Auteur Topic: To bot or not to bot  (gelezen 11617 keer)

Offline vlees

  • Forumlid
Re: To bot or not to bot
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2010, 15:19:17 »
Dat zou nog al dom zijn omdat de bot hier denk ik niet voor gemaakt is en maar evrward zou zijn dat ineens niet alles zo gaat dan hij zou verwachten omdat een mens niet zijn ingebouwde strategie gebruikt

en ook al zou een mens er ook op spelen: wat is daar zo storend aan?

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: To bot or not to bot
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2010, 16:49:31 »
Met een bot kan je dus de hele dag kleine winstjes maken.
Maar als je dan als eigenaar van die bot ook nog van het account gebruik maakt om via menselijke interventie te reageren op grote beurs wisselingen, dan vind ik dat erg flauw.

De redenatie van Erik dat hij 't leuk vind om te kijken of de bot 't goed doet gaat dan ook niet op.

Of heb ik 't helemaal mis dat Priem ook handmatig handelt?
Zo komt 't op mij namelijk wel over met de 10+ aan- verkopen die af en toe plaatsvinden op dat account.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: To bot or not to bot
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2010, 17:04:52 »
nou, ik heb dat een keer op een avond bekeken. iemand verkoopt veel Arjen K
5 minuten later koopt hij ineens veel Arjen K => prijs gaat weer terug
ow en het doel van de bot is niet om prijzen gelijk te krijgen denk ik
hij probeert volgens mij zoveel van een aandeel te kopen als ie kan zonder dat dit aandeel in de lijst stijgt of daalt
omdat door de mensen die kleine winsjes willen behalen dicht bij elkaar liggen doet de bot hetzelfde
wanneer ze ver uit elkaar zouden liggen gebeurt dit denk ik niet.
geen idee. doe eens gek en verkoop de helft en koop alles van de andere helft en kijk wat er gebeurt

Offline vlees

  • Forumlid
Re: To bot or not to bot
« Reactie #23 Gepost op: 14-01-2010, 22:53:52 »
Ok. Vanavond speelde er volgens mij wel iemand voor priem...

molbot

  • Gast
Re: To bot or not to bot
« Reactie #24 Gepost op: 22-01-2010, 22:42:59 »
Nog even voor de mensen die geïnteresseerd waren in de tactiek die molbot volgde:

Molbot keek wie de nummer 1 van het spel was, en bekeek de tactiek van die deelnemer. Die probeerde de bot dan over te nemen, maar dan op kleinere schaal.
De truc was dan, als molbot en nummer 1 eenmaal min of meer gelijk waren, dat molbot wijzingen die nummer 1 toepast ook tegelijkertijd in de molbot zouden worden toegepast. Zo zou de molbot dus een goede tactiek krijgen (immers van de nummer 1) zonder dat nummer 1 hiervan profijt zou hebben (immers tegelijkertijd met nummer 1).

Dat was het idee, alleen door een foutje werden verkopen van de nummer 1 gezien als aankopen. En omdat molbot met nullen begon en nummer 1 al een verdeling had, was het lastig om dezelfde verdeling als nummer 1 te krijgen. Want als die namelijk weer reageert op molbot, kan molbot niet direct terug reageren (immers 1 uur koopstop).

Maar op zich was het dus ook niet gek dat vooral dikke controleur protesteerde, al zou de bot op dat moment nog in zijn voordeel geweest moeten zijn geweest, want de bot gaf aandelen die hij had meer waarde (in ieder geval in theorie).

Offline vlees

  • Forumlid
Re: To bot or not to bot
« Reactie #25 Gepost op: 23-01-2010, 09:59:18 »
Dc klaagde ook over priem in dit topic. Hij is gewoon tegen bots

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: To bot or not to bot
« Reactie #26 Gepost op: 24-01-2010, 11:36:50 »
Ja, ik had wel door dat ik voordeel kon halen uit die bot. Maar zo wil ik helemaal niet winnen.
En ja, ik ben tegen alle bots. Zeker als er ook met hetzelfde account gewoon gespeeld wordt.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: To bot or not to bot
« Reactie #27 Gepost op: 8-02-2010, 09:20:07 »
We spelen nu 2 weken zonder bots. Ik vind het een hele verbetering, want de aandelen zijn sindsdien verre van gelijk getrokken.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.