Auteur Topic: Aflevering 9 (deel 2)  (gelezen 28178 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #80 Gepost op: 9-04-2002, 19:56:21 »
Ik krijg het door. Ik had het al wel gezien, maar ik dacht dat John gewoon George voor lul wou zetten ofzo. Dit zou weleens een Mollenstreek kunnen zijn.  :)

Blijft vervelend dat ik met drie Mollen blijf zitten.

Dat rondje met die muis maken doet iedereen, volgens mij.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #81 Gepost op: 9-04-2002, 20:15:50 »
De cellen van John en Ellen zaten vlak naast elkaar, dat hebben we in beeld kunnen zien. Maar weet iemand of duidelijk werd of de cel van George er ook naast zat?

Als die ergens anders in het gebouw was, is dat misschien een extra aanwijzing richting George. Ik denk namelijk dat het goed mogelijk is dat de mol tijdens de ondervraging op de hoogte is gebracht van hetgeen de andere kandidaten loslieten. Wil je dat onopvallend doen, heb je liever geen kandidaat in de cel ernaast, lijkt me.

Indien George de mol is, hebben ze denk ik geluk gehad dat de zon opkwam tijdens de ondervraging van John. Als er nog wel tijd was geweest had Jantien George nog bij zich kunnen roepen om de beweringen van John over het bedrag en de bewaarder te verifieren. Het was dan veel makkelijker geweest voor George om Jantien te laten blijken dat dat niet klopte en de echte informatie door te geven. Niet zo opvallend als dat hij het uit zichzelf allemaal vertelt.








aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #82 Gepost op: 9-04-2002, 20:19:41 »
Als George of john had gezegd dat het bedrag 10000 euro was en bij John in de vestzak, had Jantien voor 100% de mol gehad.
Dat kan imho niet ;)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #83 Gepost op: 9-04-2002, 20:21:05 »
de mol gaf de voorzet, en had gehoopt dat de andere het doelpunt zou maken, denk ik

ciaooo
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #84 Gepost op: 9-04-2002, 20:28:54 »

de mol gaf de voorzet, en had gehoopt dat de andere het doelpunt zou maken, denk ik
Ja, dat denk ik ook.
Wat ik wilde zeggen was, dat als Jantien aan tegen George had gezegd dat volgens John Ellen het geld had, het voor hem wel makkelijk zou zijn geweest om te laten blijken dat het niet zo was. Verbaasd vragen 'Ellen??', lachen, whatever...

Nee, natuurlijk had hij het niet zo open en bloot gezegd, dat snap ik ook wel. Maar op een subtiele manier kun je ook een hoop duidelijk maken, dat bedoelde ik.








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #85 Gepost op: 9-04-2002, 20:55:58 »

De cellen van John en Ellen zaten vlak naast elkaar, dat hebben we in beeld kunnen zien. Maar weet iemand of duidelijk werd of de cel van George er ook naast zat?

Als die ergens anders in het gebouw was, is dat misschien een extra aanwijzing richting George. Ik denk namelijk dat het goed mogelijk is dat de mol tijdens de ondervraging op de hoogte is gebracht van hetgeen de andere kandidaten loslieten. Wil je dat onopvallend doen, heb je liever geen kandidaat in de cel ernaast, lijkt me.



goeie veronderstelling jayne, ik ga het morgen nog eens nader bekijken. misschien kon de Mol wel alles volgen op een monitor? dat zou pas de max zijn!

ciao
vlaming









nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #86 Gepost op: 9-04-2002, 22:25:15 »
Ik wil nog even terugkomen op die balkonscene.

Als we ervan uitgaan dat Jantien niet de mol is, blijven John en George over (goh, wat een theorie! heb ik lang over moeten nadenken  ;D).

Hoe kan de mol het beste mollen? Door ervoor te zorgen dat Jantien zoveel mogelijk kon zien wat er gebeurde (de mol weet immers dat ze bespioneerd worden door Jantien!). Een cruciaal onderdeel van wat Jantien te weten moet komen, is het feit dat er GELD wordt gegeven (de hamvraag is immers HOEVEEL en aan WIE).

Dat kan dus alleen door op het hoekje te gaan staan. Zo staat de mol het meest in het zicht. Ongelukkigerwijs kwam het niet over bij Jantien, maar dat terzijde.

Als John de mol zou zijn, hebben ze van tevoren afgesproken (hij en Angela dus) dat hij het geld zou krijgen. Ik weet niet of er gezegd werd dat hij het geld kreeg omdat hij de test het slechts had gemaakt; in dat geval is het nog eens doorgestoken kaart dat hij de test het slechts gemaakt zou hebben (misschien hebben ze gewoon gezegd van 'laten we Ellen 11 goede geven, George 9 goede en de mol het minst' zonder daadwerkelijk de antwoorden vergeleken te hebben met de oorspronkelijke antwoorden van Jantien!).

Conclusie: de mol moest het geld krijgen en het enige wat de mol dan nog moest doen, is zoveel mogelijk in beeld komen voor Jantien!







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #87 Gepost op: 9-04-2002, 22:29:52 »
Het is niet uitgesloten. John kan nog steeds de mol zijn imho. Goed werk Master3L :)
Maar al met al blijf ik toch bij George...








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #88 Gepost op: 9-04-2002, 22:34:33 »
Ja master3L heel goed gevonden..!!
ik had ook al eens eerder iets geschreven hier, dat ik het gevoel had dat John meer van deze opdracht afwist.
Je hebt het goed omschreven :)







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #89 Gepost op: 9-04-2002, 22:34:47 »

Conclusie: de mol moest het geld krijgen en het enige wat de mol dan nog moest doen, is zoveel mogelijk in beeld komen voor Jantien!

Het is wel vreemd dat Jantien dat niet gezien heeft dan.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het de bedoeling was dat ze dat allemaal kon zien want dan waren de antwoorden wel erg makkelijk gevonden:
Wat deden ze? Een test maken
Wie heeft het geld? John.
Hoeveel?
Dat zou dan de enige gok zijn maar heel vaak is het bedrag 10.000 dus dat zou een goede gok zijn geweest...








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #90 Gepost op: 9-04-2002, 23:03:53 »
Ja John ging daar staan uit voorzorg...Mocht hij het aan zijn maag krijgen.....
Nee hij duwde George echt opzij, om wel in het gezichtveld van jantien te komen :)







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #91 Gepost op: 10-04-2002, 08:44:29 »
Goed denkwerk, Master3L!

Ik had eerder al willen opmerken dat ik vond dat John wel heel erg weinig vragen goed had. 4 toch maar?
Dat kan natuurlijk best als je niet weet wie Jantien als mol had in afl. 2, maar toch lijkt het me dat het best wel eens de bedoeling kunnen zijn geweest dat de Mol het geld zou moeten bewaren. Dat Jantien niet gezien heeft wie het geld kreeg bevreemd me ook erg. Ze kon bijna alles volgen op dat balkon. Zo was ze ook heel zeker dat ze met die laptop een test aan het maken waren en niet een ander soort opdracht. (had toch ook gekund?) Maar dat Angela dat geld aan John gaf zag ze net niet.
Tja, misschien keek ze net de andere kant op, maar het kan imo best zijn dat het wel de bedoeling was dat ze het zag!








Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #92 Gepost op: 10-04-2002, 09:13:47 »

Het is wel vreemd dat Jantien dat niet gezien heeft dan.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het de bedoeling was dat ze dat allemaal kon zien want dan waren de antwoorden wel erg makkelijk gevonden:
Wat deden ze? Een test maken
Wie heeft het geld? John.
Hoeveel?
Dat zou dan de enige gok zijn maar heel vaak is het bedrag 10.000 dus dat zou een goede gok zijn geweest...

Ben ik het niet mee eens, Rose! Door als mol ervoor te zorgen dat Jantien een belangrijk onderdeel te weten zou komen (namelijk dat John het geld heeft), heeft ze wellicht voldoende troeven in handen om tijdens het verhoor de overige zaken te achterhalen (namelijk hoeveel geld, dat ze een test deden en welke test). Als je aan je ondervraagden laat merken enkele belangrijke feiten al te weten en daarbij zegt dat je die feiten van de andere ondervraagden hebt (dus dat die 'gepraat' hebben), krijg je veel meer gegevens los.







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #93 Gepost op: 10-04-2002, 15:54:47 »
Maar Jantien merkte niet op dat ze had gezien dat John geld kreeg. John zei het. Jantien is een slechte molals ze niet opmerkt dat zehet zelf zag. Dit verzwakt imho de theorie dat Jantien als mol alles goed moest zien....








Offline kareltje80

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt......
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #94 Gepost op: 10-04-2002, 20:31:00 »

De cellen van John en Ellen zaten vlak naast elkaar, dat hebben we in beeld kunnen zien. Maar weet iemand of duidelijk werd of de cel van George er ook naast zat?

Als die ergens anders in het gebouw was, is dat misschien een extra aanwijzing richting George. Ik denk namelijk dat het goed mogelijk is dat de mol tijdens de ondervraging op de hoogte is gebracht van hetgeen de andere kandidaten loslieten. Wil je dat onopvallend doen, heb je liever geen kandidaat in de cel ernaast, lijkt me.

Volgens mij, maar ik weet het niet zeker, leek de cel van George sterk op een kelder. Als iemand dat even zou willen nakijken, helemaal in het begin van die opdracht als ze daar worden opgesloten.
Wanneer dat zo blijkt te zijn is het misschien net als vorig jaar een aanwezig: de mol zit onder de grond. George dus!







Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline kareltje80

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt......
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #95 Gepost op: 10-04-2002, 20:32:10 »
Sorry, het bovenstaande is niet goed overgekomen:

Het onderste deel heb ik geschreven. De bovenste twee stukken tekst zijn gequoted.







Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #96 Gepost op: 10-04-2002, 22:11:21 »
Ik zal het nakijken kareltje80, maar het lijkt me ver gezocht. Ik ga er vanuit dat alle 3 dezelfde kerkers hadden. :)








aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #97 Gepost op: 10-04-2002, 23:42:26 »
Ellen merkt in het exit gesprek op dat ze langs de cellen van John en George liep, waar de deuren open waren en ze kon zien dat de 1 zat en de ander lag.
Hieruit mag duidelijk zijn dat George gewoon in een cel zat.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #98 Gepost op: 11-04-2002, 08:50:20 »

Ellen merkt in het exit gesprek op dat ze langs de cellen van John en George liep, waar de deuren open waren en ze kon zien dat de 1 zat en de ander lag.
Hieruit mag duidelijk zijn dat George gewoon in een cel zat.

Ik wilde ook niet suggereren dat hij niet in een cel zat.
Als hij echter in een cel zat die niet direkt naast die van John en Ellen gelegen was, zou dat wellicht een aanwijzing zijn geweest dat George de Mol is. Dan had men hem namelijk makkelijker kunnen informeren over het verloop van de ondervragingen zonder dat dat John en Ellen zou opvallen.
Maar als zijn cel, zoals uit de woorden van E. blijkt, wel ernaast lag gaat dat natuurlijk niet op.

Ik ben in dubio....
Ik wil toch niet van John afstappen als mol, maar in de pool heb ik George ingevuld. Ik heb nu nog maar ruim een dag om DE definitieve aanwijzing richting George te vergaren (voor mezelf). HELP!
 :-\








aggie

  • Gast
Re:Aflevering 9 (deel 2)
« Reactie #99 Gepost op: 11-04-2002, 09:14:24 »

Ik ben in dubio....
Ik wil toch niet van John afstappen als mol, maar in de pool heb ik George ingevuld. Ik heb nu nog maar ruim een dag om DE definitieve aanwijzing richting George te vergaren (voor mezelf). HELP!
 :-\


Ik voel met je mee Jayne. Ik doe niet mee aan de pool, anders zou ik ook John als molhouden. Dan ben je natuurlijk spekkoper als het echt zo is ;)