Overzicht Opdrachten

 

Best gewaardeerde opdrachten   Minst gewaardeerde opdrachten
1. Serenade (8.5)
2. Links / Rechts (8.4)
3. Wachtkamer? (8.4)
4. Steentje Bijdragen (8.3)
5. Sleutelhanger (8.2)
  1. Stapelgek (5.5)
2. In het vizier (5.9)
3. Ten val brengen (5.9)
4. In Zicht (6.5)
5. Getouwtrek (6.6)

Opdracht Gemiddelde Jouw cijfer
Aflevering 1
 Over bruggen
In een rivier drijven kisten vastgebonden aan een brug, met daarin persoonlijke vrijstellingen. De kandidaten moeten deze omhoog trekken om de vrijstellingen te verdienen.
7 Log in!
 In Zicht
De kandidaten worden om beurten de dansvloer opgevraagd om de salsa te dansen. De vraag achteraf is alleen.. met wie hebben ze gedanst?
6.5 Log in!
 Rondje om de kerk
De kandidaten moeten blijven fietsen om tablets achterop hun fiets aan te houden. Hierop verschijnen opdrachten hoe laat wie op welke plek geld moet halen.
7.3 Log in!
Aflevering 2
 Ver tellen
De kandidaten moeten persoonlijke vragen beantwoorden. Hierbij moeten aantallen worden opgeteld, zoals hun totaal aantal huisdieren. Twee van de kandidaten kijken vanaf een hogere positie, en moeten uitvogelen welke combinatie van vage tekens het uitgerekende getal vormen. Hier moeten de overige kandidaten een metersgrote fotolijst omheen bewegen, waarna de twee kandidaten een foto van het omlijste getal kunnen nemen.
7.5 Log in!
 Uit stralen
LASER-opdracht! In een zaal schijnen en bewegen horizontale lasers. Een voor een moeten de deelnemers de zaal betreden, de lasers ontwijken, en het geld dat bij hun naambordjes ligt pakken.
8.1 Log in!
 Wachtkamer?
In groepjes kijken de kandidaten naar televisies. Deze laten hun vooraf opgenomen biechten zien over jokers en vrijstellingen. Ook kunnen ze via beeldschermen de andere groepen zien. Tussen de biechten verschijnen aanbiedingen: als een kandidaat de zaal verlaat, verdienen ze een geldbedrag of joker. Hoe lang blijven ze wachten?
8.4 Log in!
Aflevering 3
 Vlag uithangen
De kandidaten moeten volop misbruik maken van de vrijgevige bevolking, en ze kleurrijke kledingstukken aftroggelen zodat deze kunnen worden opgehangen aan waslijnen. Hierbij moeten de kleuren en volgorde van de Colombiaanse vlag worden gevolgd.
7.4 Log in!
 Stapelgek
De kandidaten spelen Jenga. Op sommige Jenga-staafjes staat 1/3 van een jokerlogo of van een 2. Door deze te verzamelen en het spel te winnen van de tegenspeler kunnen jokers worden gewonnen.
5.5 Log in!
 Op treden
Er moet een stellage, in stukken, over/onder/langs buizen worden versleept naar de andere kant. Daar moeten ze weer correct worden opgestapeld, gecombineerd met 4 buizen die los kunnen worden geschoefd, waarna geld kan worden bereikt.
7.4 Log in!
Aflevering 4
 Min of Meer
Drie kandidatenduo's zitten in een bootje in een gesloten kooi die wordt voortgetrokken. De cijfercode om eruit te komen staat aan de buitenkant van de kooi, en moet door het overige duo worden doorgegeven. Als de kandidaten niet worden bevrijd levert dat mingeld op; als ze wel ontsnappen is de beloning hoger naarmate ze langer hebben gewacht.
6.6 Log in!
 Serenade
De kandidaten staan op balkons en moeten uitvogelen op welk balkon ze moeten eindigen. Ieder balkon heeft een aanwijzing wie er wel of juist niet uiteindelijk moet staan.
8.5 Log in!
 Koffiepedia
Vier tablets stellen vragen over koffie. Een antwoord levert 50 euro op, bij een fout is die tablet niet meer bruikbaar is het gewonnen geld ervan verloren. De antwoorden staan op de witte pakken van de kandidaten geschreven.
7.6 Log in!
Aflevering 5
 Straatbeeld
De kandidaten moeten een levensgrote foto in elkaar puzzelen. Hiervoor moeten ze eerst de puzzelstukken vinden die in de wijk zijn verspreid. Als aanwijzing hebben ze hiervoor foto's van de locaties waar het puzzelstuk ligt.
7.1 Log in!
 Parkeergeld
Lingo met auto's. Taxi's rijden rond met letters op het dak. Deze moeten in de juiste volgorde op 7 parkeerplaatsen worden geparkeerd om woorden te vormen.
7.8 Log in!
 Sleutelhanger
Onderaan een waterval staan twee kistjes met een cijferslot. De getallen hiervoor zijn te verzamelen via kokers die langs een waterval hangen. Hierin zitten stokjes met uitstekende vormpjes, zoals kralen en spijkertjes. De kandidaten hebben bovenaan de waterval een stokje gekregen en moeten die onthouden om, al abseilend, in de kokers te voelen of dat hun stokje is. Als het stokje overeenkomt met hun eerdere stokje weten ze een getal en de positie op het cijferslot.
8.2 Log in!
Aflevering 6
 Steentje Bijdragen
De kandidaten kunnen geld verdienen door een stel tamelijk eenvoudige puzzelopdrachten uit te voeren. Ze kunnen extra geld verdienen door geld in te zetten, maar als een opdracht niet lukt verliezen ze dat geld. Je snapt hoe dat afloopt met deze prutsers.
8.3 Log in!
 Links / Rechts
De kandidaten zitten in tuktuks en moeten via een plattegrond Rik vinden. Hierbij mogen ze alleen rechts afslaan, alleen links, of om-en-om. Als ze te laat aankomen telt het geld dat de kandidaten meehebben als mingeld. Via willekeurige wegopbrekingen en versperringen wordt er gelukkig geen geld verdiend.
8.4 Log in!
 Reddingslijn
Kandidaten* ziplijnen een heuvel af. Hierbij komen ze rode en groene vellen tegen, waarvan ze de volgorde moeten onthouden en later reproduceren. Als dat lukt, hoeft dat team van 3 kandidaten hun scherm niet te zien bij de executie. *Behalve Niels, want die ging halfdood bij het abseilen; en behalve Sinan, want dat is Sinan.
7 Log in!
Aflevering 7
 Getouwtrek
De kandidaten staan grofweg op een rij vastgebonden aan palmbomen. Ze hebben geldkisten van verschillende bedragen, die ze naar de uiteinden van de rij moeten trekken, zodat aan beide uiteinden 750 euro aan kisten wordt verzameld.
6.6 Log in!
 Roulette
Een bakjesopdracht, waarbij kandidaten een-voor-een bij Rik verschijnen en een bakje mogen kiezen. Sommige bakjes bevatten 250 euro, anderen een gesloten envelop met een vraagteken. Vooraf hebben de kandidaten mogen beslissen hoeveel jokers in een gesloten envelop kunnen zitten: hoe meer, des te meer negatieve gesloten enveloppen worden toegevoegd. Deze kunnen mingeld bevatten, of een extra rood scherm bij de test. Natuurlijk pakt niemand geld, dus de zoveelste opdracht waarbij geld uit de pot gaat.
6.6 Log in!
 Geld oogsten
Op een bananenplantage liggen kleurgecodeerde vuilniszakken met grote bananentrossen. Deze moeten naar de juiste kleurgecodeerde locatie worden getransporteerd via een railsysteem.
6.7 Log in!
Aflevering 8
 Vuurproef
Brandende fakkels op een tropisch strand maken altijd voor een mooie proef. In dit geval bevatten twee velden fakkels, waar houten schijven met bedragen aan hangen. Schijven die dubbel (dus in beide velden) hangen moeten worden verwijderd en verbrand. De overgebleven bedragen moeten worden opgeteld, en indien het totale bedrag precies klopt winnen de kandidaten de opdracht. Molbaarste opdracht ooit dus.
7.1 Log in!
 In het vizier
Op een uitgestrekt veld staan olievaten. Op sommige vaten, met een kruis, ligt geld. De kandidaten moeten deze vaten opsporen via een drone - rustig en bedaard bestuurd door Sinan. Vervolgens moeten ze naar de vaten lopen, het geld pakken, en terug naar Sinan komen. Maar pas op, er zijn ook kapers: motorrijders die.. rondjes rijden. En geld mogen pakken? Of kandidaten aftikken? Of het was een trainingssessie van de lokale motorcross: niemand weet het. Maar ze hebben heel actief en nuttig voor sfeerbeelden gezorgd.
5.9 Log in!
 Ten val brengen
De kandidaten spelen een spelletje. Een joker, met potentieel een vrijstelling, zit bovenaan een speelbord. Door stokken uit het bord te trekken valt de joker steeds verder naar beneden. Wie de laatste stok eruit kan trekken wint de joker. Klinkt strategischer dan het is. De grote verliezer is de montage die er iets boeiends van moet maken.
5.9 Log in!
Aflevering 9
 Stamhoofd
Om palen in een rivier zitten verschillend gekleurde boomstamstukken. Deze moeten op kleur worden gesorteerd en op strandjes naast de rivier tot palen worden opgestapeld. Elke voltooide paal levert geld op. Via varende bootjes op de rivier kunnen boomstammen en personen worden vervoerd tussen de strandjes.
8 Log in!
 Doordraaien
De kandidaten zijn DJ. Twee draaitafels moeten dezelfde plaat gelijktijdig afspelen. Ze hebben hiervoor vijf pogingen.
7.6 Log in!