Auteur Topic: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS  (gelezen 49064 keer)

Offline Robbin.

  • Forumlid
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #160 Gepost op: 9-03-2006, 21:26:11 »
De poster is inmiddels ook in werkendam gespot !!!!
Laat je snor staan !!

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #161 Gepost op: 9-03-2006, 21:33:57 »
De poster is inmiddels ook in werkendam gespot !!!!

Ik ga niet naar Werkendam toe om het te checken maar het lijkt me eigenlijk heel sterk en vreemd dat die poster daar nu nog of sinds kort te zien is.

Het is een reclame voor een avro-bode die al dagen nergens meer te krijgen is omdat de week waar die over gaat al op een dag na ten einde is.

Op Utrecht CS en in de bushokjes in Utrecht heb ik hem voor het laatst afgelopen zondag gezien en ze hebben er toen precies 5 dagen gehangen.

Als er nu nog ergens 1 hangt is dat een vergissing en als er nu nog ergens een nieuwe is opgehangen een regelrechte blunder (het gaat zelfs mij te ver om DAAR dan weer een hint in te gaan zien).



« Laatst bewerkt op: 9-03-2006, 22:15:46 door Lodewijk14e »
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #162 Gepost op: 9-03-2006, 22:07:55 »
Ik zeg dit speciaal omdat dit topic over iets meer dan 24 uur na nu hoogstwaarschijnlijk snel al op pagina 2 (en dus in de vergetelheid) beland.
Een goede molspeurder vergeet nooit iets.
The British are not impressed.

Offline Ca

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Je was een geweldig mens...
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #163 Gepost op: 9-03-2006, 22:40:36 »
Ik ga niet naar Werkendam toe om het te checken maar het lijkt me eigenlijk heel sterk en vreemd dat die poster daar nu nog of sinds kort te zien is.

Het is een reclame voor een avro-bode die al dagen nergens meer te krijgen is omdat de week waar die over gaat al op een dag na ten einde is.

Op Utrecht CS en in de bushokjes in Utrecht heb ik hem voor het laatst afgelopen zondag gezien en ze hebben er toen precies 5 dagen gehangen.

Als er nu nog ergens 1 hangt is dat een vergissing en als er nu nog ergens een nieuwe is opgehangen een regelrechte blunder (het gaat zelfs mij te ver om DAAR dan weer een hint in te gaan zien).





Ik heb steeds mijn ogen open gehouden of ik ergens zo'n poster zag, maar vandaag zag ik ze ein-de-lijk. En niet één, nee; 4. Binnen ongeveer 10 minuten. Overigens wel allemaal bij een bushokje.

Ik zal morgen nog even checken of ze er nog hangen.  ::vergroot::

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #164 Gepost op: 9-03-2006, 23:37:45 »
Ik ga niet naar Werkendam toe om het te checken maar het lijkt me eigenlijk heel sterk en vreemd dat die poster daar nu nog of sinds kort te zien is.

Het is een reclame voor een avro-bode die al dagen nergens meer te krijgen is omdat de week waar die over gaat al op een dag na ten einde is.

Op Utrecht CS en in de bushokjes in Utrecht heb ik hem voor het laatst afgelopen zondag gezien en ze hebben er toen precies 5 dagen gehangen.

Als er nu nog ergens 1 hangt is dat een vergissing en als er nu nog ergens een nieuwe is opgehangen een regelrechte blunder (het gaat zelfs mij te ver om DAAR dan weer een hint in te gaan zien).





Reclame voor de Avronbode? Volgens mij is het gewoon reclame voor WIDM (zie http://wieisdemol.realitynet.org/forum/topic,22064.msg625734.html#msg625734) met een klein linkje naar de Avronbode. Het kan best zo zijn dat de posters nog vaker gaan verschijnen en volgens mij is het geen vergissing.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #165 Gepost op: 10-03-2006, 08:35:57 »
Niks bijzonders, zie http://poeha.com/demol/images/nl2006g.jpg

Bedankt Erik voor je moeite om me te antwoorden.
Verhelderend plaatje.

Terug naar de tekentafel dan maar.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline Jay29

  • Forumlid
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #166 Gepost op: 10-03-2006, 09:50:56 »
Als je deze foto van Toine van Peperstraten vergelijkt met de achterste AVRO-bode, zie ik wel wat overeenkomsten in haardracht.


WorldExpress

  • Gast
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #167 Gepost op: 10-03-2006, 15:33:28 »
Ik ga niet naar Werkendam toe om het te checken maar het lijkt me eigenlijk heel sterk en vreemd dat die poster daar nu nog of sinds kort te zien is.

Het is een reclame voor een avro-bode die al dagen nergens meer te krijgen is omdat de week waar die over gaat al op een dag na ten einde is.

Op Utrecht CS en in de bushokjes in Utrecht heb ik hem voor het laatst afgelopen zondag gezien en ze hebben er toen precies 5 dagen gehangen.

Als er nu nog ergens 1 hangt is dat een vergissing en als er nu nog ergens een nieuwe is opgehangen een regelrechte blunder (het gaat zelfs mij te ver om DAAR dan weer een hint in te gaan zien).
Posters hier in Best voor t laatst gezien: 14:10 vanmiddag, 2 posters zelfs :)

Offline Nol

  • Forumlid
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #168 Gepost op: 10-03-2006, 17:00:07 »
Er vanuit gaande dat de covers van de avro bodes op de poster allebei nooit hebben bestaan en gewoon nep zijn, er dus vanuit gaande dat er een hint in die avro bodes i verstopt bedacht ik me het volgende:

de letters op de achterste bode staan allen in bepaalde kleuren:

Als je de letters in kleur groepen bij elkaar zet krijg je dit:

geel: 75e, m,int
wit: 4B, me, fa
paars: du,va.

van deze letters valt misschien wel wat te maken, van "geel" zou je kunnen maken 75e Mol INTernationaal- de 75e serie van widm die internationaal wordt uitgezonden.
wit: me-fa wordt Fame, misschien speelt er iemand in de musical Fame, voor 4b heb ik geen verklaring.
en van paars kan ik niks maken.

Ook bedacht ik me dat als je 75e omzet naar letters van het alfabet dat je dan krijgt, GEE - M - Int= Gee.. Mol internationaal = geert is de mol internationaal? er ontbreken dus twee letters, waarschijnlijk cijfers, misschien zijn is dit het ontbrekende serienummer van de bode of het serienummers van de bovenste bode als dit in het geel is opgeschreven.

Wat ook nog zou kunnen is dat de kleuren verband houden met de kleuren op de andere avro bode, die van kareltje, ook daar worden de kleuren wit (wie is de mol?); geel (Karel van de Graaf)en paars (het is een amusementsprogramma voor.
Misschien houden deze klueren verband met de kleuren van de achterste bode, dan zou 4b me fa dus antwoord geven op de vraag wie de mol is.

Wat mij eigenlijk toch het meest wezenlijk lijkt is dat de serienummers van de bodes een belangrijke rol spelen in dit hele verhaal, zou iemand daarom voor mij een betere vergroting van 2 bodes kunnen posten zodat we misschien wat kunnen met de serie nummers?

Dit hele verhaal kan natuurlijk ook grote flauwekul zijn, maar het blijft leuk om een beetje te puzzelenen zoals  zo vaak "niets is wat het lijkt bij de mol".

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #169 Gepost op: 10-03-2006, 17:04:54 »
Ook bedacht ik me dat als je 75e omzet naar letters van het alfabet dat je dan krijgt, GEE - M - Int= Gee.. Mol internationaal = geert is de mol internationaal?
Nee, dat zou niet kloppen dan. Er staat namelijk niet 75e, maar 75ste.
The British are not impressed.

Offline Nol

  • Forumlid
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #170 Gepost op: 10-03-2006, 17:12:07 »
Nee, dat zou niet kloppen dan. Er staat namelijk niet 75e, maar 75ste.

scherp! Maar dan zou je dus krijgen geste...
das ook een woord maarwat betekent het precies?

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #171 Gepost op: 10-03-2006, 17:26:00 »
scherp! Maar dan zou je dus krijgen geste...
das ook een woord maarwat betekent het precies?

Een geste is volgens mij een leuk gebaar dat je naar iemand maakt.
Dus in de in van een bloemteje meebrengen ofzo. Of kaartje sturen.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Smee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #172 Gepost op: 10-03-2006, 17:36:26 »
Volgens van Dale:
ges·te (de ~, ~n/~s)
1 gebaar als een middel om gedachten of gemoedsaandoeningen uit te drukken
2 gebaar waarmee men een bepaalde indruk wil vestigen


Offline Nol

  • Forumlid
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #173 Gepost op: 10-03-2006, 17:57:18 »
Volgens van Dale:
ges·te (de ~, ~n/~s)
1 gebaar als een middel om gedachten of gemoedsaandoeningen uit te drukken
2 gebaar waarmee men een bepaalde indruk wil vestigen



oke bedankt, dan zou je volgens de theorie dat woorden met dezelfde kleur bij elkaar horen dus krijgen Geste M(ol) Int(ernationaal)of Int(ern)  , als de kleuren van de woorden van allebei de bodesook verband met elkaar zouden houden krijg je :Geste mol internationaal Karel van de Graaf of Geste mol intern karel van de graaf.


*ergens heb ik het idee dat ik te ingewikkeld bezig ben en dat dit het niet is.

Offline Mariell

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • agja
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #174 Gepost op: 10-03-2006, 18:11:57 »
het kan natuurlijk ook 'gestem int' zijn

Offline Nol

  • Forumlid
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #175 Gepost op: 10-03-2006, 23:18:33 »
het kan natuurlijk ook 'gestem int' zijn

Ja zou ook kunnen, alleen was dat er niet, of zemoeten bedoelen de stemming wie er weg gingen.
Hoe langer ik er overna denk is : Geste Mol Intern Karel van de Graaf nog wel logisch.
Stel, Karel van de Graaf heeft een geste aan de mol gedaan, dat moet in deze aflevering dan zijn het wegsturen van 2 kandidaten.
Maar dit is als-als gepraat.
Ik blijf bij mijn eerste artikel in deze discussie, het blijft iets om in de gaten te houden, misschien gaan we ook nog wat aan de 4B hebben...

Offline *mellie*

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #176 Gepost op: 15-03-2006, 22:02:35 »
Volgensmij hangt de poster nu nog steeds in een bushokje in Geesteren (OV)  ::dom::

Offline levi123

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • en als dat een matennaaier is dan ben ik er een
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #177 Gepost op: 15-07-2006, 13:41:43 »
geste is een plaats in curacao mol spreekt voor zich en inter komt van internationaal en wie is de enige die niet oorspronkelijk uit nederland (maar wel een eiland of een land wat bij nederland) komt juist ja milouska meulens zo kon je dus voor de start van de serie weten wie de mol was hebben ze toch ook in de deborah-reeks gedaan of niet? maar zo kom je nog eens ergens achter nu jullie weer hahahahahahahahahaha probeer nu maar eens te zeggen dat dit niet klopt
mijn beroep? mole hunter!!!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #178 Gepost op: 15-07-2006, 14:36:22 »
geste is een plaats in curacao mol spreekt voor zich en inter komt van internationaal en wie is de enige die niet oorspronkelijk uit nederland (maar wel een eiland of een land wat bij nederland) komt juist ja milouska meulens zo kon je dus voor de start van de serie weten wie de mol was hebben ze toch ook in de deborah-reeks gedaan of niet? maar zo kom je nog eens ergens achter nu jullie weer hahahahahahahahahaha probeer nu maar eens te zeggen dat dit niet klopt


Het klopt wel, maar het is dikke onzin.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-reclamezuil op Rotterdam CS
« Reactie #179 Gepost op: 15-07-2006, 16:09:43 »
Met google zou je Geste, met Curacao moeten combineren, en zo tot een plaatsnaam op dat eiland kunnen komen.

Maar de links die ik krijg, geven geen van allen aan dat er een plaats op Curacao is, die zo heet. Er ligt wel een plaats Gesté bij Nantes in Frankrijk.

Trouwens, HOE is dat dan met Deborah gedaan?