Poll

van wie denken jullie dat dit gezicht is?

toine
7 (29.2%)
roderick
11 (45.8%)
peggy
6 (25%)

Totaal aantal stemmen: 24

Auteur Topic: Aanwijzingen op wieisdemol.nl  (gelezen 145666 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #420 Gepost op: 28-03-2006, 00:25:07 »
Waarom 01.30? Waarom hebben ze voor die tijd gekozen? Ze hadden immers net zo goed 00.00 of 03.27 kunnen kiezen. Dan is het verschil ongeveer 3 of 6.5 uur in plaats van 4.5 uur, maar het is toch al een 'verzonnen tijd' dus dat hoeft niet uit te maken.  ::vergroot::

Ik kan twee verklaringen bedenken:

1. De gekozen tijd 01.30 is belangrijk, omdat ze afhankelijk zijn van een bron waar ze geen invloed op hebben. Als het met een molhunt te maken heeft, zouden ze bijvoorbeeld, in plaats van zelf een tijdstip op hun website te zetten, kunnen verwijzen naar de starttijd van een andere gebeurtenis, bijvoorbeeld de aftrap van een voetbal wedstrijd... maar dan die tijd op je WIDM-horloge. (EDIT: Dit kan ook om een tijd gaan die in een aflevering te zien is (in beeld.))

2. De tijd opzich is niet belangrijk. Op wieisdemol.nl wordt (via het avrobode gebeuren) een hint gegeven met een bepaalde tijd. (Of via SMS wordt door de avro een tijdstip opgegeven.) Dit had dan dus ook een andere tijd kunnen zijn als ze niet voor 01.30 gekozen hadden, maar voor iets anders.
Dan kom je weer bij de vraag: Waarom 01.30? Het zou kunnen dat ze in deze aanwijzing een hint verstopt hebben: Een geboorte datum (30 januari). De letters A en C (1 en 3). De letter M (13). En je zou er ook nog een D uit kunnen halen (1+3=4).
Aangezien Molouska Meulens mijn mol is, zie ik wel wat in die M. En als Mary-Lou (de M-L) de mol is, vindt ik dat ook niet zo erg.

Doe er mee wat je wilt.  ::)
« Laatst bewerkt op: 28-03-2006, 00:46:25 door Rat »

Offline dutchgirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 1 tip voor de AVRO:haal Angela Groothuizen terug!
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #421 Gepost op: 28-03-2006, 11:55:21 »
misschien is er op 9 april om 0130 iets in sydney te doen???

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #422 Gepost op: 28-03-2006, 14:52:39 »
http://images.realtravel.com/media/lg/83/6a/836a69eb7be0cfd3d6c13759a7f3c05c.jpg

Bovengenoemde link is een afbeelding van het volgende :

Puerto Madero was de oude haven (Puerto) van Buenos Aires. Echter ze hadden de haven te klein aangelegd en al snel werd deze vervangen door de huidige haven. Puerto Madero werd toen een vervallen achterstandsbuurt waar niemand durfde te komen, inclusief de politie. Sinds een jaar of 15 echter, hebben ze alles gerenoveerd en een deel is nog steeds in aanleg. Tegenwoordig vind je er vooral veel restaurants, internationale bedrijven (o.a. ABN Amro Kerry), de bekende 5-sterren hotels, een jachthaven (zie foto's) en 'Opera Bay'. Laatstgenoemde is een kopie van het bekende gebouw in Sydney (Opera House). Hier in Buenos Aires functioneert het gebouw tegenwoordig als discotheek

Voor het eerst 'Sydney' zien zou dus goed op het zien van deze kopie van het Opera House in Buenos Aires kunnen slaan. En dat komt voornamelijk door die aanhalingstekens
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #423 Gepost op: 28-03-2006, 16:21:28 »
http://images.realtravel.com/media/lg/83/6a/836a69eb7be0cfd3d6c13759a7f3c05c.jpg

Bovengenoemde link is een afbeelding van het volgende :

Puerto Madero was de oude haven (Puerto) van Buenos Aires. Echter ze hadden de haven te klein aangelegd en al snel werd deze vervangen door de huidige haven. Puerto Madero werd toen een vervallen achterstandsbuurt waar niemand durfde te komen, inclusief de politie. Sinds een jaar of 15 echter, hebben ze alles gerenoveerd en een deel is nog steeds in aanleg. Tegenwoordig vind je er vooral veel restaurants, internationale bedrijven (o.a. ABN Amro Kerry), de bekende 5-sterren hotels, een jachthaven (zie foto's) en 'Opera Bay'. Laatstgenoemde is een kopie van het bekende gebouw in Sydney (Opera House). Hier in Buenos Aires functioneert het gebouw tegenwoordig als discotheek

Voor het eerst 'Sydney' zien zou dus goed op het zien van deze kopie van het Opera House in Buenos Aires kunnen slaan. En dat komt voornamelijk door die aanhalingstekens


 ::oink:: goed speurwerk Rennuh  ::ok::
Zou best heel goed kunnen dat ze hiermee Sydney bedoelen idd. Maar snap nog steeds niet wat de hint hierachter zou kunnen zijn. Ga ieder geval maar ff mijn horloge verzetten (blijf bezig, pas ook al die zomertijd  ;))
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline manon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #424 Gepost op: 28-03-2006, 22:59:12 »
Hallo Allemaal,

Ben nieuw op de site maar wel een fanatiek Mol kijker en heb tot nu toe genoten van dit forum. Wat een humor!
Maar nu even over die tijd. Stel: Sydney komt in beeld en je verzet je horloge naar 01.30 uur. Stel dat bijv. een kwartier later de tijd die dan op je horloge staat (dus 01.45) in beeld komt. Dan zit daar misschien een aanwijzing. Misschien zijn er op datzelfde moment een paar kandidaten in beeld? Of een logo, of een bepaald kledingstuk etc? Hoe komt die tijd in beeld? Ach, binnenlandse vlucht, nachtopdracht, kan van alles zijn.

Hebben jullie hier iets aan?
Groet Manon ::zwaai::
Slapen kan altijd nog!!

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #425 Gepost op: 31-03-2006, 21:47:12 »
Richard is nog steeds vaag op de groepsfoto op wieisdemol.nl

http://www.wieisdemol.nl/1gtru6dsem87sadhj432o7dl/Images/124_83870.jpg
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #426 Gepost op: 31-03-2006, 22:19:48 »
En Richard is weer terug! Nog meer verwarring na een toch al verwarrende aflevering. De spanning is inmiddels hoog opgelopen. Er zijn jokers gestolen en jokers verhandeld. Jokers, waar sommigen veel voor over hebben, zo bleek.


Tijd speelde een grote rol deze aflevering en aan mij om deze tijd zo goed mogelijk te benutten. Het is vooral nieuwsgierigheid die drijft en vooral onwetendheid die ik gebruik. Het moge duidelijk zijn: Ik weet een aantal zaken namelijk wel. Zo wist ik natuurlijk op voorhand welke koffer de juiste was en het was allemaal slechts een kwestie van tijd. Ik was daar eigenlijk niet eens nodig. De andere kandidaten zijn de weg soms volledig kwijt en ook dat is in mijn voordeel. Ik kon het rustig aan doen dit keer. Subtiel en zeker innerlijk rustig. Dat die kooi ineens opdook in de fabriek versterkte de tijdsdruk, maar riep ook veel vragen op. Wat zou jij gedaan hebben in dat geval? Zou de mol in de kooi zitten, zou de mol de kooi open maken, zou de mol er voorbij lopen of zou de mol zich er helemaal niet mee bemoeien? Ik heb gedaan wat mij het beste leek. Jij zult later wel te weten komen wat dat was. Maar de nieuwsgierigheid en onwetendheid rechtvaardigde dat de kooi geopend werd. Nog meer bruikbare onwetendheid bij de andere kandidaten. Nog meer zekerheid voor mij.




en het dagboek is er weer.......

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #427 Gepost op: 31-03-2006, 22:29:42 »

Dat die kooi ineens opdook in de fabriek versterkte de tijdsdruk, maar riep ook veel vragen op. Wat zou jij gedaan hebben in dat geval? Zou de mol in de kooi zitten, zou de mol de kooi open maken, zou de mol er voorbij lopen of zou de mol zich er helemaal niet mee bemoeien? Ik heb gedaan wat mij het beste leek. Jij zult later wel te weten komen wat dat was.




Dat betekent dus dat de mol een keus had. De mol is dus of Toine, of Milouska, of Roderick of Richard. De rest had geen keus. Ik zit de hele tijd al op Liz als mol, maar twijfel nu toch of het niet Roderick moet zijn. Waarom: het is voor de mol gunstig om de kooi open te maken: hij heeft de vrijstellingen niet nodig, na de mol is de keus weg om Richard vrij te laten of twee jokers te pakken. Daarnaast betekent een extra kandidaat meer verwarring. Maar het zou ook nog Toine of Milouska kunnen zijn. De jokers kunnen namelijk ook een voordeel voor de mol zijn. Hoe meer jokers de overige kandidaten hebben hoe meer vragen zij fout kunnen hebben. Ze weten echter niet welke vragen. Dat maakt mensen dus minder zeker van hun juiste keuzes.

Misschien een nieuwe theorie: de jokertheorie. de mol is erbij gebaat dat anderen zo veel mogelijk jokers hebben.

Pfoe, ik ben weer helemaal aan het twijfelen!
Uw betrouwbare tipgever!

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #428 Gepost op: 1-04-2006, 14:24:12 »
misschien is het al ergens gepost, maar wat hangt er voor vage groene gloed om richard op de groepsfoto?  ???



vergeef mij voor een evt. dubbel post. :)

[lol, hij staat hier gewoon een paar posts boven, never mind ;)]
« Laatst bewerkt op: 1-04-2006, 14:27:23 door Lautjuh »

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #429 Gepost op: 1-04-2006, 14:26:13 »
misschien is het al ergens gepost, maar wat hangt er voor vage groene gloed om richard op de groepsfoto?  ???



vergeef mij voor een evt. dubbel post. :)
er kwam even een groene gloed om hem heen toen het witte weg ging zeg maar. Bij Lou was dat ook toen ze wit werd

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #430 Gepost op: 1-04-2006, 15:33:38 »
Volgens mij houdt het gewoon in dat hij weer terug komt.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #431 Gepost op: 1-04-2006, 18:04:24 »
Volgens mij houdt het gewoon in dat hij weer terug komt.

was dit al zo voor de uitzending van gister dan?
ik zoek er ook niet zo veel achter, het zal wel slaan op zijn onnatuurlijke terugkeer.

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #432 Gepost op: 2-04-2006, 16:35:22 »
Ik vind wel dat als hij helemaal terug is dat ze de foto ook moet veranderen zodat hij weer gewoon erop staat...
Keep Watching

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #433 Gepost op: 2-04-2006, 19:37:59 »
zeg, als je naar die kandifoto's kijkt he, op widm.nl
dan is geert de lichtste (eruit)
dan komt chris (de donkerste) => eruit
vervolgens heb je richard, die heeft een donker stukje boven en dan verder iets lichter
dan komt mary-lou die ook redelijk donker is
ook roderick is vrij donker
Milouska is nu de lichtste die over is (de mol), Peggy komt daarna (de winnares?), dan misschien richard de verliezer?

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #434 Gepost op: 2-04-2006, 20:23:42 »
Ook gepost in Toine topic:

Jongens, die ene hint met die tijd, kwam toch op 22:11? Andere dachten een soort vergezochte omgedraaide L I Z Z

Als je nu de online aflevering op 22:11 zet, wie is er dan in beeld? Toine dus..

Toine is de mol!?

Offline Molicious

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Volgend jaar ''Wie is de Mol'' in Moldavië?
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #435 Gepost op: 2-04-2006, 21:52:32 »
Ook gepost in Toine topic:

Jongens, die ene hint met die tijd, kwam toch op 22:11? Andere dachten een soort vergezochte omgedraaide L I Z Z

Als je nu de online aflevering op 22:11 zet, wie is er dan in beeld? Toine dus..

Toine is de mol!?


Jaa dit had ik in een vage bui uitgerekend: 22:11  ( 01:30+20:40 )

toen ik dit echter bij Google intypte kwam een voetballer ervoor: Jose Fortes Rodriquez
ik dacht Roderick!
Ik zeg ook maar wat..

Offline mimisho

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #436 Gepost op: 2-04-2006, 21:56:35 »
heeft er al iemand geprobeerd of er als toine zijn sydneystickker tevoorschijn haalt en je dan de klok op 1.30 zet en je vervolgens kijkt wat de tijd is als de verschillende testen gemaakt worden, of er dan gelijke tijden zijn?

voorbeeld: zodra sydney in beeld verschijnt zet je je klok 1.30. Vervolgens maakt bijv. Toine de test waarbij in beeld de tijd van 14.31 verschijnt (ik zeg maar wat). Stel dat de tijd op je klok nu 1.43 aangeeft (komma verschuiven), dan zou dat een hint naar Toine kunnen zijn. Iemand tijd om dit uit te zoeken?

Misschien te ver gezocht? ::joehoe::
Alles kan toeval zijn en alles kan....De Mol zijn.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #437 Gepost op: 3-04-2006, 09:29:10 »
Je kan zoveel dingen doen met die tijdopdracht, maar dat zou zúlk uitpluiswerk zijn!
Laten we jabberen.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #438 Gepost op: 3-04-2006, 12:02:54 »
Kan iemand mij het hele  22:11 / 1:30 gebeuren uitleggen ? Ik heb wat gemist ...
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #439 Gepost op: 3-04-2006, 14:55:25 »
Iemand heeft de tijd waarop Sydney verscheen opgeteld met 1.30. Dus 20.41+1.30=22.11. Ik denk zelf niet dat er wat inzit.
The British are not impressed.