Wanneer Richard de vraag met welk dier Mary-Lou zich graag vergelijkt verkeerd beantwoordt (Kat!) en zich daarna te laat verbetert (Eekhoorn!) wil Milouska iets zeggen: 'ja, maar je..' (Ze breekt zichzelf af door haar hand voor haar mond te slaan.) Het lijkt er op alsof ze wil zeggen: 'ja, maar je zei al 'kat', dus dit antwoord telt niet.' Waarom zou ze dit willen zeggen? Vindt ze het wel prima dat Richard een verkeerd antwoord geeft en wil ze niet dat het toch goed wordt gerekend?
Het was mij al opgevallen dat ze daar iets wou zeggen maar nu ik het nakijk, lijkt het er inderdaad sterk op dat ze begint met een protest tegen het mogelijk goed rekenen van Richards antwoord. Erg verdacht!
Ik heb net alle conversaties die in verband staan met de verkeerde antwoorden in opdracht 1 helemaal uitgeschreven. Wat ik wilde weten was of Milouska het drankantwoord gaf op een vraag die iemand anders stelde. Dat blijkt, in ieder geval bij Chris, niet zo te zijn.
Zij stelde een vraag over drank en toen Chris geen wedervraag stelde, vertelde zij hem uit eigen initiatief wat haar voorkeur was:
Milouska: Drank?
Chris: Bier.
Milouska: Whisky met bier,...
Chris: Whisky en bier.
Milouska: dat is het lekkerst.
Geert: Whisky met bier?
Milouska: Wodka erdoor.
Het gesprek met Geert zit in zijn afvalfilmpje. Het is wel een beetje oppassen hier want het kan dat er flink geknipt en geschoven is in deze conversaties.
Milouskas combinatieantwoord is raar. Ik heb net in Google gezocht naar "whisky met bier" en vond maar 1 hit. Kennelijk zijn er weinig mensen die dit drinken. Onwaarschijnlijke combinaties van veelvoorkomende woorden lijken mij moeilijk te onthouden. Dit antwoord kan dus met opzet gegeven zijn om de anderen in de war te brengen.
Samengevat: het feit dat Milouska in deze opdracht iemand mocht uitkiezen om een vraag te beantwoorden die ze zelf heeft gesteld, is verdacht. Haar ingewikkelde antwoord op deze vraag is ook verdacht.