbij is Elisabet mijn mol niet dus is het ook dit keer goedgekomen ;)

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #137 Gepost op: 15-04-2019, 10:23:06 »
Ik vind het geen nepvoordeel. Iedereen was gelijk en de mol is ook een mens die zn familielid wil zien. (Hoe overdreven t tafereel ook is)
Daarbij heeft de mol een taak om te zorgen dat er geen geld binnenkwam. Als Elisabet de mol is (wat ze niet is) doet ze dit goed.
Kaat hier ook verdacht omdat het lijkt alsof ze expres naar het geld gaat terwijl ze weet dat Elisabet op haar hielen zit.

Beiden zijn de mol niet  ::rofl::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #138 Gepost op: 15-04-2019, 10:26:21 »
Dat is wel zo maar ik vind de mol een nepvoordeel geven flauw (net als bij Eva gebeurd zou zijn, wat gelukkig niet het geval bleek). Daarbij is Elisabet mijn mol niet dus is het ook dit keer goedgekomen ;)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Dat er nu een 'ongebruikelijk' voordeel gewonnen kan worden vind ik het niet anders maken. Kwestie van smaak waarschijnlijk ;)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 15-04-2019, 10:29:39 door Pac »
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #139 Gepost op: 15-04-2019, 10:28:48 »
Het voordeel kan ook een nadeel zijn trouwens. Als haar man verkeerde antwoorden heeft ingevuld op de misschien wel goede mol is dit gevaarlijk voor Elisabet