Auteur Topic: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie  (gelezen 102299 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #20 Gepost op: 17-03-2014, 00:34:36 »
Waarom staat de aflevering op de Avro site bij video's onder de noemer "de penningmeester" ipv "sleutelpositie"? Apart. ???

Pfff... ik probeer te bekijken wat er nou allemaal gebeurd aan het einde van de museumopdracht. Wie welke codes roept. Maar ik kan al die stemmetjes echt niet uit elkaar houden. :P
« Laatst bewerkt op: 17-03-2014, 00:39:08 door Rat »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #21 Gepost op: 17-03-2014, 05:34:24 »
Die eerste opdracht was op deze manier echt onmogelijk. Als ze het met foto's gedaan zouden hebben, zoals in WIDM6, had de opdracht kunnen slagen.
De tweede opdracht was geweldig. Maar ook beetje vreemd: ze willen een signaal afgeven dat mensen de lampen vaker uit moeten doen om het milieu te redden, dus doen ze tientallen lampjes tegelijkertijd aan.  ::rofl::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #22 Gepost op: 17-03-2014, 08:10:49 »
Mooie aflevering, goede opdrachten, wat mij betreft vooral die eerste, was klassiek WIDM. En dank voor het uitschrijven Heinz, dit was precies zo'n opdracht die helemaal te doorgronden is als je even de tv op pauze zet om te kijken welke foto nou waar stond !

Dan nog kon je er niet alles uithalen, maar met de grote persfoto's erbij wel. Daarop zijn ieders schoenen mooi te zien en bovendien zijn veel (bijna alle) van de portretten ook gebruikt voor de foto van de schoenen in het spel: zo kan je al aan de positie van de voeten zien wie wie is.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #23 Gepost op: 17-03-2014, 12:24:52 »
Leuke aflevering weer met 2 echte molopdrachten. Ook zijn de kinderen allemaal lekker fanatiek.

Opvallend dat Jitske zoveel verdacht werd (alhoewel, misschien eerder logisch), maar zou de mol werkelijk zo in de spotlights willen staan bij die eerste opdracht? De mol had in mijn ogen veel beter kunnen mollen tijdens het fietsen. Hij/zij wist immers waar de schoenen zouden zijn, dus is het een koud kunstje om een aantal andere kandidaten af te leiden (het liefst de op dat moment tragere fietsers) zodat ze de eerste schoenparen over het hoofd zagen of maar vaag konden zien...
Ich bin ein Bärliner!

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #24 Gepost op: 17-03-2014, 14:25:41 »
Heeft iemand al enig idee hoe de getallen bij de tweede opdracht tot stand gekomen zijn?

Heb zelf niet echt een idee (het kan zo veel betekenen) en ook waarom alles viercijferig is (jaartallen?) en dan ineens ook 13 ertussen staat (13e WIDM seizoen excl jr serie? 13e incl (dus 12e seizoen)?)

de beschikbare getallen:
« Laatst bewerkt op: 17-03-2014, 14:30:31 door vlees »

Online joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #25 Gepost op: 17-03-2014, 14:46:35 »
Heeft iemand al enig idee hoe de getallen bij de tweede opdracht tot stand gekomen zijn?

Heb zelf niet echt een idee (het kan zo veel betekenen) en ook waarom alles viercijferig is (jaartallen?) en dan ineens ook 13 ertussen staat (13e WIDM seizoen excl jr serie? 13e incl (dus 12e seizoen)?)

de beschikbare getallen:


Volgens mij waren dit de jaartallen waarin de kunstwerken zijn gemaakt. Wat die 13 daartussen doet, geen idee, dat vroeg ik me meteen al af.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #26 Gepost op: 17-03-2014, 14:59:49 »
Misschien is 13 de leeftijd van de mol?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #27 Gepost op: 17-03-2014, 16:13:52 »
Harmen is 13  ::vergroot::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #28 Gepost op: 17-03-2014, 16:15:29 »
Jitske en Davey ook...
« Laatst bewerkt op: 17-03-2014, 16:17:02 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #29 Gepost op: 17-03-2014, 16:33:41 »
In de promo die vlak voor de aflevering werd uitgezonden werd Roelands boekje gestolen ::vergroot::
Maar dat zat helemaal niet in de aflevering ???
...óf niet!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #30 Gepost op: 17-03-2014, 18:49:21 »
13de letter van het alfabet is de M van mol
13 staat op de 5de rij van dat bord
Jenny is de 5de in de leader

klaar voor de strijd

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #31 Gepost op: 17-03-2014, 18:49:59 »
Volgens mij waren dit de jaartallen waarin de kunstwerken zijn gemaakt. Wat die 13 daartussen doet, geen idee, dat vroeg ik me meteen al af.

Die 13 is natuurlijk een aanwijzing want de dertiende letter van het alfabet is de "M" van "Mol". Eerst dacht ik dat "rood = 13" verwees naar de kleur van de gekozen dieren in de leader maar alleen Bobbie had een rood dier en zij kan de Mol niet meer zijn. Dus dan maar verder puzzelen.

In de promo die vlak voor de aflevering werd uitgezonden werd Roelands boekje gestolen
Maar dat zat helemaal niet in de aflevering

Stel je eens voor dat ze per vergissing een promo een van de volgende afleveringen te vroeg hebben uitgezonden...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #32 Gepost op: 17-03-2014, 19:13:02 »
Die 13 is natuurlijk een aanwijzing want de dertiende letter van het alfabet is de "M" van "Mol". Eerst dacht ik dat "rood = 13" verwees naar de kleur van de gekozen dieren in de leader maar alleen Bobbie had een rood dier en zij kan de Mol niet meer zijn. Dus dan maar verder puzzelen.
Kan het misschien iets te maken hebben met de fel rode sneakers van Harmen of Floor. (of zit ik nu al in een tunnel. ;D )

EDIT> Of...
Rood = Roeland.
Of verwijzing naar de haarkleur van Jan.
Of de mol komt uit 1998, het jaartal dat boven de 13 staat.
Of...

EDIT2>
Het wordt overigen compleet uit beeld gelaten welk groepje de lampen met nummer 13 uitdraait.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2014, 21:57:16 door Rat »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #33 Gepost op: 17-03-2014, 22:53:25 »
Doen ze überhaupt aan verborgen aanwijzingen bij WIDM Junior?

In dat geval vind ik het dier van Harmen nog wel op een M lijken.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #34 Gepost op: 17-03-2014, 23:00:21 »
Doen ze überhaupt aan verborgen aanwijzingen bij WIDM Junior?

In dat geval vind ik het dier van Harmen nog wel op een M lijken.
Ik vind het lijken alsof de uitsparing tussen armen van de oerang oetang op een molletje lijkt. ::rofl:: Maar ik wil niet voor gek verklaard worden, daarom heb ik het tot nu toe nog niet gepost.  ;D

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #35 Gepost op: 17-03-2014, 23:32:27 »
Sleutelpositie: Guido heeft een sleutel aan zijn broek hangen! Hij neemt dus een sleutelpositie aan.

Volgens wikipedia is de grootste concurrent van de Poema de Jaguar (het dier waar Guido voor speelt) of te wel de grootste concurrent: de Mol. En wie is volgens hem de laatste: 'de rooie Puma'.

Bij Guido is als enige het Mollogo niet zichtbaar op de achterzijde van zijn foto.
« Laatst bewerkt op: 17-03-2014, 23:43:25 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #36 Gepost op: 17-03-2014, 23:34:46 »
Beetje suf dat Harmen en Jan er als 'hipsters' bij lopen/zo gestyled zijn, met hun mutsjes.  ::rofl::

Verder mooie aflevering.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #37 Gepost op: 17-03-2014, 23:52:08 »
Sleutelpositie: Guido heeft een sleutel aan zijn broek hangen! Hij neemt dus een sleutelpositie aan.

Volgens wikipedia is de grootste concurrent van de Poema de Jaguar (het dier waar Guido voor speelt) of te wel de grootste concurrent: de Mol. En wie is volgens hem de laatste: 'de rooie Puma'.

Bij Guido is als enige het Mollogo niet zichtbaar op de achterzijde van zijn foto.
Goed gezien die sleutel. Floor, dacht ik, had vorige week ook een hanger er op met een sleuteltje er aan.

Het houten bord van Guido heeft overigens wel een logo, maat dat zit onder Arts arm op jou screenshot. Niet zichtbaar klopt, maar wel aanwezig. ;)

Vond trouwens ook de lichtere kleur van dat zesde bordje opvallend... al vond ik zoiets wel vaker en heeft het nog nooit iets betekend.  ::)
« Laatst bewerkt op: 17-03-2014, 23:54:05 door Rat »

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #38 Gepost op: 18-03-2014, 00:08:07 »
Goed gezien die sleutel. Floor, dacht ik, had vorige week ook een hanger er op met een sleuteltje er aan.

Het houten bord van Guido heeft overigens wel een logo, maat dat zit onder Arts arm op jou screenshot. Niet zichtbaar klopt, maar wel aanwezig. ;)

Vond trouwens ook de lichtere kleur van dat zesde bordje opvallend... al vond ik zoiets wel vaker en heeft het nog nooit iets betekend.  ::)

Dat is waar. Maar de logos zijn bij alle voorgaande bordjes duidelijk zichtbaar en worden ook gedraaid (bovenkant) vastgehouden door Art. Pas bij de laatste bordjes (vanaf Guido) is het ineens gedraaid en zien we het logo niet/nauwelijks. Maar zal wel niets betekenen, maar opvallend.

Die zes had ik ook waargenomen. In de trant van 4 (d) 5 (e) 6 (mol). Op zes staat Bobbie (volgens overzicht Heinz) maar die is er al uit. Dus zal wel niets zijn...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Widm Junior Aflevering 2 - Sleutelpositie
« Reactie #39 Gepost op: 18-03-2014, 00:31:44 »
Kan het misschien iets te maken hebben met de fel rode sneakers van Harmen of Floor.

De schoenen van Floor zijn volgens mij paars. Die van Harmen zijn inderdaad rood. Hij is de enige kandidaat die ik in alle vier opdrachten iets verkeerds of verdacht heb zien doen. Iemand om in de gaten te houden.

Of... Rood = Roeland.
Of verwijzing naar de haarkleur van Jan.
Of de mol komt uit 1998, het jaartal dat boven de 13 staat.

Dat vind ik allemaal wat ver gezocht.

Het wordt overigens compleet uit beeld gelaten welk groepje de lampen met nummer 13 uitdraait.

Maar je ziet wel welke groep de kleur rood vindt: Bobbie, Guido en Jan (tijdscode 18:58). Dat de Mol ervoor zorgt in de groep te zitten die code 13 vindt, is een verklaring die zeer aannemelijk klinkt in mijn Guidotunnel ::)