Auteur Topic: [De Mol] Elisabet  (gelezen 62990 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #100 Gepost op: 8-04-2019, 08:12:08 »
Ze leek niet zo blij toen bleek dat Joeri nog een kaart had. Verdachte nr 2 voor mij momenteel. Erg typisch dat ze 1,5 minuut volmaakte met de speech en niet de vereiste 2 minuten.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 08:17:36 door Run »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #101 Gepost op: 8-04-2019, 15:53:33 »
Wat ik weer tegen haar vind spreken als mol is dat ze meteen het laagste bedrag op haar voorhoofd wil. Wie wil het laagste bedrag? Elisabet meteen: Ja ik.. ik weet toch dat ik t allemaal niet kan.

In mijn ogen niet echt mols

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #102 Gepost op: 8-04-2019, 21:40:33 »
Wat ik weer tegen haar vind spreken als mol is dat ze meteen het laagste bedrag op haar voorhoofd wil. Wie wil het laagste bedrag? Elisabet meteen: Ja ik.. ik weet toch dat ik t allemaal niet kan.

In mijn ogen niet echt mols

Zeer onmols ja, maar met zulke acties, waar je tegenover een hele groep juist een opmerking maakt die alleen kandidaten zouden maken, kan juist ook verdacht zijn en geniaal. nu de vraag: Zou je dit als kandidaat zeggen? je wil toch immers dat mensen je verdenken. Elisabet is constant bezig met het spel en kandidaats overkomen, terwijl ze dat hier juist helemaal overboord gooit.

Daarom wil ik haar ook niet volledig uitsluiten. hetzelfde geldt als slapen met de slang. Ik geloof ook echt niet dat ze bang is voor slangen. Ze is volgensmij wel een beetje een freaky type en als spoedarts zie je veel dingen en moet je koel zijn en zij is juist helemaal het tegenovergestelde bij de mol, heeeel emotioneel.

Ik blijf nog even bij Elisabet ::) Al helemaal door de woordkeuzes in het dagboek. Simpele, leuke hint om uit te leggen op het eind.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 21:42:50 door keesisdemol »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #103 Gepost op: 8-04-2019, 22:56:19 »
Die 100 euro op je hoofd wat maakt het uit. Elisabet is slim in het beïnvloeden van groepsprocessen. Over de survivaltocht, dat heb ik bij de opdracht gezet. Het gaat om voorkennis en het dirigeren van 1400 euro naar de juiste/verkeerde opdracht.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #104 Gepost op: 8-04-2019, 23:09:39 »
Die 100 euro op je hoofd wat maakt het uit. Elisabet is slim in het beïnvloeden van groepsprocessen. Over de survivaltocht, dat heb ik bij de opdracht gezet. Het gaat om voorkennis en het dirigeren van 1400 euro naar de juiste/verkeerde opdracht.

Veel heeft ze toch niet gedirigeerd.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #105 Gepost op: 8-04-2019, 23:57:54 »
Kan iemand van de Elisabetverdenkers uitleggen waarom ze de vorige afl. op het strand net voor tijd, als door een bij gestoken en uit eigen beweging, die twee discogangers correct verwisselde en onnodig geld verdiende?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #106 Gepost op: 9-04-2019, 00:16:18 »
Veel heeft ze toch niet gedirigeerd.
Blijkbaar precies genoeg. Te veel valt op hè.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #107 Gepost op: 9-04-2019, 00:18:20 »
Kan iemand van de Elisabetverdenkers uitleggen waarom ze de vorige afl. op het strand net voor tijd, als door een bij gestoken en uit eigen beweging, die twee discogangers correct verwisselde en onnodig geld verdiende?
Omdat Bruno en Kaat toezicht hielden en er signalen kwamen dat twee dansers niet goed stonden. Kin je goede sier mee maken.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #108 Gepost op: 9-04-2019, 01:16:06 »
Omdat Bruno en Kaat toezicht hielden en er signalen kwamen dat twee dansers niet goed stonden. Kin je goede sier mee maken.

Ok bedankt! Dat had ik gemist bij het kijken, zal het nog eens goed terugkijken  ::ok::

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #109 Gepost op: 9-04-2019, 13:05:06 »
Betonmol verspreid fake news door te zeggen dat Elisabet een dochter heeft die Polly heet. En dus noem ik dat fake news. Dit is geen nutteloze hint maar gewoon een hersenspinsel. En naar mijn mening moet het hier niet gaan over de kinderen van de kandidaten dat is lekker privé.
Ik heb het hier gehad over een molloot die meedoet aan dit fantastische programma. En dat de geboorte datum. Dat is wat anders dan Polly is dochter van. Daar heb ik het niet over gehad. Theoreticus, je zit gewoon fout, geef dat naar gewoon toe. Je haalt de boel door elkaar .
Ik zie op een ander forum een link naar de Pinterest van Elisabet en dat daar geboortjekaartjes ed. van 'Polly' staan. Lijkt me relevant dus ik post die link hier. Fake news is dat niet. Al kan het wel dat de makers het internet vol planten met valse aanwijzingen. Als Elisabet 2 zoontjes heeft zal daar allicht geen Polly tussenzitten. Case closed dan.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #110 Gepost op: 9-04-2019, 14:14:21 »
Ok bedankt! Dat had ik gemist bij het kijken, zal het nog eens goed terugkijken  ::ok::
Kan ook nog gewoon een "molfoutje" zijn, je denkt het fout te zetten en dan zet je het gewoon goed.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #111 Gepost op: 11-04-2019, 10:09:51 »
Omdat de koffie hier al redelijk lauw begint te worden; voor diegenen die een vers bakje willen er is ruimte genoeg in deze tunnel. En mocht er nog iemand korte en bondige lijstjes hebben waarom Elisabet niet de mol zou kunnen zijn, dan kan ik daarvan vast een groot deel weerleggen. m.i. zijn er nogal gemakzuchtig veel oordelen geveld over Elisabet die bij herbekijken en herbekijken gewoon niet kloppen. En als je die opstapelt dan wordt het een drempel.

1) Slapen met een slang voor 500 euro. Dat noem ik vertrouwen kweken, Martijn en Ingrid zullen Elisabet niet verdacht hebben.
2) De wissel op het strand. Elisabet zet ze wel eerst fout he! Maar dan komt het commentaar van de toezichthouders Bruno en Kaat. Dat zal ze in eerste instantie niet gehoord hebben, maar aan het einde van de opdracht is er meer contact en is duidelijk dat zowel Kaat en Bruno overtuigd zijn van de fout. Daar moet je dan ad hoc een beslissing over nemen.
3) O o o wat deed ze het goed in de kajuit. Dat viel reuze mee. Het bord afvegen ok, dat is onmols, maar de rest, vertragen met de morse code met de flessen, vertragen met de gele buizen. Folly als oplossing roepen voor de morse, maar het moest Polly zijn, gespeld door Bruno. En de vlam werd pas als laatste opgelost, daar heeft die natte fakkel alvast mooi kunnen drogen. In de kajuit is minstens zo veel vertraging opgelopen als in het water.

De keuze voor de mol: Ik had dat wel verwacht als antwoord op het misschien scherm. Das ijzersterk.
Vietnamees koken: gaat als laatste koken (molpositie) en doet een scheutje kruiden door de groente precies zoals in de briefing was aangegeven.
Wandelen met de bol: vertragen bij het eerste bord, die 200 moet kunnen, niet doorlopen bij het bamboedansen, rennen voor de trap, vertragen op de trap.
Roeibootjes: ze begint met roeien en geeft het over aan Martijn. Onderweg heel stil, alleen op de momenten waar het omgaat de explosie. Martijn gaf goeie voorzetten. Ze komen als eerste aan bij het eindpunt omdat ze een excuus hadden om geen pinda's te pellen. Slapen met de slang, ideale dekmantel.
Vovinam, Axel pusht om de punten te verdubbelen, maar bij de 800 geeft Elisabet een duidelijk nee af. (net zoals Kaat en Ingrid). Dat was het sleutel moment van de opdracht.
Verfbom, duidelijke stellingname - super kandidaats - nee Eva niet terug. Na de omslag van de vraag Eva is de afvaller naar een van jullie is de afvaller blijft ze in die rol zitten. Nee ik wil niet proberen voor de juiste combinatie. Ze liegt overduidelijk over man/vrouw. Hier kan ik niet veel soeps van maken. Alleen als duidelijk is dat de groep het gaat proberen met de knoppen, dan kan je een Mereltje ik ga voor het geld in aflevering 1 doen, door in dit geval kandidaats te blijven. De meerderheid is toch al voor.
Elisabet benoemt de kleuren van het konijn bij het ontbijt. Hoe kon ze dat zien?
Silent disco: zie punt 2 hierboven.
Escape room boot: zie punt 3 hierboven.
Bij de survivaltocht begint ze in de underdog positie met 100 euro, want zij is zo denkt iedereen niet de fysieke sterkste. Maar wie niet sterk is moet slim zijn. Bas en Eva gaan vuur maken, en dan wordt het vuurtje opgestookt: Eva begon over haar fysiek en nou geven wij haar een niet fysieke opdracht. Voor het navigeren geeft Joeri aan, met mij maar even wachten. De suggestie is opgepikt en overgenomen. Joeri die vanaf 20 meter met een Decathlon (daar ben ik geen fan van) een meloen moet doorboren. Het is bepaald geen professionele boog, deze opdracht kon per ongeluk slagen, maar de kans is klein. Precies waar je de 1400 euro van Joeri heen wilt dirigeren.
Vietnamees Diner. Een speech van 600 euro mislukt. Zenuwen ja, prima, maar niet genoeg inzet getoond. En teveel wijn drinken, net zoiets opvallends als het vegen in de kajuit. Buitencategorie. Want in de etiquette regels stond niets over het feit dat vrouwen heel matig moesten zijn met wijn drinken.
Bij het bevrijden van Bas heeft Elisabet niemand neergeschoten. Bas en Joeri schoten op het laatst samen op de schutter bij het sanitairgebouw. Vooral opvallend is weer die super kandidaat houding, alles goed benoemen, de vrijstelling zien en benoemen. Joeri kan Bas met die kennis daarom af schieten, maar doet er niks mee. Ook in de cel begon de vertragende discussie al "wat is jouw voordeel Bas, zo werkt het spel niet". En het verliezen van de kaart. Kan er alleen maar naar raden wat de bedoeling was, het leverde wel acht minuten vertraging op (door Joeri). Een probeersel?

Aflevering vijf wel nep mol acties: zoals met die kaart, en de badge van Bruno over de lijn, dat zou een kandidaat nooit doen.

Voor aflevering zes is aangekondigd dat het bezoek niet komt. En wie is er vooral met het bezoek bezig geweest? Juist Elisabet, die is daar (als enige?) mee bezig geweest. En wie zien we lachen bij die avatars: Elisabet en Joeri. Dus teleurgesteld is ze niet.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2019, 10:39:39 door foxhunter »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #112 Gepost op: 11-04-2019, 10:40:02 »
- Deel 1 -

Wow Foxhunter, nu ik mijn post wilde posten zie ik dat de inhoud van onze posts aardig overheen komt..  ::rofl::

Aangezien ik nu wel deze post heb getypt ga ik die toch versturen.  :P

Citaat
Op basis van het moldagboek uit aflevering 2...

Citaat
"Het is ongezien wat jullie mij aandoen. Ineens komen jullie af om te zeggen dat ik de Mol mag zijn.
Ik vind het eigenlijk toch wel heel leuk.
Ik heb de indruk dat het saboteren en misleiden wel lukt en dat geeft mij dan wel voldoening, maar ik kan dat nergens uiten.
Ik denk dan aan de mensen die zeggen: ik neem u echt in vertrouwen. En als ik met jou praat, dan ben je zo eerlijk. Jij kan het niet zijn, dat weet ik zeker. Die mensen gaan mij schrappen, dus die gaan er vroeg of laat uit liggen.
En dat vind ik erg.
Want ik voel met telkens een moordenaar die op zoek is naar een volgend slachtoffer..."

...kom ik op het volgende uit:

Naar mijn mening moet de mol eigenlijk haast wel een vrouw zijn gebaseerd hierop. Ik vind dit een typische manier van praten voor een vrouw (het moldagboek is een vervormd audiofragment van spraak van de mol).
Mannen gebruiken doorgaans toch minder woorden om hun emoties te uiten/uit te vergroten/te overdrijven (woorden zoals 'ongezien', 'echt', 'heel' of 'zo' worden in dit fragment op een vrouwelijke manier gebruikt), die zijn minder expressief dan vrouwen. Ook vind ik het vrouwelijk overkomen om een schuldgevoel te uiten over het misleiden van mensen. Verder worden vrouwen vaak sneller in vertrouwen genomen dan mannen. Dat de mol zegt zich te voelen als een moordenaar die op zoek is naar zijn volgende slachtoffer vind ik weer zo'n typisch vrouwelijke uitspraak, het is weer een vorm van overdrijving. Vrouwen hebben over het algemeen ook meer behoefte eraan om hun emoties te uiten dan mannen (al is het maar omdat dat voor mannen minder cultureel geaccepteerd is en zij dus meer gewend zijn om emoties op te kroppen), dus moeite hebben met het niet kunnen uiten van dingen vind ik ook typisch vrouwelijk. De mol lijkt me verder ook een expressief/extravert iemand, aangezien zo iemand het snelste moeite zal hebben met het niet kunnen uiten van dingen.

Daarnaast was het iemand op wieisdemol.be opgevallen dat de mol in dit moldagboek vaak het woordje 'wel' gebruikt. Iemand van die site heeft bijgehouden hoe vaak de kandidaten het woordje 'wel' gebruiken in de eerste 4 afleveringen en daar kwam het volgende uit:

Citaat
Kaat 37
Eva   29
Elisabet   17
Axel   15
Bas   15
Joeri   15
Bruno 5

(Bas, Joeri en Bruno ben ik niet zeker van want was mijn telling van de eerste twee afleveringen kwijt). Ik kan uiteraard hier en daar ook wel eens een 'welletje' gemist hebben dus niet 100% maar het is wél duidelijk dat vooral Kaat en Eva zeker een neiging hebben om veel 'wel' te zeggen in hun taalgebruik. Ook Elisabet leek dit te hebben maar de laatste twee afleveringen plots een pak minder, is dat bewust zo gemonteerd?

Ik blijf twijfelen aan of ze het nou is of niet en dan vooral door het dagboek van de mol. Aangezien Kaat voor mij wel echt afvalt als optie zou Elisabet dan de enige vrouw zijn die overblijft als optie.

Ik heb de introductiefilmpjes van alle overgebleven kandidaten bekeken op vier.be om te zien hoe zij een op een praten buiten de uitzending om en ik zie het stuk uit het dagboek geen enkele man zeggen. De enige man die het woordje 'wel' überhaupt gebruikt, is Axel en dan maar een keer in een fragment van 36 seconden. Verder gebruikt Axel woorden als 'redelijk' of 'een beetje' en niet woorden als 'zo', 'heel', 'echt'... hij is kortom iemand die niet zo van het overdrijven of uitvergroten is, terwijl de persoon uit het moldagboek toch een handje van het uitvergroten en overdrijven van dingen lijkt te hebben. Ik zie hem daarom dit fragment niet zeggen.

Elisabet daarentegen gebruikt het woordje wel 4 keer binnen 42 seconden. Ook gebruikt ze woorden als 'extreem' en 'fantastisch' wat gezien kan worden als overdrijving.

Ook opvallend is dat het zo lijkt te zijn dat Elisabet in aflevering 3 en 4 (nadat dit dagboek van de mol is uitgezonden en mensen het gingen analyseren) veel minder het woordje 'wel' zegt in de uitzending.
Verdacht opvallend zelfs, kan bewust gedaan zijn om haar uit de spotlights te houden als ze de mol is.. gebaseerd op haar introductiefilmpje zou ik zeggen dat zij het woordje 'wel' minstens zo vaak gebruikt als Kaat en Eva.



anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #113 Gepost op: 11-04-2019, 10:40:10 »
- Deel 2 -

Wat me wel tegenstaat om haar als mol te zien:
1. Sliep met een slang voor 500 euro
2. Wisselde 2 mensen die fout stonden onnodig om op het strand waardoor 500 euro werd verdiend
3. Deed het goed in de kajuit (ze had het idee om de letters op het bord uit te vegen en om die flessen zo neer te zetten dat de morse code gevisualiseerd werd)
4. Corrigeert Axel wanneer hij een dubbele tik wil geven op de gong terwijl de groep niet verdubbelen wil
5. Ze wilde niet meer verdubbelen na ronde 3 nadat Bruno bijna de bal kwijt was geraakt
6. Nam vrijwillig het laagste bedrag bij de survivaltocht (100 euro) en hield zich verder afzijdig bij het bepalen wie wat ging doen
7. Zou een wereldactrice zijn als zij de mol is (nog beter dan Kaat naar mijn mening.. terwijl ze zelf heeft gezegd voordat ze als mol gekozen kan zijn dat ze niet goed liegen kan)

Op basis hiervan zou ik zeggen dat ze het niet is.. maar.... een van de mannen heeft precies die woorden uit dat dagboek gezegd dan?  ??? Sorry maar dat gaat er bij mij ook niet in.

Waarom Elisabet wel de mol is:

1. Gebruikte af en toe de verkeerde bouwtechniek (twee rondjes per keer gebruiken ipv rondje - vierkantje) bij de kookopdracht
2. Bleef als laatste over bij het bouwen van torens en bouwde de laatste torens (zo heb je het meeste invloed)
3. Was traag en erg vermoeid in de zwakke groep op de trappen
4. Wilde vrijwel meteen doorlopen ipv dat de groep nadacht over wat de zwakste schakel was (wat ervoor zorgen kon dat de zwakke groep sneller zou zijn)
5. Zei dat er bij de wandeltocht geen risico's genomen moesten worden medisch gezien (poging tot vertragen)
6. Merkte op dat het konijn dat gezien werd bij het ontbijt wit was en bruine vlekjes had (dit vind ik nu net wel mols want stel nou dat de groep voor de juiste letter (M/V) kiest.. dan zou de groep wel geweten moeten hebben hoe dat konijn eruit ziet zodat de afvaller 2 keer het verkeerde kiezen kan)
7. Wilde verdubbelen na ronde 2 terwijl Bruno al een keer de weg naar de bal vrij had laten zijn (maar haar redenatie dat de mannen nu nog fris waren vond ik dan weer logisch)
8. Was fel tegen het terugkeren van Eva, wat een aanleiding voor Eva kan zijn geweest om voor zichzelf te kiezen, waardoor de pot leeg werd geplunderd (maar dit kan ook als kandidaats gezien worden)
9. Maakte in de kajuit 2 fouten die Bruno corrigeerde (ze zei F O ipv P O, terwijl ze zelf nog kort lang lang kort zei en kort lang lang kort staat voor de letter P en overduidelijk niet voor de letter F... was dit een bewuste fout? Ook wilde ze de buizen anders leggen terwijl Bruno die al goed had gelegd)
10. Ze stond überhaupt in de kajuit (waarom zou de mol haar daar neerzetten aangezien ze een van de fysiek zwakkeren is? Tenzij ze zelf de mol is en hoopte voldoende te kunnen vertragen op de hierboven beschreven manieren...)
11. Ze mocht als tweede naar het toilet gaan bij het diner (dan had ze nog een ruime keuze uit de enveloppen)
12. Vervolgens lukt het haar niet om een speech van 2 minuten te houden (waardoor 600 niet verdiend wordt, het op een na hoogste bedrag)
13. Ze werkte mogelijk mensen die hun opdrachten uitvoerden bij het diner tegen
14. Ze drinkt heel veel wijn en lijkt daarmee niet haar best te doen om de voornaamste gast te zijn (wat mols is aangezien de daarmee te winnen positie onmols is)
15. Bij het paintballen raakt ze de kaart kwijt (die wel voor de neus van Joeri valt)
16. Wanneer ze Bas hebben gevonden, trekt ze zijn verhaal in twijfel (kan gezien worden als een poging tot tijd rekken)
17. Ze wordt überhaupt niet afgeschoten door de sluipschutters (ik denk dat die de mol op zijn minst zouden sparen totdat Bas gevonden zou worden aangezien de mol bij hen hoort)
(18. Zegt tegen Joeri dat Bas een vrijstelling heeft (kan gezien worden als een poging om een conflict uit te lokken wat voor vertraging zorgt en mogelijk ook voor dat Bas door Joeri wordt neergeschoten.. maar volgens mij konden de pasvragen alleen verdiend worden als Bas in de jeep zou zitten, dus dan lijkt mij dit geen moltactiek))

Dus op zich heeft ze wel een aantal 'molacties' op haar naam staan. Maar.. in aflevering 3 heeft ze zo goed als niet gemold als ze de mol is, is mijn conclusie.

Er klopt gewoon iets niet, wie is het nou.  ???

Ik kan haar eigenlijk niet uitsluiten. Ondanks enkele onmolse acties zou ze het best kunnen zijn (al zit dan met name haar acteerwerk me echt dwars... wat mij betreft mag ze naar Hollywood als ze de mol is. Maar misschien is ze juist ook gekozen om die reden).
« Laatst bewerkt op: 11-04-2019, 13:52:32 door Saskiaax95 »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #114 Gepost op: 11-04-2019, 10:42:48 »
Omdat de koffie hier al redelijk lauw begint te worden; voor diegenen die een vers bakje willen er is ruimte genoeg in deze tunnel. En mocht er nog iemand korte en bondige lijstjes hebben waarom Elisabet niet de mol zou kunnen zijn, dan kan ik daarvan vast een groot deel weerleggen. m.i. zijn er nogal gemakzuchtig veel oordelen geveld over Elisabet die bij herbekijken en herbekijken gewoon niet kloppen. En als je die opstapelt dan wordt het een drempel.

KNIP KNIP KNIP

Voor aflevering zes is aangekondigd dat het bezoek niet komt. En wie is er vooral met het bezoek bezig geweest? Juist Elisabet, die is daar (als enige?) mee bezig geweest. En wie zien we lachen bij die avatars: Elisabet en Joeri. Dus teleurgesteld is ze niet.

Zo blij met jou in deze tunnel. Ik had vanaf aflevering 1 Elisabet als hoofdverdachte, net nu ik langzaam andere mensen begon te verdenken komt deze post! Ik blijf hier lekker zitten ::ok::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #115 Gepost op: 11-04-2019, 14:12:46 »
Nog iets wat ik niet begrijp. Bij de bootopdracht. Zou je als mol Elisabet sturen naar een opdracht vol met puzzels? Bruno begrijp ik nog. Elisabet is heel slim en dat weet iedereen. Als ik de mol zou zijn had ik nooit elisabet gestuurd.

Volgensmij heeft Elisabet (als mol) gewoon Bruno zwaar onderschat. Bruno was daar heel goed op dreef.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #116 Gepost op: 11-04-2019, 14:19:00 »
Nog iets wat ik niet begrijp. Bij de bootopdracht. Zou je als mol Elisabet sturen naar een opdracht vol met puzzels? Bruno begrijp ik nog. Elisabet is heel slim en dat weet iedereen. Als ik de mol zou zijn had ik nooit elisabet gestuurd.

Volgensmij heeft Elisabet (als mol) gewoon Bruno zwaar onderschat. Bruno was daar heel goed op dreef.

Ik zie dit ook als een reële mogelijkheid ja. Bij de wandeltocht heeft ze juist laten zien dat ze een van de fysiek zwakkeren is, dus die wil je dan toch niet uit het water halen als mol? Of wilde de mol hier zelf liever niet een uur lang zwemmen?  ::) De kajuit is een prima molpositie, het oplossen van alle raadsels is afhankelijk van wat er zich in de kajuit afspeelt. Verder is Bruno overduidelijk niet de mol.. maar Elisabet blijft een twijfelgevalletje.

Ze maakte ook een aantal fouten daar die Bruno corrigeerde.

Bruno is verder een passief iemand, dus misschien had ze gehoopt ook dat zij hier de leiding pakken kon en hij haar niet zo in de weg zou staan.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2019, 14:23:04 door Saskiaax95 »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #117 Gepost op: 12-04-2019, 08:35:12 »
Voor de Elisabet-verdenkers: ze pakt bij de diner-opdracht de envelop van de ton die anders ligt dan de andere enveloppen. Haar speech van 600 euro ligt bovenop (niet ingestoken). Joeri als eerste heeft hem laten liggen, maar Elisabet was direct na hem aan de beurt. Als Joeri hem wel had gepakt, dan lagen de enveloppen nog steeds geordend voor een tweede keus.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #118 Gepost op: 12-04-2019, 08:46:35 »
Elisabet bij de Silent Disco.
Elisabet probeert de vrouw met het kleedje (jurk/rok) fout te zetten, de derde in haar vak.
Kaat en Bruno reageren. Nee die is niet goed.
Elisabet heeft in de gaten dat haar poging is opgevallen en probeert het ongedaan te maken. Kaat roept weer ja dat dachten wij ook en dan heel opvallend Bruno die roept dat dachten wij niet.
Elisabet heeft haar mol poging ongedaan gemaakt omdat het opviel. Maar Bruno heeft genoeg gezien, alleen Kaat niet, die heeft niet door wat er net gebeurde. En Joeri roept goede wissel. Maar bij hem zal er toch een lampje zijn gaan branden door die wissel en de manier waarop dat gebeurde.

Elisabet bij de opdracht Bas bevrijden.
Bruno weet van aanvang aan al dat Elisabet de mol is, dat verklaard zijn gedrag in het verdere verloop van de opdracht. Elisabet verliest de kaart, Joeri pakt hem op en verbergt hem. Ondertussen leidt Bruno Elisabet even af. Ik dacht hier een samenwerking te zien tussen Joeri en Bruno, maar dat hoeft niet per se. Het gedrag van Bruno was weer zo opvallend "even van het uitzicht genieten" en Elisabet kijkt met hem mee. Ondertussen kan Joeri de kaart verbergen. Joeri gaat Elisabet testen en loopt een verkeerde route. Ik denk dat Joeri genoeg weet en hij pakt de kaart weer tevoorschijn. Bij het bevrijden van Bas is Elisabet heel kandidaats, hier wordt Joeri terecht als molser aangeduid dan Elisabet door meerderen hier. Maar Elisabet kon niet anders dan nog een poging doen om zand in de ogen van Joeri te strooien. Aan de finish blijkt de hanger van Bruno toch over de lijn te zijn gekomen. Zogenaamd als beloning voor Bruno "omdat hij zich opofferde", maar ook hier is het zand in de ogen strooien. Dat lukt natuurlijk niet meer bij Bruno en ook niet bij Joeri, maar wel bij de anderen.

De Silent disco was een ramp voor deze De mol 7. En de vissers Axel en Bas (Martijn en Eva er al uit) gaan het zwaar krijgen op de korte termijn. De afvaller van komende zondag moeten we dan ook bij die twee gaan zoeken.

Bij de boot opdracht: Bruno wist van de Silent Disco al dat Elisabet de mol was. Dat verklaard meteen waarom zij samen in die kajuit stonden. Kijken of ze de opdracht heel goed kon doen en Bruno afschudden. Maar nee Bruno trapt er niet meer in. Misschien gaat de pot dit jaar wel heel hoog worden, omdat de mol al ontdekt is?

Voor de verzameling:
Voor de Elisabet-verdenkers: ze pakt bij de diner-opdracht de envelop van de ton die anders ligt dan de andere enveloppen. Haar speech van 600 euro ligt bovenop (niet ingestoken). Joeri als eerste heeft hem laten liggen, maar Elisabet was direct na hem aan de beurt. Als Joeri hem wel had gepakt, dan lagen de enveloppen nog steeds geordend voor een tweede keus.
« Laatst bewerkt op: 12-04-2019, 08:50:27 door foxhunter »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #119 Gepost op: 12-04-2019, 08:56:09 »
Dat van de silent disco hoeft geen ramp te zijn voor Elisabet, toch? Het was een heel moeilijke opdracht. Je valt niet meteen door de mand als Mol als je daar iemand fout zet, en het dan op aanwijzing van anderen nog corrigeert ook. Dat met die verloren kaart zie ik echt heel anders. Ook valt er volgens mij niets te testen, als ze die kaart al kwijt is. Maar dat plaats ik nog in het Joeri-topic.