Auteur Topic: [kandidaat] Joeri  (gelezen 25096 keer)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #60 Gepost op: 8-04-2019, 05:14:03 »
Leuk, Saskia! ::ok:: Voor mij is de Mol nu Bas of Joeri. Een van de twee. Bij Bas ligt het er m.i. veel meer bovenop, en alleen al daarom begin ik Joeri ook steeds meer te verdenken. Om nog even op de kist van afl. 4 terug te komen, die trage zwem-taktiek kan heel goed een mol-strategie zijn geweest. Een scenario dat daarbij past:

- Laat zien dat je een trage zwemmer bent. En zeg later bij de boot nog even dat je niet te ver wilt zwemmen. En hup: de dichtstbijzijnde opdracht, de kist, is voor jou.
- Neem iemand mee die een bril op heeft, zodat jij degene bent die mag duiken.
- Ga op de kooi zitten op een moment dat je zeker weet dat Bas aan de goede kant van de kist hangt (daarvoor moet je dan wel 4x of 5x onder water gaan, veel meer dan nodig op dat moment ::vergroot::), zodat het touw breekt.
- Maar je komt boven, en Bas verdenkt jou. Er werd aan de kist getrokken, en dat heeft hij gevoeld. Je zegt natuurlijk nog wel dat je geprobeerd hebt om de kooi met kracht open te trekken, maar Bas gelooft het niet en laat dat duidelijk merken.
- Het enige wat je nog kunt doen om te proberen Bas nog van je af te schudden is keihard je best doen om de opdracht te doen slagen, en de held van de dag te worden.

Mol-actie mislukt, maar dat lag dan ook een beetje in de aard van de actie, want die was risicovol. (Voor Bas eveneens trouwens).

Als Joeri de Mol is, begrijp ik die biechten van Bas en Joeri ook veel beter. En vooral de ontbrekende biecht van Bas in afl. 3 over de steen (meer uitleg in Bas-topic). Ja, die opdracht slaagde, maar vooral dankzij Bas. En uiteindelijk ook nog even dankzij Joeri die de balletjes niet afwachtte maar de steen met grote kracht wegtrok, en daarmee opnieuw een heldenrol vervulde.

Daar stel ik meteen ook een nieuwe bedenking tegenover. In afl. 5 gaat Joeri met het hoogste bedrag boogschieten. Hij mist de grootste vrucht telkens op een haar na. "Wel eens gedaan", zegt hij. Maar kan hij dan zo goed boogschieten dat hij die vrucht steeds op een haar na mist? Je ziet de vrucht bewegen. Geen sprake van deze keer dat de Mol dit van tevoren geoefend kan hebben. Of trap ik nu in een montage-trucje? En natuurlijk het binnenhalen van de 4.000 euro bij de laatste opdracht... Met ook Bas in een hoofdrol. Dat moet ik allemaal nog eens rustig terug gaan zien en laten bezinken. ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #61 Gepost op: 8-04-2019, 10:18:04 »
Als Joeri de Mol is, ga ik al mijn vertrouwen in de mensheid verliezen. ::ohno::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #62 Gepost op: 8-04-2019, 10:20:37 »
Als Joeri de Mol is, ga ik al mijn vertrouwen in de mensheid verliezen. ::ohno::

En als Bruno t is verlies ik mn vertrouwen in het concept van het spel

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #63 Gepost op: 8-04-2019, 11:58:03 »
Het fijne van deze Vlaamse Mol is, dat je als je best doende, geldverdienende kandidaat nog lang in het spel kan blijven zoals Joeri.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #64 Gepost op: 8-04-2019, 13:58:12 »
Omdat er echt te weinig opties overblijven, ben ik maar gaan backtracken. Joeri komt nog altijd met een kleine kans in aanmerking voor mij.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #65 Gepost op: 8-04-2019, 16:51:47 »
Joeri kan heel hoge torens bouwen met stokjes, maar als hij ermee moet eten wordt het een puinhoop. ;D Toch wel vreemd, eigenlijk. Wilde hij perse de etiquette-wedstrijd niet winnen? Ik vond hem ook verdacht bij het vinden van de kaart. Hij liep voorop, griste hem van de muur, en probeerde er meteen de aandacht van de anderen op te vestigen. Hopend dat de sleutel die ernaast hing niet opgemerkt zou worden? Maar ja, hij had Bruno in zijn kielzog, hč.
Ik vind het sowieso opmerkelijk dat het hele Steen / Vovinam trio nog compleet is. Misschien is daar toch iets voorgevallen wat het e.e.a. duidelijk heeft gemaakt. Bruno wordt hier al vanaf het begin massaal aangewezen als volgende afvaller, maar hij blijft er maar in. Moest hij daarom ook apart worden gezet in de kajuit? De Mol kon moeilijk de twee anderen van het trio bij elkaar zetten in de kajuit, dat zou teveel opvallen. En hingen Bas en Joeri daarom weer aan elkaar in die opdracht? De een die de ander in de gaten houdt, daar lijkt het sterk op.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #66 Gepost op: 8-04-2019, 16:54:09 »
Joeri kan heel hoge torens bouwen met stokjes, maar als hij ermee moet eten wordt het een puinhoop. ;D Toch wel vreemd, eigenlijk.

Hé .. dat is wel vreemd idd  ::ok::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #67 Gepost op: 8-04-2019, 17:21:04 »
Wat ook opvallend is, is dat Joeri de kaart pakt die Elisabet op de grond laat vallen tijdens de bevrijdopdracht, maar hij hier niets van zegt en hij deze ongezien wegstopt in zijn zak (je ziet Joeri de kaart pakken op 49:29, je ziet vervolgens Joeri vanaf 49:46 rechts in beeld onopgemerkt die kaart in zijn zak steken terwijl de groep naar het uitzicht kijkt). Het is uit de beelden ook niet duidelijk op te maken hoe de kaart op de grond is beland.. is die uit Elisabets zak gevallen of pakte Joeri die stiekem uit de zak van Elisabet? In ieder geval lijkt het mij zo dat Elisabet niet met opzet die kaart heeft laten vallen, want Joeri stond dus vlak achter haar en die kon dus makkelijk de kaart weer oprapen.

Vervolgens loopt de groep een rondje waardoor minimaal 8 minuten van de tijd verloren gaan.

Vlak voordat ze de sleutel hebben gevonden, haalt Joeri echter ineens de kaart tevoorschijn voor de neus van de groep wanneer de groep twijfelt aan of ze naar links of naar rechts moeten (51:07). De groep moest toen alleen nog maar linksaf slaan om bij de sleutel te komen en daar zouden ze dan een nieuwe kaart vinden.. de groep wilde zelf ook al naar links gaan.. dus het is niet zo dat hij nog meer tijd had kunnen rekken... maar vanaf het punt waar Joeri stond moet toch wel de deuropening met het kruis te zien zijn geweest denk ik, dus ik vind het vreemd dat hij ineens die kaart tevoorschijn haalt. De openbaring dat Joeri de kaart al die tijd al had, zorgt ook voor verwarring binnen de groep.

Ik weet niet zo goed hoe ik deze actie moet duiden. Molactie? Nepmolactie?  ??? Waarom zou je op het laatst (wanneer het niets meer uitmaakt, dat wel) tenslotte laten zien aan de groep dat je die kaart eigenlijk al die tijd al bij je had?
Door deze actie is wel flink wat tijd verloren gegaan en ik vind dit niet geheel passen bij Joeri's imago van fanatieke kandidaat.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #68 Gepost op: 8-04-2019, 17:32:37 »
Ik heb de uitzending nog niet opnieuw bekeken, maar ik kan me het wel zo ongeveer herinneren als jij beschrijft. Als opvallend en verrassend, dat opeens de verloren kaart weer tevoorschijn getoverd werd. Het zou heel goed zo kunnen zijn dat Joeri een beetje aan het nepmollen geslagen is, hoor. Ik vind ook dat met die stokjes aan tafel meer iets hebben van een nepmol-actie. De hele groep wist immers al dat hij goed met stokjes was, dus als je als Mol de etiquette-wedstrijd niet wilt winnen, dan ga je toch niet op deze manier te werk.

Nou ja, niet te snel conclusies trekken maar. Opvallend nepmollen kan tenslotte ook weer een slimme tactiek zijn om je onverdacht te maken. ::vergroot::

EDIT: Als Joeri de Mol is en hij is al vroeg verdacht (door Bas en Bruno, wat ik dan vermoed), dan moet hij van alles en nog wat proberen om die verdenkingen van zich af te schudden, voor zover dat nog kan. Dat zou bv. verklaren waarom hij de boot-opdracht nog redt. En ook rare acties doet die op nepmollen lijken, maar die verder ook niets uit maken voor de pot. Wat ik zelf van plan ben is om deze week nog even op een rijtje te krijgen waar Joeri echt geprobeerd heeft te mollen, en waar hij dit nog steeds lijkt te doen. Die kaart van de muur afhalen maar de sleutel laten hangen bv. zou in mijn ogen een duidelijke poging kunnen zijn, en dus verdacht. Maar als Joeri de Mol is en al vroeg gespot is, heeft hij het niet makkelijk. En dan begrijp ik ook hoe het komt dat veel opdrachten steeds maar blijven lukken. Wat deden Mollen in het verleden als ze al vroeg ontdekt waren, vroeg ik me af? Of is dat nog nooit voorgekomen? Het seizoen moet toch afgemaakt worden.
« Laatst bewerkt op: 8-04-2019, 17:53:55 door Newbie2 »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #69 Gepost op: 8-04-2019, 17:51:16 »
Ik heb de uitzending nog niet opnieuw bekeken, maar ik kan me het wel zo ongeveer herinneren als jij beschrijft. Als opvallend en verrassend, dat opeens de verloren kaart weer tevoorschijn getoverd werd. Het zou heel goed zo kunnen zijn dat Joeri een beetje aan het nepmollen geslagen is, hoor. Ik vind ook dat met die stokjes aan tafel meer iets hebben van een nepmol-actie. De hele groep wist immers al dat hij goed met stokjes was, dus als je als Mol de etiquette-wedstrijd niet wilt winnen, dan ga je toch niet op deze manier te werk.

Nou ja, niet te snel conclusies trekken maar. Opvallend nepmollen kan tenslotte ook weer een slimme tactiek zijn om je onverdacht te maken. ::vergroot::

Ja inderdaad, kan ook.

Maar het valt niet per se iedereen meteen op dat hij niet goed met stokjes overweg kan, denk ik. De jury ziet dat wel meteen omdat die de hele tijd alle kandidaten nauwlettend in de gaten houdt en dat is wat telt. Ook at hij ongemanierd volgens de jury. Als kandidaat weet je niet wat de speciale positie in de opdracht gaat zijn dus het zou wel vreemd zijn om het niet zijn best doen van Joeri als nepmollen te zien. Ik denk dat je als kandidaat toch zult denken dat de speciale positie je een significant voordeel op zal leveren (want het is een prijs die je winnen kan). Dus ik zie niet waarom je die positie als kandidaat niet zou willen proberen te behalen. Ik zie ook niet in waarom de normaal gesproken altijd zo 'fanatiek' ogende Joeri niet voor deze positie zou willen gaan.

Hij heeft letterlijk dit gezegd over zichzelf:

Citaat
Waarom zou jij geen goede mol zijn?
Omdat ik de opdrachten juist wil uitvoeren en moeite zou hebben met iets niet goed te doen, ik ben een beetje een strever.”

Dat heb ik van https://www.wieisdemol.be/kandidaten/joeri.php.

Nou, hij lijkt bij deze opdracht anders niet zo zijn best te doen om de opdracht zo goed mogelijk uit te voeren.  ???

De mol zou de speciale positie echter niet willen hebben denk ik, want het is geen goede molpositie aangezien je in die positie minder invloed hebt op het spel (als je in het speelveld staat, kan je ervoor zorgen dat er veel tijd gerekt wordt voordat degene in de speciale positie bevrijd wordt en dat is precies wat we Joeri zagen doen) en alle ogen zijn meteen op jou gericht als je afgaat want dan faalt de gehele opdracht.

Dus ik interpreteer het duidelijk niet zijn best doen van Joeri toch echt als mols.

Ook weet ik niet of iemand gelezen heeft wat ik schreef over Joeri's gedrag op het strand bij de opdracht waarbij de link tussen de 2 liedjes geraden moest worden? Ook dit is een voorbeeld van Joeri's mogelijke schijnfanatisme naar mijn idee.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #70 Gepost op: 8-04-2019, 18:08:17 »
Ja, zeker nog niet opgeven! Er is nog een hele week om tot een conclusie te komen. Sowieso een interessante gast om eens wat beter onder de loep te nemen, vind ik. Ik dacht zelf dat ik er bijna was met Bas, maar net niet helemaal. Er blijven wat dingetjes gewoon niet kloppen, en me niet lekker zitten. Die opdracht met de gezonken kist was wel een eye-opener voor me, dat het daar ook Joeri kan zijn geweest die de boel saboteerde. Van die vissen-opdracht ben ik dan ook meteen af. Dus ik ben benieuwd wat er allemaal nog meer uitkomt, als je dingen ziet vanuit het perspectief "Joeri is de Mol". En nog veel benieuwder of ik dan mijn Bas-verdenking nog ga aanpassen. Dus dat wordt veel terugkijken, vrees ik. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #71 Gepost op: 8-04-2019, 19:00:39 »
Foto van n boogschietvereniging in Peer uit 2018

1: het is Joeri en hij doet af en toe aan boogschieten... vandaar dat ie redelijk in de buurt van het fruit kwam.

2: het is Joeri .. hij wist dat hij de mol zou worden en is hier flink aan t oefenen omdat het leuk zou zijn als hij rakelings naast zou schieten (Dat betekent dan wel dat de mol vooraf bepaald was)

3: het is heel iemand anders  ::rofl::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #72 Gepost op: 8-04-2019, 20:49:32 »
https://forum.wieisdemol.be/viewtopic.php?f=77&t=3834&start=96

Zie de post van Klaartje, het is mogelijk dat Joeri bewust gespaard is gebleven door een scherpschutter terwijl Kaat wel werd geraakt.

De mogelijkheid dat de mol bewust gespaard is gebleven spookte al door mijn hoofd heen, want als de mol te snel afgaat heeft die verder 0 invloed op het spelverloop meer en dat is ongunstig voor de mol en voor het programma, want dan wordt eigenlijk aan het lot over gelaten of er geld wordt verdiend of niet. Stel, niemand had de leugen van Bas geloofd bv. (Elisabet geloofde die al niet, Joeri ging daar echter zonder eraan te twijfelen in mee), dan was de kans alleen maar groter geweest dat er geld was verdiend (want dan zat Bas minder lang in het speelveld waardoor de kans kleiner was geweest dat hij werd afgeschoten en dan zou er minder kostbare tijd verloren gaan waardoor de kans groter was dat Bas binnen de tijd bij de jeep was...).

Alle kandidaten droegen ook een gekleurd lintje om hun arm heen. Iedere kandidaat kreeg een andere kleur. Was dit gedaan zodat de sluipschutters de mol beter zouden herkennen en zij dus deze persoon niet te snel zouden afschieten?


Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #73 Gepost op: 8-04-2019, 21:29:26 »
Ik vond het juist heel verdacht dat hij elke keer net mis schiet bij die watermeloen. Lijkt mij alsof hij heel goed is in boogschieten en het juist extra risky wilde maken om er steeds net langs te schieten. Levert mooie tv op en kandidaten zullen denken dat hij alles heeft geprobeerd om het te laten slagen.

Ik vind Joeri steeds verdachter. Ook het feit dat hij inderdaad nog in het spel zat bij het paintballen op het eind en Elizabet niet geloofde.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #74 Gepost op: 9-04-2019, 00:31:28 »
Hm... Ik had een dikke streep door Joeri gezet en ik geloof er nog steeds niet in dat hij Jan 2.0 is.
Maar verdacht was hij deze aflevering zeker. Toch maar weer in de gaten houden...  ::oink::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #75 Gepost op: 10-04-2019, 05:11:50 »
Omdat duidelijk is dat er bij Bas nogal geknipt en geplakt is in de montage, kan ik me voorstellen dat dat bij anderen (m.n. bij de Mol en degene die hem het meest verdenkt) ook gebeurt. Met dat in het achterhoofd:

Boogschieten
Er is aarzeling over wie het hoogste bedrag krijgt bij de jungle opdracht (EUR 1.400). Joeri: "Als niemand wil, dan wil ik dat wel doen". Niet te snel toegehapt, als Mol is dat slim gebracht. En Joeri stuurt er mogelijk op aan. Bij de oriëntatie-opdracht wil Axel iemand met kracht mee. Maar Joeri wil niet. Bas: “Joeri, je wilt nog even wachten”. Joeri: "Mij nog ene sparen". Bij het boogschieten zie we vanaf de zijkant in close-up de vruchten en de pijlen die er langs vliegen, maar niet de groep. Een pijl hoeft dus niet automatisch gelinkt te worden aan degene die hem net afgeschoten heeft. De eerste pijl van Joeri raakt de tafel rechts van de meloen, waardoor ook de vrucht beweegt. De tweede gaat duidelijk links van de meloen. Die was niet heel dichtbij. Maar de tafel (en de meloen) bewegen weer. De derde pijl schampt de meloen links boven. Als Joeri de Mol is, heeft hij hier een groot risico genomen. Maar mogelijk heeft hij wat hulp van de montage gehad? De ‘oehs’ en ‘ahs’ die we op het moment van schieten zien, kunnen zelfs van andere pijlen zijn. Er is ook weinig op te maken uit de groep na afloop. Alleen Elisabet zegt: 'Goed gedaan hoor, het was heel nipt'. Bedoelde ze daarmee wel de laatste pijl? En was die pijl wel van Joeri, of was zijn laatste toch ietsje verder van het doel? En heeft de productie nog een potje staan schieten tot ze een mooie onverdachte pijl hadden? (gehaaide montage zou dat zijn, na alles wat we bij Bas gezien hebben). Joeri doet na afloop zijn hand voor de mond. Interpretatie: hij kan een lachje niet onderdrukken dat hij de test van Bas, die hem als eerste op de grootste vrucht wilde laten schieten, zo goed heeft doorstaan. 1.400 euro niet verdiend. Na afloop nog even wat aanwijzingen geven aan Kaat en Elisabet, natuurlijk. Maar als je nog nooit aan boogschieten hebt gedaan, gaat dat waarschijnlijk niet veel helpen.

Joeri 'heeft het wel eens gedaan'. Dan moet het niet al te moeilijk zijn om de meloen te raken. En als je echt goed bent, ook niet zo moeilijk om daar vlak langs te schieten. En dat laatste doet hij. En misschien nog een beetje hulp gehad van de montage. EDIT: ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die hier moeite mee zouden hebben. Die pijl kwam dan immers niet uit de opdracht. Zelf vind ik het niet zo'n punt, aangezien we in de montage al op allerlei andere manieren om de tuin geleid worden. Bovendien hadden de kandidaten geen nadeel: die konden gewoon de echte pijl zien. Maar ik zeg liever wel "misschien". Als de derde pijl die van Joeri zelf was, is hij een uitmuntende boogschieter, of hij nam onwaarschijnlijk veel risico voor een Mol.

Joeri eet een ei op, mag weer eens de held zijn. Gilles: “Als iedereen een volledig ei opeet, dan verdienen jullie… helemaal niks”.

De voornaamste gast
Bij de etiquette-opdracht wordt Joeri als eerste naar het toilet geroepen. Bij de ton ligt 1 envelop anders. Niet ingestoken, maar bovenop. Alleen Joeri kan hier voordeel van hebben gehad. Joeri pakt met een lichte aarzeling de envelop die links van de envelop ligt die daar precies tegenover ligt. De opdracht voor 300 euro is dus mogelijk een bewuste keuze. De makkelijkste opdracht bovendien. Vertel de gastheer dat je hem een paar Vlaamse woorden wilt leren, en vraag hem het woord ‘regenpijp’ uit te spreken. Klaar. Maar Joeri komt er niet op, en de opdracht mislukt na 1 poging iemand een liedje te laten zingen. Joeri ziet ook de chop-sticks van Axel liggen. Joeri: “Do I need to take them?” Wil natuurlijk best even helpen om Axel met 700 euro binnen zijn minuut te houden. Verder doet hij ook duidelijk niet zijn best om de voornaamste gast te worden. Heeft misschien andere plannen voor de volgende opdracht.

Tussentijdse verdenkingen
Bruno uit voor het eerst (!) dit seizoen een verdenking: hij verdenkt Eva, maar ook Joeri. Het hoge woord is er uit. Ik zat te wachten op een verdenking van Bruno richting Bas of Joeri, vanwege de steen/vovinam. maar het is dus Joeri. Joeri zelf verdenkt Elisabet, vanwege de speech. Wrijft even in zijn oog. Kaat verdenkt Joeri ook. Hij heeft niet zijn best gedaan bij de etiquette-opdracht. Dat is dus al 2 verdenkingen. Ook worden de beelden van de regenpijp poging nog even vertraagd vertoond. Maar echt verdacht is dit niet, bij deze opdracht, en Joeri kan wel een stootje hebben. Onderweg in de auto zegt Joeri tegen Eva, die zich niet lekker voelt: “Op die manier een fysieke proef gaan doen gaat ook niets zijn”.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2019, 07:00:53 door Newbie2 »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #76 Gepost op: 10-04-2019, 05:13:26 »
Bas bevrijden
Iedereen is het erover eens dat Joeri de groep zal beschermen, zegt de voice-over. Al gauw blijkt dat de tactiek risico nemen is. Joeri herinnert hier later nog even aan. Elisabet zegt: “Ja, da’s waar”. Meer risico betekent meer snelheid, maar ook een grotere kans dat de groep die bij Bas aankomt aardig is uitgedund. Op weg naar locatie 2, ziet Joeri een mysterieuze schutter zitten, die helemaal ingepakt is. Dit zou Bas kunnen zijn (meer uitleg hierover heb ik geplaatst in het Bas topic). Maar Joeri zegt met een grijns: “Jij niet, manneke”. Ik zie dit als mogelijk subtiele hint van de montage dat niet Bas de Mol is, maar Joeri.
Er is tijd (7 minuten) verloren gegaan door het kwijtspelen van de kaart door Elisabet, die Joeri bij zich heeft gestoken. Ze hebben een loop gemaakt, en zijn weer terug op het uitkijkpunt. Er zijn dan nog 33 minuten over. Joeri tovert de kaart tevoorschijn, vlak voor ze op de volgende tussenstop zijn. Vragende blikken van o.a. Elisabet. Was dit een (nep)mol actie van Elisabet, of van Joeri? Hij pakt de kaart van de muur. Maar Bruno merkt de sleutel op. Als dit een mol-actie van Joeri was, was die niet goed uitgevoerd, want hij blijft op deze plek staan i.p.v. even een paar meter door te lopen. Dan was er al meer kans geweest dat de sleutel niet werd opgemerkt.
Bij het binnengaan van het complex van Bas wordt Joeri gespaard. Kaat wordt afgeschoten. Ik vind ook dit niet perse verdacht, het kan immers ook zijn dat de schutter de instructie heeft gekregen om de witte band niet af te schieten, omdat Joeri de grootste verdenker is van Mol Bas. Om hem tot het einde van de opdracht verdacht te kunnen maken. Twijfelgeval, voor mij.
Joeri gaat vrij makkelijk met het voorwendsel van Bas mee om nog even terug te keren op de route. Hij helpt hem zelfs een beetje als Elisabet tegenstribbelt: “We moeten toch door. Als wij pasvragen krijgen, moet hij levend over de lijn”. Er resteren dan nog 12 minuten. Dan weer iets heel verdachts: Joeri stuurt Elisabet achter Bas aan die op zoek is naar de vrijstelling, en neemt zelf een andere route. Zo hoeft hij zelf Bas niet te betrappen en een conflict veroorzaken, maar laat dat over aan Elisabet. Die was toch al heel scherp op Bas. En zou vast nog wel even willen weten hoe het nou zat met die code. Helaas voor Joeri pakt dat anders uit. Conflict wordt vermeden, Bas sprint vooruit, en is met nog iets van 40 seconden op de klok in de jeep. Joeri rest niets anders dan in elk geval zijn pasvragen veilig te stellen, en zit ook binnen de tijd in de jeep.

Opvallend: Joeri is de enige van de bevrijders, die er veel lol lijkt in te hebben, de anderen zijn veel meer gespannen. We zien hem vaak met een dikke grijns op zijn gezicht (die de rest op dat moment uiteraard niet kan zien).

Verdenkingen aan het eind
Joeri verwijt Kaat dat ze, aangekomen bij de ingang naar Bas, gewoon de hoek om liep en niet meer achteruit keek. Maar dat deed hij zelf ook niet! Eerder wreef hij in zijn oog, nu zit hij aan zijn kin. Bruno uit meteen zijn tweede verdenking deze aflevering: Elisabet. Joeri meteen weer uit beeld, blijkbaar. Omdat Elisabet een pasvraag mee heeft genomen, voor hem. Van Bas is geen verdenking te horen.

Extra onverdacht neergezet
Joeri wordt tot nu toe weinig verdacht neergezet, waar je van anderen nog wel eens een verdachte blik ziet of in slow motion iets verdachts zien doen (Kaat deze aflevering ook weer, bij de “vergeten etiquette regels”, en Bas in afl. 4 bv.). En dat vind ik gek, want je wilt als productie toch iedereen verdacht krijgen, ook al doen ze zelf niet veel verdachts. Het tegendeel lijkt het geval. Meermaals als Bas iets fout doet, is er een boos blikje van Joeri. Alsof hij hem verdenkt. Maar als dat zo is, en je kandidaat is toch al zo onverdacht, waarom moet dat dan zo nadrukkelijk in beeld komen? Dat verberg je als productie dan toch liever in de aflevering? Vlak voor de reclame-break Bas: “I dont think there is rice”. Joeri: “Yes there is rice in there”. Als Bas terugkomt van de mislukte vuur-opdracht, wordt ingezoomd op Joeri, die weer met een boze blik staat en niets zegt. De kandidaat die zijn Mol weer een opdracht heeft zien verknallen, en er het zijne van denkt.

Tenslotte vielen me nog een paar grappige uitspraken op van Joeri, als hij de Mol is. Joeri en Bas slapen samen op een kamer (en waarom verbaast me dat nou niets). Als Bas zijn broek strijkt, zegt Joeri: “Ik ken er niks van. Ik heb het één keer mogen proberen. Ik vond dat ik dat goed deed, maar… toen pakte(n) ze het terug af.” ::rofl::
En aan het eind, als Eva is afgevallen, zegt Joeri: “Mij haalt ge in huis voor plezier, dat zal ik nooit vergeten. Dat zal ik nooit vergeten”. En zo moeten we denk ik naar Joeri kijken.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2019, 06:59:12 door Newbie2 »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #77 Gepost op: 10-04-2019, 10:45:54 »
Extra onverdacht neergezet
Joeri wordt tot nu toe weinig verdacht neergezet, waar je van anderen nog wel eens een verdachte blik ziet of in slow motion iets verdachts zien doen (Kaat deze aflevering ook weer, bij de “vergeten etiquette regels”, en Bas in afl. 4 bv.). En dat vind ik gek, want je wilt als productie toch iedereen verdacht krijgen, ook al doen ze zelf niet veel verdachts. Het tegendeel lijkt het geval. Meermaals als Bas iets fout doet, is er een boos blikje van Joeri. Alsof hij hem verdenkt. Maar als dat zo is, en je kandidaat is toch al zo onverdacht, waarom moet dat dan zo nadrukkelijk in beeld komen? Dat verberg je als productie dan toch liever in de aflevering? Vlak voor de reclame-break Bas: “I dont think there is rice”. Joeri: “Yes there is rice in there”. Als Bas terugkomt van de mislukte vuur-opdracht, wordt ingezoomd op Joeri, die weer met een boze blik staat en niets zegt. De kandidaat die zijn Mol weer een opdracht heeft zien verknallen, en er het zijne van denkt.

Is mij ook opgevallen inderdaad. Joeri wordt veelal neergezet als 'de fanatieke kandidaat' in de montage, terwijl de enige echt typisch onmolse actie die hij gedaan heeft is dat hij bijdroeg aan het verdienen van die 5000 euro voor de bootopdracht (maar hij heeft dat geld niet individueel verdiend he jongens, het slagen van die opdracht was het verdienste van de hele groep... en aangezien er nog genoeg tijd over was was de opdracht - ook als hij niet op dat dek was geklommen - waarschijnlijk alsnog wel geslaagd... als je dan de mol bent is het alleen maar slim als jij dan met de eer van het laten slagen van de opdracht gaat strijken in plaats van dat je alle ogen negatief op jou gericht laat zijn door dat dek niet op te komen). Elisabet heeft m.i. veel onmolsere dingen gedaan maar bungelt toch ergens bovenaan in die vier.be poll, ze staat net onder Kaat?! Voor de rest heeft Joeri niets gedaan wat typisch onmols was (en als het al onmols was, heeft het in ieder geval niet tot nauwelijks bijgedragen aan het verdienen van geld). Individueel heeft hij nog geen cent binnengehaald en 2 van de opdrachten die hij in een duo deed slaagden of niet, of door Elisabet. Ook doet deze man, die naar eigen zeggen een streber is, totaal niet zijn best om een speciale positie in een volgende opdracht te winnen door slecht met stokjes te eten, terwijl we in aflevering 2 gezien hebben dat hij prima met stokjes overweg kan?! Doet me denken aan Jan die bij de woordzoeker deed alsof hij stinkend zijn best deed maar die ondertussen zo veel verf gebruikte om de letters door te strepen dat ze onleesbaar werden. Subtiel.

Ik ging ook aflevering 2 terugkijken en wat me opviel was dat Joeri tegen Eva zei dat ze tot rust moest komen en maar na Bas en Kaat moest gaan koken. Eva bouwde toren 7, een van de laatste torens, de torens die waarschijnlijk de belangrijkste stappen bevatten voor het recept. De rest van de groep gaat echter tegen dit voorstel in omdat Eva juist een van de personen is die beter bouwen kan en die personen moeten niet meteen gaan koken. Weer een subtiele molactie van Joeri? Joeri negeert ook Eva's advies om toren 7 af te maken maar bouwt toren 8 af. Toren 8 was niet heel belangrijk toch?

Online Betonmol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #78 Gepost op: 10-04-2019, 11:25:28 »
Is er iemand die gelooft dat het recept wel geslaagd was hadden ze toren 7 ipv 8 gebouwd?
Die opdracht ging nooit slagen hoor.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Joeri
« Reactie #79 Gepost op: 10-04-2019, 12:08:10 »
'- hele stuk -
::ok::

Een paar andere dingen nog:
Ik heb net iets gepost in het topic over de strand-opdracht, want daar vind ik Elisabet toch eigenlijk ook wel flink verdacht. Elisabet is de eerste die een foute danser kiest, maar Joeri pakt zodra ze dit doet, meteen zijn foute ook. En dat vind ik dan weer verdacht van Joeri. Met die actie blijven er nog 2x2 dansers over, die allebei naar het goede vak mochten. Maar Elisabet corrigeert Joeri nog even op het eind, en pikt zijn foute keuze eruit.

Nog even naar de boot-opdracht gekeken ook. En er zijn me weer nieuwe dingen opgevallen. Bas vindt de locatie van de gezonken kooi terug. Joeri gaat onder, en krijgt het slot open met de code. Hij komt boven met het gebroken slot. Duikt weer onder, maar komt boven zňnder stokken. Zegt: “Die stokken zijn daar wel maar ik kan alleen niets zien. Het is heel donker onder water”. Maar hoe heeft hij dat slot dan open gekregen?? Hij duikt weer onder. Hij moet ook al een keer extra naar beneden gegaan zijn, want als hij boven is, heeft Bas er al 2 in zijn hand. Dan gaat Joeri weer onder voor de laatste. En dan pas zegt Bas: "alle 3". Joeri is dus minstens 4x naar beneden geweest om de stokken eruit te krijgen. Dat mag je van mij zien als tijdrekken. Het had in 2x gekund. Ook viel me nog op dat als Joeri de ladder al opgaat, Kaat nog zegt: "De laatste, of niet?". Om tijd te winnen, zegt de voice-over. Maar misschien ook wel omdat het met 3 sporten te makkelijk zou worden? Uiteindelijk hadden ze nog 2 minuten over. Met 2 sporten was er een kans geweest dat Joeri het niet zou redden. Het blijft wel een beetje vreemd dat hij een uiterste krachtinspanning deed, om de opdracht toch te doen slagen. Maar het zou dus kunnen om zich onverdacht te maken bij Bas, die hem volgens mij stevig verdenkt na die gezonken kooi.

Daarvoor nog, de briefing aan het strand. Als Bas een beetje opvallend staat te doen als hij terugloopt, glimlacht Joeri. “Jullie kunnen allemaal heel goed toneelspelen”. De Mol ziet volgens mij hier dat Bas een beetje staat te bluffen. (Joeri doet trouwens zelf ook aan toneel, in het echte leven). Maar het meest opvallend vind ik een ingemonteerd commentaar van Bruno: “Er viel veel geld te verdienen vandaag. Het is het moment voor de mol”. Het volgende moment zien we Joeri teruglopen met Gilles naar de groep. Dit zijn volgens mij subtiele grapjes die de montage er express in doet. Dat kunnen ze zich misschien veroorloven, want Joeri is toch niet zo verdacht verder. Joeri zegt ook nog even: “Kom op, hč”, als Bruno en Elisabet vertrekken. Hij maakt een vuist voor de borst, en lijkt daarmee zichzelf aan te wijzen.

Ik had ook al eerder een ingemonteerd geluid gehoord, en ik vroeg me toen af waarom dat moest. Dat was in afl. 1, bij Mol kiezen. Ik probeerde het al aan Bas te koppelen en aan Elisabet ook, maar misschien lag dat iets teveel voor de hand. Het is op 32'30. Gilles: "Ofwel: jij wordt de Mol misschien. Dat zal bij 3 personen het geval zijn". Dan die ingemonteerde stem (Kaat?): "Drie". Wat blijkt nu? De volgorde waarin de personen bij Gilles worden geroepen is: Kaat - Bruno - Axel - Eva - Elisabet - Martijn - Joeri - Ingrid - Liesbet - Bas. Nummer 3 is dus Axel. Maar als Axel op de achtergrond naar Gilles loopt, zien we op de voorgrond Joeri zitten wachten (41'58). Dus veel verstopter dan ik dacht! En misschien ook geen toeval dat Joeri als nummer 7 aan de beurt is. Mol 7.

Is er iemand die gelooft dat het recept wel geslaagd was hadden ze toren 7 ipv 8 gebouwd?
Die opdracht ging nooit slagen hoor.
Nee, ik niet, en ik denk niemand. Maar Joeri wist op dat moment niet hoe het ervoor stond, bij het koken. Dus als Mol deed hij wat hij moest doen.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2019, 12:21:59 door Newbie2 »