Auteur Topic: [De Mol] Elisabet  (gelezen 61810 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #60 Gepost op: 26-03-2019, 07:38:16 »
En ik vond het super geacteerd overkomen. Keihard vloeken verwacht je niet van een spoedarts.

(...)

En we moeten geloven dat Elisabet niet kan liegen zonder te lachen. Geloof ik niet. Elisabet kan veel beter.

Ze is niet mee als spoedarts maar als fanatieke kandidaat (of heel goede Mol) die best wel even kan vloeken als ze vreest dat ze met een reptiel op de grond moet slapen, toch?

En ik vond haar konijnenleugen erg goed, juist doordat ze erbij lachte alsof ze zich ervoor schaamde. Dat hoorde er helemaal bij.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #61 Gepost op: 26-03-2019, 09:48:33 »
Ze is niet mee als spoedarts maar als fanatieke kandidaat (of heel goede Mol) die best wel even kan vloeken als ze vreest dat ze met een reptiel op de grond moet slapen, toch?

En ik vond haar konijnenleugen erg goed, juist doordat ze erbij lachte alsof ze zich ervoor schaamde. Dat hoorde er helemaal bij.

Haar konijnenleugen ging gepaard met een hoop gefrunnik aan haar lange haar. Op het moment dat ze moeten stemmen over die 800 euro bij het Vuvinam staat ze ook eindeloos aan dat haar te frunniken.

Ik bedoel dat ik die vloek niet normaal vloeken vond, maar opzettelijk hard vloeken, het gaat mij niet om het vloeken (in dit geval) maar om de manier waarop. Dat vond ik extra hard aangezet met een bepaalde bedoeling, namelijk geen pinda's dus sneller terug, voor de show voor 500 euro een nachtje met een slang slapen op een bed. Niemand gaat slapen met een beest op de kamer zonder bed. Harde grond of een dun matje en beest op je kamer is een no-go. Voorlopig ben je alle verdenkingen wel kwijt!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #62 Gepost op: 1-04-2019, 01:17:03 »
Ik switch maar even naar Elisabet. Uitleg: vegen op het bord is m.i. niet toevallig. 118528 28-11-85 elysia1985 polly.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2019, 17:42:57 door foxhunter »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #63 Gepost op: 1-04-2019, 01:20:26 »
Ik switch maar even naar Elisabet.

Oei, dat ga je toch even moeten uitleggen. ::rofl::

- Wil op geen enkel moment codes intypen
- Zorgt mede voor 1000 euro op het strand en kon niets doen aan de gemiste 500 euro
- Is in die kajuit echt wel supergoed op dreef

Na deze aflevering switchen naar haar is dus bijzonder raar voor mij. ;D

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #64 Gepost op: 1-04-2019, 01:58:12 »
Ze wisselde op het allerlaatst en uit eigen initiatief nog twee verkeerde discodansers om op het strand?  ::ohno::

Wilde ook Eva niet redden en geld wegspelen met de code probeersels.

Exit Elisabet als molverdachte.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #65 Gepost op: 1-04-2019, 10:36:00 »

- Wil op geen enkel moment codes intypen
- Zorgt mede voor 1000 euro op het strand en kon niets doen aan de gemiste 500 euro
- Is in die kajuit echt wel supergoed op dreef


Goed omschreven. Elisabet kunnen we stilaan afschrijven als mol. Hopelijk de winnaar of de verliezer.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #66 Gepost op: 1-04-2019, 11:34:02 »
Voor mij geen mol, maar hopelijk zit ze er nog lang in. :)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #67 Gepost op: 1-04-2019, 18:35:57 »
Zoveel punten verloren dat ga ik alleen nog goedmaken door een mol te kiezen die niemand verdenkt.
« Laatst bewerkt op: 1-04-2019, 19:50:20 door foxhunter »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #68 Gepost op: 1-04-2019, 20:56:47 »
Zou het toeval zijn dat 'reanimatie' het woord van overeenkomst was bij de silent disco-opdracht?
Ik hou Elisabet als mogelijke mol voorlopig in de smiezen!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #69 Gepost op: 2-04-2019, 09:48:02 »
Ondanks dat ze best dingen goed heeft gedaan deze aflevering kan en wil ik haar nog zeker niet afschrijven als mogelijke mol.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #70 Gepost op: 2-04-2019, 09:50:39 »
Vorige aflevering was ze anders ook al goed bezig door met een slang te slapen. Ook bij de krijgers vond ik haar niks geks doen. Nee, geen Mol meer voor mij.

Offline Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #71 Gepost op: 2-04-2019, 10:04:04 »
Hier ook Elisabeth volledig afgestreept. Joeri idem.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #72 Gepost op: 3-04-2019, 21:28:21 »
Ik denk dat Ingrid Elisabet had weggestreept nadat Elisabet was blijven slapen met de slang. En we weten hoe dat is afgelopen.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #73 Gepost op: 4-04-2019, 14:29:36 »
Ik vind het riskant om haar af te schrijven. Ze toont heel veel kandidaten trekjes, maar ook weer niet.

Ik wil haar niet afschrijven omdat ze is blijven slapen met een slang. Iedereen gaat dit te weten komen in de groep en als mol wil je dit juist soms. Het was immers maar 500/600 euro als ik me niet vergis.

Haar positionering bij de puzzelopdracht was wel heel raar, maar misschien was bruno in haar nek aan het hijgen. Het zou juist wel mooie TV zijn om als mol je eigen naam op te geven, samen met Bruno. Misschien dacht ze wel dat Bruno niet goed in puzzels zou zijn.

moeilijk jaar dit ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #74 Gepost op: 4-04-2019, 21:40:21 »
1e foto. Folly. De F en P verwisseld door Elisabet. Bruno verbaasd. En allemaal prima in beeld. Kort lang lang kort. De tabel met morse codes is uitgebreid in beeld geweest.

Tweede foto heeft de tekst zelf al.

Er is wel degelijk gemold aan boord. Maar niet zo zichtbaar.
Maar Elysia is dan ook een steengoede mol 118528 (code slot) 28-11-1985 (van Janse of was het Janssen Kuifje of Robbedoes).
Ik geloof er wel in, onze Belgische molloten-collega.
Folly (Engels) is dwaasheid en daarna de O van onnozelaar noemen (humor). Elisabet leest heel veel engelstalige boeken.

En hé het is pas aflevering vier hè. In België komt de mol pas in aflevering vijf in beeld. Dus een niet verdachte deelnemer met voorzichtige acties past prima bij aflevering vier.
« Laatst bewerkt op: 4-04-2019, 22:42:15 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #75 Gepost op: 5-04-2019, 03:07:52 »
Dat vind ik een mooie, foxhunter! ::ok:: Haha, zou wat zijn. Ik ga in elk geval even terugkijken hoe dat zat, met die codes. Goed dat ook deze tunnel nog verdedigd wordt! Als Elisabet de Mol is, kan ik me voorstellen dat ze Bruno mee wil in de kajuit. Dan heeft ze Bruno onderschat. Maar was ze niet heel goed bezig aan het strand? Iemand zelf fout neergezet, en vervolgens die gecorrigeerd, om alle verdenking af te schudden? Kostte maar 500 euro. Met de slang slapen, idem. Voor 1.000 euro definitief afgeschreven, wel een koopje eigenlijk. Nog drie dagen, ik ga me toch nog eens wat meer op Elisabet richten. Maar ze zou wel een heel goede actrice zijn, hoor. Vooral bij de executies.
En hé het is pas aflevering vier hè. In België komt de mol pas in aflevering vijf in beeld. Dus een niet verdachte deelnemer met voorzichtige acties past prima bij aflevering vier.
Of acties die we überhaupt niet zien. Hier kan ik me als Bas-verdenker ook prima in vinden. En ik wil je er in deze categorie nog wel eentje meegeven. Martijn met Elisabet in de roeiboot. Martijn wil zelf roeien. Elisabet schijnt het daar niet mee eens te zijn. Interessant, want bij de andere koppels was weinig frictie. Toch zien we het moment niet waarop Elisabet en Martijn besluiten ook de roeister in te zetten. Hoe is die communicatie verlopen? We weten het niet. Dat vond ik een vreemde keuze van de montage.

EDIT. En dan nog even wat. Ik heb gisteren afl. 1 teruggezien, en dacht daar een aanwijzing naar Bas te hebben gespot. Maar hij kan ook op Elisabet slaan. Op 32'30 legt Gilles legt het uit: "Ofwel: jij wordt de Mol misschien. Dat zal bij 3 personen het geval zijn". Dan een in mijn oren duidelijk ingemonteerd geluid (Kaat?): "Drie". Bas is als derde aan de beurt bij de roostering. Maar Elisabet is als derde aan de beurt bij het bekijken van haar scherm.

Ik heb een hard hoofd in mijn bijverdachten Axel en Eva, dus ik ga mijn top 3 van deze week nog even aanpassen. Laat ik er maar een top 2 van maken. ;D Bas nog steeds op 1 denk ik, omdat ik zulk geweldig acteerwerk van Elisabet me bijna niet voor kan stellen. Maar ik vind je kajuit-uitleg wel heel mooi. Waarom zo verdacht neergezet in afl. 2? En is REANIMATIE ook niet wat te voor de hand liggend? Dat wordt fijn wikken en wegen! ::ok::
« Laatst bewerkt op: 5-04-2019, 05:02:53 door Newbie2 »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #76 Gepost op: 5-04-2019, 11:02:14 »
Bij de executies haalt ze twee a drie keer (met enige zenuwachtigheid echt of gespeeld weet ik niet) normaal adem, en na het groene scherm één flinke ademhaling om de spanning eruit te gooien.

Opvallend: dit is iedere keer zo. Zelfde stramien komt terug. Dit vind ik het meest opvallend.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #77 Gepost op: 5-04-2019, 15:36:08 »
Ik heb de executies bekeken, maar dat zie ik niet, foxhunter... In mijn ogen heel naturel gedrag van Elisabet, ook tijdens de verfbom opdracht. Daar ook al iets over gepost in het Wie is de Mol topic. Ik blijf het dus echt moeilijk vinden haar als Mol te zien.

Maar ik kom toch nog even helpen. Als Axel en Bas aan het begin van afl. 3 naar het konijn toegaan, zegt Elisabet: "Maar dat is een schoontje, wit met bruine vlekjes". Het konijn moest gevonden worden. Ik vind dus Axel verdacht omdat hij het konijn opmerkt, Bas omdat hij dadelijk opstaat en er naar toe gaat, en Elisabet omdat ze de kenmerken van het dier benoemt.

EDIT: Elisabet heet van haar achternaam Haesevoets. En ze heeft een dochter die Polly heet. Tja. Deze dame heeft het toeval zeker aan haar kont hangen? Of is hier toch meer aan de hand?
EDIT2: Oh, er schijnt wat verwarring te zijn over of deze info wel klopt. ;D. Even afwachten maar. Mocht het kloppen, dan heb ik het idee dat de productie haar mogelijk gebruikt als bliksemafleider, want zo persoonlijk herkenbaar ga je de hints toch niet maken, lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2019, 17:47:44 door Newbie2 »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #78 Gepost op: 5-04-2019, 19:11:37 »
Ik heb de executies bekeken, maar dat zie ik niet, foxhunter... In mijn ogen heel naturel gedrag van Elisabet, ook tijdens de verfbom opdracht. Daar ook al iets over gepost in het Wie is de Mol topic. Ik blijf het dus echt moeilijk vinden haar als Mol te zien.

Maar ik kom toch nog even helpen. Als Axel en Bas aan het begin van afl. 3 naar het konijn toegaan, zegt Elisabet: "Maar dat is een schoontje, wit met bruine vlekjes". Het konijn moest gevonden worden. Ik vind dus Axel verdacht omdat hij het konijn opmerkt, Bas omdat hij dadelijk opstaat en er naar toe gaat, en Elisabet omdat ze de kenmerken van het dier benoemt.

EDIT: Elisabet heet van haar achternaam Haesevoets. En ze heeft een dochter die Polly heet. Tja. Deze dame heeft het toeval zeker aan haar kont hangen? Of is hier toch meer aan de hand?
EDIT2: Oh, er schijnt wat verwarring te zijn over of deze info wel klopt. ;D. Even afwachten maar. Mocht het kloppen, dan heb ik het idee dat de productie haar mogelijk gebruikt als bliksemafleider, want zo persoonlijk herkenbaar ga je de hints toch niet maken, lijkt me.

Ik las ergens dat het oorspronkelijke idee was dat er een papegaai in de kajuit zou zitten die Polly zou roepen constant. Maar dat ging niet door, dus hebben ze het morse code raadsel bedacht.

Aangezien papegaaien in fictieve verhalen vaak op een schip te vinden zouden zijn en zij volgens het stereotype veel 'Polly' zouden roepen (vraag me niet waarom), denk ik dus dat dit de reden is dat 'Polly' een van de lettercodes was.. dat zal wel niks met het dochtertje van Elisabet te maken hebben dus (al kan het natuurlijk zo zijn dat de makers er expres voor gekozen hebben om dit erin te zetten omdat zij een dochtertje heeft dat zo heet.. maar dat verwacht ik niet).

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Elisabet
« Reactie #79 Gepost op: 5-04-2019, 19:23:42 »
Was toch een nutteloze hint dat van Polly als dochter. Dat is gewoon verzonnen. Op haar pinterest staan wel allemaal dingen van het merk Polly, maar daar zou ik ook geen aandacht aan schenken. 
Wel aandacht voor het feit dat ze gemist wordt op het Belgische forum vanwege haar goede inzichten.
Elisabet heeft nog maar één executie gehad. Dat riedeltje wat ze doet bij de executie valt wel te faken. Maar het is te vroeg voor conclusies.


Elisabet Haesevoets (33)

Spoedarts AZ Heilige Familie Reet uit Edegem

Gehuwd, heeft twee zoontjes

Hobby's: piano spelen en recreatief sporten met vriendinnen

Goeie mol? "Ik ben het gewend om in team te werken en ben daardoor in staat om mensen te manipuleren.”

Slechte mol? "Ik ben niet goed in liegen en doe dat ook niet vaak."
« Laatst bewerkt op: 5-04-2019, 21:33:48 door foxhunter »