Poll

Wie is de Mol NIET?

Axel
28 (37.8%)
Bas
21 (28.4%)
Elisabet
25 (33.8%)

Totaal aantal stemmen: 56

Auteur Topic: Wie is de Mol NIET?  (gelezen 13183 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #40 Gepost op: 27-03-2019, 11:22:40 »
Vanwege het feit dat Eva het voordeel wint bij het maken van de test kan zij in mijn ogen eigenlijk niet meer de mol zijn  :-X
Dat vind ik te theoretisch (zie Eva topic)  ::rofl::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #41 Gepost op: 27-03-2019, 19:44:19 »
Bruno en Axel.
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #42 Gepost op: 1-04-2019, 00:25:20 »
Kaat, Joeri, Bruno, Bas

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #43 Gepost op: 1-04-2019, 00:26:52 »
Joeri, Bruno, Bas niet
Elisabet waarschijnlijk niet

De rest durf ik eigenlijk niet te strepen
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #44 Gepost op: 1-04-2019, 00:38:19 »
Joeri, Elisabeth en Bruno
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #45 Gepost op: 1-04-2019, 01:42:51 »
Niet de mol: Bruno, Joeri. Elisabet en Axel  ::zwaai::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #46 Gepost op: 1-04-2019, 10:41:18 »
Ik ga eens beginnen met per aflevering af te strepen op basis van onmols gedrag. Meerdere keren afstrepen geeft vaak toch een indicatie van niet de mol te zijn.

Aflevering 0 afgestreept:
- Martijn
- Bruno
- Ingrid

Aflevering 1 afgestreept:
- Martijn
- Bruno

Aflevering 2 afgestreept:
- Martijn
- Elisabet
- Bas
- Ingrid

Aflevering 3 afgestreept:
- Elisabet
- Bruno
- Joeri

Bas met de hakken over de sloot. Elisabet en Bruno inmiddels ook al weer twee keer afgestreept. Net als Martijn en Ingrid ben ik nu ook bij hun twee vrij zeker dat ze niet de mol zijn.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #47 Gepost op: 1-04-2019, 12:36:47 »
Bruno, Elisabet, Bas en Joeri

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #48 Gepost op: 1-04-2019, 14:12:59 »
Axel 26 (12.9%)
Bas 25 (12.4%)
Bruno 41 (20.4%)
Elisabet 20 (10%)
Eva 10 (5%)
Ingrid 10 (5%)
Joeri 31 (15.4%)
Kaat 10 (5%)
Martijn 28 (13.9%)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #49 Gepost op: 1-04-2019, 17:57:35 »
Op dit moment hou ik alleen Eva over en dat is echt door eerlijk af te strepen wie ik denk dat het niet zijn. Hm...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #50 Gepost op: 1-04-2019, 18:03:32 »
Op dit moment hou ik alleen Eva over en dat is echt door eerlijk af te strepen wie ik denk dat het niet zijn. Hm...

Oh .. geef eens een goed argument waarom Axel het niet kan zijn? Kan ik de laatste ook afstrepen  :D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #51 Gepost op: 1-04-2019, 21:20:51 »
Oh .. geef eens een goed argument waarom Axel het niet kan zijn? Kan ik de laatste ook afstrepen  :D

Goeie. Je hebt me een mooie reden gegeven om alles nog eens terug te kijken met de focus op Axel. Bedankt. ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #52 Gepost op: 1-04-2019, 21:22:53 »
Voor mijn gevoel is Axel te passief om mol te zijn. Zijn enige actie die me bijstaat is bij de Vovinam krijgers niet willen cashen, wat dan weer heel obvious is. Maar zou ook terug moeten kijken om dat te verifiëren.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #53 Gepost op: 1-04-2019, 21:34:28 »
Bruno en Elisabet. Heb wel een derde aangevinkt maar twijfel er nu al over. Dus die noem ik niet.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #54 Gepost op: 1-04-2019, 21:52:05 »
Ik vind Axel wel raar overkomen, misschien moest hij eerst wennen aan de rol als mol, dat zou kunnen. Erg op achtergrond, zit altijd in de 'zwakke' groepjes, wat gek is voor een beer van een vent. Dat secundaire is altijd verdacht. Bijv. een Bas, die is ZO primair, daar gaat een dikke streep doorheen bij mij.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #55 Gepost op: 1-04-2019, 22:26:09 »
Joeri, Elisabet en Bruno verdenk ik niet meer...
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #56 Gepost op: 2-04-2019, 01:45:14 »
Joeri, Elisabet en Bruno verdenk ik niet meer...
+ 1

Bas wil ik ook graag wegstrepen, maar dat doe ik nog maar even niet definitief. Eva trouwens ook. Ze kan hier nog zo verdacht worden, maar op een of andere manier geloof ik er niet in  :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #57 Gepost op: 2-04-2019, 09:56:08 »
Joeri, Bas en Bruno zijn het niet!
Ich bin ein Bärliner!

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #58 Gepost op: 2-04-2019, 15:25:54 »
Op basis van het moldagboek uit aflevering 2...

Citaat
"Het is ongezien wat jullie mij aandoen. Ineens komen jullie af om te zeggen dat ik de Mol mag zijn.
Ik vind het eigenlijk toch wel heel leuk.
Ik heb de indruk dat het saboteren en misleiden wel lukt en dat geeft mij dan wel voldoening, maar ik kan dat nergens uiten.
Ik denk dan aan de mensen die zeggen: ik neem u echt in vertrouwen. En al ik met jou praat, dan ben je zo eerlijk. Jij kan het niet zijn, dat weet ik zeker. Die mensen gaan mij schrappen, dus die gaan er vroeg of laat uit liggen.
En dat vind ik erg.
Want ik voel met telkens een moordenaar die op zoek is naar een volgend slachtoffer..."

...kom ik op het volgende uit:

Naar mijn mening moet de mol eigenlijk haast wel een vrouw zijn gebaseerd hierop. Ik vind dit een typische manier van praten voor een vrouw (het moldagboek is een vervormd audiofragment van spraak van de mol).
Mannen gebruiken doorgaans toch minder woorden om hun emoties te uiten/uit te vergroten/te overdrijven (woorden zoals 'ongezien', 'echt', 'heel' of 'zo' worden in dit fragment op een vrouwelijke manier gebruikt), die zijn minder expressief dan vrouwen. Ook vind ik het vrouwelijk overkomen om een schuldgevoel te uiten over het misleiden van mensen. Verder worden vrouwen vaak sneller in vertrouwen genomen dan mannen. Dat de mol zegt zich te voelen als een moordenaar die op zoek is naar zijn volgende slachtoffer vind ik weer zo'n typisch vrouwelijke uitspraak, het is weer een vorm van overdrijving. Vrouwen hebben over het algemeen ook meer behoefte eraan om hun emoties te uiten dan mannen (al is het maar omdat dat voor mannen minder cultureel geaccepteerd is en zij dus meer gewend zijn om emoties op te kroppen), dus moeite hebben met het niet kunnen uiten van dingen vind ik ook typisch vrouwelijk. De mol lijkt me verder ook een expressief/extravert iemand, aangezien zo iemand het snelste moeite zal hebben met het niet kunnen uiten van dingen.

Daarnaast was het iemand op wieisdemol.be opgevallen dat de mol in dit moldagboek vaak het woordje 'wel' gebruikt. Iemand van die site heeft bijgehouden hoe vaak de kandidaten het woordje 'wel' gebruiken in de eerste 4 afleveringen en daar kwam het volgende uit:

Citaat
Kaat 37
Eva   29
Elisabet   17
Axel   15
Bas   15
Joeri   15
Bruno 5

(Bas, Joeri en Bruno ben ik niet zeker van want was mijn telling van de eerste twee afleveringen kwijt). Ik kan uiteraard hier en daar ook wel eens een 'welletje' gemist hebben dus niet 100% maar het is wél duidelijk dat vooral Kaat en Eva zeker een neiging hebben om veel 'wel' te zeggen in hun taalgebruik. Ook Elisabet leek dit te hebben maar de laatste twee afleveringen plots een pak minder, is dat bewust zo gemonteerd?

Kaat en Eva zijn op basis van deze analyse dus duidelijk het meest verdacht.
Bas en Axel vallen wel echt voor mij af, ik zie beide mannen die tekst uit dat moldagboek niet zeggen. Verder zeggen zij ook beduidend minder vaak 'wel' dan Eva en Kaat, terwijl dat woord in die paar zinnen in het eerste moldagboek maar liefst 3 keer is gebruikt. De rest had ik al geschrapt.

Op basis van gedrag binnen de opdrachten verdacht ik Kaat al niet meer, dus Eva zal het wel zijn. Maar ik houd beide dames nog even in de gaten om te voorkomen dat ik te voorbarig een conclusie trek.  ;D
« Laatst bewerkt op: 2-04-2019, 15:31:09 door Saskiaax95 »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol NIET?
« Reactie #59 Gepost op: 2-04-2019, 16:01:35 »
Goede analyse Saskia! Ik zat ook al te denken aan een vrouw vanwege dit dagboek. Maar Eva kan de mol niet zijn vanwege de twist in aflevering 3. Dus Kaat.