Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 27393 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 2
« Gepost op: 22-03-2003, 23:00:22 »
In dit topic kun je alles kwijt over aflevering 2.  :)








Offline kareltje80

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt......
Re:Aflevering 2
« Reactie #1 Gepost op: 22-03-2003, 23:04:00 »
De eerste aflevering vond ik nog vrij saai.
Vandaag echter heb ik weer als vanouds genoten, en heb ik ook weer het gevoel dat ik er echt in zit!
Mijn mol is na deze aflevering nog steeds Ferdi. Alhoewel ik een beetje twijfel omdat het er een beetje dik boven op ligt.







Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline scarface

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #2 Gepost op: 22-03-2003, 23:06:19 »
Wie stemden er tegen het doorgaan van de executie?

Aafke, Elise, &&
sorry niet opgenomen :)








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #3 Gepost op: 22-03-2003, 23:07:43 »
Ik vond deze aflevering al 'n heel stuk leuker dan die van vorige week. Leuke opdrachten, leuke verwikkelingen tussen de kandi's en 'n verassende executie.

Ik vond 't trouwens wel orgineel dat de aflevering weer begon met 'n fragment waarbij Angela de mol toespreekt. Angela wees hier al op de mogelijkheid om tijdens de executie 'de grootste slag te slaan in molgeschiedenis', natuurlijk doelend op de mogelijkheid om de gehele potinhoud in te leveren om iedereen in 't spel te houden. Elise wilde wel erg graag de potinhoud inleveren, hoewel ze zelf al wist dat ze mocht blijven.  :-\

Bij 't maken van de test wist ik al zeker dat Julien 't veld moest ruimen, want hij was de enige die niet vertelde welke kandi('s) hij verdacht. Jammer dat ik net de afvaller had veranderd. Ik had 'm namelijk eerst op Julien gezet.  :-[








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #4 Gepost op: 22-03-2003, 23:10:50 »
Zat ik potverdrie toch goed met mijn interpretatie van een mogelijke aanwijzing van vorige week!
Uit het 'Aanwijzingen'-topic:

Of het een aanwijzing is weet ik niet, maar in het begin van de uitzending als Angela de mol toespreekt en ze heeft het over de 'verliezer' dan zie je volgens mij foto's van Louis en Julien in beeld. En aangezien Louis al is afgevallen, vraag ik me af of dit een aanwijzing is dat Julien wellicht de volgende is die moet vertrekken of de verliezend finalist zal zijn.

Helaas voor mezelf heb ik hem als verliezend finalist ingevuld in de pool en niet als afvaller. :'( Misschien moeten we dat stukje uit afl. 1 met de mol en de foto's toch nog maar weer een keertje analyseren... Maar ja, het kan ook zijn dat dit het enige was dat eruit te halen viel natuurlijk. Of toeval, maar dat denk ik eerlijk gezegd niet.

Wat me verder in eerste instantie is opgevallen dat er weer (bij de introductie van de kandidaten) een vage achtergrond bij het stilstaande beeld bij Chandrika werd getoond en dat bij Patricia (en volgens mij nog iemand) beelden uit afl. 1 werden gebruikt.

Wel blij dat ze dat muziekje van Ugo Farell weer gebruikt hebben. Geeft me het altijd een echt molgevoel. :)








Offline Sjimmy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #5 Gepost op: 22-03-2003, 23:10:52 »
Leuke aflevering!!
Begin me alleen steeds meer te ergeren aan Aafke  >:( brrrr
Misschien gemeen, maar ik hoop dat zij de volgende is die eruit vliegt.
Mijn mol Chandrika zit er nog in. En ik verdenk haar nog steeds!
Vindt het alleen wel erg teleurstellend dat ze wel heel veel opdrachten missen  :-\ Ze mogen best af en toe eens iets winnen....








Offline Udel

  • Forumlid
  • George je was fantastisch!
Re:Aflevering 2
« Reactie #6 Gepost op: 22-03-2003, 23:12:38 »
Wat ik ook altijd jammer vind is dat je aan de introductiefilmpjes kunt zien wie er zeker nog blijven. Zo wist je aan het begin van de aflevering al dat Julien al een grote kans maakte om af te vallen omdat hij een van de twee mensen was bij wie het intruductiefilmpje niet uit aflevering 3 of later was gehaald. Jammer dat hij er uit is, ik had liever die iritante Aafke zien vertrekken.

Gr.

Udel








Offline Lucille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #7 Gepost op: 22-03-2003, 23:20:29 »
Damn, nu ben ik mijn Mol kwijt (Julien stond namelijk als de numero uno op mijn mollenlijstje)!!! :( Ik zat dus best wel een beetje op een fout spoor... :(  

Voor de rest vond ik het een leuke aflevering. Vooral die opdracht, waarin Ron, Astrid en Chandrika moesten uitvogelen van wie de spullen uit de bagage waren, leek me heel erg moeilijk. Erg knap dat ze er toch enigzins in geslaagd waren om een paar koffers terug te brengen.

Ik zag nu toch wel een paar mollenacties in deze aflevering. Ferdi is nu verdacht voor mij, en ook voor de groep. Hij was heel erg vaag bij het beantwoorden van wat hij had ingevuld bij de vraag over wat zijn hartenwens was. Iedereen moest letterlijk bij hem drammen om zijn antwoord, het leek net alsof Ferdi opeens Oostindisch doof was geworden. Toch verdacht, alhoewel het wel een stunt kan zijn van Ferdi, om zich verdacht te maken bij iedereen (wat toch een beetje dom zou zijn, waarom zou hij geld uit de pot willen verliezen als hij niet de Mol zou zijn).

En die bagage-opdracht met Ron, Astrid en Chandrika, daar was ook wel wat verdachts aan. Waarom was Astrid omgereden? Ze had toch een kaart, en daarmee zou zelfs ik niet gauw de weg kwijtraken! En waarom wachtte Chandrika tot Astrid met haar koffer kwam? Er moesten toch wel drie fietsen zijn, of niet? Want zowel Ron als Astrid waren met de fiets onderweg, waarom zou Chandrika dan niet onderweg kunnen en moeten wachten tot óf Ron óf Chandrika terugkwam met hun fiets zodat Chandrika hun fiets kon overnemen? Dat vond ik maar raar, hoor.

Ook de boot-opdracht was verdacht. Toen Ferdi en Ron in dat museum de antwoorden moesten opzoeken (nadat Angela hen een vraag had gesteld), vond ik het wel verdacht dat ze beiden sommige vragen (die toch wel erg makkelijk waren) niet uit het hoofd wisten! Zeker toen hen gevraagd werd wie de kapitein van de Titanic was (Edward J. Smith), en ze het antwoord hadden opgezocht. Want toen ze terug bij Angela kwamen, waren ze het beiden vergeten en kon Ferdi weer even opnieuw terug gaan. Nou ja! Dat nam wel veel tijd in beslag, zeg!

Hmm... dat was voorlopig mijn speech over de verdachte acties en/of personen. Ik post straks even mijn nieuwe "Wie Is De Mol" lijstje (want mijn Mol, Julien, is weggevallen), nadat ik de mogelijkheid heb gekregen om de dagboeken en de hints te lezen op de officiële site van "Wie Is De Mol?" (Want daar staat toch ook wel nuttige informatie.) :)

Groetjes,

Lucille







René is de Mol!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #8 Gepost op: 22-03-2003, 23:26:48 »
Effe weer wat interessante rijtjes.  :)

Volgorde in introductiefilmpje:
Ron
Astrid
Rene
Chandrika
Patricia
Julien
Aafke
Ferdi
Elise

Volgorde maken test:
Julien
Astrid
Rene
Elise
Aafke
Ferdi
Chandrika
Ron
Patricia

Volgorde bij executie:
Rene
Elise
Patricia
Aafke
Astrid
Chandrika
Julien

Ron en Ferdi zijn dus niet aan bod gekomen.








Offline Molfen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #9 Gepost op: 22-03-2003, 23:32:33 »
Goed..
eventjes de dingen waar ik mijn kanttekeningen bij heb gezet.

1. Hoe dom ben je als je niet meer weet wat jouw diepste geheime wens is.. (FERDI) en sorry het excuus vond ik erg lomp
2. Waarom lieten Ferdi en Ron de mensen op de boot uitzoeken hoe oud DiCaprio is? Ze hadden een auto en waren vlak bij de ´stad´ en hadden nog tijd! zei hadden toch nog even kunnen zoeken
3. In het begin werden tips aan de mol gegeven.
Tip 1. De telefoon
Tip 2. Nummer 28
Verdachten bij tip 1:
Astrid (liep meteen naar de telefoon)
Patricia en Julien (hadden de telefoon op de boot)
Julien en Ron (hadden de telefoon in het museum'
Én wie zei nou dat hij het erg verdacht vond dat Astrid er meteen met de telefoon vandoor ging??? Daar was immers goed mee te mollen.
Verdachten bij tip 2:
Rene (hij kwam erop dat DiCaprio 28 was'
Patricia (zij trok zich nix aan van wat Rene had gezegd, en ging voor 30 jaar ipv. 28)

Er waren inderdaad maar 2 fietsen, dus Chandrika moest wel wachten totdat er iemand terug kwam met een fiets.
Dat Ron en Ferdi de voornaam van Kapitein (edward dachtik) J. Smith vergaten was lomp!

Verder merk ik dat Ferdi wel erg vaak nu in het verdachtenplaatsje komt...

Ohjah!
Wat mij opviel (was ik de enige?) was dat Rene (die toch dachtik zn bagage kwijt was)
Na de executie met een rugtas op wegliep!!!
Ben ik de enige die dat zag?








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #10 Gepost op: 22-03-2003, 23:33:17 »
Nog wat losse gedachten:

  • In het beginstukje waar Angela de Mol toespreekt krijgt die (zogenaamd?) de opdracht om te saboteren met het getal 28. Dit bleek later te slaan op de leeftijd van Leonardo DiCaprio. René probeerde de rest (Patricia voornamelijk) te overtuigen dat het 28 moest zijn. Onmolse actie van René?
  • Ferdi was lekker verdacht bezig met die vraag over dat willen trouwen. Maar ligt het er niet een beetje te dik bovenop? Niet echt een subtiele Mol dan. En de Avro heeft er ook voor gekozen om dit gedoe prominent in beeld te brengen, dus ik begin te vermoeden dat men graag wil dat we Ferdi verdenken.
  • Aan de andere kant: Ferdi en Ron waren wellicht bij de eerste opdracht in het museum niet in de beste positie om te saboteren. Iig niet bij de vragen over de Titanic die daar makkelijk opgezocht konden worden, ook al omdat ze met z'n tweeën waren. Maar ja, bij die vraag over die coördinaten aan de mast kon de mol misschien wel vertragen. Wie kwam er op het idee dat ze de overeenkomstige nummers van de vlaggen op die kaart moesten zoeken? Helaas hebben we dat niet kunnen zien. Ik was er niet zo snel opgekomen, denk ik. En v.w.b. de leeftijd van Leo hadden ze misschien ook wat actiever mee kunnen denken? Al met al kreeg ik daar de indruk dat de mol zich op de boot bevond, ook al vanwege Angela's tip aan de mol om te saboteren met het getal 28 (al kan dat naderhand in scene zijn gezet). En oh ja, Ferdi vond het goede graf. Onmols?
  • Astrid is een beetje de Jantien/Inge uit de groep, maar dan wat harder. Vond het wel best dat ze verdacht zou worden omdat ze verkeerd gefietst was. Maar op één of andere manier is het nét iets te overdreven wat ze doet, óf zit ze net niet op de goede plek om goed te kunnen saboteren (boot).
  • Patricia wordt nu ook weer verdachter. Was wel heel zwak bezig op de boot. Eerst de coördinaten niet goed doorgeven en dan '30' erdoor drukken voor de leeftijd van Leo. Hou ik in de gaten!
  • Elise had een onmolse actie door er als eerste (en enige?) op te komen dat de laatste 3 vragen bij de cijfersloten op de afwezige kandidaten moesten slaan. Hadden ze dat advies opgevolgd, dan waren er nog maar een beperkt aantal cijfercombinaties overgebleven.
  • Chandrika wordt hier door veel mensen verdacht, maar bevindt zich m.i. toch steeds niet echt op de beste plek om te saboteren. Was bijna onzichtbaar op de boot en ging als laatste, met nog maar 4 minuten op de klok, fietsen. Ok, misschien had ze haar werk al gedaan door de items uit de bagage verkeerd te plaatsen, maar toch...
  • Ron is het meest passief, nog steeds. Ik dacht even een molse actie te ontdekken toen hij de voornaam (voorletters) van de kapitein verkeerd noemde, maar dat was dan wel heel zwak. Verder leek hij het me vrij goed te doen bij de bagage-opdracht.
  • Aafke... tja, is denk ik vrij irritant en overheersend in de groep. Maar molse acties kan ik niet echt van haar ontdekken.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #11 Gepost op: 22-03-2003, 23:39:34 »
Julien en Ron (hadden de telefoon in het museum'
Ferdi en Ron. ;) En het was vooral Ferdi die met de rest belde. Maar ik vraag me wel af wat daar te mollen viel. Als hij iets verkeerds zou willen doorgeven stond Ron daar elke keer met z'n snufferd op.

Verder moet ik ook nog eens kijken wie er nu allemaal vóór en tegen het afkopen van de executie waren.
Iig voor: Astrid, Patricia, Ferdi

Tegen: Aafke, Chandrika

Weet iemand de rest nog? Stemde Julien nu voor? En Ron?








Offline Lucille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #12 Gepost op: 22-03-2003, 23:40:55 »
  • Astrid is een beetje de Jantien/Inge uit de groep, maar dan wat harder.
Haha, ik vond Aafke juist meer een soort Jantien of Karin (dus die uit het vorige seizoen). ;D

Groetjes,

Lucille







René is de Mol!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #13 Gepost op: 22-03-2003, 23:44:18 »
Haha, ik vond Aafke juist meer een soort Jantien of Karin (dus die uit het vorige seizoen). ;D

:D

Ik bedoelde eigenlijk met zichzelf verdacht proberen te maken. Dat deed Jantien en Inge al helemaal. Aafke is daar toch iets minder mee bezig, als ik het zo bekijk.








Offline Lucille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #14 Gepost op: 22-03-2003, 23:47:50 »
:D

Ik bedoelde eigenlijk met zichzelf verdacht proberen te maken. Dat deed Jantien en Inge al helemaal. Aafke is daar toch iets minder mee bezig, als ik het zo bekijk.

Oh, op die manier! ;) Maar als je het zo zegt, is die Astrid ook wel een beetje een Karin. ;) Karin zei vorig jaar namelijk, in een vlaag van woede: "Nou, dan doen ze het maar zonder mol!" (Die one-liner van haar staat in mijn geheugen geprint. :D)

Lucille







René is de Mol!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #15 Gepost op: 22-03-2003, 23:54:38 »
Verder moet ik ook nog eens kijken wie er nu allemaal vóór en tegen het afkopen van de executie waren.
Iig voor: Astrid, Patricia, Ferdi

Tegen: Aafke, Chandrika

Ferdi stemde juist tegen geloof ik en juist Elise wilde dolgraag de executie afkopen, terwijl ze zelf al wist dat ze mocht blijven. (ze had al 'n groen scherm gehad) Julien wilde 't niet op z'n geweten hebben dat de groep zoveel geld zou verliezen om hem in 't spel te houden en hij stemde dus ook tegen.

Volgens mij stemde 't overgrote deel tegen en wilde dus dat de executie gewoon doorging.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #16 Gepost op: 22-03-2003, 23:59:02 »
Ferdi stemde juist tegen geloof ik en juist Elise wilde dolgraag de executie afkopen, terwijl ze zelf al wist dat ze mocht blijven.
Sorry, ik heb 'voor' en 'tegen' omgedraaid. Stom! :-[

Voor afkopen: Aafke, Chandrika, Elise

Tegen afkopen: Ferdi, Astrid, Patricia, Julien

Ik meen me te herinneren dat het vijf (tegen afkopen) tegen vier (voor afkopen) was. Wie was de 5e die tegen afkopen was? René of Ron?








Offline Udel

  • Forumlid
  • George je was fantastisch!
Re:Aflevering 2
« Reactie #17 Gepost op: 23-03-2003, 00:25:05 »

Ik meen me te herinneren dat het vijf (tegen afkopen) tegen vier (voor afkopen) was. Wie was de 5e die tegen afkopen was? René of Ron?

Rene








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 2
« Reactie #18 Gepost op: 23-03-2003, 00:35:01 »
Heb net gekeken wat ik heb opgenomen en het verbaast mij echt niet dat ze die 18.000 niet hebben ingeleverd.
Is toch 39,600 gulden en dat is een hoop geld.
Was toch wel een spannende aflevering moet ik zeggen,ben wel een beetje wijzer geworden aan de ene kant,maar ook niet.

Ron,Astrid en Chandrika deden hun best,maar het gevaar voor hun zelf is dat ze dan niet alles goed in de gaten kunnen houden.

Rene wist dat Dicaprio 28 was en wij hier ook omdat in het begin van de uitzending werd gezegd dat er met het getal 28 gesjoemeld moest worden.
zo'n gevoel had ik teminste wel toen ze dat vroegen van Dicaprio dacht ik meteen daar aan terug.

Patricia deed ook mollig,maar merkbaar ik hou er nog ff als mol deze week.







« Laatst bewerkt op: 23-03-2003, 00:42:12 door Pierce Brosnan »

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 2
« Reactie #19 Gepost op: 23-03-2003, 00:36:57 »
BTW, Astrid pakte dan wel gelijk die telefoon aan, maar ik heb haar er later niet meer mee gezien, of wel?

Oh, en is de conclusie gerechtvaardigd dat het feit dat er vanavond wél iemand is afgevallen, terwijl de mogelijkheid bestond dat dat niet zou gebeuren, dat er straks sowieso een aflevering komt zonder afvaller? Lijkt me wel, omdat het vantevoren i.v.m. de opdrachten, vast moet staan hoeveel afleveringen er komen.







« Laatst bewerkt op: 23-03-2003, 00:43:04 door Jayne »