Auteur Topic: [kandidaat] Bas  (gelezen 65560 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #340 Gepost op: 25-04-2019, 19:53:54 »
Ik heb het net een keer of 3 gezien en ik versta ook "... want ik zie me de mol..."  ::oink::

EDIT: te zien zo'n beetje na 28:00 in de video.

 ::jaja::

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #341 Gepost op: 25-04-2019, 20:01:32 »
Uit welke aflevering was dit ook weer? Gewoon de laatste?
Ma how, zeg!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #342 Gepost op: 25-04-2019, 20:02:13 »
Uit welke aflevering was dit ook weer?
7

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #343 Gepost op: 25-04-2019, 20:08:17 »

Dit lijkt op een cameraman, zie foto van cameraman achter Joeri. Voor de duidelijkheid de foto is niet het moment dat newbie2 bedoeld, maar ter illustratie hoe de cameramannen er bij deze opdracht uit zagen.

Hm, op de foto van Foxhunter zie ik wel een rode plek op de bril van de cameraman.  ::vergroot::
Lijkt een beetje op rode terracotta-kleur.  ;D Maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen...
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #344 Gepost op: 25-04-2019, 23:45:48 »
Opvallend en misschien wel n verspreking:


Op het moment dat Bas de volgende zin uitspreekt (zie ondertiteling foto)
Voordat hij de mol die ik in gedachten heb zegt, lijkt het alsof hij het woord mezelf wilde uitspreken.. hij begint met m.. maar herpakt zich snel

Ja, ik hoor het ook  ::jaja::
Ma how, zeg!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #345 Gepost op: 26-04-2019, 00:16:18 »
Ik denk dat ze dat eruit hadden gehaald als het een verspreking is die de mol zou verraden  ;).

Dan zou je Bas gekozen al hebben en dan nu dit. Onwaarschijnlijk. :o

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #346 Gepost op: 26-04-2019, 00:24:47 »
Ik denk dat ze dat eruit hadden gehaald als het een verspreking is die de mol zou verraden  ;).


Ja dus verraadt het misschien juist wel dat Bas de mol niet is

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #347 Gepost op: 26-04-2019, 00:46:30 »
@wouterv:
Ik zou waarschijnlijk dezelfde bezwaren hebben als jij nu hebt als ik nu plotseling Bas zou overwegen als Mol, maar ik verdenk hem nou eenmaal al v.a. afl. 2.  :)

In z'n algemeenheid:
Ik denk echt dat onverdacht blijven voor de pas gekozen onvoorbereide mol (met name in de 1e opdrachten) prioriteit had.

Vechten/Vovinam:
Bas kon het als fitnessfreak echt niet maken om eerder om te vallen dan de ruim 20 jaar oudere Bruno. Dat zou erg in de gaten lopen.

Steen:
In een eerder door Heinz gepost HUMO-interview (mediatopic) met de makers viel te lezen dat sommige opdrachten best mogen slagen, omdat het er leuk uitziet op tv. Wellicht heeft het hier wel een rol gespeeld.

Paintball/Bas bevrijden:
Ik vermoedt (waarover ik ook eerder heb gepost) dat gegokt is op een conflict-scenario waarbij Bas (als mol) zou sneuvelen voordat hij in de jeep zou raken.

Het onverdacht blijven kan ik nog snappen. Er zijn veel mollen als starttactiek
(vb. Gilles en Pieter in de Belgische serie of Klaas,Kees, Susan,... in de Nederlandse series). Je wilt liever als onvoorbereide mol niet starten als Eline die direct al 2 mensen had op haar in de eerste aflevering (de enige twee ook van heel de serie).

Maar Bas ging daar wel ver in.
Bij de kookopdracht gaat hij als eerste. (net even herbekeken) Hierdoor is zijn enige actie weinig/geen info doorgeven.
(kan natuurlijk perfect een actie zijn natuurlijk)
De andere hebben daar meer mogelijkheden gehad bij het bouwen (Axel die geen toren rechtkrijgt of Joeri/Elisabet die enkel voor de nutteloze rechtkrijgen zoals stap 1, stap dipsaus en de laatste stap).

Daarnaast worden de fouten aangegeven door Gilles bij het gerecht
a) overbodige ingrediënten (Axel en Martijn zijn hierbij begonnen om die te snijden en te verwerken)
b) te rauwe vis (Martijn vraagt of de vis allang opstaat, Axel geeft aan bij Eva/Liesbet dat die gebakken is)
c) gebakken noedels
d) Foute dipsaus (Joeri belt deze stap door, Axel/Martijn maken die terwijl er al een dipsaus was, Axel geeft aan dat de dipsaus niet lekker is bij Eva/Liesbet maar Elisabet/Joeri zetten die op het bord)

Als ik even de geketende wandeling voor de geest (even ook te moe om dat helemaal te herbekijken) haal is het Bas die faalt bij het dansen maar voor de rest kan ik me niets van hem voor de geest halen (bij de andere ook niet echt, want deze opdracht slaagt gewoon).

Zoals ik al aangaf, doet Bas alles bij de volgende aflevering gewoon heel goed. Je legt allemaal goed uit in de theorie dat Bas de mol is, een uitleg die zeker geloofwaardig is maar als dan zouden Liesbet en Ingrid als enige molacties gezien hebben:
a) een slechte uitleg bij het koken
b) een fout bij het dansen

Dat vind ik dan maar mager terwijl de anderen (en dan vooral Elisabet en Axel) meer gedaan hebben in de eerste 2 afleveringen.

Ik kan je ook wel volgen in je theorie over de paintball want wat de mol daar ook gedaan heeft, gefaald heeft het zeker.
klaar voor de strijd

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #348 Gepost op: 26-04-2019, 01:07:08 »
Ook ff alles teruggekeken.. hij is toch wel errug onverdacht met zn goede tip bij het pijlschieten op dat fruit. Echt zo’n typische kandidatenactie..

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #349 Gepost op: 26-04-2019, 06:07:18 »
Ik heb net in het opdracht-topic een tabelletje geplaatst met alle tussentijden die ik kon vinden + wat uitleg. Daaruit blijkt dat tunnel 2 (38m) helemaal niet zo moeilijk moet zijn geweest. Zowel Axel als Joeri deden die in ongeveer 2,5 minuten. Bas daarentegen deed er 7,5 minuten over. Bas heeft dus tòch tijd gerekt in de tunnels. Alleen niet in tunnel 1, zoals ik eerst dacht en later doorhaalde, maar in tunnel 2!

Verder blijkt uit dat tabelletje (ik plaats het hier ook) dat Axel echt als een razende door de eerste twee tunnels moet zijn gegaan. Hij deed er terug naar de pasvraag in tunnel 1 + opnieuw naar exit 1 + de hele tunnel 2 door even lang over als Bas over alleen tunnel 2 (7,5 minuten). Mijn schatting op grond van de tijden van Axel en Joeri is dat tunnel 2 in 2,5 minuten gedaan was. 5 minuten tijdrekken dus hier van Bas.

Dus: Axel is zeker in het begin heel snel gegaan (wat we niet hebben gezien), kwam kapot te zitten en had daarom meer pauzes nodig (die we uitgebreid hebben gezien), en Bas heeft zo'n 5 minuten tijd gerekt (wat we weer niet hebben gezien). Laat iedereen zijn eigen conclusies maar trekken.

De vraag is: wat heeft Bas met die extra 5 minuten gedaan? Hij kon niet de geldkoker in tunnel 3 verwisselen met een andere koker, want dan viel hij meteen door de mand bij Axel. Hij kon wel een geldkoker in tunnel 4 verwisselen met een andere koker, dan waren Axel en Joeri elkaar gaan verdenken. Zou een leuke actie geweest zijn. ;D Maar tunnel 4 was toch iets te ver weg, en er werd geen foute koker gepakt. (Dat kunstje had hij wel kunnen flikken als hij exit 3 nog had en tunnel 5 nog in het spel was, want tunnel 4 was weer makkelijk). Dus ik houd het erop dat Bas gewoon heeft zitten wachten. Kaat zal hem hier niet door zijn gaan verdenken, want die had niet gezien hoe makkelijk tunnel 2 was. Hooguit kunnen Axel en Joeri dit hebben opgemerkt, maar dan moesten ze wel scherp zijn op zo'n slopende tocht.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2019, 07:17:11 door Newbie2 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #350 Gepost op: 26-04-2019, 08:26:25 »
Ik heb net in het opdracht-topic een tabelletje geplaatst met alle tussentijden die ik kon vinden + wat uitleg. Daaruit blijkt dat tunnel 2 (38m) helemaal niet zo moeilijk moet zijn geweest. Zowel Axel als Joeri deden die in ongeveer 2,5 minuten. Bas daarentegen deed er 7,5 minuten over. Bas heeft dus tòch tijd gerekt in de tunnels. Alleen niet in tunnel 1, zoals ik eerst dacht en later doorhaalde, maar in tunnel 2!

Verder blijkt uit dat tabelletje (ik plaats het hier ook) dat Axel echt als een razende door de eerste twee tunnels moet zijn gegaan. Hij deed er terug naar de pasvraag in tunnel 1 + opnieuw naar exit 1 + de hele tunnel 2 door even lang over als Bas over alleen tunnel 2 (7,5 minuten). Mijn schatting op grond van de tijden van Axel en Joeri is dat tunnel 2 in 2,5 minuten gedaan was. 5 minuten tijdrekken dus hier van Bas.

Dus: Axel is zeker in het begin heel snel gegaan (wat we niet hebben gezien), kwam kapot te zitten en had daarom meer pauzes nodig (die we uitgebreid hebben gezien), en Bas heeft zo'n 5 minuten tijd gerekt (wat we weer niet hebben gezien). Laat iedereen zijn eigen conclusies maar trekken.

De vraag is: wat heeft Bas met die extra 5 minuten gedaan? Hij kon niet de geldkoker in tunnel 3 verwisselen met een andere koker, want dan viel hij meteen door de mand bij Axel. Hij kon wel een geldkoker in tunnel 4 verwisselen met een andere koker, dan waren Axel en Joeri elkaar gaan verdenken. Zou een leuke actie geweest zijn. ;D Maar tunnel 4 was toch iets te ver weg, en er werd geen foute koker gepakt. (Dat kunstje had hij wel kunnen flikken als hij exit 3 nog had en tunnel 5 nog in het spel was, want tunnel 4 was weer makkelijk). Dus ik houd het erop dat Bas gewoon heeft zitten wachten. Kaat zal hem hier niet door zijn gaan verdenken, want die had niet gezien hoe makkelijk tunnel 2 was. Hooguit kunnen Axel en Joeri dit hebben opgemerkt, maar dan moesten ze wel scherp zijn op zo'n slopende tocht.

Mooi overzicht. Hierin wordt vooral duidelijk hoeveel tijd Axel heeft gerekt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #351 Gepost op: 26-04-2019, 09:08:40 »
Mooi overzicht. Hierin wordt vooral duidelijk hoeveel tijd Axel heeft gerekt.
Daarom zei ik al: laat iedereen zijn eigen conclusies maar trekken. ;D. Maar voor mij is het veelzeggend dat juist dat tijdrekken van Axel uitgebreid in beeld moest komen, en het andere (5 minuten verspelen door Bas, heel snel door de tunnels gaan van Axel) niet.

@wouterv: in aanvulling op wat Molebuster al schreef, eerder in het topic is al stil gestaan bij bijna alle punten waarop Bas-verdenkers twijfels hadden (ik zelf ook). Maar hier is wat herhaling over de punten die je noemt.
- Koken: de crux zit hem in de eerste zinnetjes bij het doorgeven van het recept aan het duo 2! Luister maar terug. Bas valt Kaat, die goed begint over wat ze al hebben klaargemaakt, in de rede. De dipsaus wordt zo vergeten. Het wordt sowieso een chaos, want Bas wil beginnen met "het eindgebeuren". Totaal niet efficiënt om het proces op die manier over te brengen.
- Geketende wandeling: Bas is de hele wandeling lang het meest consequent aan het vertragen. We zien hem nergens ook maar iets doen of horen hem iets zeggen dat er op duidt dat hij sneller wil. I.t.t. de anderen, Joeri bv., die ook in de sterke groep zat. Hurkt nog even neer op de zwakke schakel. Wilde wel 10x proberen bij de stokkendans. Die 600 euro was een mooi bedrag, weinig kans dat de zwakke groep dat zou halen. Of Bas een nog hoger bedrag in de weg staat, weet ik even niet.
- De Steen: Bas leek voorkennis te hebben over het plan van aanpak. Laatste stap van de balletjes (met mogelijk een mol-actie) werd niet volgens plan uitgevoerd, want Joeri trok de steen al weg. Ook zou het hem goed uitkomen als zoveel mogelijk kandidaten zijn slechte konijnenleugen zagen.
- Vovinam: Bas leek duidelijk teleurgesteld na het cashen in de derde ronde. Kon zich er ook niet te makkelijk uit laten trappen, want dat zou opvallen. Had mogelijk gehoopt op de wankelende Bruno.
- Vissen: heeft het allicht geprobeerd, maar Martijn moet hem in de weg hebben gezeten. Wilde een keer een vis terug laten gooien door Axel, maar Martijn corrigeert hem. Opvallend dat we bij de laatste 4 vissen weinig meekrijgen hoe het hier precies is gegaan.
- Voornaamste kandidaat: leverde hem een nacht afzondering op, heel fijn als onvoorbereide mol, aangezien de opdrachten die volgden behoorlijk ingewikkeld waren. En er moest nog een schilderij worden gemaakt. De opdracht aan tafel (iedereen tegenspreken) is een kolfje naar de hand van de Mol, die doet niets liever. Symbolisch lijkt me, om die voor 500 euro te laten slagen.
- Paintball: heeft mogelijk zelf meegeschoten op de kandidaten. Dat wordt gesuggereerd maar ook meteen weer ontkracht in de montage. Zocht conflict, zoals Molebuster al zei. En rekende mogelijk op de laatste schutter vlakbij de jeep, waar hij dan alleen aan moest zien aan te komen om de meeste kans te hebben geraakt te worden. Of mocht de opdracht gewoon laten slagen omdat de groep zo uitstekend had gewerkt.
- Vietnamese zinnen: vind ik juist heel mooi gespeeld van Bas. Dat begint al met het aanwijzen van de eerste twee goede schilderijen. Die laat hij aan Axel en Elisabet, omdat hij weet dat als je niet geoefend hebt, de intonatie een te groot struikelblok is. Neemt eerst nog even het korte zinnetje van het tweede schilderij, maar weet die makkelijk aan Elisabet te slijten (dat zinnetje is veel aantrekkelijker dan de derde). Zelf de lange moeilijke zin bij het derde schilderij uit zijn hoofd geleerd. En ervoor gezorgd dat het bijbehorende schilderij fout was. Volgens mij kon de Mol het niet beter spelen.

Ook ff alles teruggekeken.. hij is toch wel errug onverdacht met zn goede tip bij het pijlschieten op dat fruit. Echt zo’n typische kandidatenactie..
Die is inderdaad lastig uit te leggen. Maar juist omdat het zo'n kandidaatse tip was, kon hij misschien wel wat verdenkingen van zich afschudden. Het was bovendien een heel moeilijk onderdeel en totaal niet zeker dat Joeri die wel even ging raken. Het bleek ook van niet.

EDIT: geketende wandeling nog even aangevuld, en de vissen erbij als bonus. Als Bas de Mol is krijgt hij daar nog het grootste compliment van me, want hij stond me toch te glunderen na afloop toen die geslaagd was! Dat bracht me wel van mijn voetstuk.
« Laatst bewerkt op: 26-04-2019, 11:03:29 door Newbie2 »

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #352 Gepost op: 26-04-2019, 11:23:02 »
Het seizoen is erg lastig (ik spreek vooral voor mijzelf ;)) maar Bas had ik na de paintball inmiddels wel definitief afgeschreven.

Toegegeven dat hij nu best weer even verdacht deed bij de kunstopdracht maar in de tunnel was hij weer zo kandidaats als het maar kan voor mij: zaait geen verwarring, verzilvert de geldkoker en doet geen poging voor een pasvraag/boobytrap te gaan.

Los van wat hij wellicht aan verdachte zaken doet, hij laat, net als superkandidaat Joeri, veel te veel simpele kansen liggen om te mollen (o.a. Steen/Vissen/Paintball/Tunnel). Als mol zou hij dat, in mijn ogen, zeker wel geprobeerd hebben want ik schat hem hoog in. Ik ben zodoende wat Bas (en Joeri) betreft voor de ontknoping niet meer te overtuigen ::rofl::

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #353 Gepost op: 26-04-2019, 12:00:51 »
Toegegeven dat hij nu best weer even verdacht deed bij de kunstopdracht maar in de tunnel was hij weer zo kandidaats als het maar kan voor mij: zaait geen verwarring, verzilvert de geldkoker en doet geen poging voor een pasvraag/boobytrap te gaan.
Zaait juist wel verwarring, en tweedracht. En vertraagt ook nog eens een keer! Zowel bij Axel als in zijn eigen ronde. Die geldkoker moest wel gepakt worden (iedereen deed dat, m.u.v. Elisabet), anders zou het opvallen. Ik weet echt niet wat Bas als Mol hier beter had kunnen doen.
En dat vind ik al 2 afleveringen lang nu bij alles wat hij doet, ook bij de muur bijvoorbeeld. Het enige waar ik niet zo over te spreken ben is bij het schilderij van de Mol, waar het wel wat minder had gekund. Maar het zij hem vergeven, het was zijn eigen schilderij, en hij kon zich gewoon niet inhouden. Maar verder doet hij gewoon alles wat mogelijk is, zonder meteen op te vallen. Het blijft kandidaats lijken, hij liegt ook weinig of nooit tegen de kandidaten, en dat is juist zo knap aan zijn spel vind ik.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #354 Gepost op: 26-04-2019, 12:50:54 »
Zaait juist wel verwarring, en tweedracht. ..Ik weet echt niet wat Bas als Mol hier beter had kunnen doen..

Ik zou zeggen dat Bas als mol daar prima kan besluiten om wel voor een pasvraag te gaan en dat vervolgens laat mislukken ten koste van zijn geldkoker en een extra uitgang. Dat doet Elisabet toch ook?

Zo zie je maar hoe iedereen het weer anders beleeft ::ok:: Nogmaals, ik raak niet meer overtuigd van Mol Bas.

De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #355 Gepost op: 26-04-2019, 15:58:38 »
Het ligt voor de hand dat ze een mol zouden kiezen die het hartstikke leuk zou vinden ook al werd ie a la minuut gekozen. Dat kan voor mij alleen Bas zijn.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #356 Gepost op: 26-04-2019, 16:08:47 »
Kaat heeft bij een test alles ingezet op Eva, maar Eva had de test slechter gemaakt en viel af. Daarna is Kaat dus op iemand anders moeten stemmen. Bruno en Joeri heeft ze waarschijnlijk niet gestemd, dus bleven Bas, Elisabeth en Axel in dat geval over. Kaat en Bas hadden een erg goede klik zoals te zien is in de serie, dus de kans is ook groot dat ze niet op Bas heeft gestemd, maar op Elisabeth en/of Axel. Toch viel ze vorige week af, wat dus kan leiden dat Bas de mol is.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #357 Gepost op: 26-04-2019, 16:28:00 »
Kaat en Bas hadden een erg goede klik zoals te zien is in de serie, dus de kans is ook groot dat ze niet op Bas heeft gestemd, maar op Elisabeth en/of Axel.

Wist je dat veel mollen en winnaars een goede klik hadden? Ik denk dat je daarom niet kan uitsluiten dat Kaat op Bas heeft gestemd. Misschien ging ze vol voor hem als mol, maar hadden ze wel een goede klik met elkaar.

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #358 Gepost op: 26-04-2019, 16:33:27 »
Dat klopt, maar ik bedoel meer dat ik denk dat ze elkaar op dat moment vertrouwden en elkaar niet verdachten. Bas zegt ook bij de meest recente aflevering dat hij in het begin Kaat wel verdacht maar dat op een gegeven moment heeft opgegeven. Aangezien Kaat vol voor Eva is gegaan verdacht ze op dat moment Bas sowieso niet, en ik denk ook niet dat ze daarna nog voor Bas als mol is gegaan.

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Bas
« Reactie #359 Gepost op: 26-04-2019, 16:35:59 »
De eerste opdrachten erna heeft ze samen met Bas gedaan, waarbij ze bij de muur hem vaak verbeterd heeft. Het zou wel kunnen.
klaar voor de strijd