Poll

Wie is de Mol?

Emma
9 (8.5%)
Jelmer
17 (16%)
Nyree
74 (69.8%)
Simone
6 (5.7%)

Totaal aantal stemmen: 106

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 14231 keer)

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #80 Gepost op: 13-07-2024, 01:14:55 »
Nog even los van de verdenkingen kan het toch alleen nog maar Nyree zijn en weten de meeste kandidaten dit ook. Vind haar ook een beetje buiten de groep staan. Bij de laatste executie (of één na laatste?) zit ze helemaal rechts en is er geen contact met de afvaller en medekandidaten. Ook geen toeval dat precies de €2500 in haar envelop de eindstreep niet haalde.
De omschrijving van het kistje was ook zo vaag als het maar kon.
Op het vliegend tapijt deed ze goed haar best om zoveel mogelijk water te morsen. Kan toch niet anders meer?

Offline Hippie

• Forumlid
  • Love, Peace and a Mole
« Reactie #81 Gepost op: 13-07-2024, 01:57:06 »
Mee eens. Dat water knoeien viel op. De aflevering heet (v)liegend tapijt. Ik stap ook over naar Nyree nu de Ben-tunnel ingestort is. Jammer, hij deed het supergoed als mol  ::joehoe::

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #82 Gepost op: 13-07-2024, 07:31:44 »
Wat ik ook vind Nyree heeft ook zo’n typisch mol gezicht meer dan de andere  ;)

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #83 Gepost op: 13-07-2024, 08:45:11 »
Nog even los van de verdenkingen kan het toch alleen nog maar Nyree zijn en weten de meeste kandidaten dit ook. Vind haar ook een beetje buiten de groep staan. Bij de laatste executie (of één na laatste?) zit ze helemaal rechts en is er geen contact met de afvaller en medekandidaten. Ook geen toeval dat precies de €2500 in haar envelop de eindstreep niet haalde.
De omschrijving van het kistje was ook zo vaag als het maar kon.
Op het vliegend tapijt deed ze goed haar best om zoveel mogelijk water te morsen. Kan toch niet anders meer?
Misschien wilde ze zichzelf verdacht maken bij the boys, om de mannen eruit te werken. Girlpower, wie zei dat ook alweer in de auto?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #84 Gepost op: 13-07-2024, 10:26:26 »
De streams zijn wederom waanzinnig goed ge-edit in ieder geval. Volledig het bos ingestuurd. Op zoek naar een nieuwe mol, het ligt zo voor de hand om Nyree de verdenken door het opvallende gemol, maar vooral omdat het ook zo is ge-edit. Dan neig ik meer naar Jelmer, die tot nu toe als eerlijke kandidaat in beeld komt, terwijl hij eigenlijk, feitelijk, niet zoveel goed doet. Deze afleveringen heeft hij in de woestijn niet veel opgebracht en aan tafel de opdracht mede doen verprutsen.
De €2500 in de pot om vertrouwen te winnen werkt klaarblijkelijk voor ons kijkers goed. Er zou daarna toch wel weer een hap uit de pot gaan.
Jelmer dus maar even. Tegen de mainstream in.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 13-07-2024, 11:11:02 »
Ik vind toch heel veel in de richting van Nyree als mol wijzen. Ik stem dus op haar. Al zou ik Jelmer (als persoonlijkheid) ook wel een goeie mol vinden, hij doet me nog lichtjes twijfelen. Als het volgende week toch één van de andere twee dames zou blijken te zijn, Simone of Emma, dan breekt mijn klomp! Neen, 99 procent Nyree de Mol en 1 procentje Jelmer als mijn ‘twijfelmol’. Volgende week vrijdag is alle twijfel weg…

“Nyree, jij bent het, toch?! Het kan toch niet anders meer, toch?” Ik zal mijn ‘speurdersdiploma’ inleveren als ik ernaast zit! :)

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #86 Gepost op: 13-07-2024, 13:21:47 »
Nyree was voor mij veel te opvallend bij het (v)liegend tapijt, zij zit al sinds aflevering 3/4 op Jelmer doordat hij zo weinig verdiend en zit nu te nep-mollen. Volgens mij wordt zij winnaar. Alle redenen ::vergroot:: waarom Jelmer volgens mij de (koninklijke) MOL is staan bij Jelmers draadje.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 13-07-2024, 13:23:18 »
Ik twijfelde nog over Ben en Johan. In een keer is die twijfel weg genomen dit keer ::rofl:: Mee eens dat Nyree nu in de montage ditmaal duidelijker naar voren kwam. Opzichtig de anderen te snel van de zandduin af halen zodat er water wordt gemorst, weggestemd worden met geld, bij de lunch opdracht sjoemelen met de inhoud van de enveloppes?

En waar ik Tiemen een Rick Paul type vond, vind ik Nyree vergelijkbaar met een Merel. Dus ja ze kan het prima wel zijn. Emma/Simone zie ik het niet doen, denk dat Emma Nyree in de gaten heeft en daarom wint. Enkel over Jelmer twijfel ik dan nog als outsider. Willen overkomen als betrouwbaar, de gezellige stamgast, hij met horeca ervaring wist de menu kaart zo te onthouden maar hoe de ober nu heette? Tegelijk dan wel weer bezoekers in de Efteling gericht sturen om mee te werken..
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 13-07-2024, 13:41:52 »
Nyree was voor mij veel te opvallend bij het (v)liegend tapijt, zij zit al sinds aflevering 3/4 op Jelmer doordat hij zo weinig verdiend en zit nu te nep-mollen. Volgens mij wordt zij winnaar. Alle redenen ::vergroot:: waarom Jelmer volgens mij de (koninklijke) MOL is staan bij Jelmers draadje.
Nyree heeft inderdaad al vroeg, na een van de vorige testen, beweerd dat ze de aandacht op zichzelf zou richten om zo een van de weinigen te zijn die Jelmer verdenken. Maar dat zijn maar woorden en niets is wat het lijkt. Volgens mij is het net andersom: het is Jelmer die Nyree doorheeft en Nyree die de laatste afleveringen de aandacht van de anderen op Jelmer richt door Jelmer verdacht te maken (zie de discussie over wie dat spelletje tegen de koopman moest gaan spelen). Maar er is minstens één iemand die daar niet in trapt, dat is Emma, die Jelmer compleet lijkt te vertrouwen. Jelmer wordt ook maar door één iemand genoemd als verdachte: dat is Nyree. Al de rest zit op Nyree als mol.

Overigens vind ik jouw lezing van de feiten waarom Jelmer de Mol zou zijn, best plausibel en ook (hier en daar) steekhoudend, want ja, het zou zomaar eens kunnen zoals jij het ziet. Harde bewijzen zijn er (gelukkig) niet en dat is de sterkte van het format.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #89 Gepost op: 13-07-2024, 15:08:00 »
Toen ik gisteren mijn stem uitbracht stond het nog gelijk, Emma en Nyree bovenaan. Nu echt een duidelijke uitslag  ::bravo::

Kan ook niet anders. Zoals bijv. Emma corrigeerde toen ze de JL uitkozen van de Arabische letters uit de Efteling..... een mol zou juist fouten laten maken, niet corrigeren. Primair gedrag. Nyree toont juist steeds secundair gedrag.
De Blondine is de Mol, Michèèèèèèle dus :)

Offline Leendert

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 13-07-2024, 15:19:21 »
Ik zat al op Nyree, maar alle tekenen in die richting worden alleen maar duidelijker. Als dit een gewone serie zou zijn, zou ik er ongemakkelijk van worden en denken dat we misschien op het verkeerde been worden gezet. Ik ga er maar even vanuit dat de streaming editie iets minder hard gemonteerd is.

Verbaast me dat Simone hier onderaan staat. Als ik zou moeten uitwijken, kom ik bij haar uit. Emma en Jelmer leveren vrij duidelijk geld op en voor Simone zou ik dat nog niet kunnen zeggen.

Edit: ik heb net het wie-verdenkt-wie gecheckt en dat maakt Simone erg onwaarschijnlijk inderdaad. Dus zelfs dat geitenpaadje is afgesloten.
« Laatst bewerkt op: 13-07-2024, 15:21:08 door Leendert »

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 13-07-2024, 15:35:19 »
Ja, om Nyree kunnen we niet meer heen. Om zoveel redenen, maar het spel met het stemmen maakte het overduidelijk. Afgezien van haar eigen gedrag, wat duidelijk op een mol lijkt, deed er ook niemand maar enige moeite om Jelmer eruit te stemmen. Een mol zou dat op z’n minst proberen, bijvoorbeeld door te zeggen “waarom zou de mol juist Jelmer het geld geven, die vertrouwen we het meest”. Maar niemand deed ook maar een poging.

Ze heeft een beetje pech dat de rest het spel vrij eerlijk lijkt te spelen. Dan val je als mol altijd meer op. Ik zie nog wel een prima mol in haar, hoop dat ze niet te snel ontdekt is geweest bij de kandidaten. Lijkt er nu wel een beetje op.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 13-07-2024, 16:55:23 »
Harde bewijzen zijn er (gelukkig) niet en dat is de sterkte van het format.
Helemaal gelijk, je weet het nooit zeker en dat maakt het programma en deze site ook zo leuk.

Ja, om Nyree kunnen we niet meer heen.
Ik ben nog niet overtuigd van Nyree als mol, ze molt te opvallend. In de woestijn vind ik Emma, Johan en Simone dominanter in het gesprek, Nyree komt bij mij onzeker en wat buiten de groep staand over, als het over Ben gaat spits ze plots haar oren. Op het zadeldek van het kamelenslot dat op de kist in de auto zat staat trouwens wel hetzelfde figuur dat op de jurk van Nyree stond.
Mol Nyree heeft de opdracht Buitenspel niet goed voorbereid, Jelmer en Emma hebben een veel beter verhaal, Simone en Tiemen volgen. Nyree lijkt zo meer op een mol die gezien is en het heeft opgegeven en ze laat zich overdonderen in de auto met Emma. Dat zou dan opzichtig mollen zijn, opdrachten niet voorbereiden, geen weerwoord hebben en opgeven als je gezien bent. Voor mij meer een kandidaat dan een mol-keus van ‘Wie is de mol?’. En dan een kandidaat die zich op dit moment een beetje eenzaam buiten de groep vindt staan.

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 13-07-2024, 20:01:13 »
Nyree, zonder twijfel.
« Laatst bewerkt op: 13-07-2024, 22:50:11 door Luc »

Offline Brtdm

• Global Moderator
« Reactie #94 Gepost op: 14-07-2024, 13:58:06 »
Dat moet wel Nyree zijn ja  ::jaja::
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Run

• winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 14-07-2024, 14:01:26 »
Emma!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #96 Gepost op: 14-07-2024, 15:27:52 »
Nu toch wel echt Nyree ;D, had ik in aflevering 1 nooit gedacht dus goeie keuze!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 14-07-2024, 17:01:22 »
Overduidelijk Nyree.

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 14-07-2024, 17:18:59 »
Toen ze bij de opdracht in het kasteel er zo makkelijk en natuurlijk mee weg kwam dat de cryptex niet open zou gaan kwam ze bij mij op de radar als ideale mol, maar ik was bang dat het misschien té mooi zou zijn. Maar nu denk ik toch dat ze het is ::jaja::

Haar foutieve draaibeweging bij de cryptex kan zeker een Molactie zijn geweest. In afl. 4 heeft Nyree wel een snel kloppende halsader wanneer ze in afwachting is van haar scherm. Zo’n halsader verwacht ik eerder bij een nerveuze kandidaat, maar misschien is de situatie deze keer anders.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #99 Gepost op: 14-07-2024, 22:34:06 »
Vrouwenfinale !?