Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94991 keer)

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 3
« Reactie #100 Gepost op: 29-01-2005, 12:38:36 »
Geweldige aflevering  ::bravo::

Wat mij opviel: wie was die man achter het bosje, tijdens de treinopdracht (op internet te zien op 25.07 minuten)? Je ziet het shot wat uit de trein wordt gefilm, dan zie je de heli en dan weer een shot vanuit de trein met RECHTS een paal + tas, daarachter een bosje met daarachter een man. Iemand van de productie om de tas mee te nemen??

Marc-Marie was weer hi-la-risch bezig. Moet al lachen als ik hem zie, laat staan hoor praten en grapjes hoor maken. Tranen vloeiden rijkelijk  ::rofl::

Wie zich verdacht heeft gemaakt imo: Marc-Marie (2x toeteren, zeggen dat ze tas niet moeten pakken terwijl het wel moest) / Yvon (zeker na telefoonopdracht van de Mol, wat ook de bedoeling was + wetende dat er geld van de pot gaat als er een naam genoemd wordt die fout is: 'Are you Brad Pitt??") / Isabel idem / Gijs die toch weer terugkomt (en tijdens executie zei vorige week: ik ben dus niet de mol... blijkbaar! Wist hij dat hij terug zou komen??

Wie zich volkomen onmols gedragen hebben zijn voor mij Lottie, Victoria en Sander. Teveel met het spel bezig, teveel met geld winnen bezig (al doet Vic wel raar om weer zo 'vreemd' in de camera te kijken tijdens het koken... zelfde blik als op het strand vorige week).

Hmmm... was het maar weer vrijdag!

 ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 13:29:47 door limone »
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #101 Gepost op: 29-01-2005, 12:48:37 »
Meest opvallende vond ik iets heel kleins: Dat stemmen over of er geloot zou worden over de samen te stellen groepjes of juist niet. Roeland was er heel fanatiek in, hij wilde stemmen. Erg onhandig als je mol bent, volgens mij was hij daarom ook de mol niet. Angela zei de dag later dat ze mensen ging aanwijzen voor de groepjes, omdat ze anders toch gingen loten. Met andere woorden: dat maakt het voor de mol heel moeilijk om in het goede groepje kan komen. Hebben de makers hiermee de mol een handje geholpen, omdat de mol dreigt te worden ondergesneeuwd door de wat meer overheersende kandidaten?... (arme lottie  ::jaja::)

Weet iemand wie er nog meer tegen het loten was?!?
Als dit de verklaring is voor Roelands gedrag(Ik kan me nog een andere verklaring voorstellen overigens)dan zou dat betekenen dat Roeland op dat moment aan het proberen was de mogelijkheid van de mol en de makers te blokkeren in hun mogelijkheden. Dat zou verrassend zijn, want hoewel daar een behoorlijk aantal mogelijkheden voor is kan ik me geen eerdere duidelijke pogingen herinneren van een kandidaat. ;D

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #102 Gepost op: 29-01-2005, 12:53:04 »
Jammer dat Albert MOL niet in het panel zat   ;)

hee daar zeg je zo wat... albert mol zat toch vroeger altijd in wie van de drie panel? en op welke plek? en wie zat er op die plek in deze aflevering? - of tegenover die plek, als albert mol rechts zou zitten?

in mijn geheugen zat het panel vroeger links en de kandidaten rechts maar ik kan in de war zijn. Ik zou het wel een goede actie vinden als ze die link hebben gelegd als hint  ::ok::


Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #103 Gepost op: 29-01-2005, 12:53:17 »
kan maar beter citeren... dat "precies" was een reactie op ishtara  ::zwaai::
Thanx  ::zwaai::

Ik vind degenen die een telefoontje hebben gehad ook meteen minder verdacht. Ik vind het niet zo logisch als de mol zichzelf zou bellen, al zou dat natuurlijk altijd een mooie dekmantel zijn. Maar Yvon deed het mollen veel te opzichtig. Wel heel grappig hoe ze er lol in had Sander zo te verwarren  >:D .
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #104 Gepost op: 29-01-2005, 12:55:00 »
Ik weet niet of hij bewust de makers wilde blokkeren in hun mogelijkheden... Maar een fanatieke speler die geld wil winnen wil voorkomen dat de mol per definitie op de meest ideale mol positie komt. De kans is dan immers groter dat de opdracht slecht loopt. Bovendien moet de mol proberen om op andere manieren de boel te saboteren... waardoor hij misschien eerder door de mand valt. Ik denk dat het gewoon een hele gewiekste strategie van roeland was!

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #105 Gepost op: 29-01-2005, 13:02:12 »
Ik weet niet of hij bewust de makers wilde blokkeren in hun mogelijkheden... Maar een fanatieke speler die geld wil winnen wil voorkomen dat de mol per definitie op de meest ideale mol positie komt. De kans is dan immers groter dat de opdracht slecht loopt. Bovendien moet de mol proberen om op andere manieren de boel te saboteren... waardoor hij misschien eerder door de mand valt. Ik denk dat het gewoon een hele gewiekste strategie van roeland was!
Roeland kiest bewust, in jouw veronderstelling, de kansen van de mol(verlengstuk van de makers in dit spel), te blokkeren(iig verminderen). Dat is meer dan alleen zo goed mogelijk de opdrachten doen en dus een andere taktiek. Hiervan kan ik me niet zo snel eerdere voorbeelden herinneren.
Met welke gevoelens of intenties Roeland dat doet kunnen we natuurlijk niet beoordelen.
Overigens was de houding van Roeland bij de tonnen niet die van de fanatieke kandidaat, die zoveel mogelijk geld wilde overhouden. Ook van Roeland herinner ik me in de 1e aflevering de uitspraak : Als een stelletje makke schapen lieten ze(di. de andere kandidaten) zich naar de slachtbank/(het offerblok ?) leiden.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 13:10:05 door Castor_en_Pollux »

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #106 Gepost op: 29-01-2005, 13:09:45 »
Een quote:
uit het dagboek van de mol na aflevering 2: Dat Gijs niet ging lag natuurlijk aan die knie, maar anders was hij ook wel gegaan. Denk ik. En als ik zelf ‘zogenaamd’ niet had gedurfd, dan had ik ontzettend de verdenking op me geladen. Wat ik wel heb gedaan houd ik nog maar even voor me. Dat horen jullie later. Jammer voor Gijs trouwens. Aardige jongen, maar misschien geen échte mollenvanger…


----
Klinkt interessant. Klinkt alsof het Gijs zelf is die dat zegt. "Aardige jongen", bijvoorbeeld. Dat is iets wat meer klinkt alsof het van hem zelf komt dan van een ander.

Er is trouwens een goede aanwijzing dat de terugkeer van Gijs altijd al gepland was...twee zelfs. Eén aanwijzing is namelijk dat er drie mannen waren voor de eerste wie-van-de-drie en drie vrouwen voor de tweede. Dan zijn er nog een man en twee vrouwen over (Roeland, Yvon en Yvonne). Die hadden sowieso al een ander spel moeten spelen.

Een tweede aanwijzing is dat de executie niet doorging. Ze hadden Gijs niet hoeven laten terugkomen, als ze bezorgd waren om het aantal spelers. Dat was dus blijkbaar al gepland voor het mystery-box-spel. Omdat Roeland ziek is geworden, is de executie niet doorgegaan.

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 3
« Reactie #107 Gepost op: 29-01-2005, 13:16:44 »
Ik vond het heel raar dat de executie niet doorging. Ze hadden Gijs kunnen uitsluiten voor de executie (en iedereen had daar begrip voor gehad). Je zou kunnen zeggen dat Gijs voor Roeland in de plaats kwam, gelijke aantal mensen, en dan zou er toch nog 1 of 2 afvallen ivm een executie. Hopelijk vallen er volgende week 2 af!! (maakt het speuren wat makkelijker... de groep is te groot!).
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #108 Gepost op: 29-01-2005, 13:33:31 »
Ik heb het gisteren (al 2 keer) gevraagd, maar geen antwoord nog dus probeer ik het nog eens.

Heeft iemand enig idee waarom Yvon en Isabelle 5 vragen goed zouden krijgen op de test en Jim maar 3?
Ma how, zeg!

Offline dingeling

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #109 Gepost op: 29-01-2005, 13:34:36 »
Hoe kwamen ze (Jim, Yvon en eventueel Isabelle) aan die telefoontjes waarmee ze door de mol gebeld konden worden? Hun eigen telefoons zijn ingeleverd en als ze allemaal een eigen telefoon van de productie hebben gekregen waarom hadden ze dan bij de treinopdracht die telefoon op de leuning nodg.

  ???
Mollius esse quam videri

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 3
« Reactie #110 Gepost op: 29-01-2005, 13:38:04 »
Ik heb het gisteren (al 2 keer) gevraagd, maar geen antwoord nog dus probeer ik het nog eens.

Heeft iemand enig idee waarom Yvon en Isabelle 5 vragen goed zouden krijgen op de test en Jim maar 3?

We hebben het bericht van de Mol maar 1x gezien/gehoord en dat was bij Yvon. Daar hoorden we dat zij 5 vragen goed zou krijgen. Isabelle zei precies hetzelfde, maar Jim had het over 3 vragen goed. Misschien om ons om de tuin te leiden? Vond het ook erg vaag, maar ik heb er jammer genoeg geen verklaring voor.
I got that tunnel vision going through my  head

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #111 Gepost op: 29-01-2005, 14:04:30 »
Ik vond het niet zo'n leuke aflevering, Roeland eruit en Gijs terug die er al uit lag, nou dat vind ik wel heel vaag! En dan verder die vaage telefoontjes enz. nee ik vond het niet zo'n leuke aflevering jammergenoeg!

Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Aflevering 3
« Reactie #112 Gepost op: 29-01-2005, 14:11:56 »
Hoe kwamen ze (Jim, Yvon en eventueel Isabelle) aan die telefoontjes waarmee ze door de mol gebeld konden worden? Hun eigen telefoons zijn ingeleverd en als ze allemaal een eigen telefoon van de productie hebben gekregen waarom hadden ze dan bij de treinopdracht die telefoon op de leuning nodg.

  ???
Aan de reactie van Jim te zien, hadden ze eigenlijk geen telefoon op zak. De telefoons waren geplaatst op plekken waar Jim, Isabelle en Yvon even alleen waren.

Ik vroeg me af waarom de beller zo raar in beeld werd gebracht.
Als ik me goed herinner is het beeld wat gruizig en heeft ie een balkje over zijn ogen.
Is de beller iemand die wij moeten kennen? Komt de beller nog terug in het program?
De beller zou nog een keer contact opnemen met Jim, maar dat is nog niet gebeurd, of in elk geval niet uitgezonden.
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #113 Gepost op: 29-01-2005, 14:21:37 »
Ik denk eigenlijk ook dat het al vast stond dat er 1 (of later meer???) afvaller(s) terug zouden komen. Dit ivm dat er imo iig 1 keer 2 kandidaten tegelijk gaan afvallen. Waarom anders die % goede antw. regel? Daar moet wel gebruik van worden gemaakt, imo op een voor de mol zo gunstig mogelijk tijdstip. Maar wanneer dit is zou ik (nog) niet weten, ik vermoed zo ong. halverwege. Nu is de groep nog lekker groot, is beter voor de mol. Ik denk dat ze Gijs hebben laten terugkomen omdat ze anders met te weinig kandidaten komen te zitten.

Over het loten:
Voor: Roeland (zijn idee zelfs), Isabelle, Yvonne, Victoria, Jim (ik hoop dat ik het goed onthouden heb, maar ik kijk het nog wel even na straks)
Tegen: MM, Sander, Yvon, Lottie (?)

Hierbij viel op dat Sander en Yvon heel erg tegen het loten waren (Yvon wilde perse stoker zijn) en MM eigenlijk heel erg onopvallend en stil in een hoekje (a/d tafel t.o. Roeland) tegen stemde. Vond ik vrij mols gedrag.

Die beller vond ik ook raar, is het mss een Bekende Australier??? En zodoende te linken aan de mol?

Straks maar even rewinden en de afl opnieuw bekijken, ik heb nog de halve nacht wakker gelegen om alles te verwerken!  :D
MSI : Mole Scene Investigation

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #114 Gepost op: 29-01-2005, 14:31:16 »

 ik heb nog de halve nacht wakker gelegen om alles te verwerken!  :D

Oooh ik ook, wat zijn we gek he?  ::schaam:: ::rofl::
Ma how, zeg!

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #115 Gepost op: 29-01-2005, 14:33:43 »
En wat te denken van "ik hou van Holland, landje aan de Zuiderzee", gezongen door Heintje bij aankomst bij het Dutch Community Center en even later de comeback van Gijs.....het Heintje Davids effect!  ;D
When God created man, she was only joking!

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #116 Gepost op: 29-01-2005, 14:35:11 »
Als dit de verklaring is voor Roelands gedrag(Ik kan me nog een andere verklaring voorstellen overigens)dan zou dat betekenen dat Roeland op dat moment aan het proberen was de mogelijkheid van de mol en de makers te blokkeren in hun mogelijkheden. Dat zou verrassend zijn, want hoewel daar een behoorlijk aantal mogelijkheden voor is kan ik me geen eerdere duidelijke pogingen herinneren van een kandidaat. ;D
Het is misschien toch zinnig deze mogelijkheid nog even te geven. Als Roeland de mol zou zijn geweest, wist hij dat er gebeld zou worden naar de kandidaten bij de postzakopdracht. Er zou dus niet gemold hoeven worden in deze opdracht afgezien van de telefoontjes. Door dan juist het loten voor te stellen zorgt de mol ervoor minder verdacht te zijn. Later zou Angela dan, op basis van het feit dat ze hadden besloten tot loten, ingrijpen waardoor de makers rechtstreeks de indeling bepalen en de mol in de juiste positie brengen.

Offline Belli

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #117 Gepost op: 29-01-2005, 15:14:00 »
kan iemand toevallig een beeld maken van de Mole? en hier plakken?  Ik kan et namelijk zelf niet, ik ben een computerkneus... :-[
Wie graaft in de molshoop van een ander...

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re: Aflevering 3
« Reactie #118 Gepost op: 29-01-2005, 15:31:48 »
Wie bedoel je, Belli???
I got that tunnel vision going through my  head

Offline jackb

  • Forumlid
  • Go Douwe go...
Re: Aflevering 3
« Reactie #119 Gepost op: 29-01-2005, 15:44:51 »
hee daar zeg je zo wat... albert mol zat toch vroeger altijd in wie van de drie panel? en op welke plek? en wie zat er op die plek in deze aflevering? - of tegenover die plek, als albert mol rechts zou zitten?

in mijn geheugen zat het panel vroeger links en de kandidaten rechts maar ik kan in de war zijn. Ik zou het wel een goede actie vinden als ze die link hebben gelegd als hint  ::ok::



Volgens mij zat Albert Mol vroeger links in het panel. Althans op onderstaande foto. Dus dat zou betekenen dat of Marc-Marie of Lottie de mol is...mijn geld zet ik op Marc-Marie.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 15:56:13 door jackb »
Drie hoeraatjes voor Douwe.