Auteur Topic: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen  (gelezen 13729 keer)

Online Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #120 Gepost op: 1-05-2019, 22:43:16 »
Maar ik denk dat ze dat niet gedaan zouden hebben ...want dan zou Elisabet kunnen concluderen dat t iemand van ná haar is.

Ze zouden iedereen spreken en dan iedereen een tweede keer. Zo heeft niemand informatie over wanneer t gebeurd is.

Klopt, dat zegt Gilles ook. Ze zijn slim genoeg bij de productie ;)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #121 Gepost op: 1-05-2019, 22:48:47 »
I stand corrected. Ben in ieder geval blij dat hij nog niet weggestreept kan worden anders had ik op zoek gemoeten naar een nieuwe mol

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #122 Gepost op: 1-05-2019, 22:49:07 »
Klopt, dat zegt Gilles ook. Ze zijn slim genoeg bij de productie ;)

Heb er nooit aan getwijfeld  ;D

Mocht er iets met de volgorde zijn waardoor je t als kijker kon bedenken - oké. Maar dit zou betekenen dat er al in aflevering 1 zeer cruciale info eventueel bij een kandidaat zou liggen - dat zouden ze altijd voorkomen (zeg ik nu iets te vaak vandaag dus ik ga maar weer Barcelona-Liverpool kijken )

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #123 Gepost op: 1-05-2019, 23:40:05 »
Als zij een Misschienscherm hadden, dan waren zij sowieso tweede of derde keus. De eerste keus is Axel of Elisabeth. Alleen de afgevallen kandidaten die na hun komen kunnen de tweede  of derde keus zijn geweest.
Stel Kaat was tweede keus en Axel of Elisabet die na haar aan de beurt kwamen had "Neen" gezegd, dan zijn Kaat en Bruno al bij Gilles geweest en zou het opvallen als ze ineens teruggeroepen zouden worden.

Het kan toch ook zijn dat Kaat
of Bruno eerste keus was en nee heeft gezegd?

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #124 Gepost op: 1-05-2019, 23:44:47 »
Het kan toch ook zijn dat Kaat
of Bruno eerste keus was en nee heeft gezegd?
het is al bevestigd dat hun eerste keuze gelijk ja heeft gezegd ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #125 Gepost op: 2-05-2019, 00:54:26 »
...er wordt chronologisch niets veranderd...
Hoe verklaar je dan de rugzak van Elisabet in afl. 8 tussen ~36:40 en 41:46?
(Opgemerkt door Klaartje op het wieisdemol.be-forum: https://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?p=92882#p92882 ; had 't niet zelf gezien).

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #126 Gepost op: 2-05-2019, 07:44:05 »
Ik vind niet dat we hier onjuiste informatie krijgen. We zien alle opdrachten gebeuren zoals ze gebeurd zijn, er wordt chronologisch niets veranderd en er wordt al helemaal geen molactie verzonnen.

Dat ze niet alle verdenkingen tonen en niet alles in beeld laten komen is logisch, maar er is nog een verschil met foutieve informatie geven en dit.

Hoe verklaar je dan de rugzak van Elisabet in afl. 8 tussen ~36:40 en 41:46?
..

Blijkbaar zijn erbij de uitleg minimaal 2 takes gebruikt. Dat is volgens mij iets heel anders dan wat Convans bedoelde.

Fijn voor de Basverdenkers dat hij niet op basis van de molkeuze opdracht kan worden uitgesloten. Dan is er natuurlijk nog altijd wel de steen/vis/boogschieten/diner&paintball/tunnels/vrijstellingen/briefing nog om recht te praten ::hypocriet::  :P
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Online WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #127 Gepost op: 2-05-2019, 08:14:58 »
Blijkbaar zijn erbij de uitleg minimaal 2 takes gebruikt. Dat is volgens mij iets heel anders dan wat Convans bedoelde.

Zou best kunnen, maar dat betekent wel dat de reacties die wij hier zien niet de primaire reacties hoeven te zijn.

Het lijkt mij duidelijk dat er hier niet zoveel "gemanipuleerd" wordt, maar de teneur hier was een beetje dat dit bij De Mol niet gedaan wordt (althans die indruk kreeg ik)...

Overigens twijfel ik ook niet aan de volgorde zoals wij die hier bij het mol-kiezen zien (om maar weer on-topic te gaan)...
« Laatst bewerkt op: 2-05-2019, 09:07:17 door WillempieW »

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #128 Gepost op: 2-05-2019, 09:25:50 »


Fijn voor de Basverdenkers dat hij niet op basis van de molkeuze opdracht kan worden uitgesloten. Dan is er natuurlijk nog altijd wel de steen/vis/boogschieten/diner&paintball/tunnels/vrijstellingen/briefing nog om recht te praten ::hypocriet::  :P

Mij gaat het niet zozeer om het als kijker kunnen wegstrepen van Bas (ik hou juist wel van dat soort net wat moeilijkere “weggevers”), maar om het feit dat op die manier een speler vanaf aflevering 1 in gigantisch voordeel zou kunnen zijn (in geval van nee-zeggen dus).

Dat dit niet zo was verbaasd me enerzijds niet (de productie wil dat natuurlijk zelf ook niet en in slim genoeg dat nooit te laten gebeuren) en stelt me ook wel gerust.

Dat ik Bas verdenk heeft daar verder niet zo veel mee van doen dus. Zou juist lekker zijn hem (of een ander) 100% te kunnen strepen vlak voor t einde  >:D

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2
« Reactie #129 Gepost op: 4-05-2019, 08:18:25 »
Het valt me op dat de meeste kandidaten na hun scherm eerst naar Gilles kijken (om aan te geven dat ze het gezien hebbem) en vervolgens weer even terug naar hun scherm.
Alleen Axel en Bas doen dat niet. Bij Joeri en Bruno is het niet te zien.

Ik kan me voorstellen dat er een lichte teleurstelling is bij 'je bent niet de mol' waarvan je even onbewust de bevestiging wil lezen.
Als er staat ' Je bent misschien de mol', dan wil je onbewust een soort afstand nemen van de tablet. De anderen mogen het niet weten.

Dus ik vind Axel, Bas( en Joeri en Bruno) hier het verdachtste reageren.

Ik zit nog eens terug te lezen wat me opviel bij de eerste aflevering. Maakt mijn keuze er niet makkelijker op. Al weten we inmiddels dat 1 van hen in ieder geval 'jij bent niet de mol' heeft gelezen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - opdracht 2: mol kiezen
« Reactie #130 Gepost op: 5-05-2019, 20:27:20 »
Toch allemaal (behalve de mol)???

Daar was nu juist die vraag voor.

De zogenaamd 'goede kandidaat-mollen' zijn al naar huis.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)