Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 253671 keer)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #540 Gepost op: 11-02-2024, 20:40:36 »
Anna blijft bevestigen.

Daarbuiten is Kees de enige die ik nog niet schrap.

Offline bmol

• Forumlid
« Reactie #541 Gepost op: 11-02-2024, 20:54:23 »
Wat mij opvalt is dat sinds Babs terug is. Ze Rosario en Anna in de gaten houdt. Daar concludeer ik uit dat zij jip en justin niet op die 2 zaten. Ik zit trouwens vast in de Anna tunnel!

« Laatst bewerkt op: 11-02-2024, 21:14:08 door bmol »

Offline Miss Marvel

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #542 Gepost op: 11-02-2024, 21:09:32 »
Anna
Ma how, zeg!

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #543 Gepost op: 12-02-2024, 00:04:06 »
Je had gelijk, Leendert: Tooske corrigeerde dus TOCH het speeddate spel waardoor geld in de pot kwam ::ok::

Oei, heb ik wat gemist? Dat was toch Anna's plan om iedereen op diegene te laten te stemmen waarmee hij/zij het eerste gesprek had? Maar afgezien daarvan had ik bij nader inzien toch Tooske moeten afschrijven omdat ze te goede foto's had gemaakt van de worstelaars.

Ik ben een echte tunnelgraver en heb het al eerder gezegd: het prachtigst is toch als je volle tunnel instort ...
... Is dan toch een blondine de mol? Dan moet ik op Rian maar ik vind dat wel een hele fletse mol dan.

Ja, het maakt het weer een stuk interessanter want ik dacht ook dat ik al klaar was met Tooske als de enige logische mol.  ::jaja::

Ik begin te vrezen dat Rian het is. Maar wacht, er is nog een escape. Kees als mol, kan goed tegen stress dus zou een goede zijn,...

Ik voel 100% met je mee ::rofl::

Zint me ook totaal niet. Maar.

Vuistregel is als een oudere jongere nog bij de laatste 5 zit, dat die dan de mol is (bijv. Renee), anders had ie er allang uitgelegen. Overall: zie ik het hem wel doen, en die vibes heb ik bij de anderen niet. Maar ik had hem ook als afvaller vandaag, en zie hem ook nog wel afvallen volgende week. Laat ik het dan maar zo doen, dat ik op Kees ga als hij aanstaande executie overleeft. En net als Heinz maar eens wat terug gaan kijken...... ::jaja::

Dank voor het meevoelen. Wederzijds  ;)

Ik dacht gisteren na de aflevering 6: het is Kees, maar ik heb mijn stem op hem in deze poll nu weer weggehaald.

Vreesmol of niet: ik probeerde vandaag even alleen aan het begrip 'juiste mol' te denken en dacht ineens ... Rian why not? En ik moet zeggen dat ik Rian eigenlijk heel verdacht vindt na aflevering 1 en 2 opnieuw bekeken te hebben. Ik vrees dat ik haar onterecht wegens haar onzichtbaarheid niet serieus heb overwogen, maar dat blijkt best mee te vallen: een voorbeeld is dat ze Babs vrij gedecideerd overdonderd door de positie voor het beschrijven van de schilderijen te claimen. Het is een langer lijstje hoor, maar vind ik net wat te veel voor dit topic.

Ik zou het prachtig vinden als Kees het is, maar dan zou hij geweldig acteren. Het lijkt mij een beetje te mooi om waar te zijn. Ik hou hem wel in de gaten, maar ik neig nu toch naar Rian. Het vereist nog wel wat meer terugkijkwerk voor ik definitief voor haar ga, maar ze heeft er, met haar lach en acteerachtergrond,  toch zeer zeker de kwaliteiten voor om met duistere zaken weg te komen.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #544 Gepost op: 12-02-2024, 06:04:38 »
Babs is het niet.
Fons en kees vind ik erg op zn kandidaats mollen, veel in beeld, en kees is ook erg verdacht in de app.
Rian hoop ik niet, maar heb buiten passiviteit geen reden om haar af te strepen.
Rosario heeft net iets te veel hints, en heeft deze aflevering 2 of 3 keer iemands foutje verbeterd wat ik een mol ook niet snel zie doen.

Anna vind ik niet heel verdacht en daarom nooit echt op gelet, ook omdat ze in het begin landelijk meest verdacht werd, en de hints naar Anna vind ik wat flauwtjes. Maar misschien is dat juist een dwaal spoor en is het toch anna? Als ik alle acties terug kijk en lees is het bij elkaar opgeteld wel erg mols.

Mijn gevoel zegt nog altijd Rian, maar logisch vind ik dat niet.
Ik hoop Kees maar dat denk ik niet.
Meest logisch is Anna, maar die voel ik niet :p

Ik vind het wel weer heerlijk dat ik het zo moeilijk vind dit seizoen!!! 
Voorgaande jaren had ik na aflevering 5 al sterk vermoeden van wat uiteindelijk de mol bleek te zijn.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #545 Gepost op: 12-02-2024, 08:34:47 »
Ik zou het prachtig vinden als Kees het is, maar dan zou hij geweldig acteren. Het lijkt mij een beetje te mooi om waar te zijn.
Ik vind Kees juist naturel en rustig overkomen. De manier waarop hij verwarring zaait bij de Maya stenen en de dansers zou heel goed van tevoren bedacht kunnen zijn. Bij de uitleg van de opdrachten staat hij van alle kandidaten er het meest relaxed bij. Allemaal mogelijke aanwijzingen dat hij best de mol kan zijn.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #546 Gepost op: 12-02-2024, 13:29:39 »
Fons en Kees zijn bij tijden extreem kandidaats. Fons oppert uit het niets een goed antwoord bij de pubquiz. Kees verbetert Sor bij de selfies. Vooral Fons heeft meer van zulke voorbeelden. Ze komen daarbuiten juist vaak onnodig overdreven verdacht in beeld. Ik schrap ze volledig.

Houden we over Sor, Rian en Anna. Sor en Rian zijn veel op de achtergrond. Ik schrijf ze nog niet af.

Sor kwam weinig in beeld, tot vorige week ineens heel verdacht. Een beetje té, vooral die biecht na de -3000 waar hij lijkt te gaan lachen. Afgelopen week is ie erg scherp bij het stenen tillen. Verbetert mensen. Ik vind hem geen mol.

Rian is bijna niet op kandidaten acties te betrappen. Maar dan zou ze toch wel erg weinig doen als mol. Ze neemt eigenlijk nooit de leiding. Zelfs bij opdrachten die niet fysiek zijn. Ik verwacht wel iets meer van een mol, al kan ze het zeker nog zijn.

Houden we over Anna. Spreekt erg tegen haar dat ze in aflevering 1 een heel slim plan bedenkt bij de speeddates. Maar daar is wellicht een verklaring voor, en het kan ook zo ge-edit zijn dat ze meer krediet krijgt dan ze verdiende.

Verder is ze heel slim en neemt ze vaak de leiding. Maar er komt eigenlijk niet veel uit. Dingen waar ze goed in zou moeten zijn (rekenen, driehoeken tellen), gaan juist verkeerd. Als ze echt een fanatieke en goede kandidaat was had ik meer goede acties van haar verwacht. Die blijven toch behoorlijk uit.

Ze wordt ook nooit echt verdacht in beeld gebracht. Dit terwijl ze wel door de rest verdacht wordt. Altijd een typische mol-combinatie.

Veel shots ook dat ze anderen de schuld geeft, en dat ze iedereen maant blij te zijn met de geslaagde opdracht.

Als laatste: bij de opdracht met het rotsklimmen is er zeer waarschijnlijk gemold bij het vragen beantwoorden. Áls er gemold is, dan kan Rian het dus ook niet zijn.

Ik hou het op Anna.

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #547 Gepost op: 12-02-2024, 13:39:32 »
Anna de Mol, alleen niet zo'n hele spectaculaire.
Zoals ik nu het allemaal bekijk, hebben de meeste kandidaten al door dat Anna de Mol is.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #548 Gepost op: 12-02-2024, 14:18:08 »
Sor of Anna, ik weet het nog niet, maar tussen die twee zoek ik het (deze week ;D).

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #549 Gepost op: 12-02-2024, 15:01:04 »
Sor of Anna, ook voor mij de voornaamste 2 opties nog.
Eventueel Rian, maar dat zou wel een bittere teleurstelling zijn.
En heel misschien nog Kees. Maar 1 van hen beiden zal nu toch wel eens afvallen?

Offline molton

• Forumlid
  • Hmmm
« Reactie #550 Gepost op: 12-02-2024, 15:07:52 »
Rosario of Anna inderdaad
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #551 Gepost op: 12-02-2024, 15:11:16 »
Dat vind ik te makkelijk gedacht. Puur omdat zij -500 en -3000 hadden bij de bakjes. Ik ga er toch vanuit dat er wel wat meer in die opdracht zat voor de mol dan alleen zelf een minbedrag kunnen pakken. En dan moet de mol dus bij degenen zitten die 0 had (Babs sluit ik uit).
Oei, heb ik wat gemist? Dat was toch Anna's plan om iedereen op diegene te laten te stemmen waarmee hij/zij het eerste gesprek had?
Leendert maakte terecht de opmerking dat er wat gebeurd moet zijn. Immers hield Fons zich niet aan Anna's plan. Daarmee zou Babs geen stem krijgen en dus haar vrijstelling behouden. Maar TOCH heeft iemand op Babs gestemd en daarmee de boel dus weer gecorrigeerd, en dat was waarschijnlijk Tooske die daarmee voor veel geld in depot zorgde, zei Leendert.

Anna (door haar goede plan) en Tooske vielen hierdoor af als mol. Maar ik wilde er niet 'aan'.

Tooske afschrijven omdat ze te goede foto's had gemaakt van de worstelaars vind ik veel zachter. Wel als olifant in de porseleinkast bleef staan dat ze zo verdacht werd in de groep volgens de edit, de stembiechten. Dat wilde ik niet zien, blind als een mol 8) maar ik heb het wel vaak gezegd dat dit voor mij kritiek was.

Helemaal eens, voor mij is de serie nu ook weer een stuk interessanter want ik dacht ook dat ik al klaar was met de enige logische mol ::bravo:: Anna, Fons en Sor streep ik toch echt maar er zijn lichtpuntjes naar Kees.

En tsja. Vreesmol en enige logische mol is inderdaad nu Rian, zij heeft nog geen streepjes. Staat bij mij ook ver bovenaan, de rest is te mooi om waar te zijn. Rian staat hier dus 'in bold' bij mij in de poll, daar heb ik op gestemd zaterdag. Alleen wil ik niet dat ze het is  ::schaam::

Ik heb Kees als afvaller in bold staan. Maar als hij aanstaande zaterdag overleeft ga ik echt wel op hem stemmen als mol. Er mag wat te wensen of hopen overblijven in de wereld toch. En Rian's molacties zijn voor mij dieptreurig, terwijl die van Kees magistraal zijn.

Rian, maar dat zou wel een bittere teleurstelling zijn.
En heel misschien nog Kees. Maar 1 van hen beiden zal nu toch wel eens afvallen?
Dit dus ::ok::
De Blondine is de Mol :)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #552 Gepost op: 12-02-2024, 15:13:24 »
Rian, maar dat is meer mijn gevoel. En zij is voor mij de enigste die niet echt kandidaatachtig acties heeft. Maar zou ze een goede mol zijn, dat weet ik niet dit wil ik eerst zien als ze het is.

Zou zij het niet zijn, is het denk ik Rosario of Fons.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #553 Gepost op: 12-02-2024, 15:24:33 »
Ook bij mij lag de focus bij het herbekijken van aflevering 6 op de battle tussen Sor en Anna, met Anna als overduidelijke winnaar.

Sor werd de voorbije twee afleveringen extreem verdacht gemaakt, met o.m. de verdenking van Babs, maar in afl 6 zagen we dat Babs ook Anna niet vertrouwt.
In de eerste proef gebeuren er vreemde dingen aan de tafel van Anna (die daar o zo graag wou staan, liefst alleen zo leek het), terwijl Sor zorgt voor de laatste "4" en (met een lang shot ertussen) uitgeput uithijgt.

Het bij de kraag nemen van Anna bij de tweede opdracht, de gezichtsuitdrukking hierbij van Anna, en het feit dat Sor ook nog Fons aan de goede kant probeerde te krijgen, heeft me overtuigd.

Op de keper beschouwd, is -500 euro nemen bij de kistjes ook logischer - en vooral veel aanvaardbaarder - voor een mol dan -3000 euro.

Nochtans heb ik Anna lang niet in overweging genomen omwille van haar anti-molse strategie in aflevering 1, en de uitgesproken verbaasde blik die ze gaf bij het uitleggen van de proef met de schilderijen in aflevering 2. Als ze de mol is, was dat zeer knap gedaan alvast.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2024, 15:32:07 door Molekule »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #554 Gepost op: 12-02-2024, 16:35:34 »
Ik zou het wel geinig vinden als landelijk iedereen het al weken goed heeft met Kees als mol en wij hier, de uber molloten, de mol tot het einde niet kunnen vinden >:D ::rofl::

Ja toch? Kees is toch wel de mooiste tunnel, vind ik.
Maar met alleen een 'mooie tunnel' kom je er natuurlijk niet (daar weet ik ook alles van, haha) en het piept en kraakt wel een beetje in deze tunnel.
Maar mezelf kennende blijf ik dan hier toch wel hangen, tot Kees toch afvalt (wat ik niet hoop).
Zou het geniaal vinden: hoe hij ook lekker ligt te zwemmen, terwijl de rest info verzamelt over de mol. Heerlijk brutaal als hij de mol is. Maar ik houd er ook rekening mee dat hij het niet is (en dan toch maar tunnelen, haha).

Anna vind ik toch wel steeds verdachter worden. En het lijkt erop dat zij door heel veel mensen wordt verdacht en daardoor minder kans krijgt om te mollen? Of zij wordt heel erg door Kees naar voren geschoven als 'verdachte'; ze doen ook veel dingen samen. Dus misschien zijn ze een bliksemafleider voor elkaar (als Anna de mol is, dan schuift ze Kees mooi naar voren en andersom).

Fons en Rosario vind ik ook verdacht, maar ik denk ook wel onmolse momenten bij hen te zien. Beide brutale acties trouwens (Fons die de sluitsteen negeert en de -3000 van Rosario)

Rian: ik zie het echt niet bij haar (het kan nog wel hoor, maar ik vind het best onlogisch eigenlijk). Misschien dat ik dat wel weer ga heroverwegen als Kees afvalt. ;) Voor iemand die telkens bang is om het spel te moeten verlaten, komt ze best ver natuurlijk. Dat kan een reden hebben.

Alleen een dikke vette streep door Babs. Verder vind ik het lastig dit jaar.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #555 Gepost op: 12-02-2024, 16:39:37 »
Ik zou het wel geinig vinden als landelijk iedereen het al weken goed heeft met Kees als mol en wij hier, de uber molloten, de mol tot het einde niet kunnen vinden >:D ::rofl::
Maar vaak is in de app de hoofdverdachte een hele bekende dat is elk jaar zo, zoals vorig jaar Soy eerst een tijd op 1 stond en daarna Jurre het overnam, omdat het heel duidelijk in beeld kwam. En nu waarschijnlijk Kees vanwege zijn werk wat hij doet, dat de mensen denken van hij zou ook een goede mol kunnen zijn. En verder geen reden hebben.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2024, 16:42:30 door Mol1991 »

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #556 Gepost op: 12-02-2024, 16:39:59 »
Als Anna de mol is heeft ze haar emoties in ieder geval niet onder controle, gezien het changrijn op haar gezicht na een aantal gebeurtenissen in de laatste aflevering. Ik zou het wel jammer vinden als we dat nu blijven terugzien en haar onvermogen om te doen alsof straks de grootste aanwijzing is.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #557 Gepost op: 12-02-2024, 16:53:01 »
Zou het geniaal vinden: hoe hij ook lekker ligt te zwemmen
Ik weet nog goed dat hij dat wel wilde, Jeroen van zijn ligstoel probeerde af te praten, want ze moesten toch wel IETS doen. Rian en Tooske waren al opgestaan en in de massage geloof ik. Helaas kreeg hij Jeroen niet van zijn plek en begon de zangeres zonder naam dus niet te zingen.

Kees heeft veel in your face molacties, die worden allemaal uitgezonden, en inderdaad, hij is een echte BN'er, dus staat op 1 in de app. Maar hier zijn we te achterdochtig en zetten hem op de laatste plek (excl. Babs). Tja, voor mij is de rol van Wensmol daarom alleen maar groter  ::rofl:: ::bravo::
De Blondine is de Mol :)

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #558 Gepost op: 12-02-2024, 18:33:20 »
Ik lees hier meerdere keren dat Anna heel verdacht zou zijn bij andere medekandidaten. Dat is regelrechte onzin die nergens op gebaseerd is en wie verdenkt wie zelfs tegenspreent.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #559 Gepost op: 12-02-2024, 20:28:59 »
Fons en Kees zijn bij tijden extreem kandidaats. Fons oppert uit het niets een goed antwoord bij de pubquiz. Kees verbetert Sor bij de selfies. Vooral Fons heeft meer van zulke voorbeelden. Ze komen daarbuiten juist vaak onnodig overdreven verdacht in beeld. Ik schrap ze volledig.

Houden we over Sor, Rian en Anna. Sor en Rian zijn veel op de achtergrond. Ik schrijf ze nog niet af.

Sor kwam weinig in beeld, tot vorige week ineens heel verdacht. Een beetje té, vooral die biecht na de -3000 waar hij lijkt te gaan lachen. Afgelopen week is ie erg scherp bij het stenen tillen. Verbetert mensen. Ik vind hem geen mol.

Rian is bijna niet op kandidaten acties te betrappen. Maar dan zou ze toch wel erg weinig doen als mol. Ze neemt eigenlijk nooit de leiding. Zelfs bij opdrachten die niet fysiek zijn. Ik verwacht wel iets meer van een mol, al kan ze het zeker nog zijn.

Houden we over Anna. Spreekt erg tegen haar dat ze in aflevering 1 een heel slim plan bedenkt bij de speeddates. Maar daar is wellicht een verklaring voor, en het kan ook zo ge-edit zijn dat ze meer krediet krijgt dan ze verdiende.

Verder is ze heel slim en neemt ze vaak de leiding. Maar er komt eigenlijk niet veel uit. Dingen waar ze goed in zou moeten zijn (rekenen, driehoeken tellen), gaan juist verkeerd. Als ze echt een fanatieke en goede kandidaat was had ik meer goede acties van haar verwacht. Die blijven toch behoorlijk uit.

Ze wordt ook nooit echt verdacht in beeld gebracht. Dit terwijl ze wel door de rest verdacht wordt. Altijd een typische mol-combinatie.

Veel shots ook dat ze anderen de schuld geeft, en dat ze iedereen maant blij te zijn met de geslaagde opdracht.

Als laatste: bij de opdracht met het rotsklimmen is er zeer waarschijnlijk gemold bij het vragen beantwoorden. Áls er gemold is, dan kan Rian het dus ook niet zijn.

Ik hou het op Anna.

Zo zou ik het ook kunnen verwoorden. Dankjewel!
Heb al een paar x teruggekeken naar 1.1 als Anna bij de waarzegster zit. Er wordt haar gezegd een kaart aan te wijzen. Als enige zegt zij;"" Pick one" Niet als vraag volgens mijn gevoel. Zal wel nergens op slaan, maar daar zit wel "IK" in. Met de rest van de letters kan ik niets trouwens.
En dan het feit dat zij bij "Stad en Land aflopen" een enveloppe onder haar Tshirt verstopt. Duidelijk zichtbaar, zeker op het moment dat zij met de kaart aan het wapperen is.
Dat is geen kandidatenactie.

Maar al met al, Kees is mijn wensMOL. Geweldig zo als hij het spel speelt. Gok op hem als winnaar.