Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 156500 keer)

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #120 Gepost op: 31-03-2003, 14:39:48 »

-Waarom zat er op Ron zijn helm een grote sticker en wat staat er precies op die sticker??? Ook op de beginpagina van de Avro wordt een foto getoond met die helm.
Bij alle andere springers zag je het merkje van de helm en verder geen andere stickers.
-Wat staat er nu precies op de muts van Ron? iets van 55dsl. Omdat ze bij de Belgische mol ook iets met aanwijzing op de kleding deden, heb ik het gevoel dat dat deze aflevering ook wel eens kan zijn. Kan er alleen nog niet mijn vinger op leggen, maar dat komt vast nog wel.


Op de helm is staat reclame voor Roc Gyms, zie hun site: http://www.rocgyms.com (staat ook tussen de links op de .nl site)
 Op de muts staat inderdaad 55dsl, hebben ook een site: www.55dsl.com  (staat volgens mij NIET tussen de links op de .nl site)

Heb je hier wat aan?








Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Smikkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #121 Gepost op: 31-03-2003, 14:57:57 »
Momferdina, bedankt voor de sites. Ik heb al even gekeken, maar wordt er niet echt wijzer van. Het was maar een idee.
Wat ik gisteravond nog vergat, maar waar iemand anders ook al over schreef is het verhaal dat de Mol zegt op de tape dat hij ook geld verdiend heeft of zoiets. Door het te laat binnenkomen van Ron heeft hij er voor gezorgd dat zijn lintjes niet mee telden en dus ook geen geld uit de kas.
Ron is mijn mol.
Groetjes Mieke








Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #122 Gepost op: 31-03-2003, 16:48:59 »
Alhoewel Ron zo'n beetje op de achtergrond figureert en buiten Elise hem niemand verdenkt, heeft hij iig nog niet veel aan de pot bijgedragen.

En wat de anderen (volgens mij) betreft:

Ferdi en Rene gaan voor het spel én de overwinning en lijken wel een verbond met elkaar gesloten te hebben. Ferdi wordt overigens te nadrukkelijk in beeld gebracht.

Chandrika en Elise lijken mij nog te jong en te speels om de rol als mol te dragen.

Astrid en Aafke lijken elkaar ook gevonden te hebben maar Astrid probeert het hele gebeuren vooral te controleren. Het feit dat ze samen de supermarktopdracht deden, doet ze bij mij afvallen als mol.

Patricia wekt vooral irritaties op en probeert zich ook verdacht te maken en wordt daardoor mijn eerste reserve.

Mijn hoofdverdachte blijft voorlopig echter Ron. Verdere uiteenzetting hierover heb ik bijgevoegd op mijn mollensite.










De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #123 Gepost op: 31-03-2003, 17:09:43 »
wat mij opviel,
Ferdi ging als eerste weg, en legde een kleine boomstam op de weg neer en stapelde daar allemaal stenen op,
toen ging Ron lopen...
afijn hij loopt langs het huisje maar als daarna Elise gaat lopen zijn al die stenen die Ferdi heeft opgestapeld weg!!!
Ook in een scene zie je chandrika lopen en die stenen die Ferdi zo mooi opgestapeld had naast die boomstam zijn WEG, dat zou Ron wel eens goed gedaan kunnen hebben.



{Edit: denigerend taalgebruik verwijderd. - Malcolm}







« Laatst bewerkt op: 1-04-2003, 21:42:24 door Malcolm »

Offline majornono

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #124 Gepost op: 31-03-2003, 17:51:15 »
wat mij opviel,
Ferdi ging als eerste weg, en legde een kleine boomstam op de weg neer en stapelde daar allemaal stenen op,
toen ging Ron lopen...
afijn hij loopt langs het huisje maar als daarna Elise gaat lopen zijn al die stenen die Ferdi heeft opgestapeld weg!!!
Ook in een scene zie je chandrika lopen en die stenen die Ferdi zo mooi opgestapeld had naast die boomstam zijn WEG, dat zou Ron wel eens goed gedaan kunnen hebben

Als je het topic had gelezen, had je ook gezien dat ik dit al gemeld had. Ik ben het dan ook nog steeds met dit standpunt eens







« Laatst bewerkt op: 1-04-2003, 21:43:29 door Malcolm »

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #125 Gepost op: 31-03-2003, 21:10:57 »
hahahaha, toen ik jouw berichtje las dacht ik wat! dat heeft ie van mij man!!!!
maar ik wist niet dat jij dat al had gepost









Offline tonh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #126 Gepost op: 31-03-2003, 22:11:43 »
Ron is de mol. Hij houdt namelijk echt niet van aandacht en zou het liefst de grond in kruipen (en is daarom de ideale mol). Hij hoeft dus niet te acteren. Hij is zoals ik hem ken en daarmee heeft hij mij tuk. De aanwijzing bij Schiffers.fm verwijst naar een rivier. Ron volgde de rivier bij gebrek aan lintjes en rende vrolijk door. Pas tegen het donker werd hij teruggebracht (hij had toch allang terug kunnen zijn bij de hut). En hij ging slapen. Jaja, hij zou zich gewoon geen houding weten te geven als de video zou worden afgespeeld. Hij heeft voor hetere vuren gestaan, hoor. En last but not least: de achternaam van Ron is Van Vliet. Als dat geen rivier is. Zo, iedereen kan stoppen, Ronnie (zo heetiie in het echie) is de mol.

Truste 8)








Offline Observant

  • Forumlid
  • !
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #127 Gepost op: 31-03-2003, 22:23:56 »
Hij is zoals ik hem ken en daarmee heeft hij mij tuk.
Hoezo kom je daar nu pas mee? Vertel eens wat meer...








Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #128 Gepost op: 1-04-2003, 03:39:13 »
ik denk eigelijk niet dat Ron de mol is, maar hij nam wel een essentieel lintje mee namelijk diegene waarmee aangegeven werd dat van het grote pad afgeweken moets worden het bos in.

Ook met zijn om en om lintje pakken/hangen had hij kunnen bedenken dat hij dat lintje had moeten laten hangen.
En als hij daar niet over na heeft gedacht dan is ie wel erg simpel en onnadenkned bezig geweest. :( :'(







stap voor stap

Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #129 Gepost op: 1-04-2003, 03:40:51 »
o´ja en ik ken een ¨vliet¨bij mij in de buurt, en dat is een meertje, geen rivier ofzo.

niet dat dat verder wat zegt ofzo maar wou t ff zeggen :P







stap voor stap

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #130 Gepost op: 1-04-2003, 14:35:19 »
hmm, kennissen van de mol op het forum? vertel eens wat meer! :) :)

Weer een verdenking richting ron: hij praat met elise in de auto over het molfilmpje. Dan vraagt hij: en het is ook niet te zien waar het is opgenomen ofzo? elise zegt nee.

ik dacht, wat is dat nou voor rare opmerking? hoezo als je weet waar het is opgenomen weet je wie de mol is oid? Dat lijkt me nou echt een vraag voor de mol zelf, die zich afvraagt of het nou wel echt zo super onduidelijk is geweest dat er niets van hem te herkennen in was.

ik heb het begin toen weer gaan bekijken waar de mol het filmpje gaat opnemen. Het speelt zich buiten af, op een houten trap en qua lichtval lijkt het heel erg op het (schemer) licht wat je zag tijdens lintjes opdracht. Maakt het steeds plausibeler dat de mol het filmpje tijdens lintjes opdracht gemaakt moet hebben.









Offline tonh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #131 Gepost op: 1-04-2003, 15:18:28 »
Sja, daar ben ik weer: de kennis van de mol. De vraag is: ben ik een hele vage kennis of een goede vriend? Laat ik dit zeggen: vroeger was het mijn beste vriend (zallie leuk vinden om te lezen, graag gedaan Ron). Ik heb  hem al een jaartje of wat niet meer in het echie gezien, maar hij is nog geen spat veranderd. Dus: dat zou kunnen betekenen dat hij niet de mol is, want als mol moet je je toch anders voordoen of...
...hij is de ideale mol voor de avro, want hij hoeft niet te acteren dat hij op de achtergrond wil blijven. En ik vond hem vroeger al een gemeen ventje. Dus...

Vraag maar verder... ;)








Offline Molllll

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • fear your fears
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #132 Gepost op: 1-04-2003, 16:19:19 »
Nog even een aanwijzing die voor Ron pleit. In het filmpje voor de reclame (straks in Wie is de Mol) zien we Ron springen. Op dat moment verschijnt de tekst: Wie is de Mol in Beeld. Het woord Mol Verschijnt als Ron springt en volgt 'hem' ook in zijn sprong. Datzelfde truucje zagen we ook in de Vlaamse mol waar het woord Mol in een van de filmpjes Marc volgde. Zouden ze dit ook bij de NL mol doen?







ADRIAN WAS THE FIRST MOLE

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #133 Gepost op: 1-04-2003, 16:38:08 »
Ik denk niet dat ze een tip geven in een voorstukje eigenlijk... Dat zou dan door een hoop mensen gemist worden.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #134 Gepost op: 1-04-2003, 20:15:47 »
Als Ron de mol is... kan iemand me dan uitleggen waarom juist hij op DiCaprio kwam?? Dat vind ik een minpunt waar ik, als ik voor Ron als Mol kies, maar niet uit kom...  ??? ???







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #135 Gepost op: 1-04-2003, 20:35:29 »
Je kunt bijna niet aan de indruk ontkomen dat de scene waarin Ron zogenaamd aan het huisje voorbij loopt in scene is gezet. Hij lijkt welhaast voor de camera te "poseren". Het is toch wel een fantastisch shot, en veel anders als de donkere opnames van de anderen die in het bos verdwaald zijn. Tevens vind ik het vreemd dat hij aan de cameraman voorbij loopt en daarna schijnbaar in het bos verdwaalt. Het zou dan toch heel logisch zijn om terugtegaan naar de laatste levende ziel die je bent tegengekomen nota bene bij een huis terwijl er voor de rest vooral wildernis is.







Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #136 Gepost op: 1-04-2003, 20:36:38 »
Als Ron de mol is... kan iemand me dan uitleggen waarom juist hij op DiCaprio kwam?? Dat vind ik een minpunt waar ik, als ik voor Ron als Mol kies, maar niet uit kom...  ??? ???

wellicht omdat ferdi het hem direct vroeg. Hij kon moeilijk niks zeggen en als je het niet weet lijkt het me in dit geval verdachter dan als je het wel weet  ;)









« Laatst bewerkt op: 1-04-2003, 20:37:19 door Quuipo »

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #137 Gepost op: 1-04-2003, 20:39:30 »
vind ik het vreemd dat hij aan de cameraman voorbij loopt en daarna schijnbaar in het bos verdwaalt.

is het niet zo dat elke kandi zijn eigen camera + geluidsman meeheeft? je zag bij de andere kandi's toch ook shots vanuit andere hoeken dan de helmcam? (ferdi die takken neerlegt, elise die voorbij zo'n tak loopt, chandrika dwalend in het bos, etc).

maar afgezien daarvan vind ik het ook een mollige actie en ook hoe hij het in de biecht zegt zo van ja ik ben maar doorgerend tot aan de rivier, duh  :P








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #138 Gepost op: 1-04-2003, 20:43:34 »
wellicht omdat ferdi het hem direct vroeg. Hij kon moeilijk niks zeggen en als je het niet weet lijkt het me in dit geval verdachter dan als je het wel weet  ;)



Maar hij had al gezegd dat ie het niet wist... en dat zou best kunnen, dat was helemaal niet verdacht...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #139 Gepost op: 1-04-2003, 21:14:10 »
Maar hij had al gezegd dat ie het niet wist... en dat zou best kunnen, dat was helemaal niet verdacht...

wie weet er nou *niet* dat dicaprio in titanic speelde?  ;D
Maar het sluit ron toch niet uit als mol? ik bedoel, ook al weet je dat het dicaprio was dan nog kom je niet zo snel op die leeftijd toch?

maar ik moet toegeven dat ik in die aflevering heel erg tussen ferdi en ron heb getwijfeld. wie was nou het molst bezig toen? Ik vond het juist verdacht dat ferdi het niet wist en toen ron zo'n beetje voorzichtig dicaprio opperde riep ferdi heel snel: juist! Leonardo!, ik bedoel, zo snel reageer je toch niet als je het helemaal niet weet?