Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 232666 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #480 Gepost op: 24-02-2007, 00:27:49 »
Nou, meer als dat je een pistool gebaar doet. Ik bestel 2 bier met wijs- en middelvinger.
The British are not impressed.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #481 Gepost op: 24-02-2007, 00:54:13 »
nee ik met een L ::rofl::

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #482 Gepost op: 24-02-2007, 02:01:21 »
Onze mede forummer yessie had iets gezien aan deze twee screenshots:
(je mag het zelf uitleggen :P)
The British are not impressed.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #483 Gepost op: 24-02-2007, 09:46:33 »
tis gewoon een hele oude tafel  ::rofl::
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #484 Gepost op: 24-02-2007, 10:07:46 »
er zit een kras meer op in het midden...

Online Lo

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #485 Gepost op: 24-02-2007, 10:31:29 »
Inge gelooft niet dat Alex de waarheid spreekt en zegt dit ook.

Ik blijf erbij dat dit heel gewoon een gok was, Alex mocht zelf beslissen ::), wellicht op het laatste moment, hoe moeten de raderen dan allemaal werken om nog Inge iets door te geven? Het lag geheel en al bij Alex, doe doet een verhaaltje, kon zelfs op de laatste seconde nog van antwoord veranderen  8)

De pokerfaces van beide dames zijn wel geweldig, volgend jaar wordt het toch zaak goed de pot in de gaten te houden want daar ligt toch het antwoord in wie de mol is; ik zie gewoon in haar acteren de mol niet meer, zo knap ::bravo::. Inge solo heeft er 0 euro ingebracht, met Eva was de 5000 over en uit, Paul en Renate spekken ook constant.  ::hug::
« Laatst bewerkt op: 24-02-2007, 10:34:38 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Evaatj

  • Forumlid
Heeft iemand enig idee..
« Reactie #486 Gepost op: 24-02-2007, 11:27:15 »
Hoeveel kruispunten er in die buggyrace waren. Want Eva zag Ingen in de lift, de 1e twee vragen waren goed. Maar waren er wel 9 kruispunten op het parcour van de buggyrally?

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #487 Gepost op: 24-02-2007, 11:38:51 »
er zit een kras meer op in het midden...
Is het echt een kras of is het iets wat in het midden staat maar door de slechte kwaliteit van de screens een kras lijkt?
Take a glorious bite out of the whole world

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Heeft iemand enig idee..
« Reactie #488 Gepost op: 24-02-2007, 11:42:37 »
Hoeveel kruispunten er in die buggyrace waren. Want Eva zag Ingen in de lift, de 1e twee vragen waren goed. Maar waren er wel 9 kruispunten op het parcour van de buggyrally?
Eva zag Paul  ;)


Die 'kras' in het midden is trouwens het Jenga spel, je ziet dat die verplaats is  ;)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #489 Gepost op: 24-02-2007, 11:45:58 »
Die 'kras' in het midden is trouwens het Jenga spel, je ziet dat die verplaats is  ;)
Oké! Ik vermoedde al zoiets...
Take a glorious bite out of the whole world

Online Lo

  • Forumlid
Re: Heeft iemand enig idee..
« Reactie #490 Gepost op: 24-02-2007, 13:45:15 »
Hoeveel kruispunten er in die buggyrace waren. Want Eva zag Ingen in de lift, de 1e twee vragen waren goed. Maar waren er wel 9 kruispunten op het parcour van de buggyrally?

Tja die lift is mij ook nog een raadsel, je ziet de mol als je alles goed hebt maar dat sluit wellicht niet uit dat je hem ook ziet als je dat niet hebt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Heeft iemand enig idee..
« Reactie #491 Gepost op: 24-02-2007, 17:12:40 »
Eva zag Paul  ;)


Die 'kras' in het midden is trouwens het Jenga spel, je ziet dat die verplaats is  ;)
Deadalus heeft voor mij de shots gemaakt, waarvoor veel dank. Zelf zal ik het één en ander toelichten.
In mijn ogen is het niet het spel wat de schaduwen veroorzaakt maar bewust op de tafel zijn gezet.
Op het moment dat Inge plaats wil nemen om de tor te willen eten, is het spel ook al weggehaald.
Later is nog een keer van bovenaf een shot bij Eva en Paul met de kaarten en dan zijn het weer 2 verticale lijnen ( geven kaarten dezelfde rechte lijnen ? Ik denk het dus niet ).
Bekijk de aflevering nogmaals en je ziet dat het niks met het spel te maken heeft.
Inge is zeker de mol.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #492 Gepost op: 24-02-2007, 17:12:54 »
Het is inderdaad het jenga spel, maar de twee lijnen met dat spel in het midden vormen nu een M.
The British are not impressed.

Offline arieke

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #493 Gepost op: 24-02-2007, 17:33:05 »
ik ben niet overtuigd, vind het meer een H dan een M...

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #494 Gepost op: 24-02-2007, 17:34:44 »
Zijn die 2 krassen niet gewoon 2 x de I?

Inge Iepenburg  8)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #495 Gepost op: 24-02-2007, 18:11:22 »
Zijn die 2 krassen niet gewoon 2 x de I?

Inge Iepenburg  8)
Zo is het ook nog uit te leggen inderdaad, bij Inge wordt dan de M gemaakt op de tafel.
In de hele serie zijn dubbele zaken aan de orde, dit wijst m.i. ook naar Inge Iepenburg( 2 x de I )

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #496 Gepost op: 24-02-2007, 18:14:36 »
waan - zinnig :) waanzinnig
kom ik aan met mn , eva en paul zijn de mol
dennis for mole !

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #497 Gepost op: 24-02-2007, 19:51:34 »
waan - zinnig :) waanzinnig
kom ik aan met mn , eva en paul zijn de mol

 ::rofl:: niet getreurd. Ik zit ook al 6 weken op Paul en Renate  ;D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #498 Gepost op: 24-02-2007, 21:09:46 »
Inge Ipenburg is de Mol

Veel mensen zijn er nog steeds niet van overtuigd dat Inge de Mol is, en/of vinden niet dat ze veel gedaan heeft. Daarom heb ik hier een (lange) uitleg waarom ze de Mol is, en waarom ze dingen deed. Let op: Sommige zaken zijn vast niet helemaal waar, maar het gaat er om dat het wel mogelijk is.

Aflevering 1:


Opdracht 1 Bagage:
Om toch als kandidaat over te komen heeft Inge vast en zeker wat bagage ingeleverd. Volgens Dick leverden de mannen meer in, dus Inge heeft vast niet zo heel veel ingeleverd.

Opdracht 2 Huisje, Boompje, Beestje:
Bij deze opdracht heeft ze voor +2500 euro gezorgd. Een anti-mollenstreek zul je zeggen, en dat is het natuurlijk ook. Maar zo lang Renate het ook goed bleef doen, kon Inge mee blijven doen om zo nog meer als kandidaat over te komen. Daarbij kunnen we bij deze opdracht de Mol is een held theorie er ook bij pakken.

Opdracht 3 Chinatown:
Inge heeft geen enkele keer de groep echt geholpen bij deze opdracht. Ze huppelde vrolijk mee, maar heeft geen enkele echt een goed antwoord op een vraag gegeven. Daarbij meen ik me ook te herinneren (heb deze aflevering niet) dat zij samen met Menno het meetlint deed. Daar heeft ze natuurlijk mooi de gelegenheid gehad om met dat meetlint te klooien, zonder dat het veel opvalt. Aan het einde van de opdracht ging ze mee met het foute antwoord, nadat ze even had ‘getwijfeld.’ Zo komt ze minder verdacht over.

En Sander dan:
Tot nu toe zijn er natuurlijk nog geen echte duidelijke mollenstreken geweest van Inge, en volgens sommige mensen zou dit oneerlijk zijn tegenover Sander. Dit klopt niet helemaal, want in de meeste eerste afleveringen heeft de Mol nog geen grote mollenstreken uitgehaald. Daar komt nog bij dat het voor alle negen kandidaten onduidelijk blijft, niet alleen voor Sander. Hij had alleen de pech aan zijn kant.

Aflevering 2:

Opdracht 1 Letters in the city:
Dit is vrij duidelijk. Samen met Alex heeft ze geen enkele letter weten te vinden, en ook al komt dat niet vrij duidelijk in beeld, (we zijn immers nog maar vroeg in het spel) de kans is groot dat Inge daar de hand in heeft gehad.

Opdracht 2 Er is ook een trap:
Inge wist dat Alex hoogtevrees heeft, of heeft het in elk geval goed genoeg in geschat. Daarom ging ze voor alles of niks, wetend dat de kans dat het mis zou lopen vrij groot is. En het pakte voor haar goed uit. Geen geld in de pot, en Alex en Renate kregen de schuld.

Aflevering 3:

Opdracht 1 Ayutthaya

Weer een opdracht waar Inge niks aan toegevoegd heeft. Ze kwam zo goed als niet verder dan Renate. Ze is af doordat ze op een torentje strand, waarvan je denkt dat je zoiets toch wel eerder kunt zien. Is het jullie ook niet opgevallen dat ze de enige is die niet door het blauwe mannetje is gestopt?

Opdracht 2 De trein

Wie er allemaal precies betrokken waren bij het maken van de fout (al bij het eerste station) is niet erg heel duidelijk. Maar wat vooral op valt is dat Inge pas echt actief aan een opdracht begint mee te doen nu. Maar pas NADAT de fout al is gemaakt. Dus zo kan ze rustig als een goede kandidaat over komen, want het maakt toch niet meer uit. En dan geeft ze nog haar boekje aan Paul. Als Mol maakt het haar op zich niet zo heel veel uit, en iemand die boekjes steelt is natuurlijk een mooie ‘vriend’ voor de Mol.

Aflevering 4:

Opdracht 1 Buggyhunt:

Merk op hoe snel Inge haar hand op stak toen er gevraagd werd wie er in het vliegtuigje wilde. Helaas voor haar mocht Eva, dus moest zij maar met Nadja in een buggy. De volle 5000 euro werd dan wel gevonden, maar Inge en Nadja vonden daar maar 1000 van. Ook was het niet Inge die Dick en Menno het spel uitschoot, wat je misschien ook als een mollenstreek kunt opvatten. Ook al maakt dat op zich niet uit.

Opdracht 2 Veiling:

Heel aannemelijk is dat Inge zich suf heeft geboden. Op zich is daar niet zo heel veel bewijs voor, maar toch is er enige logica. Dat Inge tijdens de veiling biedt valt op de een of andere manier, op tv, veel minder op dan dat Nadja of Renate bieden. Dit natuurlijk om Inge minder te doen over te komen als Mol. Daarbij was er ook de regel dat degene die als een na laatste een bod uitbracht de prijs won. Inge heeft nooit een prijs gewonnen. Dus is de kans groot dat zij juist steeds de laatste was die een bod uitbracht. Als Mol wilde ze natuurlijk die biedingen zo hoog mogelijk doen laten oplopen.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #499 Gepost op: 24-02-2007, 21:10:35 »
Aflevering 5:

Opdracht 1 Olifanten:

Bij deze opdracht heeft ze niet echt veel gedaan, maar het is nou ook niet zo dat ze een grote hulp was voor de groep. Natuurlijk was ze ook groot voorstander voor het kopen van een hint, wat je als Mol zeker moet aanmoedigen.

Opdracht 2 Vlot:

Waarom Inge niet met Dick wilde was mij ook niet helemaal duidelijk. Maar goed, zij heeft ook gevoelens, en wou misschien echt niet. Of ze probeerde heel erg als kandidaat over te komen, daar over iets heel stelligs te zijn wat je als Mol eigenlijk niet doet. Op zich was het niet zo handig, want ze kwam bij het groepje van 3, waar ze niet zo veel te doen had. Ze kon natuurlijk niet zomaar een ton in het water gooien of zo, dat zou te veel opvallen. Maar met het pakken van die vraagteken doet ze naar mijn idee wel een beetje moeilijk. Misschien dat ze hoopte dat het toch mis zou gaan.

Maar het is waar. In deze aflevering kwam ze als Mol niet erg naar voren. Maar dat hoeft ook niet altijd.

Aflevering 6:

Opdracht 1 Jungleroute:

Inge ging in het groepje van de minder fitte mensen dat haar in een wat betere molpositie bracht. Zo kon ze al eerder beginnen aan de opdracht en de boel in de war sturen. Al snel kwamen ze op het idee van de top 3. Wie dit idee als eerste naar voren bracht is niet duidelijk, maar het had best Inge kunnen wezen. En ze is ook nog eens voorstander voor het wachten op de andere groep, waardoor de tijd gaat lopen. Ze kreeg al snel door dat alles in soep liep, en was als Mol klaar.

Opdracht 2 Meet the mole:

Als Mol valt er niet zo veel te mollen bij deze opdracht. Zelf kon ze natuurlijk onmogelijk drie goede antwoorden geven. Dat deed ze dan ook niet (ze zag immers Nadja.) Wat opvallender is dat Inge twee keer werd gezien door de andere kandidaten. Als de vragen fout waren is dit niet logisch, want dan hadden ze Dick ook wel een keer laten zien. En bij de derde vraag was er een kans van 1 op 3 dat je die goed had, dus de kans ook 1 op 3 (2 op 6 dus) dat je de Mol ziet.

Opdracht 3 Foto-opdracht:

Inge wou graag in het groepje van Nadja, de fotograaf. Ze kwam zo al vrij snel op de foto en lag uit het spel. Dat is al één kans minder voor de kandidaten. Uiteindelijk lukte de opdracht toch, maar ik denk dat de Mol sowieso niet zoveel had kunnen doen.

Aflevering 7:

Opdracht 1 Roeiboot:

Hier heeft ze een paar rare dingen gedaan. Ze heeft een beetje onzinnig staan hozen, wat tijd kostte. En ze vond maar liefst vier flessen. Anders is ze nooit zo goed bezig, maar nu op eens wel? Het antwoord is heel simpel: Het geld dat de Mol vind komt niet in de pot. Dus vond ze maar zoveel mogelijk. Nu kun je zeggen dat je ook beter niks had kunnen vinden, zoals Eva en Renate. Maar dit is niet zo. Het geld dat je als Mol vind komt niet in de pot, en zo voorkom je ook dat de anderen het geld wel vinden.

Opdracht 2 Tentjes onderhandelen:

Inge draaide zich vlak voordat het zo ver was weg van Nadja. Je kon er natuurlijk gif op innemen dat Nadja erin zou springen, dus gaf Inge haar mooi even die gelegenheid. Lekker mevrouw Ipenburg, weer geen 5000 euro in de pot.

Opdracht 3 Phuket stad:

Als we Paul mogen geloven, was het nou ook weer niet zo heel duidelijk dat Inge zoveel vragen stelde. Daarbij stond ook zij regelmatig naast Karel, wat Paul in de war kon brengen met Renate. Helaas voor haar had Paul zelfs een joker over voor de opdracht, maar ja, als Mol heb je daar niet zo veel in te brengen.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta