Auteur Topic: [Aflevering 8] - 28 april  (gelezen 7441 keer)

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #20 Gepost op: 28-04-2019, 23:32:42 »
Het was toch bij die laatste koffertjesvraag zo duidelijk als wat dat ze alledrie Bas verdenken? Bas is gewoon de mol.

Waarom is Bas dan zo nerveus dan bij dat kaartspel? Hij wilde heel graag die vrijstelling hebben. Dat was echt niet gespeeld. En zo boos worden op Elisabet is ook onmols vind ik. Hij liet zich echt kennen en dat is geen goede eigenschap voor een mol. Waardoor ik denk dat hij ook nooit in aanmerking is gekomen om de mol te zijn. Ook al kwam hij best cool over bij de mollicitatie.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #21 Gepost op: 28-04-2019, 23:34:39 »
Waarom is Bas dan zo nerveus dan bij dat kaartspel? Hij wilde heel graag die vrijstelling hebben. Dat was echt niet gespeeld. En zo boos worden op Elisabet is ook onmols vind ik. Hij liet zich echt kennen en dat is geen goede eigenschap voor een mol. Waardoor ik denk dat hij ook nooit in aanmerking is gekomen om de mol te zijn. Ook al kwam hij best cool over bij de mollicitatie.


Bas vond het niet leuk dat ze hem alledrie verdachten en Axel liet duidelijk merken hem niet te vertrouwen. En hij is moe denk ik. Drie weken geheimzinnig doen is zwaar.
Graven, graven, graven...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #22 Gepost op: 28-04-2019, 23:35:07 »
Alleen van Joeri kregen we zinvol commentaar toen we de kandidaten tussendoor even zagen studeren op de balkons.
Hij zei in Bas een vertrouwenspersoon te hebben gevonden. Dat Joeri er nu uitligt maakt Bas daarmee erg verdacht. Dus vind ik tegen Bas als mol spreken.

Ik denk dat Kaat op Bas stemde. In haar exitfilmpje op vier.be zei ze het er moeilijk mee te hebben dat ze de Mol ook als vriend wilde zien. Ze trok veel vriendschappelijk op met Bas en leek hem bij de muur ook te verdenken. Dat Joeri het met Bas als vertrouwenspersoon langer heeft uitgehouden dan Kaat in het spel is dan onmogelijk. Bas is niet de Mol, of Kaat stemde toch niet op Bas.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #23 Gepost op: 28-04-2019, 23:38:58 »
Ik denk dat Kaat op Bas stemde. In haar exitfilmpje op vier.be zei ze het er moeilijk mee te hebben dat ze de Mol ook als vriend wilde zien. Ze trok veel vriendschappelijk op met Bas en leek hem bij de muur ook te verdenken. Dat Joeri het met Bas als vertrouwenspersoon langer heeft uitgehouden dan Kaat in het spel is dan onmogelijk. Bas is niet de Mol, of Kaat stemde toch niet op Bas.

Tenzij ze alle vier op Bas zaten maar Kaat de test het slechtste maakte.
Gelet op hun reactie bij de koffertjesopdracht verdenken de andere drie Bas in ieder geval.
Graven, graven, graven...

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #24 Gepost op: 28-04-2019, 23:41:09 »
Wat ook opvalt is dat joeri met tunnelvisie op kaat zover geraakt.
Dan moeten de antwoorden op kaat toch ergens raakpunten opleveren met de juiste antwoorden.

Kaat en Axel hadden niet veel gemeen, noch qua persoonlijkheid, noch qua opdrachten samen, noch qua geslacht.
Kaat en Bas hadden wel wat opdrachten samen
Kaat en elisabet, eigenlijk weinig opdrachten samen en ook de vraag is de mol een man of vrouw geeft zelfde antwoord.

Minpuntje in d3 optelsom voor Axel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #25 Gepost op: 28-04-2019, 23:42:38 »
Tenzij ze alle vier op Bas zaten maar Kaat de test het slechtste maakte.
Gelet op hun reactie bij de koffertjesopdracht verdenken de andere drie Bas in ieder geval.

Joeri zegt Bas (voorafgaand aan de koffertjes) voor 90% te vertrouwen. Dan zal Kaat de test meer op Bas hebben ingevuld (als Kaat inderdaad Bas verdacht).

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #26 Gepost op: 28-04-2019, 23:43:44 »
Tenzij ze alle vier op Bas zaten maar Kaat de test het slechtste maakte.
Gelet op hun reactie bij de koffertjesopdracht verdenken de andere drie Bas in ieder geval.

Precies. Daar ga ik wel vanuit. En Kaat liet al weten niet heel scherp de test gemaakt te hebben. Als iedereen op dezelfde mol test kan dat je exit opleveren. Of net zoals Joeri de mol vertrouwen, een Zaraydaatje doen dus ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #27 Gepost op: 28-04-2019, 23:44:49 »
Joeri zegt Bas voor 90% te vertrouwen. Dan zal Kaat de test meer op Bas hebben ingevuld (als Kaat inderdaad Bas verdacht).


Klopt maar vervolgens kwam er een MAAR



Graven, graven, graven...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #28 Gepost op: 28-04-2019, 23:48:54 »
Wat een aflevering weer. Wij keken online met wat vertraging, vandaar de late posts.
Gave terugblik naar de 1e briefing en de gsm...
Jammer van Joeri maar verwacht. Bracht weer veel geld in het laatje, speelde zuiver en eerlijk zo goed mogelijk de opdrachten...
Axel opzichtige nepmolacties bij de opdrachten, vrij emotioneel en gedreven tijdens het zwartepieten.
Bas bijna tot op het irritante af, naar Elisabet bij het kleding ontwerpen, tijdens het kaartspel, hoopte eigenlijk dat hij eruit zou vliegen.
Had Bas voorkennis over wat er in de stad ging gebeuren? Over het kunnen naaien?
Had Bas nou als eerste al de vrijstelling en kreeg hij van Elisabet de zwarte piet kaart, of gaf Elisabet 'zomaar' de vrijstelling aan Bas? volgens mij is dat niet duidelijk. Maar het lijkt me heel mols als Elisabet de vrijstelling niet met hand en tand verdedigt...
« Laatst bewerkt op: 28-04-2019, 23:52:26 door Mollem »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #29 Gepost op: 28-04-2019, 23:49:04 »
Leuke aflevering.
WAs eigenlijk wel om naar Bas.
Maar als Bas de mol is dan is de mol gebriefd over de opdracht met de koffertjes.
En dan is 5000 euro wel weer heel erg veel, er was toch wel minimaal 1 vraag verkeerd te beantwoorden.
Toch maar weer terug naar Axel, alhoewel die met de woorden wel weer een lange zin wist te maken, vrij snel.

En zo jammer dat Joeri er uit is. Had hem echt de winst gegund.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #30 Gepost op: 28-04-2019, 23:50:02 »
Klopt maar vervolgens kwam er een MAAR

Ja, het kan zijn dat Joeri de laatste test wel meer op Bas is gaan inzetten, maar het is niet logisch om te zeggen dat je Bas voor 90% vertrouwt als je de vorige test flink op hem hebt ingezet. Meer dan Kaat die exit was.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #31 Gepost op: 28-04-2019, 23:50:55 »
Had Bas nou als eerste al de vrijstelling en kreeg hij van Elisabet de zwarte piet kaart, of gaf Elisabet 'zomaar' de vrijstelling aan Bas? volgens mij is dat niet duidelijk. Maar het lijkt me heel mols als Elisabet de vrijstelling niet met hand en tand verdedigt...
Elisabet zei dat zij de vrijstelling had en dat Bas die meteen de eerste ronde trok.Dus dat zal wel kloppen.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #32 Gepost op: 28-04-2019, 23:51:57 »
Ik zie geen cafe de mol op de site van vier.be staan.
Weet iemand of die niet geweest is.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #33 Gepost op: 28-04-2019, 23:52:13 »
Ja, het kan zijn dat Joeri de laatste test wel meer op Bas in gaan inzetten, maar het is niet logisch om te zeggen dat je Bas voor 90% vertrouwt als je de vorige test flink op hem hebt ingezet. Meer dan Kaat die exit was.

Theoretisch ben ik het met je eens Heinz, maar die blikken van de andere drie naar Bas bij de laatste vraag van de koffertjesopdracht (waaronder die van Joerie dus) spraken boekdelen. Vond ik.
Graven, graven, graven...

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #34 Gepost op: 28-04-2019, 23:52:34 »
Er zijn twee hele sterke kandidaten en een hele goede mol. Het enige dat ik zeker weet momenteel is dat de finale legendarisch gaat worden.  ::jaja::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #35 Gepost op: 29-04-2019, 00:01:48 »
Precies. Daar ga ik wel vanuit. En Kaat liet al weten niet heel scherp de test gemaakt te hebben. Als iedereen op dezelfde mol test kan dat je exit opleveren. Of net zoals Joeri de mol vertrouwen, een Zaraydaatje doen dus ::vergroot::

Punt is dus dat Joeri zegt Bas te vertrouwen en in de vorige aflevering met Kaat dus naar alle waarschijnlijkheid niet op hem stemde. Als Bas de mol is zou Joeri naar huis zijn gegaan en niet Kaat, of Kaat stemde niet op Bas.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #36 Gepost op: 29-04-2019, 09:13:11 »
Prachtige aflevering weer.  ::bravo:: Alex zat steeds in een sleutelpositie.  Voor mij is hij de mol.

Offline Theoreticus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #37 Gepost op: 29-04-2019, 10:01:53 »
Stel je voor dat Axel en Joeri de jurk hadden moeten maken ::rofl:: Ik vond dat overigens de minste leuke opdracht by far.

Ik vind trouwens dat wederom de invloed van 1 van de twee groepen, net als bij de kunst en quiz vorige week, wel heel erg veel groter is. Minpuntje.

Net zomin als hij vorige week suggereerde om kindjes te gaan vangen kan ik mij niet voorstellen dat Gilles de mol had gebrieft met "Je wilt vandaag een jurk gaan maken". :D
« Laatst bewerkt op: 29-04-2019, 10:11:48 door Theoreticus »
De eerste groep had dipsaus klaar. Dipsaus is klaar. Het kán niet makkelijker zijn.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #38 Gepost op: 29-04-2019, 10:04:02 »
Ik vind dat de groep  net een keer te veel uit elkaar werd gehaald dit seizoen.
Ma how, zeg!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - 28 april
« Reactie #39 Gepost op: 29-04-2019, 10:22:45 »
Stel je voor dat Axel en Joeri de jurk hadden moeten maken ::rofl:: Ik vond dat overigens de minste leuke opdracht by far.

Ik vind trouwens dat wederom de invloed van 1 van de twee groepen, net als bij de kunst en quiz vorige week, wel heel erg veel groter is. Minpuntje.

Net zomin als hij vorige week suggereerde om kindjes te gaan vangen kan ik mij niet voorstellen dat Gilles de mol had gebrieft met "Je wilt vandaag een jurk gaan maken". :D

Maar de drie finalisten wilde alledrie een jurk maken, wat eigenlijk een slechtere positie is