Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 44544 keer)

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Aflevering 3
« Reactie #160 Gepost op: 3-04-2003, 18:23:00 »
Toch vreemd Rene iedereen door het bos stuurt terwijl er gewoon een pad ligt (lijkt mij tenminste logisch voor een vakantiehuisje ::))







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #161 Gepost op: 3-04-2003, 21:51:01 »
Ze moesten de route volgen die de GPS aangaf.

Tja die aflevering 3; erg hoog soap-gehalte, maar wel een interessante/leuke aflevering verder... Het wordt per aflevering leuker dus dat gaat wel goed.

Maar over dat 'geruzie' ik denk ook niet dat de mol zich daarmee bezig zou houden, ook niet om gedrag te 'kopieeren' zoals Marc dat wel gedaan had, dat ging meer over dingen die betrekking hadden op het spel...

Opvallend dat Chandrika bij de interviews op het laatst niet in beeld kwam...










Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #162 Gepost op: 3-04-2003, 22:32:47 »
Even terugkomen op die foto van tweety. Het is wel héél erg overdreven in beeld gebracht dat hij voorbij 'HEARST LODGE' loopt. Echt helemaal langs dat bordje enzo. Lijkt wel alsof het achteraf opzettelijk opnieuw gefilmd is.








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 3
« Reactie #163 Gepost op: 3-04-2003, 22:41:14 »
Even terugkomen op die foto van tweety. Het is wel héél erg overdreven in beeld gebracht dat hij voorbij 'HEARST LODGE' loopt. Echt helemaal langs dat bordje enzo. Lijkt wel alsof het achteraf opzettelijk opnieuw gefilmd is.

Dat vind ik dus ook ja. Daarom kan ik me toch echt nauwelijks voorstellen dat Ron daar zomaar voorbij loopt, zonder ook maar op het idee te komen om eens door een raam te kijken.
Zeker omdat er verder toch geen enkel lintje meer hangt, voorbij die Lodge.......het kan gewoon echt geen toeval zijn :-\







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Aflevering 3
« Reactie #164 Gepost op: 4-04-2003, 14:22:17 »
Ik vind het ook zwaar verdacht dat Ron gewoon doorloopt, maar ik zou het zwaar stom vinden van de WIDM-Crew als ze dat zo breed uitgemeten zouden laten zien in de uitzending... Het is namelijk wel heel duidelijk een lompe actie van Ron, je hoort mij niet zeggen dat het een mollensteek is, daarvoor vindt ik het te opvallend... Als het een echte mollenstreek was geweest hadden ze het anders in beeld gebracht (mag ik hopen).







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #165 Gepost op: 4-04-2003, 20:53:39 »
wat ik ook vreemd vond is dat voordat Ferdi aankomt je Patricia en Rene aan die tafel ziet zitten met een stapeltje lintjes op tafel. Die hadden ze dan toch buiten kunnen vast maken? Het is sowieso stom dat ze die niet opgehangen hebben. Dus ze hebben niet eens 60 opgehangen. Als ze bijna bij het huisje zijn vraagt Pat. ook hoeveel Rene er nog heeft. Hij weet dan gelijk 7 te noemen. Vind ik ook niet echt logisch, een antwoord als "moet ik even tellen" had me logischer geleken.

had dit bij Ron neergezet maar dat moet hier maar even...









Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #166 Gepost op: 4-04-2003, 21:57:23 »
Volgens mij hebben ze alle lintjes gewoon gebruikt. Als ze bij de Hearst Lodge staan, zegt 1 van de 2 namelijk dat ze nog maar 1 lintje hebben en die hebben ze dan ook voor 't huisje opgehangen of neergelegd.

En dat Rene precies wist dat 't er nog 7 waren, vind ik op zich niet zo vreemd. Ze moesten er voor zorgen dat ze precies uitkwamen, dus waarschijnlijk hebben ze tussendoor regelmatig geteld om in te kunnen schatten of ze 't nog zouden halen tot 't eindpunt en zo te kunnen bepalen hoe 'zuinig' ze moesten omspringen met de lintjes. Rene had dus waarschijnlijk net voordat Patricia vroeg hoeveel  ze er nog hadden de lintjes geteld.

Edit: Bericht van 't Ron-topic naar hier verplaatst.







« Laatst bewerkt op: 4-04-2003, 21:57:59 door Han13 »

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #167 Gepost op: 4-04-2003, 22:21:11 »
Nee, echt Han kijk het nog maar eens na, voordat Ferdi binnen is liggen er al een aantal lintjes op tafel... ik dacht dat de eerste keer al te zien en heb er vanmorgen extra op gelet...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Aflevering 3
« Reactie #168 Gepost op: 4-04-2003, 22:21:48 »
Volgens mij hebben ze alle lintjes gewoon gebruikt. Als ze bij de Hearst Lodge staan, zegt 1 van de 2 namelijk dat ze nog maar 1 lintje hebben en die hebben ze dan ook voor 't huisje opgehangen of neergelegd.

En dat Rene precies wist dat 't er nog 7 waren, vind ik op zich niet zo vreemd. Ze moesten er voor zorgen dat ze precies uitkwamen, dus waarschijnlijk hebben ze tussendoor regelmatig geteld om in te kunnen schatten of ze 't nog zouden halen tot 't eindpunt en zo te kunnen bepalen hoe 'zuinig' ze moesten omspringen met de lintjes. Rene had dus waarschijnlijk net voordat Patricia vroeg hoeveel  ze er nog hadden de lintjes geteld.

Edit: Bericht van 't Ron-topic naar hier verplaatst.

Leuk he  ;D het zoeken naar de mol!!







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #169 Gepost op: 4-04-2003, 23:42:54 »
Nee, echt Han kijk het nog maar eens na, voordat Ferdi binnen is liggen er al een aantal lintjes op tafel... ik dacht dat de eerste keer al te zien en heb er vanmorgen extra op gelet...

Ik zal 't nog 'ns na gaan kijken. Maar dat zou wel betekenen dat ze op dat laatste stuk midden door de wildernis erg weinig lintjes hebben gebruikt. Toen Rene verklaarde er nog 7 te hebben, leken ze me nog niet zo dicht bij 't huisje dat ze er nog maar 1 of 2 hoefden te gebruiken.  :-\

Citaat
Leuk he ;D het zoeken naar de mol!!

Zekers!  ;D  Maar zeg nou zelf: zonder al die onzekerheden zou er toch niks aan zijn? Dan hadden we binnen no-time de mol ontmaskerd en konden alleen nog maar gissen wie de winnaar van 't spel zou worden. 't programma heet tenslotte niet voor niks 'Wie is...de mol?' en niet 'Wie is...de winnaar?'  ;)








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Aflevering 3
« Reactie #170 Gepost op: 5-04-2003, 00:01:01 »
't programma heet tenslotte niet voor niks 'Wie is...de mol?' en niet 'Wie is...de winnaar?'  ;)

Het zou eens zo wezen... Dan wist ik helemaal niet meer waar ik het zoeken moest  :P... Maar bij mij is het zo dat het maar goed is dat morgen de volgende aflevering weer op de stapel staat... Mijn theorieen beginnen echt absurt te worden  ;D







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #171 Gepost op: 5-04-2003, 01:33:57 »
Nee, echt Han kijk het nog maar eens na, voordat Ferdi binnen is liggen er al een aantal lintjes op tafel... ik dacht dat de eerste keer al te zien en heb er vanmorgen extra op gelet...

Wat ik nog vreemd van van al de linten enzo, ze tellen op den duur alle linten, we weten niet hoeveel Ron er heeft gehaald, wel dat Ferdi er 16 had; en dan hoor je Elise zeggen (dus bij het tellen): 'ik zei toch dat er minder dan 20 hingen' !

En aangezien Ferdi er 16 gepakt had, moet Ron er wel ruim 20 hebben gepakt als er maar minder dan 20 voor Elise overbleven. Patricia zei ook: "het is maar goed dat je niet binnen de tijd was."

Dit doet me allemaal vermoeden dat Ron er enorm veel had, maar de mensen van de montage willen ons niet vertellen hoeveel het er nu waren.

Maar er was ook een vraag: Hoeveel linten had de mol meegenomen oid en bij de antwoorden stond als hoogste optie: 16-20.

Dus Ron had niet meer dan 20 mee? Anders waren er wel meer opties (onafhankelijk van of ie de mol is of niet)?

Maar dan waren er voor Elise toch nog (60-16-20=) 24 linten...

Merkwaardig allemaal.... :)








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 3
« Reactie #172 Gepost op: 5-04-2003, 10:33:57 »
Tenzij de volgorde van de kandidaten niet klopt, zoals reeds geïnsinueerd door Patricia.







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #173 Gepost op: 5-04-2003, 10:44:28 »
Wat ik nog vreemd van van al de linten enzo, ze tellen op den duur alle linten, we weten niet hoeveel Ron er heeft gehaald, wel dat Ferdi er 16 had; en dan hoor je Elise zeggen (dus bij het tellen): 'ik zei toch dat er minder dan 20 hingen' !

[knip]

Maar dan waren er voor Elise toch nog (60-16-20=) 24 linten...


Het kan natuurlijk ook nog best dat Elise er een paar over het hoofd heeft gezien. Vergeet niet dat het al hartstikke donker was geworden, dus dan zie je ze misschien niet allemaal hangen. Ik kreeg ook het idee dat ze echt per toeval het huisje alsnog vond, gewoon omdat ze op de enige lichten afging die ze kon zien. Natuurlijke reactie als je door een donker bos loopt *bibber*.

Omdat het in de vraag stond, kunnen we er denk ik wel vanuit gaan dat de mol iig niet méér dan 20 linten heeft gepakt.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #174 Gepost op: 5-04-2003, 12:04:04 »
Viel me trouwens tijdens de herhaling op dat men kennelijk op dag 6 niks gedaan heeft, behalve reizen. Je ziet ze ('s ochtends?) de dag na de lintjesopdracht vertrekken en als ze aankomen is het alweer bijna donker en moeten ze de test maken.

Hebben ze idd zo'n grote afstand afgelegd? Lijkt me eigenlijk sterk, daar men op dag 5 al in St. John was (boodschappenopdracht) en de spring-opdracht op dag 7 op een brug over de St. John rivier was, bij dat Fundy-gebied waar de lintjesopdracht was. Maar ja, het kan natuurlijk best dat het toch een eind weg was, maar ik heb helaas nog geen duidelijk kaartje gezien.

Wat ik me nu eigenlijk afvroeg was of, als Julien niet was afgevallen in afl. 2, de springopdracht op dag 6 vóór de test zou zijn gehouden. Zou wel het meest logische zijn, denk ik. Ook zou er dan natuurlijk geen vrijstelling mee te verdienen zijn geweest, want dan had er wél iemand naar huis gemoeten om de planning niet in de war te gooien. De hele opdracht zou er dan heel anders uit hebben gezien, denk ik.








Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 3
« Reactie #175 Gepost op: 5-04-2003, 13:30:38 »
ja dat denk ik ook. Dat klopt ook met het feit dat angela zei dat ze erop gerekend hadden dat tijdens de executie in afl. 2 de meerderheid vóór afkopen zou zijn.
Julien viel af dus moesten ze er voor zorgen dat er de volgende aflevering niemand uit ging.

Oh, en misschien hebben ze wel gewoon een rustdag ingebouwd.







« Laatst bewerkt op: 5-04-2003, 13:36:12 door hardcoremol »
Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #176 Gepost op: 5-04-2003, 14:01:25 »
Het kan natuurlijk ook nog best dat Elise er een paar over het hoofd heeft gezien. Vergeet niet dat het al hartstikke donker was geworden, dus dan zie je ze misschien niet allemaal hangen. Ik kreeg ook het idee dat ze echt per toeval het huisje alsnog vond, gewoon omdat ze op de enige lichten afging die ze kon zien.

Ja oke, maar afgaande op haar reactie: 'ik zei toch dat er minder dan 20 linten hingen' moeten ze bij het tellen erachter zijn gekomen dat er méér gepakt waren dan 40.
Maar als Ron er 'maar' 20 had, had haar reactie moeten zijn: 'Oh ik dacht dat er minder dan 20 hingen maar blijkbaar heb ik doordat het donker was heb ik ze niet allemaal meer zien hangen, maar er waren dus wel meer dan 20.'

Maar dat zei ze niet. Mijn enige verklaring is dat ze haar eigen linten ook meetelt. Dan bedoelt ze dat er minder dan 20 hingen voor Chandrika. Maar echt logisch vind ik dat niet... :)









Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #177 Gepost op: 5-04-2003, 22:41:36 »
Viel me trouwens tijdens de herhaling op dat men kennelijk op dag 6 niks gedaan heeft, behalve reizen.

Aan het begin van aflevering 4 zie je een krantenartikel met de kop "Saint John wind blows The Mole off schedule". De springopdracht kon dus wel eens van dag 6 naar dag 7 verplaatst zijn.







« Laatst bewerkt op: 5-04-2003, 23:36:42 door Siebrand »

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #178 Gepost op: 5-04-2003, 23:42:06 »
Aan het begin van aflevering 4 zie je een krantenartikel met de kop "Saint John wind blows The Mole off schedule".

En dat stond dus in de Saint John Telegraph-Journal, te bereiken via http://www.canadaeast.com. Zoeken op "Mole" in het archief levert nog een paar artikelen op, alleen kost het $2,95 per stuk om ze te lezen. :(








Offline muismuizenis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm suffering... neverending moldreams
Re:Aflevering 3
« Reactie #179 Gepost op: 7-04-2003, 00:02:12 »
Vond ik ook heel raar (Ron niet wekken bedoel ik). Ze riepen toch ook Aafke erbij, terwijl die op de slaapkamer was?
Maar ja, Ron leek er niet zo erg mee te zitten. En omdat ik Ron een beetje verdenk, vraag ik me af of die zich misschien slapende heeft gehouden, omdat hij er niet bij wilde zijn. Klink wel onwaarschijnlijk hoor, maar goed... :P

Er is een spreekwoord "Slapen als een mol"....