Auteur Topic: [kandidaat] Ingrid  (gelezen 12122 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #60 Gepost op: 26-03-2019, 09:34:17 »
Eline maakte een zware Aarderijkskundige fout in aflevering 1
(Ik weet niet meer wat het precies was, wel dat het een vraag was die eigenlijk basisschoolniveau is in Vlaanderen.) Dat kwam ook vol in beeld.

Volgens mij was dat die vraag over de Oost-Kantons.   ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #61 Gepost op: 26-03-2019, 10:43:36 »
Eline maakte een zware Aarderijkskundige fout in aflevering 1
(Ik weet niet meer wat het precies was, wel dat het een vraag was die eigenlijk basisschoolniveau is in Vlaanderen.) Dat kwam ook vol in beeld.

"In welke provincie liggen de Oostkantons?"
- "West-Vlaanderen"

En plots had Annelies haar ticketje naar de finale in aflevering 1 al beet. :) Maar goed, vanaf aflevering 2 deed Eline het best wel ok.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #62 Gepost op: 26-03-2019, 11:52:54 »
En die andere finalist Davey had Eline zelfs nog eerder op zijn radar. Omdat ze in de auto in de hangar Davey overtuigde snel te drukken maar zelf niet bij de snelste drukkers zat.

Terug naar Ingrid: ik durf nog niet op haar als Mol te stemmen (in pool en poll) omdat ik bang ben voor weer een Annelies-scenario. (En omdat ik Eva ook erg verdenk.) Ik ga er nog wat nachtjes over slapen. ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #63 Gepost op: 26-03-2019, 12:03:54 »
Ik zal nooit op ingrid stemmen, zoveel is duidelijk. zelfs als alle hints, alle theorien etc naar haar wijzen :-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #64 Gepost op: 26-03-2019, 12:07:28 »
Ik zal nooit op ingrid stemmen, zoveel is duidelijk. zelfs als alle hints, alle theorien etc naar haar wijzen :-)

Zo lijkt het net of het om een verkiezing voor de leukste en beste Mol gaat. Dat is natuurlijk niet zo.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #65 Gepost op: 26-03-2019, 13:48:48 »
Ik vond haar echt heel verdacht in de auto nadat de mol was gekozen, maar ik zie gewoon geen mol materiaal in Ingrid :(

Ik ook, maar dat is dan ook het enige. Totaal geen molmateriaal en ook haar gedrag is heel onmols. Bepaalde acties van haar kan je zien als mols, maar dan is het wel heel slecht en opvallend gedaan.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #66 Gepost op: 26-03-2019, 21:36:27 »
Zo lijkt het net of het om een verkiezing voor de leukste en beste Mol gaat. Dat is natuurlijk niet zo.

Nee hoor Heinz, ik heb gewoon ergens een vervelend ticje opgelopen wat ervoor zorgt dat ik hoop dat sommige  mensen geen mol zijn.  En op de een of Andere manier heb ik dat met Ingrid. Is niet omdat t geen leuk mens is of omdat t geen goede mol zou kunnen zijn. Weet niet precies wat t is, zorgt er Alleen voor dat ze dan niet op mijn pool lijstje s als mol voor komt. Vorig jaar kreeg ik dat na afl 3 bij Pieter hoewel t me vrij snel duidelijk was dat hij zeker wel de mol kon zijn, hoopte ik dat  hij t niet was.

Het zit hem in een manier van eerste indruk, zichzelf presenteren.

Online B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #67 Gepost op: 27-03-2019, 14:05:23 »
Ik vind het bijzonder dat we in aflevering 3 zitten en we 4 opdrachten met Ingrid hebben gezien, en er nu al word gezegd dat Ingrid een slechte mol is. ??? Ik kan daar helemaal niks mee.

Persoonlijk vind ik Ingrid wel verdachter na deze aflevering, maar ze staat ook weer niet bovenaan.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #68 Gepost op: 27-03-2019, 23:37:17 »
Laat al die mannen maar kwijlen over Eva en Elisabet, mijn favoriet (als kandidaat of mol) is Ingrid ::love:: ::bravo::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #69 Gepost op: 28-03-2019, 08:09:44 »
Ik vind het nogal een mengelmoes van verdachte en onverdachte dingen bij Ingrid. In de vorige aflevering was ze de held omdat ze tegen alle verwachtingen in zo goed liep. Maar deze aflevering doet ze toch heel opvallende uitspraken en acties. Meer verdacht dan onverdacht bij mij.

- Ingrid zoekt (net als Eva en Martijn) meteen een partner uit. Zij lijkt eerste keus te hebben. Zij en Axel hebben mogelijk ook gedacht als 1e de roeister in te zetten. Dat gebeurt als Martijn en Elisabeth komen opstomen met Martijn aan de riemen. Dat Eva en Kaat haar al eerder hebben ingezet, zien ze pas later.
- Ingrid oppert al dadelijk het plan om de pinda's over te slaan. Omdat de anderen dat misschien ook wel niet doen. "Ge moet dat niet doen, hè". Ze wil wel geld, maar ook een bed. Ook de keuze voor de 500 is gunstig: "Als ze doorgaan en ze gaan toch niet, dan zien wij het".  Alleen was dat niet hun eigen keuze, maar die van Kaat en Eva die al voor de 1.000 gingen. Dus kan geen bewuste actie van Ingrid zijn geweest.
- Axel denkt dat Martijn en Elisabeth de 1.500 over zullen slaan. Ingrid denkt van niet. Ze weet zeker dat Martijn het gaat doen. Beetje vreemd als ze de Mol is, want eerder zat ze zo te hameren op de mogelijkheid dat anderen de kokers zouden overslaan.
- Ingrid even later: 'Als we voor de noten gaan, hebben we geen bed. En als we nog de pech hebben dat Eva en Kaat ons inhalen, dan hebben we niks'. Kijkt naar Axel voor een reactie. 'Ik ga niet voor 100 euro een koker vullen een bed verspelen'. Is dit voorkennis? Ze konden op de bordjes alleen maar zien wat het maximale bedrag was. Axels reactie zien we niet.
- Uiteindelijk zijn ze het er over eens dat ze een beetje gaan pellen. Elisabeth zegt dan: 'Waarom pellen ze nog? Ze kunnen straks op de grond belanden'. Dit geeft Axel en Ingrid in de montage iets extra kandidaats mee.
- Ingrid op de uitkijk: Ik wil en ik zal een bed hebben. Maar Elisabeth en Martijn zijn allang voorbij. Dat bed krijgt ze niet.
- Bij aankomst is ze pissig. 'Maar gij hebt wel geen noten bij, dat versta ik niet'. 'Maar misschien was dit een leugen, en krijg ik toch het bed'. Gilles zegt: iedereen was binnen de tijd. Eva klapt meteen goedkeurend, spontaan zo te zien. Martijn steekt 2 duimen omhoog. Ingrid zegt: 'Wat?' En het lachje komt pas een shot later. Ik vind deze montage wat verdacht. Alsof we haar toch even moeten zien lachen.

Dan in de kamer.
- 'Oké, dan gaan we voor het groot'. Heeft ze Axel daarvoor nog proberen te overtuigen van een klein dier? Ze blijft ondanks haar angsten kalm als het varken eenmaal binnen is. Ze had hier ook de paniekkaart kunnen uitspelen, maar dat doet ze niet.
- Op 49'10 zien we Ingrid op haar knieën zitten. Ze frunnikt wat aan het kussen, en gaat weer liggen. Heeft ze het varken vlak daarvoor zelf wakker gemaakt? (Nee denk ik toch, het touw ligt er nog hetzelfde bij en het was wel erg risicovol geweest om naar het beest toe te lopen. Maar ik kon de gedachte aan een leuke mol-actie even niet onderdrukken. :))

Ze wordt voor de test dan weer het vaakst genoemd (2x), door Kaat en door Axel. Anderen worden maar 1x genoemd.

Dus ja, ga er maar aan staan. Bij mij stijgt Ingrid naar plaats 2.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #70 Gepost op: 28-03-2019, 09:06:06 »
Zo lijkt het net of het om een verkiezing voor de leukste en beste Mol gaat. Dat is natuurlijk niet zo.

Iemand die zo onmols doet dat hij waarschijnlijk de mol niet is, is zou gewoon een slechte mol zijn als hij het effectief is. Maar zo iemand is dus nooit de mol, dus kan geen slechte mol zijn.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #71 Gepost op: 28-03-2019, 11:45:05 »
Iemand die zo onmols doet dat hij waarschijnlijk de mol niet is, is zou gewoon een slechte mol zijn als hij het effectief is. Maar zo iemand is dus nooit de mol, dus kan geen slechte mol zijn.
Er zijn meerdere mollen geweest met de tactiek om onmols over te komen, vaak juist de mollen die worden gezien als de betere (zie Jan, Milouska). Roepen dat iemand een slechte mol zou zijn in aflevering 3 is gewoon onzin, niet constructief en eerlijk gezegd gewoon irritant :-X.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #72 Gepost op: 29-03-2019, 13:11:21 »
Er zijn meerdere mollen geweest met de tactiek om onmols over te komen, vaak juist de mollen die worden gezien als de betere (zie Jan, Milouska). Roepen dat iemand een slechte mol zou zijn in aflevering 3 is gewoon onzin, niet constructief en eerlijk gezegd gewoon irritant :-X.

Ik vind haar niet te vergelijken met Mikouska/Jan want ze is naar mijn mening geen molmateriaal.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #73 Gepost op: 29-03-2019, 17:09:01 »
Ze kan zomaar een Patrick zijn, ik accepteer haar wel als mol. Maar dat betekent niet dat ik loop te kwijlen over Eva... zij heeft tot op heden gewoon het beste molpotentieel, en het enige wat mij zo stoort is dat de goegemeente haar zo verdenkt. Het heeft toch nog wel een aflevering nodig om te zien of dat verandert.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #74 Gepost op: 29-03-2019, 17:41:27 »
Ik ga nu toch voor Ingrid als Mol. (Dat de spotlights zo enorm op Eva staan geeft voor mij de doorslag.) Ik snap de weerstand wel bij sommigen om Ingrid als Mol te zien want ze zou tot nu toe niet de subtielste zijn. (Niet willen rennen, alles behalve een varken willen.) Aan de andere kant zou ze het ook weer wel goed spelen want ik lees ook veel dat ze niets mols heeft en een echte kandidaat is. Bovendien zit het programma zo perfect in elkaar dat te hoge verwachtingen van de Mol snel op de loer liggen. Daarnaast moeten we er rekening mee houden dat de Mol het dit keer ook nog extra lastig heeft door een gebrek aan voorbereiding. Misschien dat de molacties wat minder subtiel zijn dan we gewend zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #75 Gepost op: 29-03-2019, 18:08:59 »
Daarnaast moeten we er rekening mee houden dat de Mol het dit keer ook nog extra lastig heeft door een gebrek aan voorbereiding.

Dat is nog maar de vraag, Heinz. Het zou best kunnen dat dit één grote mindfuck is en de Mol toch wel degelijk vooraf gekozen was. De tijd zal het leren. Het lijkt mij echt geweldig als ze dat in de slotaflevering zouden onthullen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #76 Gepost op: 29-03-2019, 18:10:51 »
Nee ik denk wel dat dit echt zo is. Ze kan makkelijk een tweede Jon zijn. De leeftijden zullen elkaar weinig schelen. Maar ik verkies gewoon de betere mol over Ingrid nu. Me bij een Jon neerleggen is nu nog te veel gevraagd voor mij, zie mijn avatar, haha.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #77 Gepost op: 29-03-2019, 18:48:34 »
Het is een feit dat Ingrid erg verdacht wordt neergezet. Maar misschien doen de makers het dit keer opzettelijk opdat wij zouden denken dat ze de mol niet zo in de spotlight zetten. Ingrid is vooralsnog niet mijn hoofdverdachte maar ik vlak haar niet uit.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #78 Gepost op: 29-03-2019, 18:51:40 »
Goed gesproken, Luc :D ::ok::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Ingrid
« Reactie #79 Gepost op: 29-03-2019, 20:10:16 »
Cafe de mol: ik heb het idee dat Gilles in de camera kijkt als er iemand verdacht wordt die volgens hem niet de mol is. Dat doet hij bij Ingrid. Dat wil niet zeggen dat hij weet wie de mol is, maar hij heeft als ex-mol wel een idee wie het niet zal zijn. Hij vindt het vast leuk als iemand verdacht wordt die het volgens hem niet is.
Ik heb Ingrid afgestreept, het ligt er te dik op en ze is te veel een flapuit.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2019, 20:13:53 door Run »