Auteur Topic: Isabelle is niet de mol!  (gelezen 123804 keer)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #140 Gepost op: 5-02-2005, 02:18:57 »
Eigenlijk mág Isabelle de Mol al niet meer zijn, vind ik. Althans, zo voelt het. Ze loopt nu al 2 afleveringen opvallend te saboteren, maar wij kunnen daar niks mee omdat we hebben gezien dat ze die aanbiedingen heeft gehad. Komt op ons, de kijkers, op die manier een beetje over als een 'easy job' voor de mol.
Bovendien, op deze manier gaan haar medekandidaten haar natuurlijk wel meer verdenken, en da's ook weer niet handig voor de Mol.

Ik heb trouwens net wel een verklaring bedacht voor het feit dat Isabelle 2x een aanbieding heeft gekregen (zoals het nu lijkt). Vorige week bij de postzakken had ze aan haar opdracht voldaan: Er werd geen geld gewonnen. Maar er was geen executie, dus kon ze niet van haar gratis antwoorden profiteren. Misschien dat ze daarom nu nog een keer de kans kreeg? ???

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #141 Gepost op: 5-02-2005, 03:08:14 »
Misschien is Isabelle de mol wel en loopt ze per ongeluk wat meer te klungellen dan de bedoeling is... (Het was haar bedoeling om te struikellen over de koffer!)... en hebben ze haar op merkingen over omkopen daarom maar over twee afleveringen verspreid.

Dat wat ze in de trein deed weet geen van de kandidaten, MM weet niet dat ze het fout door vertelt heeft. Vic en Yvonne vonden MM al raar doen en dachten dus dat het aan hem lag.

Don't know...

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #142 Gepost op: 5-02-2005, 09:15:51 »
Heeft er iemand al het mysterie van tanta anka opgelost ::vergroot::?
De widmlocatie is toch altijd geheim ook voor de kandidaten? Ze hadden geen communicatiemiddelen en toch komt ze in een vreselijk groot land haar  tante tegen ??? ??? ???
Ik denk toch echt dat het een hint is richting Isabelle.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #143 Gepost op: 5-02-2005, 10:33:04 »
Damn, ik dacht dat ik dé hint had. Zowel Isabelle als Yvon had een aanbod gekregen om de hulpmol uit te hangen. Angela had echter over: '1 iemand is benaderd om hulpmol te spelen.' Conclusie: De andere is de echte mol, maar in haar dagboek spreekt Angela weer over hulpmollen.

Heeft Angela zich verluld of beter heeft de crew zich verluld en het verkeerd doorgegeven aan Angela? (Angela weet de mol niet)

Ik vind het logisch dat Angela maar over 1 hulpmol spreekt, zo denkt de hulpmol namelijk dat hij/zij de enige was die naast de mol het spel het zitten verzieken.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #144 Gepost op: 5-02-2005, 10:38:53 »
Dat is niet eerlijk. De kandidaten worden op een verkeerd been gezet, want er zijn meer hulpmollen geweest. Ik verwacht niet dat Angela keihard voorliegt en een fout maakte ze ook niet '1 iemand is ingezet tot hulpmol en die persoon' Ze heeft het duidelijk over 1 hulpmol.

Op een verkeerd been zetten hoort erbij, maar niet door glashard voor te liegen. (denk ik)

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #145 Gepost op: 5-02-2005, 12:03:09 »
Isabelle haar aantekeningenboekje wordt van haar weg gehaald door de mol.
's Ochtends wordt dit op de deurmat weer terug gevonden, Isa blij natuurlijk.
Hier begint de uitzending mee, maar echt vat op dit onderdeel krijg ik niet.
Een van de medespelers heeft haar boekje gejat, en de moeite genomen om het weer heel vroeg op de mat te gooien.
De overige kandidaten noch Isabelle lijkjen zich hier niet druk over te maken.
Heeft ze dan helemaal geen verdenken wie dat heeft gedaan.
Als ik Isabelle was, zou ik me ook afvragen of niet iemand anders dan de mol in m'n boekje had zitten neuzen
 >:D Of misschien wel dingen heeft veranderd.

Het wordt maar zo vluchtig belicht, ik vind het raar  ???
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #146 Gepost op: 5-02-2005, 13:37:08 »
misschien een mollenactie van Isabelle zelf, om te laten zien in de groep dat de mol nog echt bestaat en dat die risico's durft te nemen. Een soort dreiging, je ziet waartoe ik in staat ben,........

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #147 Gepost op: 5-02-2005, 15:00:18 »
Terugkomend op de HulpMollen:
Vorige week werden Yvon, Isabelle en Jim gebeld.

Yvon moest de vorige week gaan Mollen, hetgeen ze ook gedaan heeft. Die opdracht is dus mislukt. Yvon is ermee uitbetaald.

Jim heeft nog geen opdracht gekregen, waarschijnlijk zien we dat volgende week.

Maar Isabelle, zou zij het allemaal wel begrijpen? Ze werd vorige week gebeld. Misschien dacht ze dat ze toen ook moest gaan saboteren.. We hebben echter niet het telefoontje van TheMessenger gezien, maar waarschijnlijk moest Isabelle niet vorige week, maar deze week gaan Mollen, en wel in die koffer-opdracht. Dit is dus mislukt, want de groep haalde WEL geld binnen.

Dus niet zo verwonderlijk dat er 2 HulpMollen waren ingeschakelk, Jim moet nog.., maar dat er maar 1 is uitbetaald, Yvon.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #148 Gepost op: 5-02-2005, 20:12:38 »
Ik vind het logisch dat Angela maar over 1 hulpmol spreekt, zo denkt de hulpmol namelijk dat hij/zij de enige was die naast de mol het spel het zitten verzieken.
Iemand die het snapt! ;) Tuurlijk is dat de reden, ze weten van elkaar niet dat er meerdere zijn... de 3 gebelden denken dat het over hun gaat en Gijs en Sander filosoferen er maar op los na afloop! :)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #149 Gepost op: 5-02-2005, 22:47:25 »
Iemand die het snapt! ;) Tuurlijk is dat de reden, ze weten van elkaar niet dat er meerdere zijn... de 3 gebelden denken dat het over hun gaat en Gijs en Sander filosoferen er maar op los na afloop! :)

Precies!  ::ok::  Daarbij komt dat Isabelle de enige is die de opdracht van de mol succesvol heeft uitgevoerd en dus de 5 goede vragen verdient. Yvon is er namelijk niet in geslaagd om ervoor te zorgen dat de groep geld verloor (wat haar opdracht was) en Jim heeft nog geen opdracht. Daarom is 't voor mij volstrekt logisch dat Angela zegt: "de mol heeft hulp gehad van iemand". Dat klopt namelijk precies: de mol heeft maar hulp gehad van 1 iemand, want de andere is er niet in geslaagd de mol te helpen zoals hij/zij wilde.

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #150 Gepost op: 5-02-2005, 22:56:14 »
Ik vind het logisch dat Angela maar over 1 hulpmol spreekt, zo denkt de hulpmol namelijk dat hij/zij de enige was die naast de mol het spel het zitten verzieken.

Yeah dat is goed bedacht!!!!  ::ok:: ::ok::

Ik zat me al steeds af te vragen waarom ze dat zei, terwijl de camera wel close-ups nam van Jim, Yvon en Isabelle.  Ook werd in die volgorde het scherm getoond bij de executie .
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #151 Gepost op: 5-02-2005, 22:59:58 »
Waarom heeft Isabelle de mol succesvol geholpen?

- Ze hebben geld verdient in de koffertjes opdracht, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat het haar niet gelukt is.

- Ik denk trouwens ook dat het filmpje, van de man die de hulpmollen belt, in deze aflevering waarin je hoort "Miss Brinkman..." eigenlijk hetzelfde filmpje is dat je te zien krijg bij Yvon (en dat het dus niet bij Yvon hoorde.) Nadat de man zegt: "Miss Brinkman..." draait de man zich een beetje en pakt een papiertje die hij waarschijnlijk gaat voorlezen.
Het filmpje bij Yvon begint met precies die situatie. Dus, man die papiertje gaat voorlezen.
Als het, hetzelfde filmpje is, gaat dat dus als volgt "Miss Brinkman, I have a message from the mole..." en dan dus het stukje over "if you lose money instead of earning money..." (Pas mooi bij elkaar IMHO)
Het zou best eens kunnen dat Yvon in aflevering 3 eigenlijk hetzelfde aanbod van de mol heeft gehad als Jim... (als geen van die wee de mol is.)

Maar Isabelle heeft dus, volgens mij, zo wie zo geen vragen goed gekregen (omdat er geld in de opdracht was verdient.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #152 Gepost op: 5-02-2005, 23:02:20 »
Iemand die het snapt! ;) Tuurlijk is dat de reden, ze weten van elkaar niet dat er meerdere zijn... de 3 gebelden denken dat het over hun gaat en Gijs en Sander filosoferen er maar op los na afloop! :)
ze hoorden ook door de telefoon: als je er met iemand anders over praat, geld dit aanbod niet meer, dus ze weten het van elkaar niet

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #153 Gepost op: 5-02-2005, 23:05:26 »
Waarom heeft Isabelle de mol succesvol geholpen?

- Ze hebben geld verdient in de koffertjes opdracht, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat het haar niet gelukt is.

- Ik denk trouwens ook dat het filmpje, van de man die de hulpmollen belt, in deze aflevering waarin je hoort "Miss Brinkman..." eigenlijk hetzelfde filmpje is dat je te zien krijg bij Yvon (en dat het dus niet bij Yvon hoorde.) Nadat de man zegt: "Miss Brinkman..." draait de man zich een beetje en pakt een papiertje die hij waarschijnlijk gaat voorlezen.
Het filmpje bij Yvon begint met precies die situatie. Dus, man die papiertje gaat voorlezen.
Als het, hetzelfde filmpje is, gaat dat dus als volgt "Miss Brinkman, I have a message from the mole..." en dan dus het stukje over "if you lose money instead of earning money..." (Pas mooi bij elkaar IMHO)
Het zou best eens kunnen dat Yvon in aflevering 3 eigenlijk hetzelfde aanbod van de mol heeft gehad als Jim... (als geen van die wee de mol is.)

Maar Isabelle heeft dus, volgens mij, zo wie zo geen vragen goed gekregen (omdat er geld in de opdracht was verdient.

Ik ga er eik vanuit dat ze dan die goede vragen krijgt voor de treinopdracht uit de vorige aflevering. Haar opdracht zou toen namelijk zijn (als we moeten geloven wat ze zelf zegt dan, want we horen 't telefoongesprek immers niet) om te zorgen dat de groep geen geld verdiende en dat was 't geval. Maar idd is haar molactie niet echt succesvol geweest in de koffertjesopdracht.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #154 Gepost op: 5-02-2005, 23:14:14 »
Had hem net al geplaatst bij Lottie, maar hoort eigenlijk hier..

DeMol stal het boekje van Isabelle.

In afl. 1 met leugenopdracht zei Isabelle dat haar bijnaam Monica uit Friends was, maar dat was een leugen. Volgens de biecht was het maar een halve leugen, want zij vergeleek zichzelf met Monica, want net zo'n opruimerig type.

Als Isabelle zo opruimerig zou zijn, waarom zou ze haar boekje laten rondslingeren, zodat DeMol erbij kan?

Kan er gewoon niet bij..

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #155 Gepost op: 5-02-2005, 23:28:01 »
Als Isabelle zo opruimerig zou zijn, waarom zou ze haar boekje laten rondslingeren, zodat DeMol erbij kan?
Sliep er iemand bij Isabelle op de kamer? Dan kan je het wel uit een jas of tas vissen denk ik...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #156 Gepost op: 5-02-2005, 23:32:17 »
Sliep er iemand bij Isabelle op de kamer? Dan kan je het wel uit een jas of tas vissen denk ik...

In dat geval zou de roommate van Isabelle DeMol moeten zijn..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #157 Gepost op: 5-02-2005, 23:33:54 »
In dat geval zou de roommate van Isabelle DeMol moeten zijn..
Of iemand die naar binnen is gesneekt terwijl ze sliep of er niet was... Dus terug bij af! ;)
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline digger

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Blijf hopen op de mol
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #158 Gepost op: 5-02-2005, 23:45:53 »
Ik filosofeer ook even mee en vind het eigenlijk raar dat men het er niet over heeft gehad dat het boekje was ontvreemd. Je ziet alleen dat Isabelle blij is het terug te hebben.

Iets anders viel me ook op: MarcMarie zag het boekje als eerst en op het moment dat Lottie oppert dat het wel een mollenstreek moet zijn wimpelt MM dat een beetje vluchtig weg.

Je gaat ook overal iets achter zoeken

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Isabelle is (niet) de mol!
« Reactie #159 Gepost op: 5-02-2005, 23:47:48 »
Of iemand die naar binnen is gesneekt terwijl ze sliep of er niet was... Dus terug bij af! ;)
toen ze aan het douchen was natuurlijk! Ze zullen allemaal wel gedouched hebben, want die hadden ze in ieder geval wel daar (omdat je Marc-Marie hoorde zingen onder de douche ::rofl::)