Auteur Topic: Hints op WIDM.nl  (gelezen 234760 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #500 Gepost op: 7-02-2005, 22:38:54 »
Dat is de vraag niet.
Als je een datum hebt, bijvoorbeeld 18 juli 1956 ofzo.
Hoeveel moeite moet je doen om de juiste data erbij te krijgen?


oh nou sorry hoor..  Misschien vond ik hem wat ambivalent ;)

Iig, als je een datum hebt kan je zo een horoscoop eruit laten rollen dmv een computerprogramma. (aannemende dat dat je vraag is?).

Andersom kan je de data (ie gegevens) alleen hebt en je moet de data achterhalen / deduceren is dat dus wat meer werk zoals je hebt gezien maar uiteindelijk kan het er maar 1 echt zijn.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #501 Gepost op: 7-02-2005, 22:42:45 »
Mee eens CenP, ik vond het ook wel jammer dat er niks spannenders dan zo'n valutamarkt afspraak uitkwam maar we zijn er nog niet mee klaar.

Ik heb me een breuk gezocht of ik ergens op internet een afbeelding van dit document (of wat het ook is) kon vinden maar helaas zonder resultaat.

De afbeelding boven aan de pagina bevat allemaal verwijzingen naar Australisch geld:

- De Kangaroos staan op munten.
- De twee portretten staan op de nieuwe australische bankbiljetten van 50 en 100 dollar (je ziet ook de 50 en 100 van deze bankbiljetten in het plaatje).
- "ONE D" zou kunnen verwijzen naar de one dollar munt.
- $ADUS is een symbool dat vanaf 13 January 1987 gebruikt wordt om de omrekenfaktor tussen Australische en Amerikaanse dollars aan te geven. Op 14 January 1987 wordt $ADJY  als symbool voor de omrekenfaktor tussen Yen en Dollar ingevoerd.

Door het gebruik van de stand van de sterrenbeelden kan een link worden gelegd naar de geboorte van de Australische dollar in 1966. (Daarvoor werd de Britse Pond gevoerd).
« Laatst bewerkt op: 7-02-2005, 22:46:37 door Castor_en_Pollux »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #502 Gepost op: 7-02-2005, 22:46:05 »
ja vraag was misschien een beetje wazig... ::tandpastasmiley::

Mara goed, als er ergens staat ONE D (wat weet staat voor one dollar) een paar fotootjes die op australische biljetten staan, een horoscoop voor de dag datde stock exchange met de USD open ging.
Het kan dus zijn dat de ONE D slaat op de Amerikaanse dollar. en die reeks getallen op exchange rates ofzo.

Ik vroeg me af hoe makkelijk het was om ons op het verkeerde been te zetten, en als jij zegt dat er computer programma's zijn om de horoscoop op toevallig op die dag te zetten dat die beurs openging.... lijkt het me aannemelijk dat ze ons in het o-tje nemen.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #503 Gepost op: 7-02-2005, 22:52:33 »
lijkt het me aannemelijk dat ze ons in het o-tje nemen.

Datt kan altijd. Bovendien bevinden we ons hier op de "geldpot pagina".
Maar waarom zouden ze ons specifiek hier in het o-tje nemen?

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #504 Gepost op: 7-02-2005, 22:53:48 »
Ik weet het niet maar ik izt maar te staren naar dat plaatje bij statistieken en ik kom er maar niet achter wat die tekeming is tussen de ONE D en de lijst met cijfers.
Ik zie telkens een persoon met een jas aan... maar misschien ziet iemand iets anders...

In het o-tje nemen, ik weet het niet, maar het gata tot nu toe alleen maar over de exchange rate tussen de USD en de AUSD en ik zie nog niet hoe je dat kunt linken met een mol....
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #505 Gepost op: 7-02-2005, 22:54:02 »
Ik vroeg me af hoe makkelijk het was om ons op het verkeerde been te zetten, en als jij zegt dat er computer programma's zijn om de horoscoop op toevallig op die dag te zetten dat die beurs openging.... lijkt het me aannemelijk dat ze ons in het o-tje nemen.

Nee sorry je begrijpt me verkeerd :)

Je kan met een computerprogramma heel makkelijk een horoscoop eruit laten komen echter die kan maar voor die specifieke datum gelden. Dat kan niet worden genept oid want dan klopt het niet meer (die specifieke combinatie komt maar 1 maal voor en hoort dus echt bij die dag ::jaja:: - alles wat gefaaket erbij wordt, dan klopt het meteen niet meer).

Uiteraard hebben ze wel een willekeurige datum kunnen nemen maar dan is de vraag idd waarom ze dat zouden doen. (ze nemen namelijk wel veel moeite om de dag niet duidelijk te laten zijn aangezien ze de meest kenmerkende elementen van de horoscoop hebben weggelaten om het lastiger te maken om te achterhalen)
« Laatst bewerkt op: 7-02-2005, 22:57:34 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline jackb

  • Forumlid
  • Go Douwe go...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #506 Gepost op: 7-02-2005, 22:55:43 »
ARGH! The usual suspects! Ik wordt helemaal gek van die film (in de meest positieve zin van het woord). aan het eind van de film weet je gewoon nog steeds niet wie Kayzer Soze is, omdat alles wat Verbal verteld, gelogen kan zijn. Ik heb zelfs een keer gedroomd dat een vriendin tegen me zei: haHA! ik weet wel wie Soze is... het is... en toen werd ik wakker. Frustrerend...

Laten we hopen dat Wie is de Mol niet opdezelfde manier eindigt.

The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist.
Ik heb gisteren The Usual Suspects zitten kijken en vandaag de extra's DVD.
Ik ga er vanuit dat Verbal Kint = Keyser Soze = The Devil himself = De Mol

Als we dan de zin: The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist. er bij pakken, zou die op Gijs kunnen slaan?
Eerst was ie er wel. Toen werd ie weggestemd en bestond ie dus niet meer en nu is er weer en dus de Mol.
Nou ja, t'is maar weer een zoveelste theorie...
Drie hoeraatjes voor Douwe.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #507 Gepost op: 7-02-2005, 22:57:20 »
Nee sorry je begrijpt me verkeerd :)

Je kan met een computerprogramma heel makkelijk een horoscoop eruit laten komen echter die kan maar voor die specifieke datum gelden. Dat kan niet worden genept oid want dan klopt het niet meer (die specifieke combinatie komt maar 1 maal voor en hoort dus echt bij die dag ::jaja:: - alles wat gefaaket erbij wordt, dan klopt het meteen niet meer).

Nee ik begrijp je heel goed.
Ze hebben er specifiek een combinatie laten uitrollen van de dag dat de exchange rate geopend werd.
maar waarom die dag??
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #508 Gepost op: 7-02-2005, 22:59:42 »
Nee ik begrijp je heel goed.

Ok sorry dat had ik dan verkeerd begrepen ;D
Citaat
Ze hebben er specifiek een combinatie laten uitrollen van de dag dat de exchange rate geopend werd.
maar waarom die dag??

Dat blijft idd de vraag ja. Maar goed, ik denk dat we met die index wel goed zitten, want het lijkt me wel wat al te toevallig dat ze uitgerekend die dag hebben gekozen anders. :)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #509 Gepost op: 7-02-2005, 23:04:44 »
ik zit ff te photoshoppen en helemaal rechts is ook een gezicht.

Ik krijg die stomme foto er niet in, maar als iemand ander het kan... je moet het even op olieverfschilderij zetten en dan helemaal rechts (net voorbij de 50)

ps. Ok je kunt het ook zonder olieverfschilderij zien

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #510 Gepost op: 7-02-2005, 23:20:55 »
Nee ik begrijp je heel goed.
Ze hebben er specifiek een combinatie laten uitrollen van de dag dat de exchange rate geopend werd.
maar waarom die dag??
Als we rekeninghouden met het tijdsverschil (+10 uur) komen we uit op ongeveer middernacht. De overgang van 13 januari 1987 naar 14 januari 1987.
Op 13 januari 1987 werd het symbool voor de wisselkoers van de Australische dollar naar de Amerikaanse dollar ingevoerd. Op 14 januari werd het symbool voor de wisselkoers van de Australische dollar naar de Yen ingevoerd.

Met deze datum/tijdstip combinatie wordt dus aan 3 verschillende valuta gerefereerd. Dat is opvallend voor deze datum/tijdstip.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #511 Gepost op: 7-02-2005, 23:44:14 »


Dit zou misschien een hand kunnen zijn die geld pakt. De duim zit dan rechts tegen de kangaroos aan, de vingers steken aan de linkerkant omhoog. Je kijkt tegen de zijkant van de duim en de wijsvinger aan. Links liggen de symbolen voor het muntgeld, rechts de bankbiljetten.

De hand van de mol in de kas?

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #512 Gepost op: 8-02-2005, 00:01:29 »
Dit zou misschien een hand kunnen zijn die geld pakt. De duim zit dan rechts tegen de kangaroos aan, de vingers steken aan de linkerkant omhoog. Je kijkt tegen de zijkant van de duim en de wijsvinger aan. Links liggen de symbolen voor het muntgeld, rechts de bankbiljetten.

De hand van de mol in de kas?

Die zie ik even niet,....

Kangaroos???
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #513 Gepost op: 8-02-2005, 00:15:42 »
Op dit gecompreste plaatje zie de hand beter en de kangaroos slecht. Als je op het orgineel op de WIDM.nl site kijkt zie links van midden twee kangaroos. De meest rechtse schuin op de rug met zijn hoofd naar links gedraaid. De meest linkse is naar je toegekeerd en kijkt je aan.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 00:18:08 door Castor_en_Pollux »

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #514 Gepost op: 8-02-2005, 00:19:26 »
Op dit gecompreste plaatje zie de hand beter en de kangaroos slecht. Als je op het orgineel op de WIDM.nl site kijkt zie links van midden twee kangaroos schuin op de rug met hun hoofden naar links gedraaid.

Shit (sorry) ja, ik zie ineens ook die kangaroos, dacht de hele tijd een persoon (zonder hoofd) in een leren jack te zien maar de hand moet ik nog even zoeken hoor (vind hem wel).

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #515 Gepost op: 8-02-2005, 00:24:48 »
Hij is op de gecompreste foto goed te zien.
Het is een rechterhand. Hij staat haaks op het blad met de cijfers. De handpalm wijst dan naar links.  ;)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #516 Gepost op: 8-02-2005, 00:37:48 »
Hij is op de gecompreste foto goed te zien.
Het is een rechterhand. Hij staat haaks op het blad met de cijfers. De handpalm wijst dan naar links.  ;)

Ja, ja, ja,......

Ik zie hem, wat je bedoelt.

Ik blijf alleen ook de hele tijd die bril zien en denken dat het toch een gezicht moet voorstellen.

p.s. jij bent nogal goed in screenshots he?
Ik krijg het maar niet voor elkaar maar om even dan toch nog een ander onderwerp weer op te werpen, post eens een screenshot van 38,29 van de laatste aflevering en dan 1 van 38,43.

Er is niemand die me wijs kan maken dat er op het eerste shot dezelfde 5 staat als op het tweede.
In het eerste shot staat echt een 9.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #517 Gepost op: 8-02-2005, 00:42:06 »
Ik denk dat die bril de knokkels zijn, die door de belichting wat donker zijn geworden.

Lorelei is van de screenshots.  ;)


Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #518 Gepost op: 8-02-2005, 00:47:43 »
Ongeveer zo'n hand (zal nog wel eens kijken of ik er de schaduwen goed inkrijg in Poser)  :D

« Laatst bewerkt op: 8-02-2005, 00:50:36 door Castor_en_Pollux »

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Hints op WIDM.nl
« Reactie #519 Gepost op: 8-02-2005, 00:51:56 »
Ongeveer zo'n hand (zal nog wel eens kijken of ik er de schaduwen goed inkrijg in Poser)  :D



Maar dan met een langere duim.
(van jezelf?)
Ik heb het ook wel eens mis,...