Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 76449 keer)

Offline Iris_77

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #80 Gepost op: 11-01-2007, 22:51:13 »
Varken, Rat en Hond zijn nderdaad chinese dierenriemtekens, aan wie kunnen we die event. koppelen en WAAROM? grrrrr ik word hier helemaal raar van maar wat is het fijn!
 ::zwaai::
Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen vinden is dat Nadja als enige een Chinees sterrenbeeld heeft die ook te zien is geweest. Zij is namelijk Rat  ::oink::

Offline Duiker

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #81 Gepost op: 11-01-2007, 22:52:08 »
Kwam dat ook niet deels door Karel? Die stelde voor dat, omdat Paul toch wel wilde gaan, dat hij dan ook maar op dat moment ging. Ook al was dat misschien tegen de plannen van Paul in. Maar die wist misschien 99% zeker dat Alex niet zou gaan.
Klopt. Hij wou de held spelen, like George. Hij wist wel bijna zeker dat Eva of Renate niet wilde gaan, en anders Alex wel niet. Goed moment om een beetje vertrouwen te winnen van de groep.
Molloot sinds seizoen 4

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #82 Gepost op: 11-01-2007, 22:53:28 »
Dank je Iris-77 dat is snel!
 ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline VeeloDeMol

• Forumlid
  • Wat is het fijn in denialland!
« Reactie #83 Gepost op: 11-01-2007, 22:55:06 »
Ik heb me echt heel erg lopen irriteren aan Nadja vandaag.. Wat kan die vaag zijn aan de telefoon zeg! Menno hoorde het gewoon niet goed omdat hij in een trein of iets dergelijks zat en vroeg gewoon een aantal keer of hij het goed gehoord had, maar volgens mij luisterd Najda niet eens, en zegt ze gewoon maar wat. Ik heb echt het idee of ze expres alles wazig en fout probeerde te zeggen. En dat stiekeme lachje van haar de hele tijd.. Voor mij is ze niet de Mol.

Menno trouwens ook niet, die heeft gewoon goed zijn best gedaan deze aflevering en op de een of andere manier verdenk ik hem niet meer.

Ik vond het raar dat Inge ging proberen om ze over te halen, terwijl je al van te voren wist dat Alex niet zou gaan. Dat liet hij al heel duidelijk merken, dus ik vond dat eigenlijk wel raar. Maarja, misschien was ze inderdaad nog helemaal vol adrenaline ofzo en dacht ze dat iedereen dat wel een ongelooflijke kick zou vinden.

Renate is ook raar. Ik vind haar ook helemaal geen type om daar bang voor te zijn, en ze wil gewoon geen geld in die pot. Ze zat echt een beetje te kijken of Alex ging, en volgens mij zat die weer te wachten of Renate zou gaan, dus besloot Renate maar niet te gaan. Mollentranen + Mollenstreek. Alex verdenk ik trouwens niet.

Dick was bijna onzichtbaar deze aflevering, en daar heb ik verder ook geen verdenkingen bij. Ik ben ook van Eva afgestapt, die vind ik ook niet echt een Mol, ook al was ze een beetje vaag in de controle kamer.

En dan Paul. Paul ging maar gewoon, omdat hij toch wist dat Alex niet zou gaan. Ik weet niet, hij wacht het maar een beetje af, en ik vind het ook raar dat we hem niet hebben zien telefoneren met de controlekamer. Of ik heb verkeerd zitten kijken. Maar Liesbeth heeft die hele telefoon niet in haar handen gehad, Paul had hem de hele tijd, en daar hebben we volgens mij erg weinig tot niets van gezien. Ik vind het trouwens erg jammer dat Liesbeth eruit is.

Mijn Mol:
1. Paul
2. Renate
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #84 Gepost op: 11-01-2007, 22:59:34 »
Het blijft een mooi spel he.. iedereen is verdacht. Maar voorlopig verdenk ik Alex nog het meeste.

Offline Benjimol

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 11-01-2007, 23:00:59 »
Karel zei toch vorige week dat de mol rustig achterover kon gaan hangen?
Dick was bij opdracht 1 erg rustig en bij opdracht 2 ging hij achterover hangen, bovenaan een hoog gebouw...

Offline addict

• Forumlid
  • widm addict
« Reactie #86 Gepost op: 11-01-2007, 23:24:06 »
'geef karel een hand'  moest de tekst zijn. al snapte ik karels verhaal niet helemaal. de thaise tekst betekende iets anders dan wat er stond oid?

die dieren lijken me dan niet iets met die woorden te maken te hebben.
toch zijn ze er wel bewust geplaatst, want die borden/tekens zijn voor widm gemaakt lijkt mij..
misschien even opzoeken wat voor betekenis die dieren hebben in thailand.

Ik dacht dat hij alleen bedoelde over het feit dat het fonetisch geschreven was...
zo van in het nederlands bv.: "ai doe heet joe" betekened niets in het nederlands, maar als wij dit als nederlander oplezen krijg je een engelse zin: "i do hate you".
En die plaatsje eronder snapte ik ook niet helemaal...

Misschien vormen die thaise dieren/woorden (fonetisch) wel iets als wij in het nederlands kunnen oplezen ofzow??? http://nl.wikipedia.org/wiki/Thais_alfabet
Of ga ik nu te diepzinnig... haha

ik weet het allemaal niet meer!
I'm confused... Wait, maybe I'm not..

Offline Prutger

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 11-01-2007, 23:39:16 »
Hmm, interessante aflevering.

Het enige wat mij eigenlijk echt opviel als mogelijke hint is dat bij de executie Menno op een blauwe stoel zat, terwijl de andere stoelen oranje/groen (?) waren. En aangezien ik Menno al wel als Mol zie (Hoe moeilijk is het nou om NOI te verstaan) bevestigt dit mijn vermoeden alleen maar.

Ooof...je krijgt ook weer zo'n nog-nooit-een-andere-kleur-gehad-hint zoals bij Milouska vorige keer. Wie weet.

Bah. Ik moet niet zoveel doordenken.

Offline MrJasper

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 11-01-2007, 23:40:54 »
Wat kan Alex uitstekend acteren zeg:) wat een goede mol tot nu toe!
Hij stond zelf versteld bij de eerste opdracht wat Nadja het zat te verzieken voor de rest, hij zal vast hebben gedacht: "Ik was toch de mol?!"
En ja, eenmaal op de hoge toren bij het abseilen was het een uitgezet scenario voor onze Alex: direct aangeven dat je sowieso NIET zal springen, en maar hopen dat iemand van de gesprongen mensen aangeeft dat hij/zij voor de 10,000 gaat. Dit was het geval en Alex stond natuurlijk te springen toen ie dit hoorde. Zijn plan werkte, nu alleen nog een beetje tegendraads doen en niet springen. 0 euro in de pot. Goed gespeeld jongen. Het zit je wel mee, de eerste aflevering met de gong lukte je het ook al geld uit de pot te houden, en het kon je in beide keren niet veel schelen, want jij bent de mol!

Offline VeeloDeMol

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 11-01-2007, 23:41:19 »
(Hoe moeilijk is het nou om NOI te verstaan)

Volgens mij is dat best moeilijk als je in zo'n treingeval zit, met allemaal drukte om je heen. Nadja had gewoon wat normaler en minder irritant moet praten, dan had iedereen het verstaan.
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 11-01-2007, 23:41:28 »
ik denk dat je niet te ver doordenkt want er zijn hier veeeel vergezochtere hints - zegmaar - te vinden.
en ik denk dat je die kleuren niet zomaar moet negeren, als je naar vorig jaar kijkt (zou niet orgineel zijn trouwens, weer die kleurenhints)

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 11-01-2007, 23:43:34 »
Overzicht aflevering 2
Notulen gemaakt gedurende de aflevering

Bevindingen:

Verdachtmakingen:

Opdracht 1:

Deze opdrachten zijn altijd gedoemd te mislukken.

Paul: deed vaag, kan het niet veel concreter zeggen.
Menno: zit te kloten met Loi, Noi, en Nord
Nadja: Geeft hele vage info
Dick: hele opdracht niet actief gezien
Renate: heeft tijd voor een ijsje!?

Opdracht 2:

Paul: maakt zich verdacht met 'semi-hoogtevrees' door ook nog over de rand te kijken
Alex: geeft al aan niet te willen
Dick: 'Gooit 7500 € weg'
Nadja: 'Gooit 7500 € weg'
Inge: 'Gooit 2500 € weg'
Paul: Gaat verrassend toch, denkt dat Alex toch niet gaat, hoeft hij zich ook niet verdacht te maken
Eva: Gaat als de rest ook gaat
Renate: Stribbelt ook tegen
Renate: Komt bij mij geloofwaardig over met weigering, ondanks dat de kandidaten vinden dat het mollig is.
Alex: Komt niet geloofwaardig over met weigering, maar omdat Renate niet gaat hoeft hij ook niet

Test:

Menno: stemt onbekend
Alex: stemt Inge?
Liesbeth: stemt onbekend
Inge: stemt Renate?
Dick: stemt onbekend
Paul: stemt Menno
Renate: stemt onbekend
Nadja: stemt Renate?
Eva: stemt onbekend

Executie:
Eva: goede reactie
Alex: half goede reactie
Renate: goede reactie (yes ;D)
Paul: geen goede reactie (tsja mol kan niet naar huis he)
Liesbeth: Nvt. Jammer.

Verdachten:

1. Paul
2. Nadja
3. Menno
4. Renate.
5. Alex

Doorgestreept als potentiële mol:
1. Sander
2. Eva
3. Liesbeth

Niet verdacht:
1. Dick
2. Inge

jij hebt dit gepost voor de aflevering nog moest beginnen!  ::oink:: of lees ik dat nu zo slecht?

Offline Liett

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 11-01-2007, 23:44:11 »
ik denk dat ie het heeft bewerkt tijdens en na de aflevering?

Offline VeeloDeMol

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 11-01-2007, 23:44:44 »
Wat kan Alex uitstekend acteren zeg:) wat een goede mol tot nu toe!
Hij stond zelf versteld bij de eerste opdracht wat Nadja het zat te verzieken voor de rest, hij zal vast hebben gedacht: "Ik was toch de mol?!"
En ja, eenmaal op de hoge toren bij het abseilen was het een uitgezet scenario voor onze Alex: direct aangeven dat je sowieso NIET zal springen, en maar hopen dat iemand van de gesprongen mensen aangeeft dat hij/zij voor de 10,000 gaat. Dit was het geval en Alex stond natuurlijk te springen toen ie dit hoorde. Zijn plan werkte, nu alleen nog een beetje tegendraads doen en niet springen. 0 euro in de pot. Goed gespeeld jongen. Het zit je wel mee, de eerste aflevering met de gong lukte je het ook al geld uit de pot te houden, en het kon je in beide keren niet veel schelen, want jij bent de mol!

Volgens mij is dat niet zo'n goede Moltaktiek, om EERST aan te geven dat je ZEKER niet wil gaan, en dan maar hopen (volgens mij is hopen sowieso geen goede mollenzet) dat iemand voor die 10.000 euro gaat, terwijl je al aan iedereen hebt laten weten dat je in ieder geval niet naar beneden wil/gaat, dus hoe groot is dan de kans dat iemand dat wel doet. (En ja, inderdaad erg rare zet van Inge) Dat lijkt mij een hele slechte Molstrategie. Dus Alex is voor mij zeker niet de Mol.

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 11-01-2007, 23:48:43 »
Afgaand op de introfilmpjes moest ofwel Menno Alex of Liesbeth vertrekken. Zij hadden hun inrofilmpje van afl 1. Het werd dus Liesbeth.  ;)

Offline Benjimol

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 11-01-2007, 23:54:09 »
Volgens mij valt er zowiezo weinig te mollen bij opdracht 2,  behalve dan dat je zegt dat je niet gaat. Dan heb je in ieder geval nooit 10.000 Euro in de pot.
En bij opdracht 1 hoef je niet te mollen, zo'n telefoongebonden opdracht loopt toch altijd in de soep!  ::rofl::

Offline Rick.

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 12-01-2007, 00:05:57 »
Maar er waren toch 3 groepjes die elk 4 letters moesten vinden? Twaalf letters totaal dus. En varken, hond en rat zijn alledrie 'sterrenbeelden' uit de Chinese dierenriem.
Weet nog niet wat we daarmee moeten (als we er al iets mee moeten), maar misschien heeft iemand anders een idee?  ;D

Zal wel de volgorde van de woorden zijn. Als de kandidaten al deze tekens hadden verzameld konden ze aan de hand van de sterrenbeelden de volgorde bepalen. Maar dat was toch niet gelukt want de dieren zijn niet doorgegeven aan de controlers.

WorldExpress

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: 12-01-2007, 00:13:18 »
Zowel Nadja als Dick durfden er niet op in te gaan omdat ze ervan overtuigd waren dat Alex niet zou springen (gelijk hadden zij!)
Springen?  ::oink:: , zou ik ook niet doen. Abseilen wel  :P

(We moeten scherp blijven he  ::vergroot:: )

Overigens vind ik het érg verdacht dat er weer een hoop deelnemers waren die niks zeiden tijdens het maken van de test.

Offline Lotte18

• Forumlid
« Reactie #98 Gepost op: 12-01-2007, 01:23:08 »
Blauw...blauw....blauw...

Er is iets met de kleur blauw! Tijdens de executie ging Menno? op een blauwe stoel zitten en er is ook al reeds een blauw molboekje uitgedeeld toch?

Als iedereen nou eens gelinkt wordt aan de kleur blauw...behalve de MOL!

Offline pitta

• Forumlid
« Reactie #99 Gepost op: 12-01-2007, 01:27:25 »
Beste molpositie in opdracht 1 was volgens mij de controlroom, dus Nadja, Dick of Eva.
Beste molpositie in opdracht 2 denk ik als laatste of 1 na laatste abseilen,(het was voor iedereen wel erg duidelijk dat sowieso Alex niet zou gaan, dus geef je eerst een aantal anderen de kans om de extra opdracht aan te grijpen die gedoemt is te mislukken, gebeurt dit niet kun je het alsnog zelf doen), dus Menno of Liesbeth.

Maar ja, dat zijn dus 5 verschillende personen, schiet ik dus nog niets mee op :-\\

Dus hou ik het voorlopig maar op Paul  ::trots::