Auteur Topic: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening  (gelezen 95240 keer)

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #20 Gepost op: 23-03-2014, 20:09:54 »
Met opdracht 2 kunnen we veel verdachten wegstrepen denk ik. Een hoop kandidaten die als eerste goede antwoorden gaven.

Mijn Mol is voorlopig Jenny (slecht liegen waardoor ze de aandacht van Guido trok en hij 3 jokers verdiende en er dus 30 euro verloren ging, bijna geen enkel goed antwoord geven, en toch ook de verdachte gezichten die ze trekt) al maakt Guido ook een goede kans.

Ik heb juist de neiging Jenny uit te sluiten, omdat ze een gedeeltelijk fout antwoord gaf en dit door Art werd goed gerekend. Er van uitgaand dat Art weet wie de mol is zou hij daarmee een molsactie saboteren.

Ik neig erg naar Guido (maar ligt er wel dik bovenop), Jan of Harmen.

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #21 Gepost op: 23-03-2014, 20:11:49 »
Guido heel verdacht ja..

Snapte bij de eerste opdracht alleen niet helemaal waarom er iets te verdienen viel als je niks prijs gaf. Beetje omgekeerde wereld maarja

Het zou in principe kunnen dat er verschillende scenario's klaarlagen, en dat het omgedraaid zou zijn als bijv 6 kinderen niets wilden zeggen en 2 wel. Al lijkt me dit een opdracht waar de mol zeker zorgt bij die 2 te komen (óf heel slecht te liegen over het hebben van 3 jokers)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #22 Gepost op: 23-03-2014, 20:46:07 »
Roeland kon er niet meer omheen zijn vraag goed tw beantwoorden.
Maar waarom hij dan wel een goed antwoord voorzei ???
...óf niet!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #23 Gepost op: 23-03-2014, 22:22:37 »
Wat is het toch fijn om naar te kijken, erg leuk!

Jan is nog steeds mijn Mol, de vraag niet beantwoorden en zo 3 jokers pakken (voorkennis).
Bij opdracht 2 zei hij bij het antwoord van Guido: "zeg maar 1877 ofzo", Guido kreeg amper de tijd om iets te bedenken.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #24 Gepost op: 23-03-2014, 22:26:04 »
guido had alle tijd, maar was blij met een verkeerd antwoord :)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re:
« Reactie #25 Gepost op: 23-03-2014, 23:19:00 »
Wat me opviel is dat bij die straat de Birna achtige vrouw zonder rood leren pak zei dat het linkse betekende, maar dat een kandidaat er snel links-rechts van maakte, waar de mevrouw mee instemde. Art zei weer dat het toch links betekende ook al hadden ze rechtdoor gezegd. Wie was het die van links links-rechts had gemaakt?
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re:
« Reactie #26 Gepost op: 23-03-2014, 23:40:14 »
...de Birna achtige vrouw zonder rood leren pak...
::rofl:: Moest ik ook meteen aan denken, al bij de vooruitblik vorige week. Zal wel bij het vak horen...

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #27 Gepost op: 24-03-2014, 01:05:40 »
Ik heb wellicht wat theorietjes over de titel 'handtekening':

-Jitske die duidelijk over het mollogo (=handtekening) wreef op haar joker (jokeropdracht)
-Jan die heel dramatisch zijn 2 jokers met mollogo inzette (test)
-Floor die bij de test zei Harmen compleet te vertrouwen en vervolgens afvalt - met de groeten en handtekening van de  >:D
-de handen van Roeland en Jenny die weerspiegeld werden in het executie-scherm
-Floor die een laatste aantekening maakt in het boekje van Roeland

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #28 Gepost op: 24-03-2014, 09:07:32 »
Waar slaat "handtekening" op? Verwijzing naar het verdrag waarover gesproken is?

Of misschien naar Arts opmerkelijke afsluiting "spreek je later" in zijn brief.

Levert een anagram van "Spreek je later (Art)" een hint op? (Is mij nog niet gelukt.)

Er werd een shot gegeven van een handschrift tijdens het uitwisselen van informatie bij opdracht twee. Daar dacht ik het mogelijk aan te kunnen linken.

Jan vond ik erg verdacht deze aflevering. De mol wil toch sowieso in de positie zitten dat hij 3 jokers kan kiezen, zodat er geld uit de pot gaat. Slim van hem dat hij tot het einde wacht, zodat hij zeker weet dat hij niet de enige is die in die positie komt, want dan gaat iedereen hem meteen verdenken. Verder gaf hij ook foute antwoorden bij de tweede opdracht.

Jan had zijn vraag goed (meende ik). Ik had er nog extra op gelet omdat hij samen met Guido die jokers konden verzamelen bij de vorige opdracht.

Ik vind Guido echt verdacht geworden deze aflevering. Ik zat eerst op Harmen, maar dat wordt steeds minder...
« Laatst bewerkt op: 24-03-2014, 13:13:55 door Koembie »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:
« Reactie #29 Gepost op: 24-03-2014, 10:34:22 »
::rofl:: Moest ik ook meteen aan denken, al bij de vooruitblik vorige week. Zal wel bij het vak horen...

Beroepsdeformatie zullen we maar zeggen  ::trots:: (had precies dezelfde gedachte, ha Birna's tweelingszusje in NL!)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #30 Gepost op: 24-03-2014, 12:33:02 »
Ik heb wellicht wat theorietjes over de titel 'handtekening':

-Jitske die duidelijk over het mollogo (=handtekening) wreef op haar joker (jokeropdracht)
-Jan die heel dramatisch zijn 2 jokers met mollogo inzette (test)
-Floor die bij de test zei Harmen compleet te vertrouwen en vervolgens afvalt - met de groeten en handtekening van de  >:D
-de handen van Roeland en Jenny die weerspiegeld werden in het executie-scherm
-Floor die een laatste aantekening maakt in het boekje van Roeland

Ik heb er ook nog een (die naar mijn Mol Jenny verwijst): Art stelt de vraag wat Pieke van de Stokstraat in zijn hand heeft. Jenny heeft hier een tekening van gemaakt en laat deze zien. (Hm, niet zo sterk misschien. :P)

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #31 Gepost op: 24-03-2014, 12:50:48 »
Ik heb er ook nog een (die naar mijn Mol Jenny verwijst): Art stelt de vraag wat Pieke van de Stokstraat in zijn hand heeft. Jenny heeft hier een tekening van gemaakt en laat deze zien. (Hm, niet zo sterk misschien. :P)

Juist goed gevonden! :)

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #32 Gepost op: 24-03-2014, 13:12:19 »
Juist goed gevonden! :)


Waarom zou je als mol dan het goede (toch?) antwoord promoten?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #33 Gepost op: 24-03-2014, 14:02:36 »
Mooie aflevering weer. Wat zijn die kinderen lekker bezig! Ze genieten er overduidelijk van.
Wel jammer dat er weer een meisje uit is. Jenny blijft overigens nog mijn hoofdverdachte. Maar om de een of andere rede komt Jan ook verdachter naar voren. Het viel mij namelijk op dat hij (samen met Davey) als enigste in de leader zijn armen niet over elkaar doet. Ook zijn gedrag bij de jokers maakte hem verdacht ditmaal.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #34 Gepost op: 24-03-2014, 14:21:48 »
Waarom zou je als mol dan het goede (toch?) antwoord promoten?
Ja, ze promootte het goede antwoord 1992, maar dat riep Davey eerder. Ze wees wel heel dramatisch, maar zei 1992 pas daarna.
Verdachte dingen die ze wel deed:
-doorgaan met informatie delen terwijl de rest nog even zijn aantekeningen wilde doornemen
-een tekening maken van het mannetje met zeep - zo'n blokje kan verwarrend werken (zie Guido)
-zich stil houden bij de zalm/kabeljauw-verwarring en cement/beton-verwarring
Je eigen antwoord goed hebben speelt je dan weer uit de spotlights.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #35 Gepost op: 24-03-2014, 14:52:27 »
Er is heel veel te halen uit deze aflevering denk ik:

de mol is sowieso betrokken (denk ik) bij de 3 jokers en wacht zo lang mogelijk om te moeten antwoorden.
 betrokken bij de 3 jokers zijn= Jenny, Guido, Jan en Roeland.

Roeland gaat als vierde van de 8 en kan dus niet inschatten wat er gaat gebeuren en liegt over zijn aantal jokers.

Jenny gaat als derdelaatste. Zij zou kunnen gehoord hebben dat Guido en Jan niet zouden antwoorden, dan zou zij als mol sowieso de waarheid moeten spreken om ervoor te zorgen dat de verdeling 6-2 zou zijn.
Zij krijgt drie jokers en liegt heel slecht.

Guido en Jan spreken niet en mogen kiezen. Zij zouden dit ingeseind kunnen krijgen.

Topverdachten bij deze opdracht voor mij: Jenny, Jan en Guido.

Opdracht 2:

Jenny: geeft een (goedgerekend) antwoord, maar helpt niet echt bij de andere antwoorden. Geeft een onnuttig weetje over dat cafeetje en een onduidelijke tekening?

Guido: onderbreekt Jan als die een slechte, onduidelijke uitleg geeft. (niet echt mols), antwoord zijn vraag wel fout. (maar leek chonogram niet te begrijpen)

Jan: gaf onduidelijke uitleg, maar antwoordde zijn vraag wel goed. (maar niet moeilijk).

Meest molkansen volgens mij deze aflevering: Jenny en Jan.
Voorlopig denk ik Jenny (maar heb nog nooit goed gezeten sinds ik op dit forum meespeur)
klaar voor de strijd

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re:
« Reactie #36 Gepost op: 24-03-2014, 19:25:46 »
Wat me opviel is dat bij die straat de Birna achtige vrouw zonder rood leren pak zei dat het linkse betekende, maar dat een kandidaat er snel links-rechts van maakte, waar de mevrouw mee instemde. Art zei weer dat het toch links betekende ook al hadden ze rechtdoor gezegd. Wie was het die van links links-rechts had gemaakt?
Roeland als ik mij niet vergis.

Zullen we die vrouw boeken als gids voor onze molwandeling? ;D
...óf niet!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #37 Gepost op: 24-03-2014, 19:25:58 »
Ik heb er ook nog een (die naar mijn Mol Jenny verwijst): Art stelt de vraag wat Pieke van de Stokstraat in zijn hand heeft. Jenny heeft hier een tekening van gemaakt en laat deze zien. (Hm, niet zo sterk misschien. :P)
Juist goed gevonden! :)
Mee eens!

Dan zijn dus nog alle drie de afleveringstitels goed te herleiden naar Jenny. De eerste twee hebben te maken met haar rol als penningmeester. Jenny is "de keuze" van de groep en heeft als penningmeester (en infocenter) "de sleutelpositie". Nu maakt ze de tekening van Pieke met zeep in zijn hand.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #38 Gepost op: 24-03-2014, 23:12:59 »
Ik zat ook over de titel na te denken. Tijd voor een apart topic?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Widm Junior Aflevering 3 - handtekening
« Reactie #39 Gepost op: 25-03-2014, 16:22:47 »
Ik zat ook over de titel na te denken. Tijd voor een apart topic?
mag hoor ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.