Overzicht opdrachten

Overzicht opdrachten

Best gewaardeerde opdrachten   Minst gewaardeerde opdrachten
1. Binnenskamers (9.6)
2. Alarmerend (9.4)
3. Afrekenen (9.3)
4. Uit de lucht gegrepen (9)
5. Ontmaskerd? (8.8)
  1. Luid Sprekers (5)
2. Net of net niet (5.1)
3. Prikactie (5.8)
4. Avondklok (6.5)
5. Testafette (6.5)

Opdracht Gemiddelde Jouw cijfer
Aflevering 1
 (Af)troeven
De mol heeft de kandidaten in 2 groepen verdeeld. Met kleine opdrachtjes kunnen er troeven of geld verdiend worden. Aan het eind kunnen de kandidaten van de aftroeven groep ervoor kiezen om de troeven uit het spel te halen voor 200 euro per stuk.
7.4 Log in!
 Avondklok
Met behulp van 3 zandlopers moeten de kandidaten 3 tablets om precies 23:22 stilzetten. Ze mogen maximaal 10 minuten ervandaan zitten.
6.5 Log in!
 Ontmaskerd?
De kandidaten moeten een pleidooi houden voor een livestream. De kijkers mogen stemmen op wie zij denken dat de mol is. De 2 kandidaat met de minste stemmen krijgt een vrijstelling. Deze mag ook nog een andere kandidaat aanwijzen. Heeft de mol een vrijstelling, dan gaat er 5000 euro uit de pot. Heeft het publiek de mol de meeste stemmen gegeven, dan gaat er 5000 euro in de pot.
8.8 Log in!
Aflevering 2
 Binnen en buiten bereik
De kandidaten moeten in een theater allerlei mini-opdrachtjes uitvoeren in 2 groepen, waarbij een draaiende schijf en een pot honing een belangrijke rol spelen.
7.9 Log in!
 Prikactie
De kandidaten moeten vanaf een rijdende jeep groene ballonnen doorprikken. De rode ballonnen moeten juist blijven hangen. De gouden ballonnen leveren alleen in de laatste ronde geld op.
5.8 Log in!
 ver gelijken
De kandidaten moeten foto's reconstrueren. De mol heeft een aantal elementen uitgekozen die terug moeten komen in deze foto's. De hoeveelheid geld die te verdienen is hangt ook af van of de kandidaten zichzelf herkennen in een door Fresia en Thomas' gemaakte foto waarbij lichttechniek een belangrijke rol speelt.
8.6 Log in!
Aflevering 3
 Net of net niet
De kandidaten moeten met een katapult doelen in het meer proberen te raken
5.1 Log in!
 Waar rook is, is vuur
De kandidaten spelen een lasergame en moeten hun eigen kistjes met vingerafdruk open proberen te maken om geld te bemachtigen.
7.5 Log in!
 Vakbondje
De kandidaten kunnen geld of troeven winnen als ze een zak zand in een bepaald vak laten vallen. Hun tegenstander krijgt dan niks. Tenzij ze allebei naar het einde lopen. Dan krijgen beide kandidaten een vrijstelling.
7.4 Log in!
Aflevering 4
 Luid Sprekers
De kandidaten moeten in een gehorige ruimte woorden naar elkaar roepen en onthouden. Achteraf blijkt dat de getallen symbool staan voor een geldbedrag
5 Log in!
 Hoog spel spelen
De kandidaten moeten inzetten op wat hun medekandidaat gaat doen. Dit kan 250 euro opleveren, 2 jokers, of niets. Gaat de medekandidaat niet naar beneden in de toren? Gaat die kandidaat abseilen? Of gaat die kandidaat met het hoofd eerst naar beneden?
7.2 Log in!
 Huis(ont)houden
De kandidaten beschrijven een huiskamer aan elkaar. Daarna wisselen ze van locatie en moeten ze de 5 verschillen benoemen.
7.7 Log in!
Aflevering 5
 Uit de lucht gegrepen
Fresia en Sahil moeten vanuit een vliegtuigje zakjes naar vastgebonden kandidaten gooien. Zij moeten zich dan bevrijden, een code zoeken en geld zoeken door instructies naar elkaar door te geven.
9 Log in!
 Zwanenmeer
Kandidaten moeten stellingen verzamelen die bij hen passen. Dit doen ze via een fietssup. 1 kandidaat moet geldbedragen verzamelen. Dit bedrag kan per goede stelling verdiend worden.
8.3 Log in!
 Tijdsbeeld
De kandidaten moeten de goede beelden versjouwen naar de goede plek op een archeologisch terrein. Ook de sokkel moet goed zijn. Vooraf kiezen ze of ze voor alles of niets spelen of voor een (kleiner) bedrag per goed beeld.
8.2 Log in!
Aflevering 6
 In het verschiet
De groep wordt in 2 groepen verdeeld. De ene groep moet in een fort sleutels zoeken en codes met pijlen schieten naar de groep op zee. Zij moeten vervolgens in een onderzeebasis kistjes opvissen waar ze deze codes kunnen invoeren. Ondertussen worden ze lastiggevallen door badmeesters from hell
8.6 Log in!
 Reddingsactie
De kandidaten moeten op jetski's ervoor zorgen dat de reddingsboeien bij verschillende boten in de goede volgorde hangen. 1 kandidaat heeft het overzicht.
7.6 Log in!
Aflevering 7
 Vakmanscha(a)p
De kandidaten moeten een kudde schapen laten verplaatsen en ervoor zorgen dat de schapen in het goede hok terecht komen. Bovendien mogen ze tijdens de opdracht het woord schaap niet noemen.
7.3 Log in!
 de boot missen?
De kandidaten gaan 1 voor 1 een stukje varen langs de kustlijn. Daarbij moeten ze foto's maken van mannen en vrouwen in een gestreept pak. De boef moeten ze juist niet op de foto zetten! Achteraf blijkt dat bij elke kandidaat de mol is langsgevaren
7.9 Log in!
 Testafette
De kandidaten moeten meteen voordat ze de test maken aan de slag met enkele mini-opdrachtjes. De kandidaat die als eerste bij de test aankomt heeft de meeste keuze in enveloppen.
6.5 Log in!
Aflevering 8
 Carpet diem
De kandidaten moeten met behulp van lokale kleedjes ervoor zorgen dat de straten in het centrum van een Albanees dorpje volledig bedekt zijn met tapijt.
6.7 Log in!
 Hefitg
2 kandidaten moeten vragen combineren vanuit een hijskraan terwijl op de grond 2 kandidaten de containers met de antwoorden op de vragen moeten wegslepen. In 1 container ligt het geld.
7.7 Log in!
 Zand erover
De kandidaten moeten steps in elkaar zetten. Maar deze steps moeten gevonden worden met een metaaldetector. Kom je op tijd met step aan op de eindlocatie dan wordt er 500 euro verdiend. Kom je op tijd aan zonder step krijg je 0 euro. Kom je te laat, dan is het -500 euro.
7 Log in!
Aflevering 9
 Alarmerend
De kandidaten gaan op zoek naar geld in een villa. Ze moeten oppassen voor mogelijke alarmen en de bewaker.
9.4 Log in!
 Afrekenen
De kandidaten gaan op zoek naar producten in een supermarkt. Ze moeten deze producten in het donker weten te vinden en opletten dat ze niet afgeschoten worden.
9.3 Log in!
 Binnenskamers
De kandidaten moeten vijf mensen in de gaten houden. Eén van hen heeft geld voor de pot en de kandidaten moeten te weten zien te komen wie dat is door het juiste portret te identificeren.
9.6 Log in!