Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 232717 keer)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #100 Gepost op: 25-01-2007, 14:31:58 »
Ik heb de pool net inegvuld.
3x raden wie ik heb als afvaller voor vanavond...
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #101 Gepost op: 25-01-2007, 21:40:24 »
Inge zeker Molmark???? ::rofl::
Ik zou Inge niet uitvlakken hoor. Ze probeerde eerst de plek in het vliegtuig te bemachtigen (om van bovenaf te kunnen mollen), zag een bord voor een vlaggetje aan en heeft erg fanatiek staan bieden bij de veiling. Ze is zonder jokers de test door terwijl ze op Renate stemt....Renate is echt de mol niet. Ze maakt vaak de indruk dat ze niet zichzelf is maar een rol speelt, de rol van de MOL!!! Nadja is mij te mols en valt voor mij af, Eva was ook verdacht bezig maar dat kwam zo nadrukkelijk in beeld dat ik denk dat zij het niet is. Inge die heeft iedere aflevering wel een mollenstreek(je) maar komt er steeds mee weg. Niemand verdenkt haar (meer). Maar ik wel!! ::vergroot::

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #102 Gepost op: 25-01-2007, 21:41:04 »
Na vanavond vind ik inge mijn nummer 1 mol  >:D
Ze zat echt de hele tijd te bieden bij de veiling...
Dan kan ze nog wel der best doen bij het racen...
maar ze weet tog wel dat ze de pot straxs helemaal leeg kan haalen...
Ze zat echt heel veel te bieden...
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #103 Gepost op: 25-01-2007, 21:45:46 »
Mijn nummer 2  :) Ze boodt ook behoorlijk bij de veiling, maar alle aandacht ging vaker naar Nadja, zodat zij minder opviel  :)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #104 Gepost op: 25-01-2007, 21:54:20 »
ik neig ook steeds meer naar Inge...omdat Nadja en Dick het voor mij sowieso niet meer zijn..Renate me ook sterk lijkt..Eva ook niet verdenk..en Alex en Paul..tja..

Offline wij2

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Theorie : Inge de mol?
« Reactie #105 Gepost op: 25-01-2007, 22:18:26 »
Het zou ook op Inge kunnen slaan. Zij is de enige met dubbele initialen -> I I. (Deze twee letters aan elkaar is trouwens het symbool voor het sterrenbeeld Tweelingen. Inge is geen Tweelingen, maar 't is wel opvallend.) En heel veel dingen kunnen ook op Inge slaan.

Lorelei schreef:

Zo is er in aflevering 1 een duidelijk shot van twee (dezelfde!) buddha's en ook in aflevering 3 komt een shot met twee buddha's. Ook bij de tempel waar Alex zich bevond in de Chinatown opdracht in aflevering 1 hangt een bordje met '77' dat niet bij de oorspronkelijke ingang lijkt te horen.
Ook bij de molboekjes en schriften / leitjes waarop in de filmpjes-raden opdracht geschreven wordt is een 'dubbel' thema te onderscheiden. Zo zijn er twee boekjes die qua kleur afwijken en krijgen twee kandidaten een schrift ipv een lei om op te schrijven:


Allemaal dingen waarvan 2 hetzelfde zijn, net als de initialen.

Quote:
Ook in Route 66 en de terugreis per China Airlines (die CI065 zou moeten zijn ipv CI066) komen dubbele getallen weer terug.


Voor de Route 66 + de eerste muzikale hint: Je neemt het t-shirt en doet dan 'Turn, turn, turn'.
Op de voorkant staat in ieder geval heel groot LOMED. Volgens mij staat daarvoor ook nog in kleinere letters SIEIW. (Ik kan het eerlijk gezegd niet goed lezen, maar lijkt wel vrij logisch.) Je moet dit omdraaien (turn), dan krijg je 'Wie is de Mol'. Vervolgens draai (turn) je naar de achterkant -> Route 66. Als je de 66 omdraait (turn, ondersteboven), krijg je 99. Zet dit om naar letters, dan heb je dus I I. (I is de 9e letter van het alfabet.)

Nu heb je de titel van de eerste hint, en het lijkt me dat de tekst ook niet moeilijk naar Inge valt te herleiden; het gaat over 'Goede Tijden, Slechte Tijden'.

Voor het vluchtnummer geldt eigenlijk een beetje hetzelfde als met het t-shirt. Het is vlucht 66, maar dan in tegengestelde richting -> 99 -> I I

Quote:
Ook staat op de avrobode-site onder de exit filmpjes een text die thais lijkt maar Nederlands is (met dank aan Iris ok ) en achteruit gespeld staat hier : Ben er 11 februari. Ook dit is dubbel, een dubbele 1 van de tweede maand.


Dit staat ook van rechts naar links geschreven net als het t-shirt (hoewel dit nog gespiegeld moet worden). En van de dubbele 1 kun je met gemak ook een dubbele I maken.
(Btw, geen dank hoor wink )

Het ambivalente zie ik bij Inge nog niet zo, eerlijk gezegd. Of het moet zijn dat je als Mol sowieso ambivalent moet zijn; goed meedoen als kandidaat maar toch de opdracht proberen te verpesten als Mol.

Misschien dat Inge daar een beetje een dubbel gevoel over heeft; ze vindt de opdrachten leuk, de mensen aardig en ze heeft er moeite mee om die mensen voor de gek te houden en de opdrachten te verknallen. Daar zou de tweede muzikale hint op kunnen slaan: Voel je je al beter of heb je er nog steeds moeite mee? Is het nu makkelijker voor je, nu je iemand hebt om de schuld te geven?
Ik denk hierbij dus aan het abseilen, waar Inge ('one' = 1 = I (Romeinse cijfers)) twee mensen de schuld kan geven voor het niet slagen van de opdracht. Ze 'blamed' U2 (jullie 2 -> Alex en Renate).
Heb ik gevonden, vond ik een hele mooie theorie ;)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Theorie : Inge de mol?
« Reactie #106 Gepost op: 25-01-2007, 22:59:00 »
...heel verhaal...
::oink::  ::oink::  ::oink::
Dat is mijn post van een ander forum...




Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #107 Gepost op: 25-01-2007, 23:05:24 »
::oink::  ::oink::  ::oink::
Dat is mijn post van een ander forum...





dat staat er toch ook in het begin alleen zegt hij dat het van lurelei komt. ach maakt het uit, de theorie is wel goed trouwens

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #108 Gepost op: 25-01-2007, 23:19:39 »
Oh, maar ik bedoelde het ook niet verkeerd hoor. 't Is alleen wel apart als je opeens je eigen post van elders voorbij ziet komen  ;D

Misschien voor de duidelijkheid; de stukjes meteen onder 'quote' zijn van Lorelei. De stukjes daartussen heb ik geschreven.
En de theorie is niet dat Inge de Mol is, de theorie is dat er veel dubbele dingen voorbij komen. Ik heb gewoon getracht dat naar 1 kandidaat te herleiden, ook met de muzikale hints erbij.

Offline nicole61

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #109 Gepost op: 26-01-2007, 09:28:13 »
Volgens mij had Paul op zijn t shirt het nummer 33 staan.
Dat is ook erg dubbel en kan er dus ook op wijzen dat hij de mol is.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #110 Gepost op: 27-01-2007, 15:10:59 »
Zo, goeie theorie zeg. Goed bedacht.
Ga orgen nog eens dat t-shirt goed bekijken en dan met name de voorkant. Wat dat heb ik dan totaal ff gemist.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #111 Gepost op: 27-01-2007, 23:10:22 »
Iedereen heeft het over de gebaren in de avrobode-filmpjes, maar wat te denken van deze gebaren van mevrouw Ipenburg? Spelt ze hier M-O-L??  ::oink::

M -> middelvinger, ringvinger en pink van linkerhand (voor de kijkers rechts  ;D )
O -> wijsvinger en duim van linkerhand
L -> rechterarm

Ze steekt eerst haar linkerhand gewoon op, maar maakt dan nog snel even met wijsvinger en duim een 'O'.
Haar rechterarm legt ze één bod eerder al nadrukkelijk voor haar buik langs.


Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #112 Gepost op: 27-01-2007, 23:44:18 »
Iedereen heeft het over de gebaren in de avrobode-filmpjes, maar wat te denken van deze gebaren van mevrouw Ipenburg? Spelt ze hier M-O-L??  ::oink::

M -> middelvinger, ringvinger en pink van linkerhand (voor de kijkers rechts  ;D )
O -> wijsvinger en duim van linkerhand
L -> rechterarm

Ze steekt eerst haar linkerhand gewoon op, maar maakt dan nog snel even met wijsvinger en duim een 'O'.
Haar rechterarm legt ze één bod eerder al nadrukkelijk voor haar buik langs.



Wahaha, ik kijk het net even na met dit in gedachten en dan lijkt dat inderdaad best wel vreemd  :D. Inge is mijn mol niet overigens, maar toch :).
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Wolkje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #113 Gepost op: 28-01-2007, 14:29:06 »
Woow  ::oink:: Als het zo is, vind ik het echt super goed gevonden  ::ok::
Do you want to go to the Seaside?

WorldExpress

  • Gast
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #114 Gepost op: 28-01-2007, 18:09:47 »
...
[offtopic]Hahaha dat gezicht van Meneer Jol  ::rofl:: [/offtopic]

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #115 Gepost op: 28-01-2007, 19:16:18 »
Woow  ::oink:: Als het zo is, vind ik het echt super goed gevonden  ::ok::

 ::oink:: IDD ZEG!! Dit KLOPT GEWOON!!

Offline wij2

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #116 Gepost op: 28-01-2007, 19:17:49 »
heeft iemand het filmpje daarvan.. of gaat het alleen om de plaatje van iris :)

Offline wij2

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #117 Gepost op: 28-01-2007, 19:19:16 »
srry.. ik zie het al.. jah mevrouw ipenburg .. dit is togh niet prongluk gebeurt.. ;) :)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #118 Gepost op: 28-01-2007, 19:51:30 »
Iedereen heeft het over de gebaren in de avrobode-filmpjes, maar wat te denken van deze gebaren van mevrouw Ipenburg? Spelt ze hier M-O-L??  ::oink::

M -> middelvinger, ringvinger en pink van linkerhand (voor de kijkers rechts  ;D )
O -> wijsvinger en duim van linkerhand
L -> rechterarm

Ze steekt eerst haar linkerhand gewoon op, maar maakt dan nog snel even met wijsvinger en duim een 'O'.
Haar rechterarm legt ze één bod eerder al nadrukkelijk voor haar buik langs.




Ik heb nog effe nagekeken
Ik heb effe de L vastgelegt zodat dat oowk een feit is geworden  ;)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2007, 19:56:30 door Tømiie »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #119 Gepost op: 28-01-2007, 20:03:53 »
Waarom is dat een gespiegeld plaatje?
En volgens mij maakt ze de L al tegelijk met de M en de O  :)