Auteur Topic: [kandidaat] Kaat  (gelezen 24212 keer)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #240 Gepost op: 23-04-2019, 22:17:01 »
Kaat sprak vlak voor de test over het niet onthouden van de Viëtnamese zin door Axel. Zij was er niet bij maar heeft het vernomen. Ik vermoed dat de mol die verdachte actie van Axel aan Kaat heeft verteld om haar op een dwaalspoor te brengen.

Klopt niet helemaal. Kaat geeft aan dat de mol bij de kunstopdracht zat, en de zin niet kon onthouden.
De beelden tonen Axel die zijn zin verhaspelt, maar Kaat noemt nooit Axel bij die test.
klaar voor de strijd

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #241 Gepost op: 24-04-2019, 11:44:49 »
Klopt niet helemaal. Kaat geeft aan dat de mol bij de kunstopdracht zat, en de zin niet kon onthouden.
De beelden tonen Axel die zijn zin verhaspelt, maar Kaat noemt nooit Axel bij die test.

Zei Kaat ook niet dat ze het moeilijk had om haar verdachte als mol te zien omdat ze close met diegene was of iets dergelijks?

In de interviews met Kaat nadat ze is afgevallen zegt zij dat zij het meest close was met Joeri en Bas. Aangezien ik me moeilijk voor kan stellen dat ze Joeri als de mol zag (en hij niet bij de kunstgalerij was), is het dus verreweg het meest waarschijnlijk dat ze eruit is gevlogen op Bas...

Dus of Bas is de mol en iedereen zit op hem. Of Bas is niet de mol en Kaat is eruit gegaan omdat ze de verkeerde verdacht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #242 Gepost op: 24-04-2019, 11:57:59 »
Ja, tot die conclusie was ik hierboven (en in het topic extra beeldmateriaal, het topic Bas en het topic wie-verdenkt-wie :P) ook gekomen. En dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat iedereen op Bas zat. Alleen al omdat het dan raar zou zijn dat Axel en Elisabet in Bas' schilderijkeuze meegingen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #243 Gepost op: 24-04-2019, 15:51:01 »
Ik heb jammer genoeg geen toegang tot het materiaal op de site van vier.be. :( Zou iemand misschien 1 of 2 kernzinnen van wat Kaat daar precies zegt willen posten? Gebruikte ze echt het woord "close" bijvoorbeeld?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #244 Gepost op: 24-04-2019, 16:11:07 »
Ze had de lijst niet goed ingevuld.
Ik was mijn verdachte zijn ouders namen vergeten, terwijl ik dat echt wel wist.
Ik heb de leeftijdvraag beantwoord <knip> maar echt superstom.
Ja ik heb vandaag echt nog wel een dag beleefd waar ik trots op ben.
Ik ga eerder met dat gevoel naar huis.
Ik vond het aangename chaos. Chaos in de goeie zin van het woord.

Als je de mol nu rechtstreeks zou mogen toespreken wat zou je dan willen zeggen?
Wanneer ik mijn mol ben beginnen te verdenken, heb ik het lastig gehad met te beslissen voor mijzelf wat er echt was en wat er niet echt was. In welke mate ik daarmee nog in contact wou komen. Dat was voor mijn soms wel lastiger dan dat ik had verwacht. Ja dat wrong zo'n beetje. De mol blijft ja wel gewoon een mens en waar ik ook wel graag vrienden mee zou willen zijn. Dus ik had het er daar wel lastig mee.

Meest opvallend: "zijn ouders".

« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 16:13:28 door foxhunter »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #245 Gepost op: 24-04-2019, 16:20:51 »
Dank je wel, foxhunter! ::ok:: Als Kaat zegt "wel graag vrienden mee zou willen zijn", dan klinkt dat mij toch niet in de oren alsof ze close met haar verdachte was. En Kaat zie ik wel als iemand die met iedereen graag vrienden "zou willen zijn". Of dat ook gaat, is iets anders.
« Laatst bewerkt op: 24-04-2019, 16:24:34 door Newbie2 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #246 Gepost op: 26-04-2019, 08:33:42 »
Ze had de lijst niet goed ingevuld.
Ik was mijn verdachte zijn ouders namen vergeten, terwijl ik dat echt wel wist.
Ik heb de leeftijdvraag beantwoord <knip> maar echt superstom.
Ja ik heb vandaag echt nog wel een dag beleefd waar ik trots op ben.
Ik ga eerder met dat gevoel naar huis.
Ik vond het aangename chaos. Chaos in de goeie zin van het woord.

Als je de mol nu rechtstreeks zou mogen toespreken wat zou je dan willen zeggen?
Wanneer ik mijn mol ben beginnen te verdenken, heb ik het lastig gehad met te beslissen voor mijzelf wat er echt was en wat er niet echt was. In welke mate ik daarmee nog in contact wou komen. Dat was voor mijn soms wel lastiger dan dat ik had verwacht. Ja dat wrong zo'n beetje. De mol blijft ja wel gewoon een mens en waar ik ook wel graag vrienden mee zou willen zijn. Dus ik had het er daar wel lastig mee.

Meest opvallend: "zijn ouders".

Wie zegt dat Kaat uberhaupt goed zat? Als we de montage moeten geloven zit Bas nog altijd op Axel en Joeri op Elisabet, dus dan kan je zelfs met een slechte test doorstoten.

Eerst Bruno, nu Kaat. Ze dachten beiden de mol al door te hebben, maar zaten waarschijnlijk gewoon alsnog volledig fout.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #247 Gepost op: 27-04-2019, 21:51:42 »
Amai dan moet ze die zilveren bever toch echt winnen hè ::bravo:: Maar neen.. Het is mijn bevestiging van Kaat als kandidaat. Hopelijk kan ze zich bezinnen en nu de juiste mol eruit pikken. Want ze is mijn favoriet voor de finale. Dus als zij nu volgende week ook nog eens vertrekt...

Goed niet 1 aflevering daarna maar 2. Dat krijg je met het jinxen of niet? :( Ik had Kaat graag als mol willen zien maar daar kwam ik eerder al op terug.

Maar anders dan toch zeker als finalist. Helaas is dat haar evenmin gegund. Wel respect dat ze toch die tunnels gedaan heeft. De catacomben van Parijs vond ik op bepaalde punten al best aan de krappe kant. Laat staan zo'n tunnelsysteem daar in Vietnam. ::hug::

Kaat was het spring in het veld type. Misschien daarom ook dat ze geen misschien scherm gezien heeft (maar dat krijgen we vast nog te weten in de terugblikaflevering) En toch was ze een fijne kandidate ::bravo::

Ik reageer laat want ik heb door paasvakantie in Schotland pas onlangs de aflevering gezien ::regenboog::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #248 Gepost op: 27-04-2019, 22:31:26 »
Kaat was het spring in het veld type. Misschien daarom ook dat ze geen misschien scherm gezien heeft (maar dat krijgen we vast nog te weten in de terugblikaflevering)

Hieruit maak ik op dat Kaat wel een misschien-scherm heeft gezien:

Citaat van: Kaat
In aflevering 1 zagen we hoe er dit jaar pas in Vietnam een Mol gekozen werd, maar naar eigen zeggen vond Kaat het niet zo erg dat die rol uiteindelijk niet voor haar was.

"Daar pas als Mol gekozen worden zorgt zeker voor een extra stressfactor", zegt ze. "Je bijt misschien wel eens even op je tanden omdat je beseft dat je echt zelf De Mol had kunnen zijn, maar achteraf gezien ben ik blij dat ik als kandidate heb meegespeeld. Toen Gilles me vertelde dat ik de rol niet kreeg, was dat voor mij ergens wel een opluchting. Ik dacht ‘ok, nu ga ik er volledig voor als kandidate’ en dat was ook gewoon het idee waarmee ik naar ginder was vertrokken. Op dat vlak was er dus eigenlijk geen verandering. Ik denk wel dat ik blij en vereerd zou geweest zijn als ik het wel had mogen zijn, maar uiteindelijk zou ik niet de beste Mol geweest zijn."

Afkomstig uit: https://www.wieisdemol.be/nieuws/96/rood-scherm-voor-hoofdverdachte

Maar misschien interpreteer ik "toen Gilles me vertelde" te letterlijk. De vraag zal inderdaad ongetwijfeld beantwoord worden in aflevering 10.
« Laatst bewerkt op: 27-04-2019, 22:33:57 door Heinz »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #249 Gepost op: 27-04-2019, 22:59:17 »
Het kan best zijn dat Kaat toch op Bas zat maar gewoon te weinig vragen juist had.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #250 Gepost op: 27-04-2019, 23:08:48 »
Citaat van: Heinz
En dat het me onwaarschijnlijk lijkt dat iedereen op Bas zat. Alleen al omdat het dan raar zou zijn dat Axel en Elisabet in Bas' schilderijkeuze meegingen.
Als je tegen een foute beslissing van de mol ingaat ontmasker je jezelf als kandidaat en verraad je de mol. Ik herinner mij nog een interview van Michiel de Vlieger bij de eerste molreeks waar hij zei: "zelfs als iemand de mol betrapt heeft hij alle belang bij dat geheim te houden, hij kan het zich niet veroorloven dat zijn medekandidaten ook de mol op de hielen zitten." In de opdrachten moeten de kandidaten samenwerken maar in de zoektocht naar de mol is het ieder voor zich. De mol maakt daar gebruik van en kan ongehinderd saboteren, dat is ook de bedoeling van het programma. In de vorige reeksen kreeg de mol ook vaak vrijspel van de winnaar of finalisten om de kennis over de mol voor de anderen verborgen te houden zelfs al ging het ten koste van de groepspot.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #251 Gepost op: 27-04-2019, 23:44:57 »
Natuurlijk zal een kandidaat niet zeggen "jij kiest A maar jij bent de Mol dus ik kies B", maar dat wil niet zeggen dat die kandidaat niet toch voor B kan gaan met andere argumenten.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Kaat
« Reactie #252 Gepost op: 28-04-2019, 11:37:11 »
Hieruit maak ik op dat Kaat wel een misschien-scherm heeft gezien:

Afkomstig uit: https://www.wieisdemol.be/nieuws/96/rood-scherm-voor-hoofdverdachte

Maar misschien interpreteer ik "toen Gilles me vertelde" te letterlijk. De vraag zal inderdaad ongetwijfeld beantwoord worden in aflevering 10.

Dit had ik nog niet gelezen. Bevestigt voor mij ook dat ze wel een misschien scherm had ja.

Het kan best zijn dat Kaat toch op Bas zat maar gewoon te weinig vragen juist had.

Dat verwacht ik nu wel (gezien ik na Eva/Kaat toch bij Bas als schot voor de boeg terug kom) In meer seizoenen zie je dat richting de finale de meeste de mol wel door hebben. En als je dan zoals Kaat zei niet heel gefocust de test maakt of net dat ene detail niet meer weet..
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan