Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz  (gelezen 5479 keer)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #40 Gepost op: 24-04-2019, 08:17:56 »
Het viel heel erg op. Volgens mij wil ie graag verdacht overkomen. Hulpmolgedrag dus.
Of hij kon zijn lachen niet inhouden.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #41 Gepost op: 24-04-2019, 08:48:04 »
Zou kunnen. Maar ik schat hem in als betere pokeraar.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #42 Gepost op: 24-04-2019, 10:29:06 »
Zou kunnen. Maar ik schat hem in als betere pokeraar.

Ik had t idee dat hij t vooral een oprecht hilarisch idee vond? Schilderij vd Mol? Zie daar niet per se iets Mols of onmols in (en indien 1 vd 2, eerder onmols, als Mol weet je dat dit moment er aan zit te komen en hoef je niet zo te grinniken)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #43 Gepost op: 24-04-2019, 18:52:45 »
Lijst van (zichtbare categorieën)
De Duitse taal
Vlaggen
Cocktails
Dictee
Willy Sommers
tabel van Medelejev
Jommeke
Het koningshuis
Rode duivels
Pratende dieren
Op de speelplaats
Menselijk lichaam
The Simpsons
Ruimtevaart
Hollanders
Burgermeester
Paddenstoelen
Algemeen
Steven Spielberg
Frituursnacks
Olympische Spelen
Mascottus
Tweelingen
Historische schurk
Wiskunde
Diëten
Hoofdsteden
Er missen er nog 3 van de 30.

Veel past wel bij iemand die de pabo deed, veel van deze categorieën leer je op de basisschool. En tekenen leer je daar ook.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 20:29:45 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #44 Gepost op: 25-04-2019, 03:16:08 »
Goed werk! ::ok:: En een beetje Superman kan wel 30 categorieën hebben, haha. Maar serieus: als ik dit zie en ik moet er een naam bij noemen, zou ik zeggen Joeri. (Duitse taal, vlaggen  ::vergroot::, menselijk lichaam, frituursnacks, diëten, om er maar een paar te noemen. Jommeke ken ik niet, maar Jerommeke wel, en dat is ook zo'n beer. Is het trouwens een idee om de gegevens van Joeri in zijn topic te zetten? Ik kan er weer niet bij, en dat van de pabo bijvoorbeeld wist ik niet (ik neem aan dat je hem daarmee bedoelt?)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #45 Gepost op: 25-04-2019, 07:37:27 »
Joeri heeft een leraren opleiding gedaan maar niet afgemaakt,  want hij sprak niet goed genoeg Nederlands. Iets met valies i.p.v. koffer; gevonden! Op 4 minuten begint het.
https://m.hbvl.be/cnt/dmf20190307_04238458/zo-werden-de-10-kandidaten-geselecteerd-voor-het-nieuwe-seizoen-van-de-mol
En die T-shirts die hadden ze vast van te voren al gemaakt, maar die Willy Sommers zit me dwars.

Ze moesten binnen 2 minuten een vraag verzinnen en opschrijven. Kaat en Joeri hebben ieder twee vragen verzonnen en de vijfde de frituursnack vraag (gesponsord?) sprak Kaat uit. Joeri verzon de voetbalvraag en de schrijver van Jommeke. Op deze vragen is maar 600 euro verdient. De overige 1500 euro is verdiend op vragen die Kaat bedacht/opschreef.
« Laatst bewerkt op: 25-04-2019, 13:23:58 door foxhunter »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #46 Gepost op: 25-04-2019, 14:04:34 »
En die T-shirts die hadden ze vast van te voren al gemaakt, maar die Willy Sommers zit me dwars.

Willy Sommers lijkt me een beetje cultfiguur a la Hazes. Hij staat ook al sinds mensenheugenis in de Vlaamse top zoveel. Hij heeft lang voor VTM gewerkt (misschien nog wel) en één van zijn nummers zat ook in de Silent Disco.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #47 Gepost op: 25-04-2019, 16:43:59 »
Willy Sommers lijkt me een beetje cultfiguur a la Hazes. Hij staat ook al sinds mensenheugenis in de Vlaamse top zoveel. Hij heeft lang voor VTM gewerkt (misschien nog wel) en één van zijn nummers zat ook in de Silent Disco.

Perfecte samenvatting van wie Willy Sommers is.
klaar voor de strijd

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #48 Gepost op: 25-04-2019, 23:08:11 »
Ik vond 'Tweelingen' eruit springen vanwege sterrenbeeld... Maar ik kan nergens de sterrenbeelden vinden van de kandidaten...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2 - Quiz
« Reactie #49 Gepost op: 26-04-2019, 08:30:52 »


Ze moesten binnen 2 minuten een vraag verzinnen en opschrijven. Kaat en Joeri hebben ieder twee vragen verzonnen en de vijfde de frituursnack vraag (gesponsord?) sprak Kaat uit. Joeri verzon de voetbalvraag en de schrijver van Jommeke. Op deze vragen is maar 600 euro verdient. De overige 1500 euro is verdiend op vragen die Kaat bedacht/opschreef.

Als jij twee vragen bedenkt en de andere drie, dan is de kans altijd groter dat op de vragen van de andere meer wordt verdiend. Laten we het omdraaien, waarom bedenkt Joeri de derde vraag niet?