Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 155170 keer)

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #20 Gepost op: 22-03-2003, 08:30:30 »
Als Julien de mol niet blijkt te zijn, denk ik dat Ron de mol wel kan zijn. Dit vanwege zijn inactiviteit voordat hij op het idee komt van een kortere route; kan inderdaad dat hij daarmee (te) lang wacht. Het scheelde echt weinig of ze hadden het toch gehaald... ;)







Thank U

Offline sproet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is het helemaal !
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #21 Gepost op: 22-03-2003, 23:41:05 »
Mijn mol was julien  >:( ik denk dat ik  nu maar voor ron ga.
Bij het zoeken naar de vragen was het steeds ferdi die de antwoorden vond.
Daar tegenover staat weer dat hij 2 koffers binnen haalde. dorie ik weet het niet meer.








Offline MadEyeMoody

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #22 Gepost op: 22-03-2003, 23:52:20 »
Een goeie mol moet af en toe ook iets goeds doen voor de groep. Anders valt hij te erg op. Dus die tassen binnenhalen zegt niet alles. Is niemand opgevallen dat Ron in de 1e aflevering de laserstraal niet ving met zijn spiegel? Die hield hij veel te hoog?! Hoe moeilijk kan het zijn om die spiegel iets te laten zakken?!
 ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)







A friend in need's a friend indeed

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #23 Gepost op: 22-03-2003, 23:55:07 »
Toch beperken Ron's molse acties zich op dit moment nog alleen tot wat passief gedrag hier en daar. Dat vind ik zelf wat magertjes.

Maar ja, hij kan natuurlijk ook juist heeeeeeel subtiel bezig zijn. ;D








Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #24 Gepost op: 23-03-2003, 13:32:33 »
Heb je gezien hoe onhandig ron fietste met die koffer? in de eerste versnelling ofzo? dat schiet ook lekker op.

verder is hij verdacht afwezig en stil bij de executievraag, hij steekt ook niet zijn hand op.
Ook is hij heel passief samen met ferdi bij het zoeken.

Bij hem heb je echt de indruk of hij met tegenzin meedoet ofzo.

Als angela om twee mensen vraagt (iemand met een beeldend vermogen en een denker (ofzoiets) staat ron al zowat naast haar voordat een ander heeft kunnen reageren. Ron is grafisch ontwerper. Beeldend vermogen... ze had niet duidelijker kunnen vragen of ron wilde komen...
terwijl hij anders zo passief is was hij hier de eerste die naar voren kwam.









Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #25 Gepost op: 23-03-2003, 14:48:21 »
Twee keer in een klein groepje, dat doen ze niet met de mol, zo vroeg in de serie.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #26 Gepost op: 23-03-2003, 15:49:43 »
Twee keer in een klein groepje, dat doen ze niet met de mol, zo vroeg in de serie.
Maakt volgens mij niet zoveel uit met deze groep... Die extreem fanatiek bezig is met de mol te vinden.
Misschien is het juist gunstig voor de mol, vooral in het begin  8)







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #27 Gepost op: 23-03-2003, 16:27:07 »
Misschien is het juist gunstig voor de mol, vooral in het begin  8)

Wel gunstig, maar niet eerlijk naar de kandidaten toe. Als je de mol moet vinden, moet je 'm wel af en toe tegenkomen toch?







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #28 Gepost op: 23-03-2003, 18:09:20 »
Klopt, maar in de eerste opdracht heeft iedereen mogelijke Molacties van Ron kunnen zien. Bij de tweede opdracht weer, behalve René. Daarna heeft Ferdi hem kunnen zien Mollen en daarna Astrid en Chandrika, als je dit zou neerzetten in een 'gelijke kansentheorie'  ;D is het allemaal nog wel aardig verdeeld. Maar toch blijf ik er ook bij dat het voor de Mol logischer is om in de grootste groep te blijven. (Elise, Aafke en Patricia zijn de enigen die tot nu toe dit deden.)








Offline majornono

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
vreemd gedrag van Ron tijdens executie
« Reactie #29 Gepost op: 23-03-2003, 21:08:09 »
Nadat Angela heeft voorgesteld om al het geld in te leveren en de executie te stoppen ontstaat er in de groep een korte, hevige discussie. uiteindelijk beslissen ze maar om democratisch te stemmen. Wij hebben de video er nog een paar keer op terug gekeken en ons valt op dat Ron ontzettend snel met zijn ogen de groep door kijkt. Z'n ogen schieten van links naar rechts.

Natuurlijk hebben we hier ook een Theorie over :)
Ron zit namelijk te tellen wat hij moet doen, hij heeft nl. zelf geen mening. Het maakt hem niets uit. Hij is aan het tellen wat zijn stem in de situatie doet die er is:
vijf stemmen voor,
vier stemmen tegen (inclusief zijn stem).

Het maakt dus niet meer uit wat hij stemt. De meerderheid heeft al besloten dat er door moet worden gegaan. Het was interessanter geweest om de stemming om te draaien: "Wie stemt er VOOR het inleveren van het geld." Stel dat de stand zonder Ron vier-vier was geweest, dan had hij zijn hand als laatste opgestoken en zo een heerlijke mollenstreek geleverd.

Ik ga er dus bij deze van uit dat Ron de mol is








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:vreemd gedrag van Ron tijdens executie
« Reactie #30 Gepost op: 23-03-2003, 21:13:04 »
Het maakt dus niet meer uit wat hij stemt. De meerderheid heeft al besloten dat er door moet worden gegaan.

Idd zou de mol wel eens een afwachtende houding aan hebben genomen. Duidelijk is wel dat de mol niet persé bij de vóór (afkopen) -stemmers hoeft te zitten.

Zou idd een hint richting Ron kunnen zijn! :)








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #31 Gepost op: 23-03-2003, 21:55:13 »
er spreekt inderdaad wel een en ander voor Ron:
Heeft gek genoeg ook een beetje met gevoel te maken. Ook het muziek fragment kun je wel wat bedenken voor hem: Kameleon = hij valt niet op, op de achtergrond.
Hij heeft in zijn profiel ook iets met kleuren. En last but not least... Fragment vooruit voor de helft terug, kijkend naar de tracks, kom je bij track 5, That's the way, en dat deed Ron in de onderaardse gangen, hij wees de groep de juist weg (welliswaar te laat, maar dat hoort weer bij de mol)
Oja... ook nog iets met colors en dream, Ron droomt om te schilderen in Ierland want de kleur van Ierland is groen... (staat hier op de site en ik vond het een erg vreemde zin!! hoe komen ze daaraan??)








Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #32 Gepost op: 23-03-2003, 22:07:13 »
wel grappig eigenlijk: Ron kan wel gezichten onthouden maar geen namen... en wie komt er op DiCaprio...  ;D ;D







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #33 Gepost op: 23-03-2003, 23:14:16 »
Als Chandrika, Astrid en Ron de goede code invullen bij Aafke bij de bagage-opdracht, verschijnt de aanwijzing '1970 Gottingen street'. 1970 is hierin 't huisnummer, maar 't is natuurlijk ook 'n jaargetal. Ron is 33 jaar oud en zal dus hoogstwaarschijnlijk uit 1970 zijn. 'n aanwijzinkje richting Ron dus.  :)








Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #34 Gepost op: 24-03-2003, 10:07:27 »
Voor de opdracht in Halifax zoekt Angela een beeldend iemand. Logischerwijze meld Ron zich aan. Hij is tenslotte grafisch ontwerper. Maar waarom juist een beeldend iemand? ??? ???
Kijk dat ze een belezen iemand vraagt, dat kan ik begrijpen. Het zijn ten slotte allemaal kennisvragen die ze stelt. Maar waarom juist een beeldend iemand? ??? ??? ???
Ook lijkt het wel alsof Ron zich gelijk voordringt om te kunnen mollen tijdens deze opdracht.
En hij en Ferdi verknallen de hele opdracht.
Het wordt hem ook nog makkelijk gemaakt omdat Ferdi ook voor het dubbele bedrag wil spelen en als eerste aangeeft dat volgens hem de boot op koers ligt. Ron hoeft maar meetegaan en de verdenking zal eerder op Ferdi liggen dan op Ron.







Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Tetra

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aangenaam, Petra.
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #35 Gepost op: 24-03-2003, 10:15:03 »
dat schatten van "halen-ze-het-of-halen-ze-het-niet" is waarschijnlijk ook hetgeen waarvoor ze iemand met beeldend vermogen nodig had.








Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #36 Gepost op: 24-03-2003, 10:35:23 »
Nog eens iets.. Van René, Ferdi en Elise kunnen ze de koffers niet terughalen Van René en Ferdi niet omdat ze daar fout zitten en van Elise niet omdat zij domweg te laat zijn. Dus alleen bij René en Ferdi, twee mannen, een rood scherm. Alle vrouwen dus een groen scherm. Of te wel.. Astrid en Chandrika hebben zich goed ingeleefd in Aafke, Patricia en Elise. Zij slaagden er dus niet in (en Ron dus vooral niet) om bij René en Ferdi de juiste spullen te leggen (detail; de riem waarvan Chandrika zegt dat die te klein is voor René, Ron reageert daarop met iets van.. 'Nee, dat kan wel...')







Thank U

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #37 Gepost op: 24-03-2003, 11:11:37 »
Heb het stukje op het kerkhof waar Ferdi de vraag voorleest nog een bekeken. Er viel me daar iets bij op. Ferdi kan volgens mij echt even niet op de naam komen. Wanneer Ferdi naar Ron kijkt trekt hij een hoofd van "kzou het niet weten... geen idee" Dan kijkt Ferdi weer op het papiertje en dan zegt Ron: "euuhh...DiCaprio?" (Dat komt mij een beetje gespeeld over...) Ferdi kijkt met een ruk op naar Ron en zegt: JA!..Leonardo!...
Wil iemand daar ook nog eens naar kijken en zeggen of hij/zij dit ook een beetje een vreemd stukje vind en dan met name de houding/non-verbale communicatie van Ron.

 







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline majornono

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #38 Gepost op: 24-03-2003, 11:37:17 »
Ik heb het stukje nog eens bekeken. Het lijkt idd net alsof Ron speelt dat hij niet op de naam komt en dan zo onopvallend mogelijk "ineens" op de naam komt.
Het komt op mij over alsof mijn mol zijn echte gezicht te veel probeert te verbergen en zich daardoor bloot geeft, net als het eerder door mij genoemde stuk tijdens de discussie over doorgaan of stoppen met de executie.








Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:vreemd gedrag van Ron tijdens executie
« Reactie #39 Gepost op: 24-03-2003, 11:57:44 »
Nadat Angela heeft voorgesteld om al het geld in te leveren en de executie te stoppen ontstaat er in de groep een korte, hevige discussie. uiteindelijk beslissen ze maar om democratisch te stemmen. Wij hebben de video er nog een paar keer op terug gekeken en ons valt op dat Ron ontzettend snel met zijn ogen de groep door kijkt. Z'n ogen schieten van links naar rechts.

Natuurlijk hebben we hier ook een Theorie over :)
Ron zit namelijk te tellen wat hij moet doen, hij heeft nl. zelf geen mening. Het maakt hem niets uit. Hij is aan het tellen wat zijn stem in de situatie doet die er is:
vijf stemmen voor,
vier stemmen tegen (inclusief zijn stem).

Het maakt dus niet meer uit wat hij stemt. De meerderheid heeft al besloten dat er door moet worden gegaan. Het was interessanter geweest om de stemming om te draaien: "Wie stemt er VOOR het inleveren van het geld." Stel dat de stand zonder Ron vier-vier was geweest, dan had hij zijn hand als laatste opgestoken en zo een heerlijke mollenstreek geleverd.

Ik ga er dus bij deze van uit dat Ron de mol is
Dit is dus precies wat ik aan probeerde te geven in het topic 'aflevering twee'. Alleen staat het hier iets duidelijker en uitgebreider  ;D
Ron wacht gewoon af wat er gebeurt en zit naar mijn mening ook niet voor niets helemaal achteraan aan de zijkant. Vanuit die positie kan hij precies zijn hoeveel mensen hun hand opsteken. Als je vooraan zit heb je veel minder overzicht.







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!