Auteur Topic: muzikale hint 9  (gelezen 47475 keer)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #140 Gepost op: 4-03-2008, 23:46:37 »
Hij vind ze denk ik niet overbodig, maar vind dat ze zo logisch en simpel mogelijk moeten worden uitgelegd. Dat zijn meestal ook de beste verklaringen (Occam's Razor )
Dan snap ik dat Wie is de mol voor kids wordt uitgezonden  ::rofl::
Weer een verwijzing naar kids  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 4-03-2008, 23:49:21 door yessie »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #141 Gepost op: 4-03-2008, 23:51:38 »
Voor een muzikale hint stroomt dit topic toch wel erg vol.
Hoe zou dat toch komen.
Kom op allen, geef zelf goed onderbouwde hints.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: muzikale hint 9
« Reactie #142 Gepost op: 5-03-2008, 00:10:29 »
Omdat deze redenatie behoorlijk veel bijval lijkt te krijgen wil ik er even op wijzen dat hij niet klopt. Je kunt volgens deze redenatie namelijk met evenveel recht Regina of Edo als mol aanwijzen, want die hebben in dat geval eveneens hun eigen geboortedatum gelegd. Dit kan dus niet de redenatie van de makers zijn, want zo is het geen hint naar wie de mol dan wel is.
Ware het niet dat we van Regina moeten geloven dat ze Edo neer wilde leggen en van Edo dat hij Dennis neer wilde leggen. Van Dennis is het gewoon niet zo duidelijk wie hij nou neer wilde leggen.
Het lijkt me toch een duidelijke en kloppende hint zo. De opdracht is "leg de mol neer". In het hoofd van de mol moet dat klinken als "Leg mezelf neer".

Dus "On the day that I" ... was born en tegelijk "the day that I stop caring" (laatste zin van het nummer), de mol kon die dag bij de priester eindelijk even de mol zijn. De priester wees hem aan, Dennis reageerde enigszins betrapt, maar wist dat het toch niks uitmaakte (want er was niemand bij die het niet mocht weten). De eerste dag van het hele spel dus dat hij kon "stop caring".
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #143 Gepost op: 5-03-2008, 00:23:39 »
Ware het niet dat we van Regina moeten geloven dat ze Edo neer wilde leggen en van Edo dat hij Dennis neer wilde leggen. Van Dennis is het gewoon niet zo duidelijk wie hij nou neer wilde leggen.
Het lijkt me toch een duidelijke en kloppende hint zo. De opdracht is "leg de mol neer". In het hoofd van de mol moet dat klinken als "Leg mezelf neer".

Dus "On the day that I" ... was born en tegelijk "the day that I stop caring" (laatste zin van het nummer), de mol kon die dag bij de priester eindelijk even de mol zijn. De priester wees hem aan, Dennis reageerde enigszins betrapt, maar wist dat het toch niks uitmaakte (want er was niemand bij die het niet mocht weten). De eerste dag van het hele spel dus dat hij kon "stop caring".
Tja ik kan er niks mee. Zoals ik al eerder zei, de mol kan altijd dan nog de datum verkeerd leggen.
Geef mij eens echt een goede reden waarom Dennis bv niet in beeld is gebracht qua oplossing geboortedatum.
Want met jou uitleg kan ik niks.
By the way, dit hoort niet in dit topic thuis.
Je uitleg qua muzikale hint vind ik dan zeer zwak.
Wat wil je doen met de uitvoerende artiest? en het nummer? Jij hebt het over het laatste nummer van het album.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2008, 00:27:04 door yessie »

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: muzikale hint 9
« Reactie #144 Gepost op: 5-03-2008, 00:29:20 »
we zullen het snel genoeg weten, ben wel erg benieuwd naar de schiffers uitleg van de hints, en degenen waar wij het minst uitkwamen (zoals deze) nog het meest  ::jaja::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: muzikale hint 9
« Reactie #145 Gepost op: 5-03-2008, 00:35:16 »
Hoezo hoort dit niet in dit topic thuis? Dit is toch het topic "muzikale hint 9"? Ik geef daar toch mijn visie op?
En zwak of niet, dit is over het algemeen wel het niveau van de hints. Niet verder doordenken dan 2, 3 stappen.

[edit]
Wat wil je doen met de uitvoerende artiest? en het nummer? Jij hebt het over het laatste nummer van het album.
Dat hoeft er allemaal niks mee te maken te hebben. En ik heb het over de laatste zin van dit nummer, niet het laatste nummer van het album.
[/edit]
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #146 Gepost op: 5-03-2008, 00:38:36 »
we zullen het snel genoeg weten, ben wel erg benieuwd naar de schiffers uitleg van de hints, en degenen waar wij het minst uitkwamen (zoals deze) nog het meest  ::jaja::
In mijn ogen kwam ik overal uit en ik ben ook zeer benieuwd.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #147 Gepost op: 5-03-2008, 00:41:54 »
Hoezo hoort dit niet in dit topic thuis? Dit is toch het topic "muzikale hint 9"? Ik geef daar toch mijn visie op?
En zwak of niet, dit is over het algemeen wel het niveau van de hints. Niet verder doordenken dan 2, 3 stappen.

[edit]Dat hoeft er allemaal niks mee te maken te hebben. En ik heb het over de laatste zin van dit nummer, niet het laatste nummer van het album.
[/edit]
Ik bedoelde met dit hoort niet in dit topic thuis de oplossing van de datum. Heeft niks met de muziekopdracht te maken.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: muzikale hint 9
« Reactie #148 Gepost op: 5-03-2008, 00:54:04 »
Dan snap ik dat Wie is de mol voor kids wordt uitgezonden  ::rofl::
Weer een verwijzing naar kids  ::rofl::

Nou, vind ik niet hoor :) Simpel en logisch geld ook voor volwassenen :)

EDIT: The Walkabouts zijn trouwens te vinden op de site van 3voor12, het programma van Dennis
http://3voor12.vpro.nl/artiesten/artiest//2175837
(weet trouwens niet hoe uitgebreid die site is, dus misschien is het niet zo belangrijk).
« Laatst bewerkt op: 5-03-2008, 00:58:47 door annebeth »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #149 Gepost op: 5-03-2008, 01:01:28 »
Nou, vind ik niet hoor :) Simpel en logisch geld ook voor volwassenen :)

EDIT: The Walkabouts zijn trouwens te vinden op de site van 3voor12, het programma van Dennis
http://3voor12.vpro.nl/artiesten/artiest//2175837
(weet trouwens niet hoe uitgebreid die site is, dus misschien is het niet zo belangrijk).
Vast weer een instinkertje met dat 2 voor 12 (klint als) en Joris.
Maar ik zal het gaan beluisteren.

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: muzikale hint 9
« Reactie #150 Gepost op: 5-03-2008, 01:09:48 »
het is volgens mij geen luister-ding hoor. Ik heb er zelf ten minste nog niet echt naar gekeken maar ik vond het wel grappig dat Dennis programma aan deze band blijkbaar aandacht heeft gegeven :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: muzikale hint 9
« Reactie #151 Gepost op: 5-03-2008, 01:25:19 »
Ik bedoelde met dit hoort niet in dit topic thuis de oplossing van de datum. Heeft niks met de muziekopdracht te maken.
Ok, maar dat is niet zeker natuurlijk. De hint slaat op de aflevering, dus misschien ook wel op de datum die mogelijk is neergelegd :P
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #152 Gepost op: 5-03-2008, 01:33:34 »
Ok, maar dat is niet zeker natuurlijk. De hint slaat op de aflevering, dus misschien ook wel op de datum die mogelijk is neergelegd :P
Ik denk dat mijn uitleg qua hints erg duidelijk is.
Nu jullie nog.
Hier laat ik het bij in dit topic.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: muzikale hint 9
« Reactie #153 Gepost op: 5-03-2008, 01:39:42 »
Rest mij te zeggen dat ik denk dat mijn uitleg van deze hint ook duidelijk is.
The British are not impressed.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: muzikale hint 9
« Reactie #154 Gepost op: 5-03-2008, 01:43:58 »
Rest mij te zeggen dat dit totaal niet relevant is.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: muzikale hint 9
« Reactie #155 Gepost op: 5-03-2008, 08:17:23 »
Ok, maar dat is niet zeker natuurlijk. De hint slaat op de aflevering, dus misschien ook wel op de datum die mogelijk is neergelegd :P
Ik ben er zelfs van overtuigd dat die datum een rol speelt als hij inderdaad, zoals DikkeControleur beweerde, overeenkomt met 'ben mol'. Zoals ik al eerder zei: de zin uit het fragment is niet af, net zomin als de zin 'ben mol', dus moet je ze combineren.

Offline psvwessel

  • Forumlid
Re: muzikale hint 9
« Reactie #156 Gepost op: 5-03-2008, 11:36:07 »
Als je Heidi hoort dan kun je dat leiden tot Edo.

Heidi -> Bergen -> Zwitserland -> Edo (heeft in Zwitserland gewoond)
dit klinkt logischer als dennis is de mol

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: muzikale hint 9
« Reactie #157 Gepost op: 5-03-2008, 11:43:33 »
Zou dan wel een beetje een knullige hint zijn., haha :) wel goed gevonden als dat inderdaad de uitleg is.

Maar hoewel ik er eerst van overtuigd was dat we dit achterstevoren moesten luisteren, denk ik dat nu niet meer. Omdat dat On the day that I meer relevantie met de aflevering lijkt te hebben.

Offline mr.mol

  • Forumlid
  • Dennis de Bengel :)
Re: muzikale hint 9
« Reactie #158 Gepost op: 5-03-2008, 17:56:10 »
Rest mij te zeggen dat dit totaal niet relevant is.


Doe es normaal zeg!!  ::niet-ok::

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: muzikale hint 9
« Reactie #159 Gepost op: 5-03-2008, 18:20:00 »
Rest mij te zeggen dat dit totaal niet relevant is.


Wat? muzikale hints koppelen aan andere afleveringen dan die waar ze aan gekoppeld zijn? :P