Auteur Topic: [kandidaat] Kaat  (gelezen 24460 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #40 Gepost op: 26-03-2019, 00:52:56 »
Net de 1e twee afleveringen achter elkaar (en voor het eerst) gezien, later deze week de 3e...  ;D

Kaat lijkt mij voor nu ook de meest verdachte persoon. Zeker tijdens het koken: warrige uitleg naar de mede-kandidaten, ingrediënten aan de kant gooien (waardoor ook het overzicht voor de anderen verdwijnt), niet stap voor stap werken (zodat onduidelijk is wat er nou is gedaan) en belangrijke informatie (zoals het klaarmaken van de vis) gewoon niet vertellen...  ???

En voor de vorm wel weer een goed dipsausje maken... Ik zie dat wel voor me ::rofl::

Datzelfde geldt dan ook misschien voor Bas, maar op een of andere manier kreeg ik de indruk dat zij daarin wel het meest sturend was.

Overigens zijn er nog genoeg mede-verdachten over. Na het Nederlandse seizoen ben ik nu ook wat voorzichtiger met het kiezen van de mol. Niet teveel richten op één persoon.  ;)
« Laatst bewerkt op: 26-03-2019, 00:57:14 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline planetwave

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #41 Gepost op: 28-03-2019, 06:50:58 »
Na enkele malen herbekijken redelijk overtuigd dat Kaat de mol is. Het valt me op dat ze erg vlot meegaat in minder goeie ideeën en haar zin sterk doordrukt bij beslissingen die de groep sturen. 

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #42 Gepost op: 28-03-2019, 16:43:24 »
Kennis Is Macht
Kaat Is Mol

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #43 Gepost op: 28-03-2019, 17:38:46 »
Ik heb Kaat sinds aflevering 3 ook in het vizier
Zij kiest inderdaad steeds haar eigen positie
Bij het koken is de boel al ontregeld
Bij het wandelen stuurt ze ook subtiel de groep aan
Ze maakt voor mij nu even een mol indruk
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #44 Gepost op: 28-03-2019, 17:40:34 »
Na 4 opdrachten is het enkel Kaat die steeds opnieuw de beste molpositie heeft, toeval?

Opdracht 1: Cha ca. Kaat gaat als eerste. Beste posities waren hier als eerste of als laatste gaan. Door chaos te creëren en essentiële informatie niet door te geven mislukt de proef al voor hij goed en wel begonnen is.

Opdracht 2: Vastgeketend. Kaat zit bij de sterkste groep en bepaalt zo hoeveel geld er te verdienen valt met deze opdracht. Door zeer lang te wachten aan de trap zorgen ze ervoor dat er minder geld te verdienen valt.

Opdracht 3: Bootjes. Kaat komt als eerste aan bij de keuze voor het dier. Door als eerste aan te komen, zorgen ze er voor dat niemand nog aan het geld denkt, maar enkel en alleen aan het eerst bij de finish te komen. Roeien lukte blijkbaar niet goed, door dan meteen voor de roeister te kiezen, zet je anderen ook aan om dit te doen. Ze gaat dan wel zeer snel mee in de foute keuze van Eva.

Opdracht 4: Overnachten. Kaat was voor niets bang zei ze in het voorstelfilmpje, maar nu was een spin wel heel erg eng. Ze roepen dat de andere 2 kamers het ook zeker kunnen horen (lees: anderen ook bang maken). Ze besluiten dan ook om de kamer te verlaten.

Extra: Als klap op de vuurpijl heeft Kaat bij het gevecht ook nog eens de belangrijkste positie, namelijk zij mag op de gong slaan. Hierdoor kan je makkelijk de discussie nog even aanwakkeren door niet meteen te slaan of je kan snel zeggen: oké goed, ik ga slaan he...  ::vergroot::

Steeds staat ze op de plaats waar het belangrijk wordt voor een mol, begint wel erg veel toeval te worden als een kandidaat niet?
« Laatst bewerkt op: 28-03-2019, 17:46:58 door Convans »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #45 Gepost op: 28-03-2019, 17:52:15 »
Kaat is nog steeds een grote verdachte voor mij vanwege haar posities en van haar kan ik nog geen enkele onmolse actie opnoemen wat voor de andere kandidaten wel mogelijk is. Maar volgende week weten wij nog meer (voor mij is het Eva of Kaat).

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #46 Gepost op: 28-03-2019, 18:14:47 »
Mooie analyse Convans! Ik houd Kaat ook nauwlettend in de gaten. Ze is sociaal, speelt een rol in zo'n beetje elke groepsdiscussie, pakt sleutelposities en is zo'n leuke spring-in-het-veld dat ze nauwelijks in het oog springt als 'verdacht'. Anders dan bij andere kandidaten heb ik nog geen een keer het idee gehad dat ze een rol speelde, terwijl natuurlijk iedereen in dit spel dat wél doet. Kaat zou wat mij betreft prima passen in het rijtje van de vorige mollen (die allen relatief jong en sociaal sterk waren).

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #47 Gepost op: 28-03-2019, 19:55:46 »
Opdracht 1: Cha ca. Kaat gaat als eerste. Beste posities waren hier als eerste of als laatste gaan. Door chaos te creëren en essentiële informatie niet door te geven mislukt de proef al voor hij goed en wel begonnen is.
Ik denk dat je hier op elke plek wel had kunnen mollen, of je nou als eerste, tweede, derde, vierde of als vijfde aan de beurt was met het koken.
Opdracht 3: Bootjes. Kaat komt als eerste aan bij de keuze voor het dier. Door als eerste aan te komen, zorgen ze er voor dat niemand nog aan het geld denkt, maar enkel en alleen aan het eerst bij de finish te komen. Roeien lukte blijkbaar niet goed, door dan meteen voor de roeister te kiezen, zet je anderen ook aan om dit te doen. Ze gaat dan wel zeer snel mee in de foute keuze van Eva.
Er komt toch altijd iemand als eerste aan op het keerpunt? ???

Maar verder: je laat me wel twijfelen of ik niet te snel was met het afstrepen van Kaat. Het is zeker een lastige...

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #48 Gepost op: 28-03-2019, 20:02:09 »
Ik beweer ook nergens dat je op een andere plaats niet kan mollen? Ik zeg gewoon dat je ofwel best als eerste (je krijgt de hele uitleg en kan dingen weglaten) of als laatste (kan je subtiel nog iets fout doen waar niemand dat meer kan rechttrekken). Dus om het subtiel te doen zonder dat het opvalt moet je bij een van deze groepen zitten, vind ik ;)

En ja, maar Kaat en Eva maakten er echt een wedstrijd van door meteen die roeier in te schakelen. Door de tweestrijd tussen Axel/Ingrid en Kaat/Eva werd ook de 1.500 euro overgeslagen. Als ze gewoon rustig hadden overlegd, was hier veel geld te verdienen. Ik zou als mol ook graag als eerste aan het keerpunt komen, dan heb je het meeste invloed en maak je er echt een wedstrijd van.

Maar dat zijn enkel mijn interpretaties. Het gaat ook vooral om de optelsom van alle opdrachten. Telkens weer op een goede plaats terechtkomen. De andere kandidaten hebben dat geluk niet gehad;

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #49 Gepost op: 28-03-2019, 20:47:05 »
Ik beweer ook nergens dat je op een andere plaats niet kan mollen? Ik zeg gewoon dat je ofwel best als eerste (je krijgt de hele uitleg en kan dingen weglaten) of als laatste (kan je subtiel nog iets fout doen waar niemand dat meer kan rechttrekken). Dus om het subtiel te doen zonder dat het opvalt moet je bij een van deze groepen zitten, vind ik ;)

En ja, maar Kaat en Eva maakten er echt een wedstrijd van door meteen die roeier in te schakelen. Door de tweestrijd tussen Axel/Ingrid en Kaat/Eva werd ook de 1.500 euro overgeslagen. Als ze gewoon rustig hadden overlegd, was hier veel geld te verdienen. Ik zou als mol ook graag als eerste aan het keerpunt komen, dan heb je het meeste invloed en maak je er echt een wedstrijd van.

Maar dat zijn enkel mijn interpretaties. Het gaat ook vooral om de optelsom van alle opdrachten. Telkens weer op een goede plaats terechtkomen. De andere kandidaten hebben dat geluk niet gehad;
Ik denk dat je overal wel iets fout kan doen, dus wat dat betreft kan de mol overal zitten, en is elke plek hier een sleutelpositie. :)
Verder zou ik als mol juist niet als eerste willen, omdat je daar gegarandeerd de meeste fouten maakt. Daardoor kom je sowieso in de spotlights en dat zou ik niet willen.

Dat klopt. Het kiezen om de roeister meteen in te zetten was zeker verdacht. Ik dacht alleen even dat je het echt had over als eerste aankomen bij de keuze voor de kamergenoot. Dat vind ik niet bepaald een sleutelpositie, en sowieso had Kaat er dan geen gebruik van gemaakt, want ze liet Eva dit helemaal beslissen.

En nu ik toch aan het praten ben met een Kaatverdenker: vond je het een verdachte actie van Kaat om te liegen tegen Ingrid en Axel over de tijd van de roeister (“veertien minuten!”)?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #50 Gepost op: 28-03-2019, 21:01:51 »
Citaat
Ik denk dat je overal wel iets fout kan doen, dus wat dat betreft kan de mol overal zitten, en is elke plek hier een sleutelpositie. :)
Verder zou ik als mol juist niet als eerste willen, omdat je daar gegarandeerd de meeste fouten maakt. Daardoor kom je sowieso in de spotlights en dat zou ik niet willen.

Ik zou als mol wel eerst willen eigenlijk. Niemand die op je vingers kan kijken op het scherm en niemand die weet wat je nu precies allemaal vergeten zeggen hebt. Kaat geeft eigenlijk een aanzet tot chaos, waar Bas ook mooi in mee gaat. Omdat Kaat niet de juiste uitleg geeft aan het volgende duo wil Bas daarop inhaken, maar hij maakt het nog erger. Zit je in een later duo kan jouw fout toch nog altijd gecorrigeerd worden? Bij het eerste duo kan je zodanig cruciale informatie niet doorgeven dat zo'n fout nooit meer goed kan worden gemaakt (lees ook: volgorde niet volgen en hals over kop beginnen zoveel mogelijk klaarmaken).

Maar ik ben het met je eens dat je op andere posities ook kan mollen hoor, alleen kan je bijna op elke positie mollen bij de opdrachten van De Mol  ::schaam::

Citaat
Dat klopt. Het kiezen om de roeister meteen in te zetten was zeker verdacht. Ik dacht alleen even dat je het echt had over als eerste aankomen bij de keuze voor de kamergenoot. Dat vind ik niet bepaald een sleutelpositie, en sowieso had Kaat er dan geen gebruik van gemaakt, want ze liet Eva dit helemaal beslissen.

Ja, onrechtstreeks vind ik dus het eerst aan dat keerpunt komen ook wel mols doordat je iedereen aanzet tot snel roeien en minder tot logisch nadenken. Dus als laatste aan dat keerpunt komen, vind ik onmols om het maar even om te draaien.

Kaat gaat wel erg makkelijk mee met Eva he? Dat vind ik zo opvallend, ze stuurt ofwel de groep ofwel gaat ze zeer snel mee op een mening van een ander ook al is die mening niet altijd verstandig. Zo blijf je zelf wat uit de spotlights. Dat lijkt haar tactiek wel: verdeel en heers. De touwtjes in handen hebben, maar dat niet echt laten merken. Als er een slechte voorzet wordt gegeven, kan je daar toch maar gebruik van maken niet?

Citaat
En nu ik toch aan het praten ben met een Kaatverdenker: vond je het een verdachte actie van Kaat om te liegen tegen Ingrid en Axel over de tijd van de roeister (“veertien minuten!”)?

Ik vond het niet verdacht. Toont enkel alleen de sluwheid van Kaat. Je kan het verklaren voor mol Kaat als het feit dat ze Ingrid op de grond wilde doen slapen en zo er eigenlijk op hoopt dat ze sneller de kamer gaat verlaten. Of je kan het verklaren als kandidaat Kaat die het spel hard en fanatiek speelt en koste wat het kost toch een matje wil bemachtigen. Mol of kandidaat, het toont dat ze een sluwe deelneemster is die het spel durft spelen.  ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #51 Gepost op: 31-03-2019, 23:07:36 »
Ik verwacht dat de Kaat-tunnel iets drukker wordt na aflevering 4  ;)

Sinds aflevering 1 een vermoeden en sinds aflevering 2 toch hier blijven plakken en voorlopig totaal geen redenen om andere oorden op te zoeken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #52 Gepost op: 31-03-2019, 23:14:28 »
Ik verwacht dat de Kaat-tunnel iets drukker wordt na aflevering 4  ;)

Sinds aflevering 1 een vermoeden en sinds aflevering 2 toch hier blijven plakken en voorlopig totaal geen redenen om andere oorden op te zoeken.

Ja, ik moet zeggen dat ik me toch ook wat meer begin te focussen op Kaat en Eva. In dat duo'tje loopt er wel wat mis. ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #53 Gepost op: 31-03-2019, 23:20:18 »
Ja, ik moet zeggen dat ik me toch ook wat meer begin te focussen op Kaat en Eva. In dat duo'tje loopt er wel wat mis. ;)

Ik kan Eva ook niet afstrepen, maar je kiest er dan toch echt wel voor om in de spotlights te staan door de test het snelst te maken + je hebt geen invloed of ze daadwerkelijk codes gaan proberen. Je hebt enkel invloed op het niet verdienen van geld, niet op het verdienen van mingeld. Aan tafel heb je invloed op beide. Dus als mol had ik het liefst aan tafel gezeten om dan snel te beslissen om toch 2x te proberen. Wie zorgt ervoor dat dat in een stroomversnelling komt? Kaat... door meteen m/v te zeggen! Eva heeft Kaat in het vizier (of eventueel heeft Kaat Eva in het vizier) dus deze 2 dames spelen de finale vermoed ik

Edit: wie stelde voor om terug te keren naar de boot in opdracht 4? Ze hadden zeer veel tijd verloren tot er plots teruggekeerd werd. Degene die dat voorstelt, was wel onmols.


Dat Kaat dan nog even de hoogste trede niet vastmaakte vond ik ook weer verdacht, Joeri had echt alle moeite van de wereld  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 31-03-2019, 23:26:53 door Convans »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #54 Gepost op: 31-03-2019, 23:55:57 »
Volgens mij was het Eva die dat voorstelde.

Nu Ingrid weg is blijft Kaat voor mij als enige over, met heel misschien Axel.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #55 Gepost op: 31-03-2019, 23:58:45 »
Nu Ingrid als outsider voor Eva foetsie is (karma is a  ;D) vormt Kaat die voor mij. Ofwel Kaat heeft Eva door ofwel Eva heeft Kaat in de smiezen. Maar wie welke rol heeft? Daarvoor ga ik alle afleveringen nogmaals bekijken en letten op beide dames ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #56 Gepost op: 1-04-2019, 00:19:09 »
Durf haar nu wel af te schrijven na haar reanimatie opmerking

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #57 Gepost op: 1-04-2019, 00:21:44 »
Durf haar nu wel af te schrijven na haar reanimatie opmerking

Maar als studente kiné moet je dat echt wel zeggen... dat leer je toch in de les met dit liedje. En iemand afschrijven op basis van een antwoord die niet gegeven werd... gevaarlijk  ::vergroot::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #58 Gepost op: 1-04-2019, 00:31:02 »
Ja, ik kan ondertussen bij zowel Kaat, Eva als Axel zeggen dat ze iets obvious gedaan hebben als Mol dat de aandacht trok. En volgens mij is 1 van die 3 nu toch wel de Mol.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #59 Gepost op: 1-04-2019, 01:48:59 »
Ik stap over naar Kaat  ::joehoe::

Zat vanaf de eerste aflevering op zowel Kaat en Bas, maar zette tot nu toe steeds op Bas in. Nu is het nog steeds een nek aan nek race met Bas (en Eva) wat mij betreft maar ik neig steeds meer naar Kaat, die eigenlijk structureel molse dingen doet op een heel natuurlijk sympathieke onopvallende manier. Met name in de allerleerste opdracht stuurde ze met Bas de kookopdracht meteen in de soep. Goed begin is het halve werk.

Deze laatste afl. wil ze Eva 'redden' en geld uit de pot spelen met foute codes. Zegt ze Elton John waar ze de Bee Gees had moeten noemen bij de silent disco, en probeert dan Bruno dit verkeerde antwoord in de schoenen te schuiven als hij haar corrigeert :D Ze rekt ook tijd en let niet op de aflopende klok. Zij is degene die deze opdracht zo ongeveer als enige geld uit de pot speelt. Kaat zit ook bij de lastige rekenopdracht bij de grote boot-opdracht op het einde, waar gemakkelijk een klein foutje gemaakt kan worden. Ze geeft op geen enkel moment aan dat ze naar de boot moeten voor hulp bij het vraagteken (tijdrekken) en het is Eva en niet Kaat die uiteindelijk dit oppert en erop aanstuurt. (Wat weer een minstreepje is voor Eva). Wanneer de som moet worden uitgerekend nadat Elisabet en Bruno haar het juiste (gin)cijfer hebben gegeven, zwemt ze vooruit, maar heeft de pech dat Axel erop staat om met haar mee terug te zwemmen om de rekensom samen af te maken (al roept Kaat nog iets richting hem in de trant van dat zij het zelf wel doet, maar tevergeefs). Axel is de 'molblock' hier?   :D
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 01:53:37 door Nat007 »