Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 232675 keer)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #680 Gepost op: 4-03-2007, 13:41:43 »
Dat zou betekenen dat Inge niet zomaar met de armen over elkaar staat, dat dit allemaal zo is bedacht. En dat de opdrachten dus heel erg "Inge-gericht" zijn uitgewerkt.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #681 Gepost op: 4-03-2007, 20:24:04 »
Weet niet of dit al gezegd is, maar op het moment dat Paul die 5000 euro laat schieten moet mevrouw Ipenburg ineens wel heel vrolijk zijn  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #682 Gepost op: 4-03-2007, 22:43:31 »
* Inge heb ik net als Milouska weg gestuurd en aangewezen als winaar.
* Inge begint meer plezier te krijgen/te doen,net als Elise en dat terwijl Eva terug gas lijkt tenemen. Alleen renate is nog steeds tevrolijk,alleen denk ik dat ze denkt goed te zitten,net als Paul. Dus Paul of Renate word de winaar en anders 2de. Ik dit geval hoop ik als Paul niet de mol is,wint,zo lang Renate maar 2de word en dus verliest en Eva niet de Mol of 2de word ben ik al blij.
* Inge kwam inbeeld toen Paul een roodscherm kreeg. Inge sloeg rood aan bij bieden,dacht eerst dat het van schaamte was ommdat ze geen idee had wie de mol was,maar denk eerder dat het is omdat ze het juist is.
* Inge nam de ton met vraag teken mee (om mogelijk tevoorkomen dat de groenen ton werd mee genomen die waarschijnlijk voor een vrijstelling voor hun 3 of een van hun 3 zorgde.),niet Paul zoals karel beweerde,wel is het zo dat Inge samen met Alex en Paul op dat vlot zaten,ook werd daar een spannend geluidje tehoren een teken dat hun of een van hun zouden afvallen of juist de mol en de winaar zouden zijn en Alex viel af. Wederom werkten Inge & Paul samen in aflevering 9,werkten de Mol & de winaar mogelijk opnieuw samen.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2007, 22:53:06 door Pierce_Brosnan »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #683 Gepost op: 5-03-2007, 10:34:01 »
Inge nam de ton met vraag teken mee niet Paul zoals karel beweerde

Kijk dat betwist ik dus. Als kijkers zien wij maar een hap en een snap, Karel ziet alles dus kan daar een veel beter oordeel over vellen. We zien Inge die ton tillen, daar kan niemand wat verdachts aan vinden. Alleen kan verdacht zijn wie die ton gespot heeft en moeite heeft gedaan erheen te koersen (Paul) en te beslissen dat hij mee moet.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #684 Gepost op: 5-03-2007, 11:29:28 »
Op het Avro-forum is iemand die zegt dat Inge in de reunie-aflevering het woordje NIET gaat vormen in gebarentaal.

Natuurlijk geloof ik wel dat er voor een dergelijk woordje een symbool is, dat je in 1 gebaar kunt uitbeelden. De vraag die die persoon stelt: IS er eigenlijk in gebarentaal een symbool dat het begrip NIET uitdrukt? Ik heb er vergeefs op gegoogled.

Maar op de eerste plaats moet Inge dan bij voorbaat zeker zijn geweest van haar zaak, dus dat ze zo goed heeft opgelet dat ze de finale ging halen.

Op de tweede plaats moeten we dan maar snel vergeten dat haar handelingen tienduizenden euro's voor de pot hebben gekost.

Niet uit te sluiten is, dat het venijn hem in de staart zit. En het zou een leuke stunt zijn. Maar wanneer Karel zegt: jullie hadden het allang kunnen weten (dat is eigenlijk een standaard-uitspraak in de reunie-aflevering, maar goed), dan kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat beide zaken (let op de handen.... niet te vergeten) met elkaar in verband staan.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #685 Gepost op: 5-03-2007, 12:03:58 »

Maar op de eerste plaats moet Inge dan bij voorbaat zeker zijn geweest van haar zaak, dus dat ze zo goed heeft opgelet dat ze de finale ging halen.


Nee hoor dat hoeft helemaal niet. Hier op het forum zijn we er pas 2 afleveringen geleden achter gekomen, en vanaf toen ging er niemand meer uit. Uiteraard kon Inge dat ook niet weten mocht ze de mol niet zijn, maar de kans is gewoon heel groot dat niemand iets van die gebaren had gemerkt als ze voortijdig het spel had moeten verlaten. Je zoekt toch niet meer naar hints van iemand die uit het spel is?!

Het zou nog altijd een vooraf bedachte grap van Inge kunnen zijn.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #686 Gepost op: 5-03-2007, 12:07:14 »
Ik sluit dat ook niet uit. Alleen dan blijft nog steeds een ander feit overeind staan: haar bijdragen aan de groepspot, die op zijn zachtst gezegd, enigszins negatief zijn. Dat kan vantevoren niet bedacht zijn, lijkt me.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #687 Gepost op: 5-03-2007, 12:19:25 »
Ik sluit dat ook niet uit. Alleen dan blijft nog steeds een ander feit overeind staan: haar bijdragen aan de groepspot, die op zijn zachtst gezegd, enigszins negatief zijn. Dat kan vantevoren niet bedacht zijn, lijkt me.

Ja, ik ben het met Bodejos eens. Inge heeft na de veiling niks meer bijgedragen aan de pot, en de andere kandidaten wel.
Sommige mensen lijken nu een soort van excuus te zoeken waarom die 'handenhint' tóch niet hoeft te kloppen, zodat ze vast kunnen blijven houden aan hun eigen Mol. (En dat is natuurlijk ieders goed recht, begrijp me niet verkeerd.) Maar ook zonder 'handenhint' is er genoeg te zeggen voor Inge als Mol. Kijk naar haar acties en zet dit af tegen de acties van andere kandidaten, kijk naar de muzikale hints die imho allemaal heel goed te herleiden zijn naar Inge. Al met al kwam ik al op Inge uit voordat de 'handenhint' ontdekt is.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #688 Gepost op: 5-03-2007, 12:29:43 »
Op het Avro-forum komt ook iemand met de originele gedachte dat Inge bij de groepsfoto die nog gemaakt moet worden, een T-shirt zou dragen met het woord NIET erop.

Ik zou onder mijn stoel liggen van de lach, als dat zou gebeuren, want dan heeft ze ons allemaal beet gehad.

Allemaal? Behalve degenen die tegen de stroom in, bleven geloven in een van de anderen. Wanneer DAT gebeurt, kan ik er prima mee leven, dat ze de Inge-verdenkers in de maling heeft genomen. Immers, dan heeft ze het motto ''niets is wat het lijkt'' volstrekt waargemaakt.

Tot die tijd blijf ik geloven in wat Inge heeft betekend voor de groeps-pot....
« Laatst bewerkt op: 5-03-2007, 15:26:50 door Bodejos »

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #689 Gepost op: 5-03-2007, 15:30:37 »



Wanneer Inge dus WIJST met haar wijsvinger, mag je ervan uitgaan dat de zin nog niet compleet was. Oh ja, hoe vang je ''nee schudden met je hoofd'' in een enkel beeld?

Kan haast niet anders, dan dat het NIET-teken onmogelijk in 1 gebaar kan worden uitgebeeld. Wanneer Inge de zin nog niet compleet heeft weergegeven, zal ze dus haar toevlucht moeten zoeken tot een kledingstuk. (T-shirt met NIET erop.....)

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #690 Gepost op: 5-03-2007, 16:24:15 »



Wanneer Inge dus WIJST met haar wijsvinger, mag je ervan uitgaan dat de zin nog niet compleet was. Oh ja, hoe vang je ''nee schudden met je hoofd'' in een enkel beeld?

Kan haast niet anders, dan dat het NIET-teken onmogelijk in 1 gebaar kan worden uitgebeeld. Wanneer Inge de zin nog niet compleet heeft weergegeven, zal ze dus haar toevlucht moeten zoeken tot een kledingstuk. (T-shirt met NIET erop.....)

Is er niet 1 enkel handgebarentaal teken voor een vraagteken?

Daarmee zou ook de hele hint in 1 keer weer op z'n kop staan.

Dus hoe beeld je: dit ? uit?

Ik heb het ook wel eens mis,...

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #691 Gepost op: 5-03-2007, 16:54:10 »
Heb me suf gezocht naar een site waar het symbool voor het vraagteken staat afgebeeld.

Het simpelste zou het nog kunnen worden uitgebeeld door het dragen van een t-shirt met NIET, of een vraagteken, erop. Doet ze dat op 15 maart, dan staat alles op zijn kop.........

Alle dubbel-theorieen blijven echter overeind staan, en steunen de handgebaar-theorie.

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #692 Gepost op: 5-03-2007, 18:56:59 »


Het simpelste zou het nog kunnen worden uitgebeeld door het dragen van een t-shirt met NIET,

Maar we hebben Inge toch al gezien?? In Lisse droeg ze geen shirt met ''NIET'' erop...

Offline moliemoliemolie

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #693 Gepost op: 5-03-2007, 19:04:35 »
Inge moet de mol wel zijn

maar als niet is wat het lijkt zoals renate kan er iets veranderen

karel zij laatst  8)Het spel zal nooit meer hetzelfde zijn Betekent dat dat er 2 mollen zijn ::oink:: ::oink:: ::oink::

Offline moliemoliemolie

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #694 Gepost op: 5-03-2007, 19:07:08 »
help me hier bij please

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #695 Gepost op: 5-03-2007, 19:14:08 »
Maar we hebben Inge toch al gezien?? In Lisse droeg ze geen shirt met ''NIET'' erop...
In Lisse niet, nee. Bij mijn weten ook niet bij het bekendmaken in Thailand. Maar ik zei ook: zou kunnen worden uitgebeeld, he?

Ik tracht alleen de alternatieven uit te sluiten. Daarom: wat we nog niet hebben gezien, is een groepsfoto aan het begin van aflevering 10.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #696 Gepost op: 5-03-2007, 21:58:50 »
help me hier bij please

ik reageer nu pas, want ik moest eerst je post 18 keer lezen voor ik wist wat er stond.
in het geval je leraar nederlands geschrapt heeft uit het vakkenpakket kan ik begrip tonen voor het ontbreken van de leestekens, maar mocht je leraar toch stiekem nog wel nederlandse les geven wil ik je verzoeken enige leestekens te gebruiken, want hier kan ik geen kaas van maken.

en om antwoord op je vraag te geven:  dat zou kunnen, niets is wat het lijkt. ik zelf geloof er niet in, omdat ik denk dat ze dit stukje format nog wel aan zullen houden.  :)

Offline Stephanie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #697 Gepost op: 5-03-2007, 22:18:24 »
Heb me suf gezocht naar een site waar het symbool voor het vraagteken staat afgebeeld.

Woordenboek Vlaamse Gebarentaal
In het Vlaams dus, maar ik weet niet of dat veel verschilt van de Nederlandse gebarentaal.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2007, 22:20:27 door Stephanie »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #698 Gepost op: 6-03-2007, 12:01:45 »
ik reageer nu pas, want ik moest eerst je post 18 keer lezen voor ik wist wat er stond.
in het geval je leraar nederlands geschrapt heeft uit het vakkenpakket kan ik begrip tonen voor het ontbreken van de leestekens, maar mocht je leraar toch stiekem nog wel nederlandse les geven wil ik je verzoeken enige leestekens te gebruiken, want hier kan ik geen kaas van maken.

Als je er een sport van maakt mensen op grammatica aan te vallen tot leestekens aan toe  ::) zou het wel netjes zijn als je zelf een correcte post maakt en we kennen hier toch echt de Hoofdletter, niet zo prominent in beeld als de Duitsers hem brengen  ::regenboog:: maar toch hebben wij hem ook alweer een tijdje geleden officieel in gebruik genomen. ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #699 Gepost op: 6-03-2007, 14:31:12 »
niet zo flauw lo, een hoofdletter vergeten kan iedereen ! het was maar een vraag van laura, en bovendien heeft ze gelijk. niet vervelend bedoeld, maar zonder leestekens is het lastig lezen !

( sowiezo weet ik nog steeds niet wat er nou eigenlijk bedoeld werd )
dennis for mole !