Poll

van wie denken jullie dat dit gezicht is?

toine
7 (29.2%)
roderick
11 (45.8%)
peggy
6 (25%)

Totaal aantal stemmen: 24

Auteur Topic: Aanwijzingen op wieisdemol.nl  (gelezen 145434 keer)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #460 Gepost op: 4-04-2006, 16:15:14 »
oh je hebt gelijk... het staat op de .nl site
Tell me what your telescope says

Offline Debbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #461 Gepost op: 5-04-2006, 10:34:36 »
Misschien is het al eens gezegd maar op de groepsfoto van de .nl site zie je Richard vaag staan. Maar om dat vage heen is een duidelijke groene gloed te zien... Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #462 Gepost op: 5-04-2006, 12:39:13 »
Ik heb dit bericht ook al op een andere plaats neergezet (waarschijnlijk de verkeerde) maar daar werd verder niet op gereageerd. Ik heb de volgende theorie over de tijdshint:

Hint: Verzet je horloge naar 01.30 uur op het moment dat je vrijdag in aflevering 4 voor het eerst ‘Sydney’ ziet. Houd die tijd aan.

Zoals al gemeld hier konden we om 20.41 "Sidney" zien. Op dat moment verzet je je horloge naar 1.30 (verschil in tijd 4:49 vooruit). Als je die tijd aanhoud en de week erna naar WIDM wil kijken zal dit horloge 4:49 te vroeg 20:35 aangeven. In de echte tijd is het dan pas 15:46.

Zou het kunnen zijn dat er volgende week om 15:46 op Nederland 2 een hint voorbij komt omtrent de Mol?
 ???


Die tijd heeft gewoon met 9 april te maken. Dan zou een molhunt plaatsvinden, die nu logischerwijs en terecht is afgelast.
Ik heb me aangemeld voor die sms actie en de 1e was:
Je zoektocht is begonnen. Zet 9 april in je agenda. LET OP: houd wel de juiste moltijd aan

Denk daarom dus dat er verder geen link is met de de afleveringen en het verzetten van het horloge.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #463 Gepost op: 5-04-2006, 12:43:39 »
Die tijd heeft gewoon met 9 april te maken. Dan zou een molhunt plaatsvinden, die nu logischerwijs en terecht is afgelast.
Ik heb me aangemeld voor die sms actie en de 1e was:
Je zoektocht is begonnen. Zet 9 april in je agenda. LET OP: houd wel de juiste moltijd aan

Denk daarom dus dat er verder geen link is met de de afleveringen en het verzetten van het horloge.

Ja dat denk ik inderdaad ook, die tijdenhintjes kunnen in de prullenbak

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #464 Gepost op: 5-04-2006, 12:46:09 »
mooi want iedereen zat er toch mee te klooien ::)
Tell me what your telescope says

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #465 Gepost op: 5-04-2006, 15:02:12 »
ja  sowieso kan alles in de prullenbak want het gaat niet door

Offline micha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geniet van elke dag
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #466 Gepost op: 7-04-2006, 08:07:29 »
20.41-01.30 = 19.11 = geboortedatum Lizz.....
who's digging there.....it's the mole.......

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #467 Gepost op: 7-04-2006, 08:38:34 »
20.41-01.30 = 19.11 = geboortedatum Lizz.....
heb je die toevallig van mij? ::rofl::

Ik zei al: dit laatste is ''gebouwd'' op drijfzand''. De uitzending moest daarvoor echt op het geplande tijdstip beginnen. 2044 of 2040 levert die geboortedatum al niet meer op. 1.30 plus 47 (in minuten gerekend) blijft echter te allen tijde staan. Tenminste...?

« Laatst bewerkt op: 7-04-2006, 13:32:39 door Bodejos »

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #468 Gepost op: 7-04-2006, 11:52:10 »
Een goede vriendin van mij zat vannacht na een feestje op de WIDM site zo rond een uur of vijf en volgens haar stond er een hint op de voorpagina...later was die hint blijkbaar weer weg maar ze had em al opgeschreven en ik heb em in paint nagemaakt...volgens haar stond het er precies zo:



Ik weet niet zo goed wat het betekent maar het lijkt me een leuk letterpuzzeltje

Ik heb deze puzzel opgelost. Als je de met de rode streep verbonden letterparen telkens van elkaar aftrekt (er staat immers ook een rode min voor) (dus I - D = E want 9 - 4 = 5), dan krijg je de tekst: PLUS EEN ENZ

Als je de letterparen, beginnend bij ID en eindigend bij SE (dus in de richting NOZW) vervolgens optelt (zwarte plus) krijg je een onbegrijpelijke reeks letters. Echter de "Plus een enz" aanwijzing kan helpen want het blijkt dat er bij de zin die er hoort te staan bij de tweede letter één is opgeteld (er staat nu EE = E + E = 10 = J). Kortom dat hoort dus een I te zijn. Bij de derde letter zijn er twee opgeteld enz.

Uiteindelijk moet je die dus ervan aftrekken en dan staat er: MILOUSKA IS MOL

Offline micha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geniet van elke dag
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #469 Gepost op: 7-04-2006, 12:38:31 »
heb je die toevallig van mij? ::rofl::

nee, ben zelf aan het puzzelen geslagen...
who's digging there.....it's the mole.......

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #470 Gepost op: 7-04-2006, 15:40:57 »
Ik heb deze puzzel opgelost. Als je de met de rode streep verbonden letterparen telkens van elkaar aftrekt (er staat immers ook een rode min voor) (dus I - D = E want 9 - 4 = 5), dan krijg je de tekst: PLUS EEN ENZ

Als je de letterparen, beginnend bij ID en eindigend bij SE (dus in de richting NOZW) vervolgens optelt (zwarte plus) krijg je een onbegrijpelijke reeks letters. Echter de "Plus een enz" aanwijzing kan helpen want het blijkt dat er bij de zin die er hoort te staan bij de tweede letter één is opgeteld (er staat nu EE = E + E = 10 = J). Kortom dat hoort dus een I te zijn. Bij de derde letter zijn er twee opgeteld enz.

Uiteindelijk moet je die dus ervan aftrekken en dan staat er: MILOUSKA IS MOL

Ik heb het niet gechekt, maar als het klopt is het geniaal ::tandpastasmiley::

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #471 Gepost op: 7-04-2006, 16:01:55 »
Ik heb het niet gechekt, maar als het klopt is het geniaal ::tandpastasmiley::
::jaja::

Maar ik ga het nog wel even checken, want ik ben nogal ongelovig...  ::hypocriet::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #472 Gepost op: 7-04-2006, 16:23:39 »
De puzzel is heel leuk. Maar dat het op de site staan ergens midden in de nacht? Dát lijkt me dan weer heel sterk, hoor :-\\ Ik denk dat er iemand heel leuk een heel crea puzzeltje in elkaar heeft geflanst.
Laten we jabberen.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #473 Gepost op: 7-04-2006, 16:26:35 »
De puzzel is heel leuk. Maar dat het op de site staan ergens midden in de nacht? Dát lijkt me dan weer heel sterk, hoor :-\\ Ik denk dat er iemand heel leuk een heel crea puzzeltje in elkaar heeft geflanst.

Mee eens. Vind het heel leuk en knap bedacht, maar zolang de hint niet via officiële kanalen wordt gepresenteerd ga ik me hier niet druk om maken.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #474 Gepost op: 7-04-2006, 17:37:14 »
Hints die verschijnen en ineens weer foetsie blijken, daar heb ik vrij weinig mee. Als ze een hint geven, moeten ze ook een hint geven. Je kan niet verwahten dat iedereen (of überhaupt iemand) om 5 uur 's nachts toevallig naar hints gaat zoeken.
Indien waar: stoute AVRO! Ga je mond spoelen!
Haha inderdaad, sluit ik me helemaal bij aan Daedalus!
Keep Watching

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #475 Gepost op: 7-04-2006, 22:50:36 »
Wat ik erg opvallend vind is dat op wieisdemol.nl heel duidelijk wordt omschreven wie er op de bankbiljetten staan mét voorbeelden van de bankbiljetten. Is dit allemaal niet een beetje overdreven? Zou hier misschien een hint in zitten?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #476 Gepost op: 8-04-2006, 00:38:18 »
k heb de mol gespot! hij is bezig geweest met t dagboeken ding.

Citaat
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------

The resource cannot be found.
Description: HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.

Requested Url: /7kqak6xvcu5svdzntehs3yhe5r2/db_mol.aspx


--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:1.1.4322.2032; ASP.NET Version:1.1.4322.2032

puzzelen maar! :P

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #477 Gepost op: 8-04-2006, 10:44:29 »
k heb de mol gespot! hij is bezig geweest met t dagboeken ding.

puzzelen maar! :P

Nou als dat zo is, is de mol elke week bezig, want dat dagboek doet het in het begin nooit! Echt reuze irritant.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #478 Gepost op: 8-04-2006, 12:52:45 »
Nou als dat zo is, is de mol elke week bezig, want dat dagboek doet het in het begin nooit! Echt reuze irritant.

the mole is out there.. huh

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aanwijzingen op wieisdemol.nl
« Reactie #479 Gepost op: 8-04-2006, 13:16:52 »
dit vond ik ook erg leuk


Wie kent de boeken van Dan Brown? Ik vind dat de serie dit jaar met een behoorlijk Bernini-mysterie-sausje is overgoten. Alle opdrachten passen zo mooi in elkaar. En wie is de meester van de symboliek-boeken?