Poll

van wie denken jullie dat dit gezicht is?

toine
7 (29.2%)
roderick
11 (45.8%)
peggy
6 (25%)

Totaal aantal stemmen: 24

Auteur Topic: Aanwijzingen op wieisdemol.nl  (gelezen 145433 keer)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #140 Gepost op: 3-03-2006, 15:16:49 »
Nog een heel opvallend iets: Als je gaat naar de biografie van de individuele kandidaten, (je klikt dus op "Lees verder"), dan kun je met Firefox via rechtermuisknop en Deelvensterbron bekijken de bron van dat document bekijken. Je ziet daar telkens een <a name=" (etc.) staan, maar nog met namen van kandidaten uit de vorige mol!

Ik weet eerlijk gezegd niet welke volgorde de kandidaten op de pagina toen hadden, dus het kan zijn dat het daarmee correspondeert en dat het gewoon een foutje is en dat men het heeft laten staan.

Peggy heeft Yvon's naam,
Frederique en Roderick hebben beide Marc-Marie
en Chris is de enige die zijn eigen naam er heeft staan.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #141 Gepost op: 3-03-2006, 17:04:55 »
Hoera, de site is online  :D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #142 Gepost op: 3-03-2006, 17:08:18 »
gister al

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #143 Gepost op: 3-03-2006, 17:19:39 »
gister al
Dat wist ik ook wel, maar vandaag zie ik het pas dus moet ik nog even blij wezen  ;)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #144 Gepost op: 3-03-2006, 17:22:28 »
ok   dan mag het;)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #145 Gepost op: 3-03-2006, 22:26:53 »
Gaaaaaaap,... Goedemorgen.
Ben nog niet helemaal uit m'n winterslaap maar kon het toch niet al laten om met een vergrootglas de hele poster op het station te bestuderen en te kijken of er mogelijke hints onder de hoed van Karel zouden zitten (leuk collectors item trouwens zo'n poster).

Wat betreft (on topic) de kleurstelling van de foto's op de officiele site, hier heb ik wel een idee over.
Een verschil in nuance voor de achtergrond van de foto's vind ik niet zo vreemd. Het zou er namelijk erg saai uitzien als er 10 zwart wit foto's naast elkaar staan met dezelfde grijze achtergrond. Enig verschil hierin maakt het dus prettiger om naar te kijken en hoeft dus niks bijzonders te zijn.

Wel zijn er dus een paar veel grotere afwijkingen.
Chris met de veruit meest donkere achtergrond, Geert met een spierwitte en Liz als enige niet voor een egale achtergrond maar voor een muur.

Deze details kunnen volgens mij 2 dingen betekenen.

1) het is een hint. Bijvoorbeeld dat Liz de mol is, Chris de verliezer en Geert de winnaar.

2) het is een NEP hint, zoals er in de afgelopen jaren zoveel op die site hebben gestaan, gewoon expres zo neergezet door een fanatieke molwebsitebouwer die er een enorm genoegen aan beleeft om zoveel mogelijk zaken zo krom en mysterieus mogelijk op de site te zetten en vervolgens 10 weken lang zich kostelijk te vermaken met alle theorien die wij er om heen bouwen.

Ik vermoed dat het hier om het tweede gaat, maar je kan nooit weten want er hebben in het verleden wel degelijk echte hints op de site bestaan.
Ik denk dat ik mijn eerste poll toch invul volgens mijn eerste theorie. Nu alleen nog een eerste afvaller zien te vinden.

Die muur,... intrigeert me toch echt behoorlijk. Liz,.. de mol?,... waarom niet, goede actrice en niet zo euhhh niet zo Yvonnne v/d Hurk achtig, zoiets.

Nou, morgen maar eens m'n avatar aanpassen.

Game on,.. (oh nee, zou ik niet meer zeggen  ;) )


« Laatst bewerkt op: 3-03-2006, 22:31:12 door Lodewijk14e »
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #146 Gepost op: 3-03-2006, 22:42:39 »
Nog een heel opvallend iets: Als je gaat naar de biografie van de individuele kandidaten, (je klikt dus op "Lees verder"), dan kun je met Firefox via rechtermuisknop en Deelvensterbron bekijken de bron van dat document bekijken. Je ziet daar telkens een <a name=" (etc.) staan, maar nog met namen van kandidaten uit de vorige mol!

Ik weet eerlijk gezegd niet welke volgorde de kandidaten op de pagina toen hadden, dus het kan zijn dat het daarmee correspondeert en dat het gewoon een foutje is en dat men het heeft laten staan.

Peggy heeft Yvon's naam,
Frederique en Roderick hebben beide Marc-Marie
en Chris is de enige die zijn eigen naam er heeft staan.

Waarom zouden ze het voor iedereen laten staan, maar voor Chris aanpassen? Luie webmaster? Ik denk er het mijne van...  ::)

O ja, mag ik even zeggen dat ik nu alweer geniet van de enorm vergezochte theorieen hier en de absolute paranoia.  ;D Geweldig! Dit draagt zeker bij aan het ultieme mol-gevoel, en we zijn nog niet eens officieel begonnen! Dat belooft wat... (leuk leuk leuk!!!)
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #147 Gepost op: 3-03-2006, 23:15:52 »
Als je de foto van Roderick negatief maakt, is die schaduw wel heel eng opvallend ineens  ;D

En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #148 Gepost op: 3-03-2006, 23:36:12 »
Als je de foto van Roderick negatief maakt, is die schaduw wel heel eng opvallend ineens  ;D


de mol treed op in de schaduwen...

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #149 Gepost op: 3-03-2006, 23:41:41 »
O ja, mag ik even zeggen dat ik nu alweer geniet van de enorm vergezochte theorieen hier en de absolute paranoia.  ;D Geweldig! Dit draagt zeker bij aan het ultieme mol-gevoel, en we zijn nog niet eens officieel begonnen! Dat belooft wat... (leuk leuk leuk!!!)

helemaal mee eens Botje! Hoewel ik niet denk dat er hints in de foto's zijn verstopt is het wel enorm leuk om de discussie en onderzoeken te volgen  ::ok:: ::jaja::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #150 Gepost op: 4-03-2006, 08:45:45 »
Ik denk juist dat de mol geen aparte foto heeft. Peggy is de mol!

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #151 Gepost op: 4-03-2006, 09:56:37 »
helemaal mee eens Botje! Hoewel ik niet denk dat er hints in de foto's zijn verstopt is het wel enorm leuk om de discussie en onderzoeken te volgen  ::ok:: ::jaja::
Ja, dat is ook leuk. Totdat je op een gegeven moment zoveel hints en theories hebt dat ze allemaal door elkaar gaan lopen en je er dus niks meer van snapt, en soms nog verder van huis bent  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #152 Gepost op: 4-03-2006, 10:43:19 »
Ja, dat is ook leuk. Totdat je op een gegeven moment zoveel hints en theories hebt dat ze allemaal door elkaar gaan lopen en je er dus niks meer van snapt, en soms nog verder van huis bent  ;D
Das idd een risico, maar ja... tis zo leuk :D ::ok::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #153 Gepost op: 4-03-2006, 10:53:33 »
't blijft leuk om te bedenken...

ik bedoel   95% van de theorien die op deze site staan   kloppen waarschijnlijk niet...   tog leuk:P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #154 Gepost op: 4-03-2006, 10:56:06 »
En van de 5% van de theoriën die wèl kloppen zegt iedereen "Nee, dat lijkt me sterk..."
The British are not impressed.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #155 Gepost op: 4-03-2006, 10:57:33 »
haha  vast wel:P

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #156 Gepost op: 4-03-2006, 11:33:41 »
En van de 5% van de theoriën die wèl kloppen zegt iedereen "Nee, dat lijkt me sterk..."
::rofl:: ::rofl:: ja precies
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #157 Gepost op: 4-03-2006, 12:01:02 »
dat zou betekenen dat we de mol al gevonden hebben, aangezien molmark nog niet in deze hints gelooft. (en de serie moet nog beginnen) >:D
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #158 Gepost op: 4-03-2006, 12:30:07 »
dat zou betekenen dat we de mol al gevonden hebben, aangezien molmark nog niet in deze hints gelooft. (en de serie moet nog beginnen) >:D

ehm.... dit volg ik even niet  ??? ??? :-\\
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline robster

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #159 Gepost op: 4-03-2006, 13:36:47 »
en als je de foto's van wit naar zwart op een rij zet... misschien is dat een indicatie van de volgorde waarin mensen af vallen. Dan zou dus of geert of chris de mol zijn of de winnaar en verliezer. Liz is de enige zonder vlakke achtergrond...