Auteur Topic: Dagboek op .nl site  (gelezen 27425 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Dagboek op .nl site
« Gepost op: 4-01-2007, 21:51:18 »
Eerste dagboek-bijdrage van de Mol



De verantwoordelijkheid rust op mijn schouders. Dit programma heet ‘Wie is de mol?’ en ik weet wie die mol is. Dat ben ik! En daarmee valt of staat het spel met mijn streken. Maar ik kan die verantwoordelijkheid dragen. Ik houd wel van die spanning, die aandacht, dat ambivalente dat ik vanaf nu zal uitstralen. Je kunt van mij verwachten dat ik de mol ben. Maar zul je het zien? Zullen zij het zien? Een flesje shampoo en een paar schoenen meer of minder. Wie let daar nu op? Toch werd het me al snel duidelijk dat er overal op gelet wordt. Gehaktballen bijvoorbeeld. Of precies metertjes tellen. Maar ik kan het allemaal mooi naar mijn hand zetten en ik zal ieder detail in mij op nemen. Ik ben de mol en jullie horen nog van mij!


Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #1 Gepost op: 4-01-2007, 21:53:47 »
Dagboek van afvaller 1: Sander



‘Ik wist het, ik wist het, ik wist het. Natuurlijk wist ik het…Want als Sander meedoet met een spelletje, dan ligt-ie er natuurlijk binnen de kortste keren uit’. Dat is wat meer dan duizend keer door mijn hoofd dreunde, terwijl ik net het deelnemersveld had verlaten en met de tuk tuk naar het hotel werd gebracht. Nu kon het ook meer dan duizend keer door mijn hoofd dreunen, omdat ze in Bangkok meer file’s kennen dan wij op de A1 t/m A10, maar dat is weer een ander verhaal…

Eenmaal in het hotel had ik genoeg tijd om na te denken waar het mis is gegaan. Dat is terug te voeren naar twee elementen: nonchalance en de Wet van Murphy. En dat kan ik als volgt verklaren: ik was wel een fan van Wie is de Mol, maar nooit een hele fanatieke. Daardoor miste ik toch de scherpte en zag ik de nuances van het spel niet waardoor ik dacht: ‘dat doe ik wel even’. En zo werkt het nu eenmaal niet bij de Mol. EN eenmaal bij de eerste executie aangekomen, bedacht ik me: ‘zul je net zien…’ En daar komt de Wet van Murphy om de hoek kijken. De pest is alleen dat je pas leert van je fouten als het achter de rug is en je geen kans krijgt om het te herstellen. Daardoor zal het altijd als een open einde voelen. Maar ik had wel een gescheiden bad en douche in het hotel!


Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #2 Gepost op: 4-01-2007, 21:54:17 »
Mét een plaatje van Milouska ???

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #3 Gepost op: 4-01-2007, 21:56:35 »
ja dat schiet inderdaad niet op. Ze mogen die internetredactie wel eens vervangen. Zijn altijd zo sloom met aanpassen.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #4 Gepost op: 4-01-2007, 22:01:35 »
Eerste dagboek-bijdrage van de Mol



De verantwoordelijkheid rust op mijn schouders. Dit programma heet ‘Wie is de mol?’ en ik weet wie die mol is. Dat ben ik! En daarmee valt of staat het spel met mijn streken. Maar ik kan die verantwoordelijkheid dragen. Ik houd wel van die spanning, die aandacht, dat ambivalente dat ik vanaf nu zal uitstralen. Je kunt van mij verwachten dat ik de mol ben. Maar zul je het zien? Zullen zij het zien? Een flesje shampoo en een paar schoenen meer of minder. Wie let daar nu op? Toch werd het me al snel duidelijk dat er overal op gelet wordt. Gehaktballen bijvoorbeeld. Of precies metertjes tellen. Maar ik kan het allemaal mooi naar mijn hand zetten en ik zal ieder detail in mij op nemen. Ik ben de mol en jullie horen nog van mij!



Als ik me niet vergis gebruikte Paul het woord 'ambivalent' om zichzelf te beschrijven. Misschien is dit niet toevallig. Al kan het ook opzettelijk als dwaalspoor gebruikt worden uiteraard.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #5 Gepost op: 4-01-2007, 22:18:41 »
Dat zal vast voor het dwaalspoor zijn. Ik verdenk een aantal mensen niet waaronder Paul, omdat hij een soort Sander is. Hij speelt met de 3fm DJ's ook altijd wie is de mol als ze een weekendje weg zijn. Dick verdenk ik ook niet. Verder kunnen ze het allemaal zijn.

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #6 Gepost op: 5-01-2007, 00:00:24 »
Ambivalent viel mij ook al op.
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline MaVaRo

  • Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #7 Gepost op: 5-01-2007, 00:40:55 »
renate is de mol... shampoo of schoenen meer of minder.. bij het eerste spel heeft zij niks weggedaan.  ze had niet gedacht dat het opviel maar dat viel vies tegen....

was zij het ook van de gehaktballenverhaal in het vliegtuig...

Offline bingo44

  • Forumlid
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #8 Gepost op: 5-01-2007, 05:20:53 »
wat mij opviel het is slecht geschreven, tis dus zeker geen journalist. Milouska bijv.die kon goed schrijven Yvonne overigens ook wel maar tis kort en snel gedaan ook een beetje slecht

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #9 Gepost op: 5-01-2007, 10:15:07 »
AMbivalent, daar had Alex het toch de hele tijd over? ???

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #10 Gepost op: 5-01-2007, 10:21:25 »
Het is inderdaad niet lekker geschreven, dan is het stuk van Sander al bijna beter en die schat ik al niet heel journalistiek in.



P.S: Yvonne heet Yvon, iedereen spelt haar naam verkeerd hier, maakt verder niet uit, we zijn alweer 2 seizoenen verder haha

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #11 Gepost op: 5-01-2007, 11:14:31 »
AMbivalent, daar had Alex het toch de hele tijd over? ???

Je hebt gelijk: het was Alex die dit woord in de mond nam. Het menselijk geheugen is en blijft lacunair, hé ;).

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #12 Gepost op: 5-01-2007, 11:15:52 »
Je hebt gelijk: het was Alex die dit woord in de mond nam. Het menselijk geheugen is en blijft lacunair, hé ;).

Wéér een hint naar Alex :D

Offline mutzje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Paramore rocks
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #13 Gepost op: 5-01-2007, 12:37:39 »
is t niet een beetje te obvious dat iemand in de aflevering en in het dagboek het woord ambivalent gebruikt, het is een dwaalspoor, of het is gewoon een slechte mol..

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #14 Gepost op: 5-01-2007, 12:42:49 »
ambivalent viel mij ook op
Ik dacht in `1e instantie dat Paul dit ook genbruikte in zijn intro film.
Maar Alex later ook idd. Weet niet of het echte hint is, opvallend is het wel.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline bingo44

  • Forumlid
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #15 Gepost op: 5-01-2007, 14:30:37 »
Dit soort woorden gebruiken ze sowiezo veel in wie is de mol om beetje interressant te doen. Ik denk dat de kandidaten willen bewijzen een grote woordenschat te hebben ze gooien overal moeilijke worden tussendoor beetje raar. (reconsitrant ook zo eentje)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #16 Gepost op: 5-01-2007, 14:32:21 »
Recalcitrant.  ::)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #17 Gepost op: 5-01-2007, 14:34:28 »
Ik gebruik ook best vaak het woord recalcitrant, als ik mezelf omschrijf, voor mij geen raar woord, misschien ga je dit soort woorden gebruiken als je tegen de 30 loopt.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #18 Gepost op: 5-01-2007, 14:41:32 »
ghehe reconsitrant :p
anyway .. we hebben bij yvon ook gezien dat er een dikke vette hint zat in het dagboek vanhaar ... nl dat ze schreef over de tonnenopdracht : ik ston er bij en ik keek ernaar.
dat was zo overduidelijk dat dat later zelfs is weggehaald van de site.
ikzelf gooide het het erop dat het "to obvious "was  om waar te zijn. maar niets bleek minder waar.
ik mag toch hopen dat dit een dwaalspoot is
dennis for mole !

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Dagboek op .nl site
« Reactie #19 Gepost op: 5-01-2007, 18:16:17 »
Ik denk dat het een dwaalspoor is. ik vermoed nl dat Alex er volgende week uit gaat  >:D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in