Auteur Topic: [Aflevering 1] - 10 maart  (gelezen 10900 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #20 Gepost op: 10-03-2019, 22:26:39 »
Wat een manier om te beginnen. De twist was al bekend: er is nog geen mol gekozen. Maar de aanloop naar de uiteindelijke molverkiezing was beiregoed in beeld gebracht. ::ok::

Goed om te weten dat er al 3 voorgeselecteerd waren. Tof ook om te zien hoe Gilles in de nachtelijke uurtjes de mol zal gaan briefen ::bravo::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #21 Gepost op: 10-03-2019, 22:27:25 »
Tof ook om te zien hoe Gilles in de nachtelijke uurtjes de mol zal gaan briefen ::bravo::

Ja, fantastisch! Daar hoopte ik al op dat we dat te zien zouden krijgen. ::boogie::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #22 Gepost op: 10-03-2019, 22:27:34 »
Wat een ver-a-de-ming.  ::hyper::
Woosie down?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #23 Gepost op: 10-03-2019, 22:27:59 »
Wat een mindfuck  ::oink::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #24 Gepost op: 10-03-2019, 22:29:41 »
Ja, fantastisch! Daar hoopte ik al op. ::boogie::

Dat vond ik een heerlijk shot. ::ok::

Leuke eerste aflevering. Nu idd kijken wie er vanaf volgende week anders reageert op zaken dan in aflevering 1. Heb echt nog geen idee.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #25 Gepost op: 10-03-2019, 22:31:14 »
Oh ja: Geen afvaller => 10 afleveringen in plaats van 9. ::boogie::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #26 Gepost op: 10-03-2019, 22:33:01 »
Ze zitten stiekem toch in Colombia. Ik zag diezelfde berg uit de intro voorbij komen. Maar dan zonder de GI...…


Gedurfde aanpak om dit zo te starten.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #27 Gepost op: 10-03-2019, 22:46:37 »
Wat een gave aflevering!  ::tandpastasmiley::
Ik vind het ook best leuk eigenlijk dat er geen bekende mensen meedoen. Deze groep lijkt bijvoorbeeld al veel 'spontaner' te reageren op de uitleg van de opdracht. De bekende Nederlanders staan er meestal zo stijfjes bij als de presentator alles uitlegt.  :P En wat een sfeer! Heerlijk mysterieus... ik vond die tweede opdracht goed ook.. heel simpel qua opzet, maar toch heel spannend en mooi in beeld gebracht! Petje af! En het begon meteen spannend en spectaculair met die eerste opdracht.. Jeetje, wat heftig zeg, weet niet of ik dat zou durven.. maar wat een beelden levert het op! Tja, ik heb alleen maar positieve dingen te zeggen eigenlijk over deze aflevering.  ::bravo::

Heerlijk hoe die kandidaten keten in de bus ook.  ::tandpastasmiley:: Er zitten wel een aantal mensen tussen die ik nu al erg leuk vind. Leuk ook hoe ze de biechten hebben vormgegeven. Ik heb het gevoel dat ik mezelf veel meer in deze 'gewone' mensen kan herkennen dan in bekende mensen. Tja.. eh.. je zou bijna denken dat ik nu een post in het evaluatietopic aan het typen ben aan het einde van het seizoen...  ::rofl::

Al met al heb ik genoten van mijn eerste aflevering van De mol, ben zeer benieuwd naar de tweede!  ::bravo::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #28 Gepost op: 10-03-2019, 22:52:33 »
Wow, ik zit er helemaal in. Hoe je in 1 aflevering zoveel verschillende gedachten kunt laten opwellen bij de kijkers. Eerst van te voren bekend maken dat er geen mol is, maar dan wel gewoon starten met een opdracht. Dan denk je toch, maar hoe gaan ze hier nu een mol kiezen?

Daarna krijg je in de opdracht steeds meer lagen om uiteindelijk van een simpele sprong zoveel meer te maken! Dan komt er nog eens bij dat alle kandidaten vooraf geoefend hebben op dat jongleren. Een simpele, maar weer geniale plottwist. Je weet als kijker ook dat je eigenlijk niet echt naar gedrag moet kijken omdat er toch geen mol is, maar langs de andere kant denk je wel: de makers moeten wss met deze opdracht een mol kiezen, dus moeten we wel goed opletten. Verwarrend allemaal!

En dan moet het beste eigenlijk nog komen. Wat een setting om je mol te kiezen. Een puur psychologisch spelletje (wat ik de voorbije maanden helaas enkel gezien heb bij de wachtkamer). Ook geniaal om 3 mensen uit te kiezen, zo heb je wel wat controle, maar beslist de mol eigenlijk zelf of hij in aanmerking komt. Er is al zoveel informatie gegeven, maar eigenlijk weet je nog zo weinig omdat we geen enkele molopdracht gezien hebben. Ongelofelijk hoe je het voor elkaar krijgt om toch al zo'n mindfuck te krijgen.

Dat waren mijn bevindingen, hopelijk zijn er velen zo enthousaist  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 10-03-2019, 22:58:20 door Convans »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #29 Gepost op: 10-03-2019, 22:54:57 »
Ik ben weer gelijk enthousiast! Soms zo simpel, maar toch zo geniaal. De twist was bekend maar de manier waarop en de reactie van de 10 kandidaten (geen 9 en 1 mol dus) was fantastisch. Heerlijk dat er ook meer uitleg is en dat er veel meer wordt getoond voor meer duidelijkheid. Chapeau voor de makers!

Ik en een collega denken onafhankelijk van elkaar dat het Kaat, Martijn of Joeri is. Hebben jullie al een soort schot-voor-de-boeg-mol? ::ok::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #30 Gepost op: 10-03-2019, 22:57:53 »
Ik ben weer gelijk enthousiast! Soms zo simpel, maar toch zo geniaal. De twist was bekend maar de manier waarop en de reactie van de 10 kandidaten (geen 9 en 1 mol dus) was fantastisch. Heerlijk dat er ook meer uitleg is en dat er veel meer wordt getoond voor meer duidelijkheid. Chapeau voor de makers!

Ik en een collega denken onafhankelijk van elkaar dat het Kaat, Martijn of Joeri is. Hebben jullie al een soort schot-voor-de-boeg-mol? ::ok::

Ik heb geen idee. We hebben de mol nog niet in actie kunnen zien dus ik denk dat ik nog even wacht totdat dit wel het geval is geweest voordat ik een verdachtenlijstje ga maken.  ::jaja:: Op basis van reacties en lichaamstaal kunnen we misschien wel iets afleiden maar het blijven interpretaties.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #31 Gepost op: 10-03-2019, 23:03:25 »
Ik heb geen idee. We hebben de mol nog niet in actie kunnen zien dus ik denk dat ik nog even wacht totdat dit wel het geval is geweest voordat ik een verdachtenlijstje ga maken.  ::jaja:: Op basis van reacties en lichaamstaal kunnen we misschien wel iets afleiden maar het blijven interpretaties.

De échte zoektocht begint natuurlijk pas volgende week. Ik denk dat iedereen reageert op die schermen door de spanning en de vragen. Weinig tot niks uit te halen denk ik, maar wie weet. Leuk als de mol toch tussen die 3 blijkt te zitten haha ;D

Offline Miepmandarijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #32 Gepost op: 10-03-2019, 23:28:49 »
Ge-wel-dig weer  ::bravo:: ::bravo::
Genoten van het begin tot het eind, ik kijk nu al uit naar volgende week, waarin we écht op zoek kunnen naar de Mol!
En Gilles gaat daadwerkelijk 's nachts op pad om de mol te briefen ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #33 Gepost op: 10-03-2019, 23:34:10 »
Ook de 1 op 1 gesprekjes in dat mooie gebouw, ( echt toplocatie) duurden erg Lang als je de verandering in het licht bekijkt. De eerste leek gewoon overdag, terwijl bij de laatste echt de dag al wel ten einde liep.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #34 Gepost op: 10-03-2019, 23:37:57 »
Heerlijk begin, dit wordt weer genieten  ::ok::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #35 Gepost op: 10-03-2019, 23:47:03 »
Gewoon iets opvallends

Op een gegeven moment zie je dat ze telefoontjes naar de kandidaten plegen. Je hoort Gilles zeggen dat ze allemaal een telefoontje krijgen dat ze de mol niet zijn geworden.

Echter er komen 7 telefoontjes in beeld.

Van Youri, Ingrid en Kaat komt het telefoontje niet in beeld.

Geen idee of t wat zegt maar viel me gewoon op

Edit: oh zie nu dat ik Joeri verkeerd schrijf  ::)
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 00:10:58 door FS »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #36 Gepost op: 10-03-2019, 23:59:19 »
Van Youri, Ingrid en Kaat komt het telefoontje niet in beeld.

Misschien zijn dat dan wel de drie misschien-mollen?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #37 Gepost op: 11-03-2019, 00:00:17 »
Misschien zijn dat dan wel de drie misschien-mollen?
Dat zou dus kunnen  ::vergroot::

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #38 Gepost op: 11-03-2019, 00:08:43 »
In een woord geweldig!  ::bravo:
Wat een ijzersterke eerste aflevering, ik zit er meteen weer helemaal in.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - 10 maart
« Reactie #39 Gepost op: 11-03-2019, 00:22:15 »
Keigoeie aflevering! Dit is het programma waar ik ooit verliefd op ben geworden ::love::

Eerste indruk was dat Kaat, Bas en Martijn de misschien-mollen waren.