Auteur Topic: Wat zien wij over het hoofd?  (gelezen 26962 keer)

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Wat zien wij over het hoofd?
« Gepost op: 1-03-2005, 22:54:06 »
Aangezien ik geen geschikt bestaand topic kan vinden (Han13, als jij er wel een weet, verplaats je het maar, hoor ;)) open ik een nieuw topic.

Ik heb de afgelopen dagen weer eens zitten bladeren in discussies van voorgaande jaren en dat riep, behalve leuke herinneringen aan oude mollen(streken), bij mij ook de vraag op of wij niet iets vreselijk over het hoofd zien. Want ik heb nog geen zwarte handschoenen gezien, geen Elise of George met pruik, geen koker met foto, etc. En ik kan me niet voorstellen dat ze ons dat dit jaar onthouden. Het zal toch niet bij getallen en letters blijven? :-\\

Dus: Wat zien wij over het hoofd?  ???  ::vergroot::

Iemand suggesties? Ik dus niet, want mijn hoop dat Elise (of Gijs, ik geef het toe ;)) de Mole messenger was, is ook al vergaan.

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #1 Gepost op: 1-03-2005, 23:24:13 »
Tsja, die Mole Messenger. Misschien dat we nog een terugkeer van hem/haar kunnen verwachten? (en spreekt ie nu opeens vloeiend baha indonesia  ::rofl:: ) Of van Tante Anka? (niemand die het raar vindt dat Isabelle zonder telefoon zomaar toevallig haar tante tegenkomt)

Maar ik ben het met je eens, dat er iets moet zijn dat we over het hoofd zien. Ik gok op iets dat zó groot is, of zó voor de hand liggend, dat niemand er überhaupt bij stilstaat. Helaas, ik kan er ook de vinger niet op leggen.

Iemand??
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #2 Gepost op: 1-03-2005, 23:37:29 »

Maar ik ben het met je eens, dat er iets moet zijn dat we over het hoofd zien. Ik gok op iets dat zó groot is, of zó voor de hand liggend, dat niemand er überhaupt bij stilstaat.

Helemaal mee eens.

Ik denk dat we misschien teveel focussen op alleen de beelden, en we misschien moeten spitten in wat we niet gezien hebben maar wat daar wel gebeurd kan zijn door deze of gene (en dat is nu wat makkelijker nu er een aantal zijn afgevallen) die in een bepaalde groep zat waar iets misging.

Bv de oriëntatie-opdracht, we zien vnl Yvon en Lottie en zij komen erg verdacht over, als de info klopt (en daar ga ik vanuit) was de groep van MM met een slecht lopende Gijs al ruimschoots voor de anderen bij het Hilton, en hebben de rechtsen over ongeveer dezelfde afstand (terwijl zij wel konden rennen) dus veel langer gedaan.
We hebben helaas alleen flarden gezien van de Links en de Rechts groep, maar misschien door verder te spitten in wat daar nu precies is gebeurd komen we tot iets (in dit geval Isabelle want Sander en Jim liggen eruit).

In de achteraf beelden zal er vast het nodige te zien zijn wat we nu alleen kunnen vermoeden, dus moeten we veel verder zoeken dan de beelden op tv, wie zat waar en met wie, wie liggen er nu uit, en waar ging wat mis, ik denk ook dat we dingen over het hoofd zien, misschien wel heel voor de hand liggende dingen.

Of misschien zijn wel alle duidelijke MM-acties de hints naar de mol, in dat geval hebben we genoeg info gehad.

Offline Lady C

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #3 Gepost op: 1-03-2005, 23:48:02 »
Hoewel dit voor mij de eerste keer is, denk ik ook al tijdje dat we iets heel simpels over het hoofd zien.
Maar juist omdat het de eerste keer is weet ik nog niet zo goed waar op te letten.

Ik wilde toch al de afleveringen nog eens bekijken, miss dat iemand met meer molervaring tips heeft ?? Wie weet komen we er dan samen uit  ;)

(P.s. molstreken van andere seizoenen gaan bekijken gaat me echt teveel tijd kosten,sorry)
*·._.·* Wie niet in wonderen en dromen gelooft, is geen realist *·._.·*

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #4 Gepost op: 1-03-2005, 23:56:22 »
Ik denk zelf in de richting van rode draden. Bijv. kledingstukken (zoals die zwarte handschoenen) die terugkomen, muziekjes die bij bepaalde personen kunnen horen (heb al in andere topics Mozart geopperd vanwege Amadeus, maar nog niemand heeft dat gehoord). Maar wellicht zitten de hints dit jaar in heel andere dingen. In die vogelgeluiden bijvoorbeeld.  ;D :-\\

Offline Lady C

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #5 Gepost op: 2-03-2005, 00:15:01 »
Ik ga erop letten, thanks.
Wat betreft Mozart etc...
Er is wel een keer over klassieke muziek gesproken, en de grote hints dit jaar... tja de vogels blijven terug komen   ;D
Ga morgen toch maar eens mijn vader, de Mozart expert, bellen, wie weet of het iets oplevert. Baat het niet dan schaadt het niet   ;)
*·._.·* Wie niet in wonderen en dromen gelooft, is geen realist *·._.·*

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #6 Gepost op: 2-03-2005, 01:34:59 »
Heb opeens zitten denken:
die foto van Jim die Marc-Marie achteroverdrukte, zonder dat iemand het gezien had. En waarover hij doodleuk zit te vertellen dat hij dat gedaan heeft om het spel wat spannender te maken. Waarop hij ook nog heeft geschreven "... groeten, de M".

Is dit niet gewoon de aanwijzing die way TOO OBVIOUS is, en daarom door iedereen als een grap wordt gezien??
Waarvan iedereen zich achteraf voor z'n kop slaat dat ie het niet eerder heeft bedacht. Die de productie doodleuk weer in beeld brengt en zegt: jullie hadden het kunnen weten als jullie beter GEKEKEN hadden.  ::vergroot::

Terwijl ik helemaal niet zeker weet of MM de mol is (nog steeds twijfel tussen Lottie, MM en Yvon) vind ik dit nou typisch zoiets om over het hoofd te zien, terwijl je er al die tijd recht tegenaan kijkt.

(bij nader inzien: MM die op het strand openlijk toegeeft dat hij de opdracht wel even zelf gaat interpreteren (met de eigenschappen), valt misschien wel onder dezelfde categorie)

Time will tell.
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #7 Gepost op: 2-03-2005, 07:44:44 »
Misschien toch iets met kleding (het hoeft niet perse hetzelfde kledingstuk te zijn); hebben we dit ook al eens bekeken bij de ander kandidaten dan MM.
Bij MM bijvoorbeeld bij de krokodillen opdracht: het hoedje met krokodil
Het koken van de rijst: het sweet rice shirt. zijn er zo misschien nog meer aanwijzingen.

Offline Sjoois

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #8 Gepost op: 2-03-2005, 08:56:54 »
Ik denk dus ook dat we iets heel voor de hand liggends over het hoofd zien. Ik merk ook dat ik de meest simpele dingen niet echt als een aanwijzing zie, omdat ik dan denk dat het 'zo simpel niet kan zijn'.

Bijv. met de duikopdracht... Dan zie je Lottie de foto's pakken en alleen bij Yvon zie je de 8erkant van de foto met het MOL-Logo... en dan denk ik... Hmzzz... hint?
Maar das voor mij dan weer te simpel.

Ik ga eens denken.
::oink:: )
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #9 Gepost op: 2-03-2005, 09:04:15 »
isabelle met haar blauwe buiktasje wat ze overal mee naar toe sleept, en haar puma polsbandje wat ze ook altijd om heeft misschien

en marc marie die vooral gsus (hmzz misschien wil hij toch echt naar lourdes) draagt en bij zich heeft (tas)
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #10 Gepost op: 2-03-2005, 10:06:45 »
Probleem vind ik wel dat je naar alle kandidaten wel hints kunt vinden. Hoe kom je er nou achter welke wel een echte hint is en welke niet?
Vorig jaar stond er op de .nl site bij een aflevering een kop "verraad hing in de lucht" toen Ron in een helicopter zat die aflevering. Vette hint zou je denken, maar nee dus. Eerlijk gezegd denk ik eigenlijk dat het onmogelijk is om echt 100% zeker de mol te vinden, vandaar dat er ook veel verdeeldheid is. Voor iedereen zijn er wel aanwijzingen te vinden en ook de muzikale hints zijn altijd naar meerdere personen toe uit te leggen....

zuch... waar is de tijd gebleven dat Angela aan het eind van de serie doodleuk uitlegde:
"Kijk, het is natuurlijk heeel simpel, Foke stemde op Robin en Foke vloog er uit. Dan kan Robin dus nooit de mol zijn"... 

::)  :-\\ ;D ;D
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lady C

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #11 Gepost op: 2-03-2005, 11:30:50 »
Wat ik ook al in andere topics schreef:

Wat ik verdacht vondt, is het gebaar dat MM in afl 7 duidelijk maakt richting de camera, na de uitspraak dat de onrust in de groep kwam door Jim en Gijs. Ongeveer de 3e minuut, nadat Angela had gebeld over de eerste opdracht.

Kan iemand mij hiermee helpen miss ?? Ziet iemand dit ook of juist niet....
*·._.·* Wie niet in wonderen en dromen gelooft, is geen realist *·._.·*

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #12 Gepost op: 2-03-2005, 11:40:14 »
Misschien toch iets met kleding (het hoeft niet perse hetzelfde kledingstuk te zijn); hebben we dit ook al eens bekeken bij de ander kandidaten dan MM.
Bij MM bijvoorbeeld bij de krokodillen opdracht: het hoedje met krokodil
Het koken van de rijst: het sweet rice shirt. zijn er zo misschien nog meer aanwijzingen.

Ja, dat zou nou een mooie aanwijzing zijn! ::ok:: Had ie dat Von Dutch shirt soms ook in de Hollandse club aan? Ik ga maar weer eens afleveringen kijken.  ;D

[edit]
Ik heb gekeken en nee dus:



weg aanwijzing.  :(
« Laatst bewerkt op: 2-03-2005, 12:14:41 door ceetje »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #13 Gepost op: 2-03-2005, 14:26:01 »
Ik blijf zitten met dat malle petje van MM. Het lijkt me een beetje zo'n avonturiers hoedje, voor ouwe vissers ofzo. Maar dat doe je toch niet op als je denkt dat je gaat borrelen... weken voor het werkelijke vertrek.

Ik vind zowiezo dat MM vreselijk veel hoedjes, petjes etc bij zich heeft. Als je 3 weken weggaat zijn hoedjes toch niet je eerste prioriteit?
-witte malle hoedje
-bruin rib petje
-blauwe pet
wat nog al niet meer?



Aan de andere kant Roeland had ook hetzelfde shirt aan in Lisse als in Australie...
(ps en ik wil niet horen dat Roeland de tweede mol zou zijn geweest!!!)
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #14 Gepost op: 2-03-2005, 14:29:19 »
misschien zit er idd wel een code in: wel mollen, niet mollen, enne...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #15 Gepost op: 2-03-2005, 14:38:17 »
Zoiets dat als Yvonne eruit gaat, heeft Yvonne bruine schoenen aan en ik dus een bruin petje bij de executie??

kan...
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #16 Gepost op: 2-03-2005, 15:04:58 »
Ik geloof niet in MM, maar dat hoedje zou wel een hint kunnen zijn. Misschien dat als hij het (witte) hoedje opheeft, dat hij dan zijn mollenstreken uithaalt?  ???

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #17 Gepost op: 2-03-2005, 15:18:33 »
Lottie die een keer roept,dat het gezellig word vanavond.
Lottie die een rode kopt krijgt bij wie van de drie als er word gezegd dat ze een Actrise is.

Lottie en MM die als enige nog over zijn van de vrachtwagen opdracht.

Isabell die als laaste oversteekt en naar een rode auto lijkt te kijken.
Een witte auto,die totaal drie keer langs rijd in het groepje van Isabell.

Jaspers die naar rechts kijkt in de Australiese praxis.
Jaspers kreeg als enige een filmpje van de 1ste reeks van Wie is de Mol te zien.
Jaspers kwam als enige met een foto in beeld met op de achterkant het wie is de mol log,echter denk ik dat dit haar vrij pleit,want de anderen hebben dit ook,maar we zien het niet. Maar meschien is het wel een aanwijzing dat ze op de Mol zit en de winaar word en dat hoop ik ook.

MM,die op de trein naar iets of iemand zwaait.  ::zwaai::
MM en Sander die samen in de auto zitten en het rode stopt ligt in slowmotion in beeld komt.  ::zwaai:: ::zwaai::

Dat de dame bij wie van de drie,meschien de zus van Elise is.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 2-03-2005, 15:22:09 door Pierce_Brosnan »

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #18 Gepost op: 2-03-2005, 16:18:43 »
Ik blijf zitten met dat malle petje van MM. Het lijkt me een beetje zo'n avonturiers hoedje, voor ouwe vissers ofzo. Maar dat doe je toch niet op als je denkt dat je gaat borrelen... weken voor het werkelijke vertrek.

Ik vind zowiezo dat MM vreselijk veel hoedjes, petjes etc bij zich heeft. Als je 3 weken weggaat zijn hoedjes toch niet je eerste prioriteit?
-witte malle hoedje
-bruin rib petje
-blauwe pet
wat nog al niet meer?

lijkt me wel een hoge prioriteit, zeker met de australische en indonesische (of hoe tiep je dat? :P) zon (als mol zijnde)
en anders was het waarschijnlijk een wilde gok dat de zon zou schijnen en een petje handig zou zijn :P

o ik heb de hint al gevonden, het is het feit dat MM zoveel petjes bij zich heeft :P (met voorbedachte rade.. ;))

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #19 Gepost op: 2-03-2005, 16:31:10 »
Heb gisteren alle afleveringen in vogelvlucht nog eens bekeken, met dat knagende gevoel van..wat oh wat is er wel, maar zie ik absoluut niet. Zoals hier al beschreven eigenlijk.
Ik heb het gevoel dat het iets heel eenvoudigs is (misschien wil ik dat gewoon wel), maar kan het niet vinden.

Dacht, misschien vind je iets bij de volgorde waarin de kandidaten in beeld worden gebracht bij de test. En ja...joepie er leek een patroon in te zitten, van de overgebleven kandi's komt MM ALTIJD als laatste in beeld, althans dat leek zo, want bij de laatste aflevering is het dus niet zo. Zelfde geldt voor Isabelle, die werd -van de overgebleven kandi's- steeds als eerste in beeld gebracht bij de volgorde van de tests, maar weer niet in aflevering zes. Pffff. dus nog niks. Dan maar eens de momenten met dat irritante gefluit, noteren, kijken of daar een hele eenvoudige lijn in te ontdekken is, nee dus, weer niets echt concreets.

Toch denk ik dat er wel wat met dat gefluit aan de hand is, maar wat dan (dit hoort bij een ander topic, maar goed)?

Wat, ja wat zien we over het hoofd....