Auteur Topic: Yvon is de mol!  (gelezen 128274 keer)

Offline ~*Alma*~

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #120 Gepost op: 25-01-2005, 17:12:57 »
Op de een of andere manier zegt mijn gevoel gewoon dat Yvon de mol is  :-X
Op zich ook best creepy tot stand gekomen, aangezien ik toen ik wist dat het dit jaar met bekende nederlanders zou zijn, geroepen heb dat Yvon Jaspers een goede mol zou kunnen spelen, en toen bleek later dat ze nog mee deed ook  :o  ???
Zou best grappig zijn alst nog goed is ook  8)
Maar ik weet het gewoon nog niet zeker, mn gevoel zegt Yvon  :)
Er is maar één ding zeker: Niks is zeker

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #121 Gepost op: 26-01-2005, 00:20:43 »
Voor mij is Yvon nog steeds de mol.
Het viel me op dat Yvon eigenlijk vrij weinig banden aangaat met haar medekandidaten.
Ze praat wel met allemaal, maar vormt nog niet echt buddies met iemand in mijn ogen dan
Als mol zijnde is dat natuurlijk logisch. Het is dan makkelijker om bepaalde geheimen te bewaren, en stiekemer te kunnen handelen. Bovendien zijn executies dan makkelijker dat geldt overigens ook als je niet de mol bent, omdat je nooit het gevoel heb dat je maatje naar huis gaat.
Yvon ik heb je door  ::vergroot::
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline mozes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #122 Gepost op: 26-01-2005, 00:35:09 »
YVON is de Mol...jazeker, alle aanwijzingen wijzen naar haar. Eerste muzikale hint (never say goodbay, zij was de uitverkorene om te gaan, maar ging niet, en gaat nooit, omdat ze de mol is)
In het dagboek van de mol schrijft ze; toen ik tegenover twee mollen zat kreeg ik het moeilijk (eerste opdracht, zij was de enige die twee mollen had uitgekozen als jury!)
Verder is ze onschuldig net als Lottie en zoeken zij elkaar op (de mol die onschuldig is en een onschuldige medegenote zoekt)
dan ziet ze niet dat niet de twee tassen van victoria staan (daar ergert ze zich aan, die wil ze eruit) (snap ik)
EN DE MOL BEHEERT DE POT......zeer slimme zet van yvon
de mol zegt in dagboek; ze roddelden over me op het strand (er werd geroddeld over marc marie en de twee yvonne's)
De mol zegt; ik hoefde niet veel moeite te doen bij het openmaken van de tonnen op het strand, leek wel of er 9 mollen actief waren (zij zelf was niet actief (wel met het geld) Lottie en Roeland waren actief (die zijn het dus niet)
Willen jullie nog meer redenen?

Offline Shifting

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #123 Gepost op: 26-01-2005, 16:16:19 »
De mol heeft iets gedaan in de grot, als dit over het geld gaat kan dit natuurlijk weer Yvon zijn. Yvon en Lottie "verdwalen" in de grot, daar kan Yvon makkelijk geld kwijt raken aangezien Lottie voor haar uit gaat en dat dus niet zou zien. De laatste groep volgt wel het goede pad en komt dus nooit op de plaats waar Yvon geld laat liggen.
Zolang niemand het geld nateld is er ook niets aan de hand,
voorlopig heeft niemand dat gedaan. Hoelanger het duurt voordat iemand dat wel doet des te meer verdachten er komen
want er komen altijd meer momenten om geld weg te nemen voor alle kandidaten.

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #124 Gepost op: 26-01-2005, 16:20:22 »
Als Yvon geld uit de pot wil halen dan hoeft ze dat natuurlijk niet in de grotten te doen. Dat is alleen maar nodeloos ingewikkeld. Er zijn tig momenten waarop ze dat kan doen, denk alleen totaal niet dat ze nu geld uit de pot zou weggooien. Nog los van het feit dat ze voor mij niet de mol is ;D
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline Shifting

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #125 Gepost op: 26-01-2005, 16:38:38 »
Ik denk ook niet dat ze geld uit de pot heeft gepakt dat was en is speculatie. Wel heb ik nog een theorie over een mislukte mol-actie. Door te verdwalen hadden ze zo ver de grot in kunnen gaan dat ze er op een gegeven moment uit zouden zijn gehaald, wat zou betekenen dat de 2000 die Yvon en Lottie binnenhaalden een verlies van 1000 en 4 tassen betekend.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #126 Gepost op: 26-01-2005, 21:21:07 »
Zoiets als die Mol van Julien vorig jaar >:D >:D
Neeh, want Yvon gaat winnen! :P
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #127 Gepost op: 26-01-2005, 21:26:46 »
Ik denk ook niet dat ze geld uit de pot heeft gepakt dat was en is speculatie. Wel heb ik nog een theorie over een mislukte mol-actie. Door te verdwalen hadden ze zo ver de grot in kunnen gaan dat ze er op een gegeven moment uit zouden zijn gehaald, wat zou betekenen dat de 2000 die Yvon en Lottie binnenhaalden een verlies van 1000 en 4 tassen betekend.
Heb ik ook aan zitten denken.
Jammer dat daar door Lottie of Yvon weinig over wordt gezegd  :-\\
Ik denk ook niet dat ze er geld heeft verduisterd. Dat zou te duidelijk zijn, zodra er geld geteld wordt. Om geld te laten verdwijnen bieden zich waarschijnlijk nog wel betere momenten aan.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #128 Gepost op: 27-01-2005, 06:01:59 »
Voor mij is Yvon nog steeds de mol.
Het viel me op dat Yvon eigenlijk vrij weinig banden aangaat met haar medekandidaten.
Mja ok.. maar doet iemand dat dan wel?
Men hoort elkaar uit, spreekt met elkaar, zit in een quasi vertrouwelijkheid en semi verdenking tegelijk..
Interview met Gijs: hoe vermoeiend het is elkaar constant te verdenken, op alle details en onbenulligheden te letten en - of misschien zelfs om verdacht te worden ook.Niemand gaat echt banden aan met anderen denk ik

Misschien heeft Yvon zich het devies van winnaar Ron van vorig jaar aangetrokken : vertrouw alleen op jezelf want alles wat iemand anders zegt hoeft niet waar te zijn ;)
Citaat
Ze praat wel met allemaal, maar vormt nog niet echt buddies met iemand in mijn ogen dan
Als mol zijnde is dat natuurlijk logisch.

Neuj ben ik niet met je eens ;)
Als kandidaat kan dat zeker handig zijn. Als mol wil je juist niet te veel afwijken en opvallen, maar juist blenden met de groep zoveel mogelijk. (George: Om te mollen moet je 'met'de groep zijn dan kan je iemand een tikje tegen de schenen geven)  Lijkt me dus dat dit niet persé mols is ::ohno::
Citaat
Het is dan makkelijker om bepaalde geheimen te bewaren, en stiekemer te kunnen handelen.
Niet persé. Hoe meer je je afzondert hoe meer mensen miss bepaalde vragen stellen. Dan word je in de defensie gedrongen en dat lijkt me stressvol als mol omdat je altijd - adhoc- met (liefst enigszins plausibele)  antwoorden moet komen die niet verdacht zijn en de zaak afwimpelen.

Lijkt me handig om van te voren daarop te anticiperen met kandidaterig gedrag dat dicht bij je natuurlijke reactie ligt. Als je mensen die geeft zullen ze minder geneigd zijn verder te spitten dan wanneer je je geheimzinnig en 'aloof' opstelt mi.

Citaat
Bovendien zijn executies dan makkelijker dat geldt overigens ook als je niet de mol bent, omdat je nooit het gevoel heb dat je maatje naar huis gaat.
Yvon ik heb je door  ::vergroot::

Waarom zijn executies makkelijker, doordat je geen banden aangaat? Och dat lijkt me onvermijdelijk.
De Mol moet juist sociaal zijn in de groep anders werkt het niet mi. ::ohno::

(wat dus de reden is waarom ik nog steeds over Jim twijfel, qua molschap. Hij is vreemd en doet vreemd, maar bezit hij wel genoeg 'molse' kwaliteiten? )
« Laatst bewerkt op: 27-01-2005, 06:11:11 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #129 Gepost op: 27-01-2005, 14:28:35 »
Ik verdenk ook Yvon, maar juist omdat ze maatjes is met Lottie wordt die verdenking weer minder. Het hebben van een maatje vind ik niet erg 'fair' (gelijke kansen enzo), maar Yvon heeft gewoon aantoonbare mollenstreken geleverd.

De hamvraag komt vrijdag, als Jim gaat, is Yvon niet de mol. (Jim zit op Yvon)

Offline ~*Alma*~

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #130 Gepost op: 27-01-2005, 16:21:07 »
De hamvraag komt vrijdag, als Jim gaat, is Yvon niet de mol. (Jim zit op Yvon)

Is dat altijd het geval?
Het is (als ik mij goed kan herinneren) volgens mij wel eens voorgekomen, dat er iemand moest vertrekken die wel de goede mol had, maar alsnog te veel vragen fout had.
Ik zag (geloof deze 2e aflevering) een vraag in beeld komen over hoe veel de mol woog...
Ik betwijfel of elke kandidaat dit gegeven van alle medekandidaten (en dus ook de mol) weet.
Er is maar één ding zeker: Niks is zeker

Offline wateenIDee

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #131 Gepost op: 27-01-2005, 21:25:05 »
In eerste instantie dacht ik dat Yvonne vd Hurk de Mol was, vanwege een goede hint op een ander forum, namelijk dat zij de enige was die in aflevering 1 niet motiveerde welke 2 filmpjes ze wilde zien. Ze zei zelfs helemaal niks en bekeek alleen het filmpje van gijs -> gaat nu als eerste eruit. Conclusie; Yvonne kijkt maar 1 filmpje omdat ze zelf de mol is.

Maar na de muzikale hint van deze keer begin ik te twijfelen. Je hoort, 'the mole, digging in a hole' - terugspoelen - en dan nog een keer muziek.
Dat zou erop kunnen duiden dat de Mol de grot in gaat, maar er 'later' uitkomt.

Ik heb de aflevering dus even teruggekeken en Yvon Jaspers gaat voor Lottie de grot in, (in die volgorde worden ze door Angela genoemd), maar komt er na Lottie uit!

Verder duid de eerste muzikale hint eigenlijk ook op Yvon, dat vond ik eerst te opzichtig, maar nu begin ik toch te twijfelen.....

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #132 Gepost op: 27-01-2005, 23:17:05 »
Vorig jaar zat ik er gigantisch naast (was overtuigd dat ron het was) - nu zal ik mijn eerste gevoel volgen en dat is Yvon. Een van de redenen is dat ze in de eerste aflevering erg zelfverzekerd overkwam. (bij de kennismaking in Lisse). (My hometown, yeah!  ::bravo::(dat even terzijde)). Iedereen was zo'n beetje opgelaten, wat is hier de bedoeling, wie is wie, etc. Yvon kwam binnen en het leek alsof ze zich heel erg op haar gemak voelde, precies wist wat de bedoeling was etc.

Maar het is weer vreselijk goed gedaan dit jaar, ze hebben echt *allemaal* mollen gecast.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #133 Gepost op: 28-01-2005, 02:57:50 »

De hamvraag komt vrijdag, als Jim gaat, is Yvon niet de mol. (Jim zit op Yvon)

Dat kan ik niet zo eenduidig uit de test opmaken hoor.

Hij houdt haar in de gaten zoveel is zeker. Hij zei echter dat hij niet het idee heeft dat ze het op z'n molliaans deed qua uitleggen.

Volgens mij zal je als kandidaat in het begin zoveel mogelijk je kansen over 2 of 3 mensen willen spreiden.

En Jim noemde een aantal mensen. Dus als hij eruit gaat hoeft dat nog niet te betekenen dat Yvon niet de Mol is.

Misschien
1. wist hij te weinig feitjes
2. spreidde hij teveel en wrodt Yvon door veel meer mensen verdacht (analoog rene die er uit ging voor de finale) maar daarvoor zou het wel erg vroeg in het spel zijn lijkt me ;)
3. Gokte hij op het einde toch op een andere mol/ mollen?
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #134 Gepost op: 28-01-2005, 03:02:51 »
Iedereen was zo'n beetje opgelaten, wat is hier de bedoeling, wie is wie, etc. Yvon kwam binnen en het leek alsof ze zich heel erg op haar gemak voelde, precies wist wat de bedoeling was etc.

Tja weet niet of dat zo is hoor? Waaruit maak jij op dan dat ze zich meer op haar gemak voelde dan de rest?

Citaat
Maar het is weer vreselijk goed gedaan dit jaar, ze hebben echt *allemaal* mollen gecast.

;D ::jaja::

Zoek de kandidaat :P
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #135 Gepost op: 28-01-2005, 09:45:43 »
In eerste instantie dacht ik dat Yvonne vd Hurk de Mol was, vanwege een goede hint op een ander forum, namelijk dat zij de enige was die in aflevering 1 niet motiveerde welke 2 filmpjes ze wilde zien.
Ik dacht eerst ook Yvonne, omdat ze de enige was die op de eerste vraag al loog.

Ik heb de aflevering dus even teruggekeken en Yvon Jaspers gaat voor Lottie de grot in, (in die volgorde worden ze door Angela genoemd), maar komt er na Lottie uit!
Ze zullen toch niet een uur lang in dezelfde volgorde blijven kruipen, lijkt me.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #136 Gepost op: 28-01-2005, 10:59:54 »
Dat kan ik niet zo eenduidig uit de test opmaken hoor.

Hij houdt haar in de gaten zoveel is zeker. Hij zei echter dat hij niet het idee heeft dat ze het op z'n molliaans deed qua uitleggen.

Volgens mij zal je als kandidaat in het begin zoveel mogelijk je kansen over 2 of 3 mensen willen spreiden.

En Jim noemde een aantal mensen. Dus als hij eruit gaat hoeft dat nog niet te betekenen dat Yvon niet de Mol is.

Misschien
1. wist hij te weinig feitjes
2. spreidde hij teveel en wrodt Yvon door veel meer mensen verdacht (analoog rene die er uit ging voor de finale) maar daarvoor zou het wel erg vroeg in het spel zijn lijkt me ;)
3. Gokte hij op het einde toch op een andere mol/ mollen?

Ik heb de eerste 2 afleveringen na elkaar gekeken en (lettend op montage) blijkt dat hij nog steeds op Yvon zit. (Afl.1: Yvon is de mol Afl.2 bij het uitkiezen van de tassen: 1 Yvon, omdat ik vanaf het begin al denk dat ze de mol is en 2.Roeland omdat ik zo langzamerhand denk dat hij ook wel de mol kan zijn. Zoals je zelf weet en op dit forum merkt, niemand stapt snel over van mol. Daarnaast lijkt het me niet logisch dat iedereen al op Yvon zit, dus daardoor zal Jim altijd meer goede antwoorden over Yvon hebben dan een kandidaat die niet op Yvon zit en op iemand anders stemt. Natuurlijk is er niks uit te sluiten, maar de kans is gewoon groot dat Yvon de mol niet is als Jim eruit gaat.

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #137 Gepost op: 28-01-2005, 15:50:47 »
Tja weet niet of dat zo is hoor? Waaruit maak jij op dan dat ze zich meer op haar gemak voelde dan de rest?


uitstraling  ;) - voor mijn gevoel waren de anderen toch zenuwachtig en een beetje opgelaten en zij leek zich op haar gemak te voelen. Ik heb het over het aankomen in de hal met de foto's van de kandidaten.

Ik zei toch het is op geen feiten gebaseerd maar op eerste gevoel ;) -- maar ja ze gaat vast winnen, net zoals ron vorig jaar  :P

Offline Silverstorm

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #138 Gepost op: 28-01-2005, 23:04:06 »
Yvon zegt eerst: "Ben je Brad Pitt?", dat probeerde ze recht te praten in het filmpje met "Ja, ik dacht dat er een bekend persoon die misschien toevallig in Australie was inzat". Terwijl ze net zo goed dan had kunnen vragen naar de nationaliteit ofzo. 'Kom je uit Amerika' is is veel beter, bijvoorbeeld.

Maar vervolgens zegt ze: "Ben je 1m 97?" Nu heeft ze het ineens wel door?

Offline wateenIDee

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #139 Gepost op: 28-01-2005, 23:14:51 »
Citaat
Citaat
Ik heb de aflevering dus even teruggekeken en Yvon Jaspers gaat voor Lottie de grot in, (in die volgorde worden ze door Angela genoemd), maar komt er na Lottie uit!

Ze zullen toch niet een uur lang in dezelfde volgorde blijven kruipen, lijkt me.

Ik bedoelde hiermee, dat de muzikale hint hierop zou kunnen duiden: de mol kruipt erin ~rewind~ en komt er iets later uit. Yvonne werd door Angela VOOR Lottie genoemd, maar was bij het tasjes kiezen NA Lottie....