Auteur Topic: George is de mol!!!  (gelezen 21232 keer)

Offline rozefantje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol!!!
« Reactie #20 Gepost op: 18-02-2002, 20:45:54 »

Citaat

Inderdaad, volgens mij is het een deel van een schilderij en heeft het niets met George te maken of het moet zijn dat hij de kunstenaar van het stel is.


Ik denk ook dat het een deel van een schilderij is. Sterker nog, ik denk dat het een deel van de schildering in het station van Porto is (dus als je toch die kant op vliegt Vlaming, kijk dat dan gelijk even  ;). Volgens mij is het een afbeelding van een schilder (ik zie iets van een kwast in zijn hand en een palet), en dan komen we gelijk op de link met Rembrandt: Rembrandt heeft een afbeelding van zichzelf opgenomen in de Nachtwacht. En als dit dus een schilder is kan het heel goed die Jorge Dinges zijn. (En daar zou dan toch weer een verwijzing naar George in kunnen liggen. Maar ik blijf Harry trouw!)

sandra








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
In het land der blinden is de mol koning

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol!!!
« Reactie #21 Gepost op: 18-02-2002, 23:30:44 »

Citaat



Ik denk ook dat het een deel van een schilderij is. Sterker nog, ik denk dat het een deel van de schildering in het station van Porto is (dus als je toch die kant op vliegt Vlaming, kijk dat dan gelijk even  ;).



:P

Citaat


Volgens mij is het een afbeelding van een schilder (ik zie iets van een kwast in zijn hand en een palet), en dan komen we gelijk op de link met Rembrandt: Rembrandt heeft een afbeelding van zichzelf opgenomen in de Nachtwacht. En als dit dus een schilder is kan het heel goed die Jorge Dinges zijn.



zou kunnen sandra, ik doe morgen nog een poging om uit te vissen wie die man is, hoewel ik vermoed dat het niet super-belangrijk is

groetjes
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Pommes

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol!!!
« Reactie #22 Gepost op: 22-02-2002, 22:56:05 »
Bij de intro zie je George fanatiek een boom omhakken en het kan zijn dat het dezelfde opdracht is als die van Belgie 2, waarbij de boom op auto's kon vallen met op die autos een geldbedrag. Als een bepaalde auto met geldbedrag geraakt werd dan ging dat geld van de pot. Toevallig deed hugo (de mol) deze opdracht. Zou dat hetzelfde zijn bij George??
Misschien is dit al opgemerkt door iemand, maar ik heb het nog niet gezien, anders sorry!

Pommes







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Vinkje

  • Forumlid
Re: George is de mol!!!
« Reactie #23 Gepost op: 22-02-2002, 23:15:02 »
:)
George kan de mol niet zijn, want die was al thuis voordat de opnames afgelopen waren.
;D ;D ;D







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol!!!
« Reactie #24 Gepost op: 22-02-2002, 23:21:51 »
pommes, het lijkt er inderdaad op dat george eenzelfde opdracht aan het uitvoeren is als hugo destijds... maar het zou stom zijn van de makers om niet alleen dezelfde opdracht, maar ook de mol in dezelfde positie als houthakker te brengen. daar geloof ik gewoon niet isn, want dat zou gewoon te verdacht zijn. bovendien... george won 1000 euro. en fietste zich bijna dood, maar zat wel te zeuren over de versnelleng (dit is er eentje voor de meest grappige momenten... george heel moeilijk kijkend "de versnelling is te zwaar" "de versnelling is te zwaar"... duhuh, zet 'm dan lager!)

anyways... hij is geen mol, maar gewoon een beetje mollig.
:P







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol!!!
« Reactie #25 Gepost op: 22-02-2002, 23:26:57 »

Citaat



Waar heb je deze wijheid vandaan? Staat dat ergens op het forum? Of wordt dat ergens anders vermeld, ik zou graag weten wie of wat de bron is, want ik begrijp niets van deze statement.

Moffel  ???


ik heb dat ook ergens gelezen, de zogezegde inside info kan fake zijn en KAN zelfs verspreid worden door de redaktie om ons, mollevangers, op een verkeerd spoor te zetten.

ik hou er in elk geval geen rekening mee en ben blij met de beslissing van de moderators om dit forum van deze insider info  te zuiveren.

cheers
vlaming








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline dmdecalonne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol!!!
« Reactie #26 Gepost op: 22-02-2002, 23:28:27 »
Hmmm, ik moet zeggen dat ik tot nu toe niet duidelijke argumenten voor het mol-zijn van Geroge heb gehoord in deze topic. Een beetje jammer van dat schilderij/plaatje/screenshot, want volgens mij kun je bij elke achtergrond van die officiele site wel een leuke theorie bedenken. Je moet het toch echt vooral zoeken in de afleveringen zelf, denk ik, niet dat er buiten de afleveringen bruikbare hints kunnen zitten, maar om nou ZO diep te gaan, hmmmm.

BTW: waarom niet de titel van deze topic veranderen in: "George is de mol? Lees voor tegenargumenten". Sorry, ik draaf door, alles wat ik zeg is bedoeld als opbouwende kritiek. Er moet toch IEMAND zijn die de boel een beetje remt, straks gaat iedereen nog hint halen uit de aftiteling van het 8 uur journaal of uit de onderwerpen van Het Klokhuis.... ;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Non enim coitus matrimonium facit, sed maritalis affectio...(Digesten 24, 1, 32, 13 - Ulpianus)

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol!!!
« Reactie #27 Gepost op: 23-02-2002, 03:01:17 »
Je gaat inderdaad met andere ogen naar programma's kijken. Ik betrapte me erop dat ik nog naar aanwijzingen zat te zoeken bij E.R...... :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
When God created man, she was only joking!

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: George is de mol!!!
« Reactie #28 Gepost op: 23-02-2002, 08:26:29 »
Jaa, ik keek laatst een programma gemaakt door JOHN DE MOL. misschien is dit een aanwijzing dat john de mol is?En een onderwerp van klokhuis was laatst de tuin. toen vroegen ze ene GEORGE of hij ook last van MOLLEN had. Allemaal verborgen aanwijzingen  ;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Mahtob

  • Forumlid
Re: George is de mol!!!
« Reactie #29 Gepost op: 23-02-2002, 09:17:47 »

Citaat

Je gaat inderdaad met andere ogen naar programma's kijken. Ik betrapte me erop dat ik nog naar aanwijzingen zat te zoeken bij E.R...... :)


Dat bij E.R. viel me ook op. Een vrouw die op Karen leek zag je duidelijk (in de O.K), een aorta verbinden met longslagader van een andere patient.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
molzot

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol!!!
« Reactie #30 Gepost op: 23-02-2002, 09:33:36 »
hahaha, klopt! en was john niet degene die daarbij assisteerde? ik heb ook nog een gekeken naar het beginfilmpje, en de volgorde waarin de acteurs voorkomen. op een gegeven moment zie je iemand met een tshirt met een heel raar handje... een verwijzing naar prince  :D :D :D

maar serieus wat betreft topic george... hij heeft 1000 euro gewonnen, zich het snot voor de ogen gefietst en zat te mopperen op iemand anders toen het over die bal ging. niet echt mols toch?









« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Mahtob

  • Forumlid
Re: George is de mol!!!
« Reactie #31 Gepost op: 23-02-2002, 10:05:10 »
Wel....

Het "snot voor ogen fietsen" is wel een beetje vreemd. Een goede tactiek bij duursporten is het verdelen van je kracht. Zowel Prince (bij de opdracht op het water) als George hebben de neiging zich in korte tijd helemaal uit te putten, wat uiteindelijk niet zo rendabel is.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
molzot

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol!!!
« Reactie #32 Gepost op: 23-02-2002, 10:15:17 »
er werd vooral snel gefietst toen de opdracht al mislukt was door het groot aantal wissels . konden ze die versnelling dan geen tandje kleiner schakelen??

ciao
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol!!!
« Reactie #33 Gepost op: 23-02-2002, 10:19:28 »
dat is waar, maar of prince en george daar zelf bij stil staan? volgens mij doen ze beide gewoon heel fanatiek en enthousiast mee, en hebben ze neit de bedoeling zich tijdens een duursport opdracht op te blazen..  :-/

feit blijft dat george 1000 euro won, samen met harry. de opdracht laten mislukken was hier heel makkelijk. gewoon wat rondrennen als een kip zonder kop en paniekerig roepen dat je het niet kunt vinden. zoals john deed... en dan vervolgens ellen gaan helpen, omdat je weet dat die toch maar 50 lullige euros zal winnen. dat maakt hem niet alleen minder verdacht bij ons, maar ook bij ellen die per slot van rekening al twee keer op hem gestemd had... gelukkig liet ze zich niet misleiden en stemde ze weer op hem.

blijft vaag dat we niet weten hoe het kerstin is vergaan, enkel dat ze het niet haalde. als ik het wel heb, zouden prince, john en kerstin samen 7700 euro kunnen verdienen, wat een verschil in bedragen!









« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol!!!
« Reactie #34 Gepost op: 23-02-2002, 10:23:54 »
ja dat gedoe met die versnelling! hoewel, als de versnelling rammelt en niet goed werkt loop je bij het verzetten al wel het risico dat de ketting eraf vliegt.

wat ik niet begrijp is dat je sommige met een hele lichte versnelling ziet fietsen en anderen niet. waarom verzetten ze dat ding dan steeds? dan ga je toch tegen mekaar roepen dat je van de versnelling af moet blijven? en het valt toch op als je de versnelling heel zwaar zet en vervolgens niet meer vooruit komt (hahaha... die geoerge: mopper mopper "de versnelling is tw zwaar" duhuh, verzet 'm dan)








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Lampje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol!!!
« Reactie #35 Gepost op: 23-02-2002, 10:29:27 »
Even over die 50 Euro van Ellen. Wie zegt dat ze niet veel  meer dan 50 Euro gekregen heeft maar een gedeelte heeft weggemoffeld ? Bij de vragen voor de executie stond namelijk als mogelijk antwoord dat er geld weggegooid zou zijn. Dat zou kunnen verklaren waarom er maar 50 Euro door Ellen bemachtigd is en niet een veel groter bedrag.
Beetje onduidelijk verhaal, maar ik vond het zo'n rare antwoordmogelijkheid bij de executie.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol!!!
« Reactie #36 Gepost op: 23-02-2002, 10:36:44 »

Citaat

Even over die 50 Euro van Ellen. Wie zegt dat ze niet veel  meer dan 50 Euro gekregen heeft maar een gedeelte heeft weggemoffeld ? Bij de vragen voor de executie stond namelijk als mogelijk antwoord dat er geld weggegooid zou zijn. Dat zou kunnen verklaren waarom er maar 50 Euro door Ellen bemachtigd is en niet een veel groter bedrag.
Beetje onduidelijk verhaal, maar ik vond het zo'n rare antwoordmogelijkheid bij de executie.


zou kunnen, maar het lijkt me onwaarschijnlijk.
ik zal dat nog ff in de herhaling bekijken, bij sommige kandidaten was het duidelijk dat ze meerdere briefjes kregen.
ik denk echter dat ellen maar 50€ gekregen heeft, immers ze kan de mol al niet meer zijn (zie aflevering 1, stemgedrag erik)

cheers
vlaming









« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: George is de mol!!!
« Reactie #37 Gepost op: 23-02-2002, 10:41:12 »
bovendien was john erbij toen ellen dat geld kreeg. maar het kan idd zo zijn dat de mol wel geld  heeft verdient maar een gedeelte heeft weggegooid. hmm. dat maakt harry en george wel een beetje minder verdacht met hun 1000 euro.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: George is de mol!!!
« Reactie #38 Gepost op: 23-02-2002, 10:51:31 »

Citaat

bovendien was john erbij toen ellen dat geld kreeg.


klopt, dus geld weggooien zal er wel niet ingezeten hebben voor haar......

Citaat

maar het kan idd zo zijn dat de mol wel geld  heeft verdient maar een gedeelte heeft weggegooid. hmm. dat maakt harry en george wel een beetje minder verdacht met hun 1000 euro.


is op deze foto te zien hoeveel geld george kreeg?



hij lijkt 2 briefjes van 500 te nemen en er een paar weg te moffelen? maar het is niet echt goed zichtbaar ;)

cheers
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Zeist

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • professioneel toeschouwer
Re: George is de mol!!!
« Reactie #39 Gepost op: 23-02-2002, 10:58:17 »
Ik vond de 'taktiek' die George in aflevering drie aan enkele mollenvangers uit de doeken deed een gouden vondst (voor een mol); hij zei bij sommige opdrachten minder zijn best te doen, omdat hij vooral bezig was om op anderen te letten en naar mollenstreken te speuren (even vrij vertaald). Zo komt hij zeer gemotiveerd over als speurder en heeft ook gelijk een excuus voor zijn gestuntel bij sommige opdrachten.

Ook werd er tijdens een biecht opgemerkt dat George de enige is die openlijk en zeer fanatiek achter het geld aan zit, dat zou ook een prima mollentactiek kunnen zijn (mistgordijn)

Ik vind George een prima mol, als hij zich tijdens dit spel dommer/naiever, vlakker en onhandiger aan het voordoen is dan hij in werkelijkheid is, maar aan dat laatste twijfel ik soms wel. Veel opdrachten mislukken door onbedoelde 'foutjes'







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »