Overzicht opdrachten

Overzicht opdrachten

Best gewaardeerde opdrachten   Minst gewaardeerde opdrachten
1. De dans ontspringen? (9.2)
2. Kameraad (9.1)
3. Ontsnappen (9)
4. Voor joker staan (8.7)
5. Steen Goed (8.6)
  1. Zekerheid bieden (5)
2. Wie, wat... waar? (7.2)
3. Moltainbiken (7.2)
4. Ontspoord? (7.3)
5. Lumineus idee (7.7)

Opdracht Gemiddelde Jouw cijfer
Aflevering 1
 Door een deur
Kandidaten moeten in een ruimte naar 250 euro zoeken. Hierna krijgen ze een aanbod van de Mol om dit geld te ruilen voor een joker. De kandidaten die hiervoor kiezen komen erachter dat het om een spelkaart gaat van een joker.
8.1 Log in!
 Vriend of vijand
Lasergame opdracht. Kandidaten moeten op zoek naar kistjes en codes om deze kistjes mee open te maken.
7.9 Log in!
 Moltainbiken
Kandidaten moeten een parcours afleggen per fiets. Steeds gaan er twee kandidaten tegelijk, zij moeten informatie onthouden en deze doorgeven aan de volgende twee kandidaten. De laatste twee kandidaten moeten uiteindelijk 10 vragen beantwoorden over de informatie die ze gehad hebben.
7.2 Log in!
Aflevering 2
 Om de tuin leiden
De kandidaten krijgen een rondleiding bij een kasteel. Intussen moeten verschillende kandidaten geheime opdrachten uitvoeren.
8.3 Log in!
 De dans ontspringen?
De kandidaten kunnen geld en jokers vinden in een verlaten klooster, dat bewaakt wordt door blacklight ballerina's.
9.2 Log in!
 Symbolisch bedrag
De kandidaten moeten met vrachtwagens de juiste bordjes omver rijden.
8.1 Log in!
Aflevering 3
 Kameraad
De kandidaten moeten ontsnappen uit een kamer. Dit lukt alleen als ze eerlijk zijn over welke antwoorden ze hebben gegeven in de vorige test.
9.1 Log in!
 Binnenvaart
Een deel van de kandidaten moet kajakken door een grot. Daar moeten ze zinnetjes uit hun hoofd leren, die kunnen helpen om geld en voordelen te winnen bij de volgende opdracht.
7.7 Log in!
 De rode draad
Met behulp van de zinnetjes die de andere kandidaten in de vorige opdracht uit hun hoofd hebben geleerd, moet de rest van de groep kokers verzamelen. Wanneer alle vier de kandidaten van deze groep aan het eind van de opdracht een koker met geld vasthouden, winnen ze een vrijstelling en is er geen geld voor de pot.
8.4 Log in!
Aflevering 4
 Meeliften
Kandidaten moeten vragen beantwoorden terwijl ze in een lift zitten. De andere kandidaten stellen de vragen en noteren de antwoorden.
7.9 Log in!
 Fotogenie(k)
De kandidaten moeten foto's maken die hun medekandidaten voorstellen, zonder dat ze namen in beeld brengen of verwijzen naar beroepen. Charlotte en Marije moeten vervolgens raden welke kandidaten er bedoeld worden.
8.2 Log in!
 In vuur en vlam
Kandidaten moeten kokertjes losbranden die aan een touw boven het water hangen. In de kokertjes zit geld of mingeld.
8.5 Log in!
Aflevering 5
 Wie, wat... waar?
De kandidaten moeten door te tekenen delen van zinnen aan elkaar uitbeelden.
7.2 Log in!
 Zekerheid bieden
De kandidaten krijgen de mogelijkheid om geld uit de pot te bieden om voorkennis te krijgen voor de volgende opdracht. Met die opdracht vallen drie vrijstellingen te verdienen.
5 Log in!
 Ontspoord?
De kandidaten moeten in twee teams drie opdrachten doen in een trein. Het winnende team wint drie vrijstellingen.
7.3 Log in!
Aflevering 6
 Brieven-bus
De kandidaten rijden in een bus langs verschillende bushaltes. Bij elke bushalte mag een kandidaat uitstappen. Bij de verschillende haltes zijn geld, mingeld, informatie, of jokers te verkrijgen.
7.8 Log in!
 Ontsnappen
De kandidaten moeten ontsnappen uit een gevangenis.
9 Log in!
 Onder druk zetten
De kandidaten moeten elkaar uitschakelen. De kandidaat die als laatste overblijft hoeft zijn scherm niet te zien en mag twee medekandidaten uitkiezen die hun scherm ook niet hoeven te zien.
8.1 Log in!
Aflevering 7
 Steen Goed
De kandidaten moeten in een mijngang stenen openhakken waar codes in zitten. Deze codes corresponderen met nummers van lockers in de kleedkamer. In deze lockers zit kleding. Boven hangt ook nog kleding. De kleding boven, die hetzelfde is als die uit de lockers moet omhoog gehesen worden.
8.6 Log in!
 Zinvol
Kandidaten moeten met jeeps kisten verzamelen met woorden erop. Vervolgens moeten met deze kisten zinnen gevormd worden.
8.2 Log in!
 Aanwijzingen
Kandidaten moeten liedjes uitbeelden voor hun medekandidaten.
8.6 Log in!
Aflevering 8
 Voor joker staan
De kandidaten moeten samen een legpuzzel maken. Een kandidaat zit hierbij in een zweefvliegtuig en moet informatie doorgeven, terwijl er ondertussen loopings gemaakt worden.
8.7 Log in!
 Rij Gedrag
De kandidaten moeten foto's van voormalige deelnemers aan Wie is de Mol op de juiste rij zetten in een theater.
8.4 Log in!
 Ra(a)dgeving
De kandidaten moeten aan een rad draaien en kunnen hiermee bijvoorbeeld geld voor de pot verdienen, of jokers, of een vrijstelling, maar er kan bijvoorbeeld ook geld uit de pot gaan. De kandidaten kunnen zelf niet zien wat ze gedraaid hebben. Deze informatie krijgen ze van een medekandidaat. Kunnen ze deze medekandidaat vertrouwen?
8.4 Log in!
Aflevering 9
 Intrappen
De kandidaten leggen per step/fiets een route af en kunnen onderweg allerlei opdrachten doen om extra geld te verdienen.
7.8 Log in!
 Lumineus idee
De kandidaten zoeken in een grot naar stellingen over de Mol. Als de kandidaten de juiste stellingen meenemen, levert dat geld op.
7.7 Log in!