Auteur Topic: Inge is de mol!  (gelezen 233235 keer)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #760 Gepost op: 7-03-2007, 14:23:49 »
Nog even terugkomend op de liftopdracht van renate.
Wie beweert dat zij de vragen fout had?
- Het treinstation heeft ze juist, omdat de andere keuzes gewoon niet bestaan als station
- Haar vat kan nog steeds het 7e geweest zijn als dat van Eva het laatste was
- Tweede straat rechts kan ook correct zijn

Wie kan er met 100% zekerheid zeggen dat één van bovenstaande antwoorden fout is.
Ik begin zo stilaan te denkendat ze alle vragen "per ongeluk" (zoals het treinstation bv) correct heeft beantwoord.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #761 Gepost op: 7-03-2007, 14:40:52 »
Ik vond het treinstation in eerste instantie ook fout, maar mede door wat nou al meerdere malen is gezegd: de andere keuzes bestaan niet, dus het moet wel goed zijn.
The British are not impressed.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #762 Gepost op: 7-03-2007, 14:52:43 »
Misschien een hele domme opmerking... maar kan dat met dat treinstation niet ook gewoon een fout van KAREL geweest zijn?
Tell me what your telescope says

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #763 Gepost op: 7-03-2007, 15:40:43 »

Het beginpunt was 3
Het eindpunt was 11

Wat is de exacte onschrijving van de vraag over Songwat Road?

Volgens Opa (aflevering 6)
2. Hoe heette de 2e straat rechts op de juiste route in China Town
A Songwat road

Wat waren B en C?
Daarnaast is het een hele vage vraag (als ie zo gesteld is dan)
Van waaruit gezien dan???


Songwat Road als tweede straat rechts kan alleen van:
De A in sAwat bij punt 7
De N in Nam bij punt 10
Bij punt 16
en iets voorbij de O in monkOn vanaf 16 gezien
en misschien bij de N in sempeang lAne

en dan moeten ze wel richting de rivier lopen, anders kan het niet.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #764 Gepost op: 7-03-2007, 15:51:49 »

Het beginpunt was 3
Het eindpunt was 11

Wat is de exacte onschrijving van de vraag over Songwat Road?

Volgens Opa (aflevering 6)
2. Hoe heette de 2e straat rechts op de juiste route in China Town
A Songwat road

Wat waren B en C?
Daarnaast is het een hele vage vraag (als ie zo gesteld is dan)
Van waaruit gezien dan???


Songwat Road als tweede straat rechts kan alleen van:
De A in sAwat bij punt 7
De N in Nam bij punt 10
Bij punt 16
en iets voorbij de O in monkOn vanaf 16 gezien
en misschien bij de N in sempeang lAne

en dan moeten ze wel richting de rivier lopen, anders kan het niet.

Mogelijkheden waren:

a. Songsawat rd
b. Padsai rd
c. Songwat rd
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #765 Gepost op: 7-03-2007, 16:05:01 »
Nog even terugkomend op de liftopdracht van renate.
Wie beweert dat zij de vragen fout had?
- Het treinstation heeft ze juist, omdat de andere keuzes gewoon niet bestaan als station

Normaal gesproken ben ik echt een speurder die het hele internet afstruint om maar bewijsmateriaal te vinden om een theorie te bevestigen of te ontkrachtigen.

In dit geval ligt het net iets anders.

De vraag werd namelijk aan Renate gesteld en zij had geen spoorboekje of internet om het juiste antwoord op te zoeken.

Zij heeft met die trein een route afgelegd en samen met de andere kandidaten alle stationsnamen genoteerd.

Als (zoals ik nu al 3 keer heb vermeld) Karel zegt dat het eerste tussenstation Lop-Buri is in aflevering 3 dan kan het gewoon niet zo zijn dat het in aflevering 6 ineens het tweede tussenstation is.

En het maakt me daarin niet uit of die trein via Peking of Amsterdam CS is gereden, dit is de informatie waar Renate en ook wij dus het mee moeten doen.

Misschien een hele domme opmerking... maar kan dat met dat treinstation niet ook gewoon een fout van KAREL geweest zijn?

Ja,..dat kan,...samen met al die fouten die hij maakte tijdens de rondleiding door Phuket word het wel een heel amateuristisch georganiseerde serie dit jaar.

Maar we zijn hier om te mollen, speuren en onderzoeken dacht ik zo dus zelfs als het een fout van Karel is mag het wel gemeld worden.
Bovendien, als we dit soort zaken gaan afdoen als zijnde fouten van Karel of de productie dan kunnen we net zo goed donderdag's avonds met een kopje koffie op de bank naar de mol gaan kijken en het hele forum links laten liggen.

Het blijft een vreemde zaak bij die liftopdracht (als Inge de mol is) en ik ben blij dat er in ieder geval nog een paar mensen bereid zijn om serieus mee te denken hierover.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #766 Gepost op: 7-03-2007, 16:30:08 »
Maar als je op het traject A-B-C-D de vraag krijgt: wat is station 2, B, X of Z? Dan kàn het toch niet anders dan B zijn. :S
The British are not impressed.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #767 Gepost op: 7-03-2007, 16:51:30 »
Als (zoals ik nu al 3 keer heb vermeld) Karel zegt dat het eerste tussenstation Lop-Buri is in aflevering 3 dan kan het gewoon niet zo zijn dat het in aflevering 6 ineens het tweede tussenstation is.

In aflevering 3 moesten ze de stations noteren die ze aandeden. Volgens Van Dale betekent dit: 'voor korte tijd bezoeken'. Oftewel, de opdracht was om alle stations op te schrijven waar ze stopten.
Lop Buri was het eerste station waar ze stopten. Maar het is het tweede tussenstation op de route. Omdat ze in een soort van sneltrein zaten, is er op het eerste tussenstation niet gestopt. Lop Buri kan dus heel goed het 1e station geweest zijn waar ze stopten, terwijl het het 2e station op de route is.

Wat is de exacte onschrijving van de vraag over Songwat Road?

Volgens Opa (aflevering 6)
2. Hoe heette de 2e straat rechts op de juiste route in China Town

De vraag zoals Karel hem stelde in de aflevering was: 'Hoe heette de 2e straat die jullie rechts insloegen, op de juiste route in Chinatown?'

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #768 Gepost op: 7-03-2007, 17:03:36 »
Mogelijkheden waren:

a. Songsawat rd
b. Padsai rd
c. Songwat rd


P(h)adsai Rd is een zijstraat van Yaowarat, maar ik kan nog niet precies vinden welke.
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #769 Gepost op: 7-03-2007, 17:34:28 »
ben het met iris eens ! wb de opdracht met de trein, ik denk dat dat de enige mogelijkheid is ! ander zou het allemaal we leen heel raar verhaal worden !
dennis for mole !

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #770 Gepost op: 7-03-2007, 19:03:10 »
Neen, Renate wordt hier waarschijnlijk gestraft vanwege haar "achterbakse" taktiek.

Ik ben het daar dus echt niet mee eens, in de 1e plaats omdat het ipv achterbaks juist zeer intelligent zou zijn, in de 2e plaats omdat Renate helemaal niet zo intelligent is en we dat ook horen doordat ze juist twijfel uit over of ze de vragen nu goed of fout heeft beantwoord. Zeg dan bij de stationvraag dat het Zandvoort aan Zee of Duckstad was!

Hier komt nog bovenop wat velen hier nu vergeten maar wel al eerder gemeld is: er gaat 1000,- de pot in voor diegenen die de mol zien. Wat voor een spel is dit dan nog dat ook bij een totaal verkeerde uitvoering van de opdracht die 1000,- de pot ingaat?

Neen, Renate heeft gewoon alles goed beantwoord. Wat was de naam van het tweede spoorstation dat jullie tegenkwamen tussen Ayutthaya en Chiang Mai? Hier noemt Karel dus de twee steden, niet de namen van stations. Hij rekent later in Chiang Mai het 1e station meteen fout maar dat kan je best zien als 2e station, Lop Buri, wanneer je Ayutthaya (kom je immers ook tegen namelijk meteen aan het begin) meerekent.

Zoals ik al eerder postte kan de regie coulanter zijn dan Karel en bovendien zit er zelfs wat licht in Karels uitspraken.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #771 Gepost op: 7-03-2007, 19:14:51 »
als je had gelezen dan had je gezien dat iris dat ook al gemeld had ~!
lop buri is het eerste station dat ze aandoen, maar het 2e station op de route. antwoord is dus goed
dennis for mole !

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #772 Gepost op: 7-03-2007, 19:40:16 »
In aflevering 3 moesten ze de stations noteren die ze aandeden. Volgens Van Dale betekent dit: 'voor korte tijd bezoeken'. Oftewel, de opdracht was om alle stations op te schrijven waar ze stopten.
Lop Buri was het eerste station waar ze stopten. Maar het is het tweede tussenstation op de route. Omdat ze in een soort van sneltrein zaten, is er op het eerste tussenstation niet gestopt. Lop Buri kan dus heel goed het 1e station geweest zijn waar ze stopten, terwijl het het 2e station op de route is.

Het was even zoeken, wist dat ik hem ergens op forum gezien had, en inderdaad:

http://www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp

Vanaf Ayutthaya krijg je eerst station Ban Phachi Jn. en daarna pas Lop Buri. In Ban Phaci Jn. stopt niet elke trein en blijkbaar ook niet de nachttrein waarin onze geliefde kandidaten zaten.

Enfin, hiermee lijkt me toch redelijk zeker dat Renate in ieder geval 1 vraag goed had. En nu op onderzoek naar de volgende.

 8)


Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #773 Gepost op: 7-03-2007, 20:19:08 »
Goh, ik heb wel weer wat los gemaakt over die stations geloof ik, maar we moeten nog een week dus het is niet erg om nog even verder te puzzelen ;D

Wat gezegd wordt over A-B-C-D zou nog de meest voor de hand liggende verklaring zijn, maar wel een beetje rare vraagstelling dan van de avro...

Hier nog een goeie interactieve kaart van Bangkok
http://www.yellow.co.th/Bangkok/BangkokMaps.php

ik heb er al op zitten puzzelen, maar die vraag over die straten is nauwelijks te achterhalen denk ik.

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #774 Gepost op: 7-03-2007, 20:53:13 »
Ik heb inmiddels ook alles zoveel mogelijk nogmaals nagezocht en ik snap ook al het commentaar wel maar ik blijf het wel vreemd vinden.

Lop-Buri is eigenlijk het enige antwoord wat mogelijk goed kan zijn omdat die ander twee mogelijkheden die Renate krijgt met geen mogelijkheid te koppelen zijn aan welk treinstation in Thailand dan ook.
Dat wisten we al en dat wist ik ook al lang.

Waar het mij in deze discussie vooral om gin en nog steeds gaat is of Renate deze vraag goed HAD KUNNEN beantwoorden met de kennis die ZIJ had toen ze met karel in de lift stond.

Renate had daar geen spoorboekje of internet en kon zelfs niet even snel in haar molboekje kijken.

Karel vraagt naar het tweede spoorstation tussen Ayyuthaya en Chiang Mai en dan kan het gewoon niet zo zijn dat hij daarmee bedoelt dat Ayyathaya het eerste is.
Ook een tussengelegen station waar de trein in het pikkedonker in een vreemd land aan voorbijrijdt kan je onmogelijk als een geldig tussenstation meetellen volgens mij.

Blijft dus over een wat ongelukkige vraagstelling van de productie of gewoon een fout/vergissing.

Maar goed, de enige manier waarop Renate deze vraag goed kon beantwoorden was dus door het elimineren van de andere twee mogelijkheden. Vreemd, maar niet onmogelijk en uiteindelijk heeft ze dat waarschijnlijk ook nog goed gedaan.

Maar ik blijf het gek vinden.

 
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #775 Gepost op: 8-03-2007, 00:43:37 »
Hier nog een goeie interactieve kaart van Bangkok
http://www.yellow.co.th/Bangkok/BangkokMaps.php
::ok:: Geweldig, dit is de beste kaart van Bangkok die ik tot nu toe heb gezien! Hiermee lossen we het probleem nog niet op maar we komen wel aardig dicht in de buurt.

Ze zijn begonnen bij de Chinese Poort (Google Earth: 13 44'14.15"N 100 30'47.24"E; op de kaart: kruising Charoen Krung Road en Tri Mit Road, t-kruising oranje wegen).

Na de sudoku gaan de links, naar het zuiden, in de straat Soi Charoen Phanit.

Bij het motorblok gaan ze rechts (eerste keer rechts), in de straat Soi Wanit 2. Je hoort Sander ook zeggen Wanit Second (26:33) dus dat klopt.

Bij het bord gaan ze eerst links (fout!) vermoedelijk in de straat Soi Phanu Rang Si. Die loopt dood en daar laten ze Dick achter.

Vervolgens gaan ze bij het bord rechtdoor een steegje in. Dit steegje staat niet op de kaart. Hier loopt het spoor dood.

Als het steegje uitkwam op de Songwat Road en als daar Rodericks radio stond dan zijn ze linksaf gegaan op de Songwat Road en rechtsaf op de Song Sawat Road (tweede keer rechtsaf). Dan is Renates antwoord fout.

Als het steegje doorging na de Songwat Road en ze later pas moesten beslissen waar af te slaan dan zijn ze linksaf gegaan in een onbekende straat en rechtsaf op de Songwat Road (tweede keer rechtsaf). Dan is Renates antwoord goed.

Als er iemand in Bangkok dit leest dan moet hij dat gemakkelijk kunnen controleren. Het kruispunt waar ze de tweede keer rechtsaf slaan komt duidelijk in beeld (Renate wijst de richting aan op 32:04).



Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #776 Gepost op: 8-03-2007, 06:50:02 »
Lop-Burti is dus correct.
De tweede straat rechts is dus waarschijnlijk ook correct beantwoord.
En als het vat van Eva als laatste is geplaatst, dan heeft Renate dus alles corret beantwoord.
Dit schijnt een ander licht op de liftopdracht.

... en ja de kans is zeer groot dat ook Paul alle vragen correct heeft beantwoord.
De uitleg van Paul achteraf in de bus betreffende zijn "fout-taktiek" is dus maar een afleidingsmanoeuvre welke handig gebruikt is tijdens de montage.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Inge is (niet) de mol!
« Reactie #777 Gepost op: 8-03-2007, 11:01:43 »
Het kan vreemd lopen,

Waar ik gisterochtend nog een theorie begon met als uitgangspunt dat Renate de mol te zien kreeg als soort straf omdat ze alledrie haar vragen fout zou hebben beantwoord zijn we er binnen 1 dag speuren en annalyseren achter dat ze ze net zo goed alledrie wel goed zou kunnen hebben gehad.

Wat het treinstation betreft moet het antwoord Lop-Buri wel goed zijn eenvoudig weg omdat de andere opties nog fouter zijn of helemaal niet kunnen.

De tweede zijstraat rechts in China town is wellicht ook goed, alleen jammer dat we dat 'rechtdoor' steegje op geen enkele kaart kunnen vinden en dat we niet de exacte positie van de Roderick radio weten.

De positie van de ton van Renate is alleen door beredenering goed te rekenen omdat volgens de TV beelden dit antwoord eigenlijk fout moet worden gerekend maar we zien gewoon niet alles en wellicht ook niet in de juiste volgorde.

Wat ik tot slot nog wel opvallend vind is dat de vragen aan Renate veruit de moeilijkste waren in vergelijking met de andere kandidaten. De anderen hadden eigenlijk standaard 2 vragen die relatief makkelijk waren en een soor gokvraag.
Renate had zowel voor zichzelf als voor ons de moeilijkste vragen.

Maar als Inge volgende week de mol blijkt te zijn is het nu toch wel het meest waarschijnlijke om aan te nemen dat zowel Renate als Paul al hun vragen goed hebben beantwoord.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Roonans

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Inge bij 3FM
« Reactie #778 Gepost op: 8-03-2007, 19:25:06 »
Van het forum van .nl:

Vandaag rond 11.00 uur - 11.30 uur was Inge bij 3 FM. Daar vroegen ze of ze goed was in gebarentaal. Inge zei dat dat zo was maar dat ze dit al voor widm kende. Ze zei ook dat het te laat ontdekt was en dat ze er een andere bedoeling mee had!!

Bij een TV uitzending zei ze dat er geen 2 mollen waren (door Ellemiekeward))


Ik heb het stukje geluisterd. Hier het letterlijke stukje tekst daarover. (er is verder nog wel meer gezegd trouwens..)
Voor wie het luisteren wil: Het is de uitzending van donderdag 8 maart (arbeidsvitaminen) het stukje komt na 2 uur en 13 minuten.

M: Ik heb nog 1 vraag Inge..
I: Ja
M: Hoe goed is jouw gebarentaal?
I: Ehm..nou mijn gebarentaal is wel goed.
M: Dat op zich wel. Dat heb je wel onder de knie?
I: Ja, maar dat had ik voor De Mol al onder de knie en daar heb ik in het programma dankbaar gebruik van gemaakt. Maar helaas is dat pas in een heel laat stadium ontdekt
M: Ohh oke..
I: Maar ik had daar een hele andere bedoeling mee.
M: hmm.. (gepost door Ievie)

(Als dit al ergens gepost is, dan mijn excuses hiervoor dan heb ik dat gemist)

Groetjes Roan.

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Inge bij 3FM
« Reactie #779 Gepost op: 8-03-2007, 19:29:23 »
waar kun je dat terug luisteren dan?

[sounds pretty weird to me  :)]