Auteur Topic: 1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)  (gelezen 32413 keer)

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #80 Gepost op: 20-03-2003, 18:33:11 »
Han 13 dat denk ik ook een beetje. Vorig jaar verwezen de hint naar molse akties of naar opdrachten waar mol aan meedeed, zodat het een soort elimineren werd. Zoals de aanwijzing van vorig jaar met een zinsnede "over het water" ; mol ging over het water dus konder er 2 anderen afgeschreven worden. Zo zou je ook naar deze aanwijzing kunnen kijken. De tekst "come en go" een stukje vooruit en weer terug. Dit kan slaan op de eerste opdracht waarbij een aantal kandidaten bij Angela kwamen en daarna weer terug gingen/mochten om de twee achterbleven te halen. Zij die dit niet konden/deden kunnen dus worden afgeschreven.

Verder vind ik persoonlijk dat ik vorig jaar wel wat met die aanwijzingen kon, maar er was zo veel onduidelijk omtrent hoe een en ander gebruikt moest worden. Dat is dit jaar duidelijker. Het zijn gewoon hints... die ergens naar verwijzen uit de voorafgaande aflevering. Kunst om dat te vinden.







« Laatst bewerkt op: 20-03-2003, 18:39:38 door Momferdina »
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #81 Gepost op: 20-03-2003, 20:13:51 »
Ondanks dat ik het met Han13 eens ben, is het misschien handig toch een overzichtje te maken, aan wie we denken dit muziekfragmentje te kunnen linken.

  • Chandrika, de kleuren van haar jas?
  • Ferdi, vooruit en achteruit spelen van fragment?
  • René, liefhebber van Mexico?
  • Patricia, spel kaarten?
  • vergeet ik wat, of zeg ik onzin?  ???








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #82 Gepost op: 20-03-2003, 22:07:53 »
Heb weer een brainwave over het fragment, als het niks is, zeg het dan maar  ;D

fragment heeft de tekst "come en go", net zoiets als vorig jaar "start me up". Het verschil met vorig jaar is dat nu het fragment voor de helft achterstevoren klinkt. Dus toen moesten we ook naar de tracks van het album kijken. Doen we dat, voor de helft, komen we uit bij: "that's the way".. i'm only trying to help".
Wie deden dat deze aflevering?
opdracht 1
Ferdi
Aafke ( waarbij Aafke zich heel sterk maakt over de route)

opdracht 2
Julien
Louis
Ron (vind de kortere route)

Aafke vind ik in deze dan het meest verdacht omdat dat iets is wat vantevoren afgesproken kan zijn. Zij wijst op een kaart waar geen wegen op staan de juiste weg aan...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #83 Gepost op: 21-03-2003, 07:34:28 »
oooo nu han13 het zegt, er wijzen natuurlijk wel een paar dingen naar chandrika maar ut hoeft helemaal niet... pffffff en wa dat het moeilijkste is: je kunt wel 5 theorieen bedenken waar het geluidsfragment op slaat en je weet niet welke waar is, ze maken het ons wel moeilijk!








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #84 Gepost op: 21-03-2003, 11:03:22 »
Muzikale aanwijzing . ik geloof er geheel niet in. Heb vorig jaar zeker gezocht naar hints etc en theorien bedacht, maar wat bleek de muzikale hints waren nog slechter als de hints in de serie.

Ik denk dat ze er wel wat instoppen maar dat zal zo ver gezocht zijn, dat je het zeker na 1 stukje nog niet doorhebt.

Als ze het hetzelfde doen als vorig jaar, gaat het om acties van de Mol, niet om afvallers. en wel acties in de voorgaande afl.

als we u come and go in dat licht bezien, voldoet chandrika daar prima aan, komt uit de mijn en gaat weer(met statiefjes). maar ook de mensen die rene en louis gaan helpen met de kist.

Het achteruitspelen van de helft is wat raar. en wat betreft vind ik de uitleg van actief in 2e deel en inactief in 1e nog zo gek niet.

Wordt zeker door mij nog vervolgd als er meer stukjes van de puzzel zijn.








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #85 Gepost op: 21-03-2003, 12:19:40 »

als we u come and go in dat licht bezien, voldoet chandrika daar prima aan, komt uit de mijn en gaat weer(met statiefjes).

Ik denk dat je in de war bent met Astrid? Die ging nl met Louis de statieven halen.

Verder ben ik het er mee eens dat de muziekfragmenten op gedrag van de mol in die aflevering slaan, maar zo vaag dat bijna iedereen ervoor in aanmerking kan komen.

Karma = een begrip uit het boeddhisme, betekent zoiets als : de optelsom van al iemand's goede en slechte daden.
Karma Chameleon lijkt mij dan iemand die met goed en verkeerd doen steeds van kleur veranderd, dus iemand die eerst verkeerd deed en toen juist goed, of andersom.
Past prima bij mijn voorlopige mol Ferdi   :)
Maar het kan net zo goed bij nog een aantal anderen passen.








Offline appie

  • Forumlid
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #86 Gepost op: 21-03-2003, 12:46:00 »
Ik denk dat de drie kleuren (rood, groen en goud) gericht zijn op de foto van chandrika. Zoals al eerder is verteld in deze forum bevat de foto een beetje een kameleon soort achtergrond, wazig en opeens opkomende chandrika. Maar de kleuren staan ook in de foto, namelijk rood is de jas van chandrika, groen is de achtergrond en goud is de huidskleur van chandrika.
Maar we zullen zien wat het zaterdag brengen gaat, maar ik denk dat de mol ... ::)...chandrika is.








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #87 Gepost op: 21-03-2003, 15:48:26 »


  • Chandrika, de kleuren van haar jas?
  • Ferdi, vooruit en achteruit spelen van fragment?
  • René, liefhebber van Mexico?
  • Patricia, spel kaarten?

misschien de mol en 3 finalistren? deden ze in belgie tenslotte ook?

owja en dat red gold en green: red=afvaller, green=blijver, en gold=mol, diegene die geen schermpje kreeg, en dat was chandrika???







always look on the bright side of life

Offline Jurr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jurr weet het nog steeds niet zeker
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #88 Gepost op: 21-03-2003, 17:54:06 »
Mensen op de site van Schiffers.fm sdtaat het volgende:
Maar let op: de aanwijzingen zijn zeer cryptisch! Let dus niet alleen op de tekst of de naam van de artiest, maar luister ook eens naar andere ingrediënten. En het is geen toeval dat sommige fragmenten achterstevoren worden gedraaid...
Dit Zetten ze er niet voor niets lijkt me, er is dus iets met dat achteruitgespeolde stuk

Maar wat??

Jurr








Offline Kermit

  • Forumlid
1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #89 Gepost op: 21-03-2003, 22:20:15 »
over de kleuren, bij een van de kandidaten was er een opvallend rood (1 van de genoemde kleuren) scherm als achtergrond bij het filmpje waarbij ze werden voor gesteld (aant begin in de helikopter). vond ik toen al opvallend en nu ik de aanwijzing hoor..
verder hou ik vast aan de boy george - come and go - opdr. 2 - Eiland heen en weer rennen theorie


en hoe zit het ik bekeek net op teletekst de tvgids van morgen maar de uitzending is geschrapt?!?! er komt een programma van samenwerkende actualiteiten rubrieken ivm de oorlog in irak








Offline mollinde

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #90 Gepost op: 22-03-2003, 00:03:45 »
Ik zit maar te piekeren en kom er niet uit, maar goed, bedacht me het volgende:

De kleuren rood, groen en goud (geel) komen heel veel vol in het landschap van de eerste opdracht. Ik heb dus het idee dat het fragment iets zegt over iets wat er in die opdracht gebeurt.

Een kameleon is iemand die in het landschap opgaat. Als je dan kijkt wie welke kleuren draagt dan valt aafke mij op. Zij draagt rode kleding, met blauw (lijkt beetje op groen) en draagt bovendien de gele vlag.
Ze is volgens mij de enige die zoveel en zo duidelijk de kleuren van de omgeving en het nummer in zich had.

Ze komt als tweede binnen en het tweede nummer van de cd heet ¨its a miracle¨. Nou dat is de mol meestal wel.
Bovendien staat er in mijn engele woordenboek bij Chameleon ook ¨onstandvastig iemand, draaier¨. En dankzij wiens  noord/oost/zuid/west uitleg liepen ze een rondje (draaien)?? Juist aafke.

Ach het zal de juiste uitleg niet helemaal zijn, want nu heb ik nog niets met het achteruit gespeelde stuk van de hint gedaan, maar mischien komt iemand anders hier weer verder mee?














stap voor stap

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #91 Gepost op: 22-03-2003, 00:30:08 »
De kleuren rood, groen en goud (geel) komen heel veel vol in het landschap van de eerste opdracht. Ik heb dus het idee dat het fragment iets zegt over iets wat er in die opdracht gebeurt.



Hé da's wel goed gevonden, ik moet nu eigenlijk meteen weer aan Ferdi denken, die zei toch op een gegeven moment : zie je die boom daar met die gele bladeren, daar moeten we naartoe (tegen Aafke), maar achteraf was dit dus helemaal verkeerd...
Vraag me nu af of hij die andere kleuren ook nog noemde in dat stukje, hm...moet dat nog maar eens gaan nakijken dan  :)








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #92 Gepost op: 22-03-2003, 12:34:43 »
Ik heb het achter uit laten spelen en het klinkt als:

En ho ho maar en maar rennen ,ho ho en maar rennnen rennen.

Dit zou op 6 mensen kunnen slaan.

Astrid die wil door lopen,maar tegen gehouden en in de gaten word gehouden door Chandrika en Elise.

Ferdi die terug rend naar Rene en louise om te helpen.







« Laatst bewerkt op: 22-03-2003, 12:39:50 door Pierce Brosnan »

Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #93 Gepost op: 22-03-2003, 14:31:30 »
Welke kleuren er duidelijk bij opvielen:

Bij Chandrika:

Je hebt bij haar GEEN GROEN scherm gezien
Ze had een Gele jas
Ze had een Rode jas








Offline Parrot007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #94 Gepost op: 23-03-2003, 21:46:56 »
red gold and green , red gold and green

Om deze kleuren te kunnen maken heb je geel nodig.

En wie heeft er een gele jas aan ?







Wij willen WIDM in 2004 !

Offline Parrot007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #95 Gepost op: 23-03-2003, 22:01:42 »
Han 13 dat denk ik ook een beetje. Vorig jaar verwezen de hint naar molse akties of naar opdrachten waar mol aan meedeed, zodat het een soort elimineren werd. Zoals de aanwijzing van vorig jaar met een zinsnede "over het water" ; mol ging over het water dus konder er 2 anderen afgeschreven worden. Zo zou je ook naar deze aanwijzing kunnen kijken. De tekst "come en go" een stukje vooruit en weer terug. Dit kan slaan op de eerste opdracht waarbij een aantal kandidaten bij Angela kwamen en daarna weer terug gingen/mochten om de twee achterbleven te halen. Zij die dit niet konden/deden kunnen dus worden afgeschreven.

Verder vind ik persoonlijk dat ik vorig jaar wel wat met die aanwijzingen kon, maar er was zo veel onduidelijk omtrent hoe een en ander gebruikt moest worden. Dat is dit jaar duidelijker. Het zijn gewoon hints... die ergens naar verwijzen uit de voorafgaande aflevering. Kunst om dat te vinden.

Ja , ik denk dat dit de manier is om te zoeken.









Wij willen WIDM in 2004 !

Offline Postman

  • Forumlid
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #96 Gepost op: 23-03-2003, 22:22:44 »
Euhm, check die vlag van... Sri Lanka


Een grotere is te zien op CIA World Factbook 2002
En wie zou wel eens uit Sri Lanka kunnen komen...







« Laatst bewerkt op: 23-03-2003, 22:25:54 door Postman »

Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:Chandrika is (niet) de mol!
« Reactie #97 Gepost op: 25-03-2003, 16:16:18 »
mjaaaa chandrika hoeft de mol idd niet ze zijn maar waar slaat die muzikale aanwijzing dan op? mischien van colour by numbers op patricia ofzo omdat zij zit te bridgen maar... waarom draaien ze de 2e helft van het liedje dan om?

Bridge is een spel evenals WIDM en kent twee fasen, het bieden en het afspelen. Tijdens het bieden krijgt het paar dat het hoogste biedt het recht om het spel 'af te spelen'. Van dit paar wordt een de 'leider' en de ander de 'dummy'. De dummy legt zijn kaarten open op tafel, en de leider legt in elke slag een kaart uit zijn eigen hand, en een kaart van de dummy bij. Hierdoor heeft de leider een soort van informatie-voorsprong omdat hij met 26 kaarten speelt, terwijl elk van zijn tegenstanders maar met 13 kaarten speelt. Het gaat er vervolgens om dat de leider minimaal het aantal slagen haalt dat zijn partij tijdens het bieden heeft geboden. Dan is het contract gehaald, en verdient zijn partij punten, anders krijgt de tegenpartij punten afhankelijk van het aantal slagen dat er tekort is. Een van de technieken om als leider een contract te maken is een zgn. 'dummy reversal' hierbij speel je het contract vanuit het gezichtspunt van de dummy.
Je kunt (als je het wilt) op deze manier dus een link leggen van Patricia (bridgster) naar kleuren, nummers en omkering (dummy reversal). Daarnaast kun je natuurlijk een aantal elementen uit het bridgespel metaforisch verbinden met elementen uit WIDM bv.

contract vs. opdracht
punten vs. geld
down gaan vs. opdracht mislukken
slagen/rondes vs. afleveringen
26 kaarten (informatievoorsprong leider) vs. kennis via dossiers of andere kandidaten voor de mol.
groep vs. leider
mol vs. tegenspelers
enz.

jullie zien met een beetje fantasie kom je een heel eind
 ;)







E.Thie Phone Mole

Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:Chandrika is (niet) de mol!
« Reactie #98 Gepost op: 25-03-2003, 16:36:40 »
Overigens kun je het ook omdraaien natuurlijk:

leider = mol
tegenspelers = gewone kandidaten

Het 'come and go' zou kunnen slaan op een parentoernooi bij bridge. Hier speel je een aantal rondes tegen verschillende tegenstanders waarbij je aan het begin van een ronde bij een nieuwe tafel komt en deze aan het einde van de ronde weer verlaat.
Hm... misschien gaat kan ik zo langzamerhand beter door gaan in de muzikale hint 1 topic...


Verplaatst naar dit topic, want past hier beter thuis - Han13







« Laatst bewerkt op: 25-03-2003, 16:57:51 door Han13 »
E.Thie Phone Mole

Offline Postman

  • Forumlid
Re:1ste Muziekale aanwijzing (17 Maart 2003)
« Reactie #99 Gepost op: 27-03-2003, 13:52:27 »
Euhm, check die vlag van... Sri Lanka


Een grotere is te zien op CIA World Factbook 2002
En wie zou wel eens uit Sri Lanka kunnen komen...
Niemand een antwoord op mijn vraag? :(