Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 156386 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 29-03-2003, 23:26:37 »
Ja, ik verdenk Ron ook.

Als 2e vertrekken en dan het huisje niet vinden (of er voorbij lopen). Ok, dat je er in eerste instantie voorbij loopt, maar op dat moment was het nog licht en in al die tijd daarna kan hij het niet vinden?

Vergeet ook niet dat de kandidaten niet wisten in welke volgorde ze vertrokken waren. Kwam het later nog aan de orde dat Ron vóór Elise vertrokken was? Ik dacht het niet en hoe zouden ze er ook achter moeten komen? Door elkaar te vragen om welke tijd ze vertrokken waren? Of door te vragen of het al donker was of begon te schemeren?
Het enige dat me opviel is dat Elise vroeg of Ron nog niet was aangekomen. Wist zij dan wel dat Ron voor haar vertrokken was of vermoedde ze dat alleen maar?








Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 30-03-2003, 09:49:44 »
zoals ik ook al zei in aflevering 3 en nu wat uitgebreider alleen over ron:

Bij de lintjes opdracht begint Ron rennend (waarom rennend?) en hij loopt feilloos de route, alsof hij die al weet. Je ziet hem bij zo'n ferdi-tak bij de driesprong zonder aarzelen rechtsaf gaan, later zie je elise daar rechtdoorlopen, wat op zich logisch is, als je lintjes zoekt loop je gewoon rechtdoor en je gaat niet zomaar rechtsaf als daar een tak ligt.

later klaagt ron dat de aanwijzingen van ferdi zo onduidelijk waren! terwijl hij er geen problemen mee had zo te zien.

Dan de molstape.
Ron slaapt "toevallig" en niemand maakt hem wakker. De rest sliep niet en werd erbij gehaald. In het dagboek vd mol staat: ik wist precies wanneer de tape bij de kandidaten binnenzou komen en kon me dus uitgebreid verkneukelen. In bed zeker! Zien ze je ook niet raar een zenuwachtig rondlopen.

en sorry hoor, maar toen ik dat vage gezicht zag herkende ik ron er echt wel in! Maar ja misschien omdat ik hem al erin verwachtte ;D Ik heb het eindeloos terug en heen gespoeld en gepauzeerd en iedere keer meen ik die schaduw van de ogen en de mond alsmede het baardje en het hoge voorhoofd van ron te herkennen.

Hij is daarna ook niet echt teleurgesteld dat hij de band niet heeft gezien, ja, zo te horen was het zo vaag en kon je er toch niks uithalen, ben blij dat ik ben gaan slapen. Slim voor een mol. slapen, is hij lekker uitgerust de volgende dag en alert voor de volgende mollenstreken.

En hij ging springen, ja, tuurlijk, dat is niet verdacht (volgens mij heb ik zo laag gescoord oh jee oh jee). En dan ook toch ineens niet durven en iedereen moedigt hem aan  ;D En niemand verdenkt hem! Ze vinden hem zo dapper! Straks krijgen we de bungeejump en dan durft ron echt niet en iedereen gaat hem geloven omdat hij bij de brug ook al niet durfde.

als klap op de vuurpijl komt bij ron weer de vraag : "wie is de mol?" in beeld bij de executie en dat kan toch geen toeval meer zijn? Ik wil niet definitief aan een mol gaan vastzitten, maar ron is toch echt de molligste.









Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #82 Gepost op: 30-03-2003, 12:19:37 »
Jullie hebben gelijk dat deze aflevering Ron het molligste was, vandaar dat ik wat twijfel heb ik gekregen rond mijn eerdere uitspraak dat hij het niet is.

Toch over het algemeen is de mol vanaf afl 1 actief , op uitzondering van misschien de eerste opdracht. Ik heb van Ron zowel bij aflevering 1 als 2 geen mollenstreken gezien. Daarbij zat hij vaak in een ongunstige positie (museum) en reageerde hij steeds oprecht. Het zal wel een truc van de AVRO zijn om hem ineens naar voren te schuiven als mogelijke mol. Dat Ron sliep bij de beelden van de mol die in dat huisje getoond werden , is volgens mij een valkuil. Mensen zijn geneigd te denken dat hij niet geinteresseerd is in de beelden omdat hij het zelf is .







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #83 Gepost op: 30-03-2003, 12:25:09 »
Dat Ron sliep bij de beelden van de mol die in dat huisje getoond werden , is volgens mij een valkuil. Mensen zijn geneigd te denken dat hij niet geinteresseerd is in de beelden omdat hij het zelf is .

Precies!
net zoals in afl. 2 werd gezegd dat het getal 28 niet mocht worden veranderd en Patricia overduidelijk het getal 28 veranderde!
ik sluit Ron absoluut niet uit maar toch blijft mijn mol: Chandrika!








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #84 Gepost op: 30-03-2003, 12:26:23 »
Nou ja, de AVRO kan er toch niet voor gezorgd hebben dat Ron lag te slapen (en niet gewekt werd) alleen maar om te zorgen dat ze hem als niet-mol een beetje verdacht konden maken. Denk toch niet dat ze zo ver gaan dat ze hem stiekum een slaapmiddel toedienen. ;D

Maar ik ben het met je eens dat dit geen sterke aanwijzing in zijn richting is. De mol moet in de groep opgaan en zou ik dus ook eerder verwachten dat die bij de toeschouwers stond.

De reden dat ik Ron echter nog steeds verdenk ligt in de andere opdrachten en het soms onmolse (of juist té overdreven mols) gedrag van de anderen. En de AVRO had Ron ook nóg veel verdachter kunnen laten overkomen op de kijkers door meer nadruk te leggen op zijn vreemde gedrag bij de lintjes-opdracht. Dat werd echter niet gedaan.








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #85 Gepost op: 30-03-2003, 12:30:20 »
Nou ja, de AVRO kan er toch niet voor gezorgd hebben dat Ron lag te slapen (en niet gewekt werd) alleen maar om te zorgen dat ze hem als niet-mol een beetje verdacht konden maken.

Dat doen ze ook niet maar ze maken wel gebruik van de situatie die nou eenmaal zo is en door een bepaalde manier te monteren kun je ergens de nadruk opleggen







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline majornono

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #86 Gepost op: 30-03-2003, 13:37:22 »
Hier wat mij opviel waardoor Ron mijn mol steeds meer wordt:
Tijdens het lintjes-spel was Ferdi als eerste vertrokken en maakte met behulp van allemaal stenen & takken tips om de route alsnog te kunnen volgen terwijl hij dus rustig lintjes mee kon nemen.
Op een gegeven moment is te zien hoe hij een boomstronk recht over de weg legt en daar 6 (!) stenen tegenaan stapelt. Deze boom & stenen zijn bij Ron niet te zien, maar als Elise, die als derde na Ron vertrok, over de boom heen stapt, is er niet 1 steen meer over.
En wie zat er tussen Ferdie & Elise en is dus de enige die de stenen weg kon halen? Precies: RON!!!








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #87 Gepost op: 30-03-2003, 14:03:01 »
Precies, Major Nono, dat viel mij ook al op. Daarom stapte Elise volgens mij zo blindelings over die boomstam.

Verder leek het bij de mol-video net of Ron zich versprak. Hij zei zoiets als: "Maar die video was.....schijnt toch heel erg wazig geweest te zijn".
Misschien dat hij wel gewoon wilde zeggen "was volgende de anderen heel erg wazig"  maar zoals hij het zei leek het echt of hij zich versprak.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline minie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #88 Gepost op: 30-03-2003, 14:12:57 »
ik blijf het raar vinden dat ron dat huis voorbij rent bij de lintjes opdracht.
het laatste lintje zat aan de brug voor het huisje en die had ferdi laten zitten. ron rent door, richting de rivier ofzo zegt ie. maar dan kom je er toch gauw achter dat er helemaal geen lintjes meer zijn??? hoe kan het dan dat ron niet terug loopt naar het laatste lintje en in het donker opgehaald moet worden. je blijft toch niet maar lopen?

vind dit een er molse actie. zat eerst niet op hem, maar die makat hem zeker verdachter.
de uitzendig besteedde ook weinig aandacht aan deze 'fout' van ron. ook anderen hadden het hier niet over. ik denk dat de echte mollestreken niet uitgebreid aan bod komen in een uitzendig, maar hoogstens even genoemd worden. (of niet natuurlijk)











Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #89 Gepost op: 30-03-2003, 15:50:51 »
En de mol moest gewoon springen. En wie stond daar boven op die brug. Precies, Ron.
En die enorme berg lintjes die hij had meegenomen. Het leek net of Ferdi alles had gepakt maar Ron had volgens mij echt de rest meegenomen die Ferdi nog liet hangen.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline ParacetaMOLLETJE

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 30-03-2003, 15:57:27 »
En die enorme berg lintjes die hij had meegenomen. Het leek net of Ferdi alles had gepakt maar Ron had volgens mij echt de rest meegenomen die Ferdi nog liet hangen.

Ferdi had toch 20 lintjes meegenomen en Ron 16? Terwijl Elise nog na Ron (net) op tijd binnen kwam dus volgens mij heeft Ron niet veel te veel lintjes meegenomen. Ik vind het eerder een mollenstreek dat hij het huisje voorbij loopt en dan tot dat het donker wordt gaat zoeken naar de route (dan loop je toch terug??) :-\








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #91 Gepost op: 30-03-2003, 15:58:35 »
 ???  Hij wordt nu weer zo verdacht....Dat ik dat weer verdacht ga vinden  :o twijffel twijffelll.







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #92 Gepost op: 30-03-2003, 16:00:32 »
Ferdi had toch 20 lintjes meegenomen en Ron 16? Terwijl Elise nog na Ron (net) op tijd binnen kwam dus volgens mij heeft Ron niet veel te veel lintjes meegenomen. Ik vind het eerder een mollenstreek dat hij het huisje voorbij loopt en dan tot dat het donker wordt gaat zoeken naar de route (dan loop je toch terug??) :-\

Ferdi had er 16, Elise 5 en Ron een hele berg die hij keurig ging opvouwen  :)







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #93 Gepost op: 30-03-2003, 16:12:16 »
Op een gegeven moment is te zien hoe hij een boomstronk recht over de weg legt en daar 6 (!) stenen tegenaan stapelt. Deze boom & stenen zijn bij Ron niet te zien, maar als Elise, die als derde na Ron vertrok, over de boom heen stapt, is er niet 1 steen meer over.
En wie zat er tussen Ferdie & Elise en is dus de enige die de stenen weg kon halen? Precies: RON!!!

En dat niet alleen! Op de plek waar het pad verlaten moet worden de bossen in, heeft Patricia twee lintjes gehangen. De eerste wordt door Ferdi weggehaald, de tweede door Ron. Ron kan hier weten dat het totaal uitgesloten is dat iedereen die na hem komt de weg dus nog zou kunnen vinden.

Daarna loopt hij het huis voorbij waarna hij dus al spoedig geen lintje meer kan tegenkomen. Toch komt hij pas na de andere twee kandidaten teruglopen.

En over die boodschap aan de kandi's. Waarom niet even lekker slapen. Je weet immers toch wat er op de tape staat. ;D







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #94 Gepost op: 30-03-2003, 16:23:23 »
Ik weet nu echt voor 90% zeker dat het Ron is (maar ja ik heb er wel vaker naast gezeten... vorig jaar was ik er van overtuigd dat het Prince was  :-\) Maar goed..

Het valt me verder heel erg op dat Ron bijna nooit aan het woord wordt gelaten met een biecht. De rest hoor je constant. Vooral bij die brug-spring opdracht viel me dat op.

Verder moet ik ff off-topic opmerken dat ik die plaatsnamen erg goed gekozen vind (eerste aflevering iets met George erin en nu weer St. John) Wel ehhh toevallig zeg maar :)








Offline Blitzkat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #95 Gepost op: 30-03-2003, 16:34:25 »
Aangezien Ron mijn mol is ben erg nieuwsgierig hoe hij zich heeft vermaakt in de tijd tussen dat hij het huis voorbij liep en uiteindelijk binnenkwam, hier is namelijk niets van gefilmd cq. uitgezonden (VERDACHTMAKING).
Misschien dat hij terug is gegaan om nog meer lintjes te verstoppen?....of heeft hij ergens lekker comfortabel zijn tijd uitgezeten?  Er moeten cameramensen bij geweest zijn.....dat was bij iedereen zo, en om te voorkomen dat de kandi's ook echt zouden verdwalen (dan kan de ophaalauto je namelijk ook niet meer vinden)








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #96 Gepost op: 30-03-2003, 16:37:54 »
Ik vind Ron maar een vreemd persoon. Hoewel hij dingen doet die ik als mol nooit zou doen, heeft ie nou nooit iets goeds gedaan om een opdracht te laten slagen. Hij is na gisteren erg gestegen in mij mollenlijstje, maar Aafke streeft ie niet voorbij. Ron is mij rezervemol.








Offline japjer

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #97 Gepost op: 30-03-2003, 16:57:56 »
Verder moet ik ff off-topic opmerken dat ik die plaatsnamen erg goed gekozen vind (eerste aflevering iets met George erin en nu weer St. John) Wel ehhh toevallig zeg maar :)

hmm, wat word het volgende aflevering dan? Jantienville? :p








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #98 Gepost op: 30-03-2003, 17:16:54 »
Als Ron de mol niet is, dan is hij de winnaar.
Ik dacht dat Sigrid de mol was... zij won
Ik dacht dat John de mol was... hij won
Ik dacht dat Stijn de mol was .. hij won









"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #99 Gepost op: 30-03-2003, 17:51:54 »
Als Ron de mol niet is, dan is hij de winnaar.
Ik dacht dat Sigrid de mol was... zij won
Ik dacht dat John de mol was... hij won
Ik dacht dat Stijn de mol was .. hij won



 :D :D Heb ik precies hetzelfde gehad, alleen met Sigrid heb ik de mol niet gevolgd...Dus tip voor de pool neem Ron als winnaar  ;)







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos