Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 44804 keer)

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Aflevering 3
« Reactie #140 Gepost op: 2-04-2003, 08:10:55 »
ik denk niet dat je veel aandacht moet schenken aan die 'sterke' man. Ze hadden een man en een vrouw nodig, en dat hebben ze gewoon voor de vorm zo gezegd.
Ze hebben Rene en Patricia natuurlijk gekozen omdat die met elkaar overhoop lagen.
De keus wordt meestal half en half (?) aan de groep over gelaten, nu kreeg de groep niet eens de kans om zich kandidaat te stellen.









we're back :(

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #141 Gepost op: 2-04-2003, 08:30:18 »
Volgens mij ben ik nu terug bij af, ik dacht eerst chandrika, maar ook ron en n komt elise erbij, Rene zou ook de mol kunnen zijn, het lijkt wel alsof er alleen maar mollen in het spel zitten :o








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #142 Gepost op: 2-04-2003, 08:46:41 »

Want het viel me wel op dat René en Patricia buiten stonden toen Ferdi arriveerde, maar ze zelfs niet naar buiten keken door het raam toen Ron voorbijkwam. Dit is dus erg onlogisch, zeker indien je er rekening mee houdt dat de kandidaten vrij kort na elkaar op pad werden gestuurd.

Om die reden houd ik er zelf nog sterk rekening dat het een ander huisje was waar Ron voorbij kwam, maar dat men ons wil doen geloven dat hij het huisje voorbij liep waar hij moest zijn.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #143 Gepost op: 2-04-2003, 08:48:55 »
Verder ben ik ervan overtuigd dat Patricia een lintje heeft gelegd nabij de blokhut, maar dat René dit meer dan waarschijnlijk heeft weggenomen.

Ik begrijp echt niet waarom iedereen zulke moeilijke verklaringen gaat zoeken voor 't feit dat 't lintje bij de blokhut weg was. 't eerste wat ik dacht toen ik de aflevering zag zaterdagavond was dat Ron dat wel zou hebben meegenomen. Hij was immers al voorbij 't huis gekomen en zou 't hoogstwaarschijnlijk hebben gepakt. Waarom zo moeilijk doen dat Rene ongemerkt naar buiten is geslopen om 't weg te pakken als 't ook makkelijk kan?

Ferdi heeft ook toegegeven te hebben gemold in die opdracht, dus ook nog grote kans dat hij 't toch gepakt heeft maar ontkende tegenover Rene en Patricia. Ook 'n zeer plausibele verklaring zou ik zeggen.

Ik ben er van overtuigd dat de traject uitzetters weinig kans hadden om te mollen en als ze dit al hadden er niet goed gebruik van hebben gemaakt. Ferdi kon immers 't eindpunt makkelijk vinden.








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 3
« Reactie #144 Gepost op: 2-04-2003, 09:09:32 »
allemaal lijnen, en op bepaalde momenten zat ik zelfs met 2 beelden, het was dus moeilijk om te volgen op die manier :-X....
?? Ik denk dat het toch aan de band lag, Vlaming. Ik heb in ieder geval niets gemerkt van lijnen en dubbele beelden. (Maar de ruzie was in ieder geval niet fraai...da's waar)

Ik vraag me trouwens af waarop de keuze van Angela voor Patricia en René gebaseerd is. Ik dacht me te herinneren dat Angela een "sterke man" en een "slimme vrouw" vroeg.
Volgens mij zetten Angela Rene en Patricia gewoon bij elkaar omdat ze daarvoor onenigheid hadden gehad. Dat schrijft Angela tenminste min of meer in haar dagboek

Citaat
Indien René de mol is krijgen we in de extra aflevering waarschijnlijk te zien hoe René in de blokhut Patricia afleidt(ik zeg wel duidelijk afleidt en niet verleidt) terwijl net op dat moment Ron voorbij de blokhut liep.
Goed gevonden. Maar het kan natuurlijk ook andersom :-X
Citaat
Knap werk WIDM...maar spijtig genoeg nu reeds ontmaskerd.
Kijk uit, je klinkt als Ferdi... :P







« Laatst bewerkt op: 2-04-2003, 09:10:01 door Tweety »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #145 Gepost op: 2-04-2003, 10:46:50 »
MI wilden ze perse dat de mol bij de lintjesrapers was omdat hij zo de moltape ongemerkt kon opnemen (ik blijf erbij dat de moltape is opgenomen die dag) Het kan natuurlijk ook eerder zijn opgenomen, direct na de exit van louis in de hotelkamer terwijl de rest zit te biechten en het 'angelafilmpje' door de redactie met iemand met een zwarte handschoen aan maar dan gaat mijn gehele theorie de mist in

daarom hebben ze dit keer gewoon kandi's aangewezen en ze niet zelf laten kiezen wat te doen.








Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #146 Gepost op: 2-04-2003, 11:46:26 »
Er wordt ook nergens duidelijk hoe de indeling van de supermarkt opdracht tot stand is gekomen. Er wordt enkel verteld dat Astrid en Aafke boodschappen moeten doen. Ik vraag me af of ze daarvoor gewoon aangewezen zijn of dat de groep heeft moeten beslissen wie er voor die opdracht in aanmerking kwamen.

Ook zie je steeds meer mensen naar elkaar toe trekken. Astrid en Aafke lijken goed met mekaar op te kunnen schieten.
Chandrika en Elise trekken ook meer naar elkaar toe.
En Rene en Ferdi zie je ook steeds meer samen. Alleen Ron en Patricia zijn meer eenlingen. Tenminste, zo komt het op mij over. En dat bevestigt voor mij weer dat Ron de mol is  ;D







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #147 Gepost op: 2-04-2003, 13:56:38 »
Ik heb vandaag de derde aflevering nog eens bekeken. Ik heb vooral de lintjesopdracht bekeken en opgeschreven wat er in deze opdracht gebeurd is. De tijden hieronder zijn de tijden die in beeld zijn en ik ben er vanuit gegaan dat deze ongeveer kloppen.

2:00:00 Start van de opdracht. René en Patricia hebben 1 uur om de route uit te zetten met behulp van de lintjes.

1:51:52 René en Patricia hangen hun eerste lintje op. Patricia geeft de GPS-ontvanger aan René en loopt terug om het lintje te controleren en haalt hem weer los.

1:15:03 René en Patricia zijn op het punt dat ze de weg verlaten en het bos in moeten. Ferdi start op dit tijdstip.

1:00:03 Patricia en René komen aan bij de Hearst Lodge. Ze hebben er dus een uur overgedaan. Ron start met lopen.

0:45:00 Ferdi loopt door het bos. Elise begint met lopen.

?:??:?? Ferdi komt aan bij de hut. Hij heeft er dus 30 tot 45 minuten over gedaan.

?:??:?? Ron loopt langs de hut. Dit is inderdaad de Hearst Lodge:
  • De scene begint met een totaalshot van de hut.
  • Angela vertelt in haar voice-over dat Ron het eindpunt voorbij loopt.
  • Als Ron voorbij loopt, zie je op de achtergrond een bordje met "Hearst Lodge".
Dat laatste beeld is van voren genomen. Als je aanneemt dat Ron op dat moment het laatste lintje wegneemt, kan de cameraploeg inderdaad even de tijd gehad hebben om door te lopen en dat beeld te maken.

Ron heeft er 15 tot 30 minuten over gedaan om de hut te bereiken. Dat komt overeen met de 15 tot 20 minuten die hij zegt dat hij erover gedaan heeft. Waarschijnlijk komt Ron net na Ferdi bij de hut aan als de rest de lintjes van Ferdi telt.

0:30:00 Chandrika begint met lopen. Patricia ondervraagt Ferdi over het lintje voor de hut.

0:00:30 Elise rent naar de hut toe en komt na drie kwartier net op tijd binnen.

Ron en Chandrika worden pas later met de auto teruggebracht naar de hut.

Ik blijf bij mijn gedachte dat Ron de Mol is. Als je een half uur lang geen lintje tegenkomt, zou je toch teruglopen naar het punt waar je het laatste lintje gezien hebt.








Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #148 Gepost op: 2-04-2003, 14:07:41 »
Mooie samenvatting Siebrand. Wat mij opvalt is dat Chandrika dus maar een half uur had om het eindpunt te bereiken. Terwijl de andere veel meer tijd kregen doordat zij eerder konden starten. Als ik deze tijden zo zie, dan moet je aardig doorlopen om het in een half uur te vinden. Dus als laatste starten met maar een half uur om binnen te komen in een parcours wat al behoorlijk 'leeggehaald' is door de andere kandidaten, lijkt me een bijna onmogelijke opgave...







don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #149 Gepost op: 2-04-2003, 14:21:30 »
Inderdaad Ville! Het is wel erg raar dat Chandrika een half uur de tijd kreeg om een route in het donker te lopen met nauwelijks nog aanwijzingen (want de meeste lintjes waren al weggehaald) terwijl de programmamakers wisten dat je dat rennend met voldoende aanwijzingen en met voldoende daglicht maar nauwelijks in een half uur gedaan kreeg (zie immers Ron).

Ik zou niet weten hoe Chandrika dat ooit voor elkaar had moeten krijgen. Op z'n best als alle kandidaten voor haar alle lintjes had laten hangen misschien??? En zelfs dan nog!

Blijft een rare opdracht....  ???







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #150 Gepost op: 2-04-2003, 14:52:51 »
Volgens mij is dit ook een gevolg van het getreuzel van vooral Patricia bij het uitzetten van de route. De groep kreeg volgens mij twee uur de tijd voor de hel opdracht. Wanneer Rene en Patricia de route snel uitzetten, was er meer tijd voor het vinden van de route, dacht ik. Maar ik kan het ook helemaal mis hebben, hoor, want ik heb het pas een keer gezien en dan gebeurt er zo veel dat je het bijna net bij kunt houden! :)







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #151 Gepost op: 2-04-2003, 15:17:22 »
?? Ik denk dat het toch aan de band lag, Vlaming. Ik heb in ieder geval niets gemerkt van lijnen en dubbele beelden.
Hmmnee het lag niet aan zijn band. Ik heb het live gezien en had hetzelfde probleem. Lees jij mijn posts in de molshoop bar dan niet?  :'(
Daar had ik een voorbeeldje gepost van hoe ik het zag: (2 beelden door elkaar (hier chandrika die springt en een of andere wielerwedstrijd en veel lijnen en strepen)


Wel grappig want na een tijdje verschenen er door dat dubble beeld allemaal letters op de achtergrond en ik maar naar een hint zoeken  8)








Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Aflevering 3
« Reactie #152 Gepost op: 2-04-2003, 15:44:40 »
een probleempje met de verbinding naar Belgie?
storinkje op de lijn ofzo







we're back :(

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 3
« Reactie #153 Gepost op: 2-04-2003, 16:03:33 »
Lees jij mijn posts in de molshoop bar dan niet?  :'(

Ehm nee, die lees ik eigenlijk niet. Maar wees gerust darling, ik lees ze van niemand!  :D  Ik kom eigenlijk alleen in de bar bij speciale gelegenheden (verjaardagen enzo) ;)  Waarom? Gewoon tijdgebrek!

Maar goed, ik denk dat het inderdaad dan aan de (satteliet?)verbinding naar Belgie lag, want ik heb echt geen streepjes en/of dubbele beelden gezien. Misschien zat er net een kruisraket in de weg ofzo..

Maar anyway, waar ik nog wel even mee zit is de opmerking van Angela dat ze na 2 uur Ron voorbij ziet komen. Ik ga er even van uit dat Angela & Crew in een hutje ernaast zitten. Zij moet daar dan al minstens een half uur voor het vertrek van René en Patricia hebben gezeten.... kweetniet. Wel zielig dan...







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #154 Gepost op: 2-04-2003, 16:13:02 »
Dank je wel voor die duidelijke samenvatting Siebrand.
Gezien de tijd die Ferdi en Elise nodig hadden om de route te lopen en de veel te korte tijd die voor Chandrika nog beschikbaar was, gaat het er al meer op lijken dat de route opzettelijk te lang is gemaakt?.

René probeert in het begin Patricia met de GPS te laten lopen, is dit een vorm van manipulatie van hem? Is Patricia zo iemand die juist niet gaat doen wat haar gezegd wordt en weet hij dat, maakt hij daar gebruik van? Ik denk hierbij ook meteen weer aan het juiste antwoord op de boot (28) dat door Patricia onmiddellijk opzij geschoven wordt.
De mol maakt handig gebruik van zijn kennis van de kandi's?
Het getreuzel van Patricia lijkt er niets mee te maken te hebben want Ferdi start immers al voordat ze bij de blokhut zijn gearriveerd, dus waarschijnlijk op een al van tevoren vaststaand tijdstip. Het lijkt er gewoon op dat de route te lang is.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #155 Gepost op: 3-04-2003, 14:03:41 »
Ah, het was dus zeker wel de goeie hut waar Ron voorbij liep!

Nou ja, dat lijkt wel heel erg verdacht, nietwaar? Een beetje té...  :-\








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 3
« Reactie #156 Gepost op: 3-04-2003, 15:55:29 »
Het was inderdaad écht de goeie hut (Hearst Lodge) kijk maar:
(excuses voor de slechte kwaliteit)
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #157 Gepost op: 3-04-2003, 16:24:12 »
Als je bij Google Hearst en mole intikt, krijg je een heleboel uitkomsten. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit hoe het de zaak precies in elkaar zit. Ene William Randolph Hearst was een bekende canadese mediamagnaat.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #158 Gepost op: 3-04-2003, 18:11:03 »
Van de site over de Hearst Lodge:

The Fundy Trail's "Hearst Lodge"

A recent addition to the Fundy Trail experience is the Hearst Lodge. The lodge, with four bedrooms plus two adjacent cabins, was built as a fishing lodge on a dramatic site above salmon spawning pools on the Big Salmon River by newspaper magnate J. Randolph Hearst. The Hearst Lodge, about 2.8 kilometres from the Interpretive Centre, is accessible on a four-hour guided hike, including gourmet lunch, via a scenic footpath along the river. Future plans for the Lodge include offering overnight and weekend facilities as well as wilderness camping trips. A second suspension bridge is being planned to enhance the day and multi-day adventure programs at the Hearst Lodge.


zelf nalezen en foto van de lodge:

http://www.fundytrailparkway.com/index2.asp?id=43








Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #159 Gepost op: 3-04-2003, 18:13:36 »
Dank je wel, Momferdina. Ik ga het zeker uitpluizen binnenkort. :D

Er is alvast een ding dat ik niet snap: op deze site heet hij J Randolph Hearst en in Google vind ik alleen William Randolph Hearst. Waar staat de J dan voor?








« Laatst bewerkt op: 3-04-2003, 18:54:16 door Talpa europaea »