Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 81570 keer)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 6
« Reactie #280 Gepost op: 13-02-2007, 16:53:44 »
geknipt in de internetafleveringen ? hoe kom je daar nou bij
dennis for mole !

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 6
« Reactie #281 Gepost op: 13-02-2007, 17:01:20 »
Er is volgens mij wel iets over gezegd. Alleen Menno en Dick hadden als enige een plattegrondje maar volgens mij is die niet in beeld geweest.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #282 Gepost op: 13-02-2007, 17:28:44 »
Letterlijk van wieisdemol.nl:

Nadja
1. Hoeveel geld betaalde je voor vijf jokers?
Ze antwoordt ‘6700 euro’ en gaat naar de 2e verdieping.


Die 6700 euro klopt, heb ik ook zo gehoord in de uitzending, maar Nadja gaat dan naar de 1ste verdieping en niet naar de 2e !!!
Dat betekent dat er fouten kunnen staan in meerdere antwoorden/verdiepingen op de officiële site  ???

Offline teleromeo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #283 Gepost op: 13-02-2007, 17:31:12 »
Letterlijk van wieisdemol.nl:

Nadja
1. Hoeveel geld betaalde je voor vijf jokers?
Ze antwoordt ‘6700 euro’ en gaat naar de 2e verdieping.


dit geluidsfragment is letterlijk uit de uitzending gehaald.
Ik hoor Nadja stilletjes maar duidelijk 6200 zeggen.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2007, 17:34:49 door teleromeo »
wie heb ik aan de lijn hallo hallo

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 6
« Reactie #284 Gepost op: 13-02-2007, 17:36:03 »
dit geluidsfragment is letterlijk uit de uitzending gehaald.
Ik hoor Nadja stilletjes maar duidelijk 6200 zeggen.


Ze zegt zesduizendzevenhonderd. 6700 dus.
No Milk today???

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #285 Gepost op: 13-02-2007, 17:37:49 »
Oké, weer een update:

Vraag:                  1                              2                      3                       Verdiepingen:       Gezien:
Dick                   Siam                         reisgids                 3 km                       4-7-14             Renate

Nadja             6700 euro                    Chao Praya           48 jaar                      2-5-9               Eva

Eva               The Beatles                      26 x             9 kruispunten                 7-3-9               Paul

Inge           Lomed Transport           Geef K. de hand        130 cm                    11-9-4              Nadja

Paul                  800 m                          476             3 schietschijven              12-2-9              Inge

Renate            7e positie                  Songwat rd            Lop Buri                   3-6-11              Inge

Als er nog meer niet klopt hoor ik het wel!

In ieder geval sommige verdiepingen kloppen niet. Nadja gaat na de 1ste vraag naar de 1ste verdieping en volgens mij eindigde Eva op de 12e verdieping (maar weet dit niet helemaal zeker, zou het moeten checken).

Verder heb ik nog een opmerking over het antwoord van Eva op vraag 2, dit antwoord is idd. door Paul gegeven bij de blokkenopdracht, maar we weten natuurlijk niet zeker of Paul toen de waarheid heeft gesproken. Dus misschien kunnen we ook niet zeker weten of dit antwoord goed of fout gerekend gaat worden.

Offline teleromeo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #286 Gepost op: 13-02-2007, 17:54:09 »
Ze zegt zesduizendzevenhonderd. 6700 dus.

Echt wel raar dat ik haar 6200 hoor zeggen, ik weet niet hoe vaak ik dat herbeluisterd heb maar ik hoor duidelijk de t en de w.
wie heb ik aan de lijn hallo hallo

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #287 Gepost op: 13-02-2007, 17:59:11 »
dit geluidsfragment is letterlijk uit de uitzending gehaald.
Ik hoor Nadja stilletjes maar duidelijk 6200 zeggen.


Zet je bestand op 0:10 seconden.
Speel het af tot en met 0:12 seconden.
Je hoort overduidelijk zesduizendzevenhonderd.
Speel je het hele bestandje af dan lijkt ze inderdaad zesduizendtweehonderd te zeggen.
Ga je echter specifiek naar het moment waarop ze antwoord geeft, dan hoor je Nadja toch echt 6.700 / zesduizendzevenhonderd antwoorden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Aflevering 6
« Reactie #288 Gepost op: 13-02-2007, 18:54:39 »
In ieder geval sommige verdiepingen kloppen niet. Nadja gaat na de 1ste vraag naar de 1ste verdieping en volgens mij eindigde Eva op de 12e verdieping (maar weet dit niet helemaal zeker, zou het moeten checken).

Verder heb ik nog een opmerking over het antwoord van Eva op vraag 2, dit antwoord is idd. door Paul gegeven bij de blokkenopdracht, maar we weten natuurlijk niet zeker of Paul toen de waarheid heeft gesproken. Dus misschien kunnen we ook niet zeker weten of dit antwoord goed of fout gerekend gaat worden.

Eva gaat eerst naar de 7e verdieping, daarna naar de 3e en dan naar de 12e waar Paul staat.
Nadja gaat naar de 2e, 5e en 9e

Op de 1e, 8e komt niemand en de 13e maar die bestaat niet.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2007, 18:56:35 door ravelijn »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #289 Gepost op: 13-02-2007, 18:55:40 »
Kandidaat Vraag 1 Vraag 2 Vraag 3 Wie zagen we als "Mol"
Dick        4de     7de    14de           Renate
Nadja       1ste    5de     9de           Eva
Eva         7de     3de    12de           Paul
Inge       11de     9de     4de           Nadja
Paul       12de     2de     9de           Inge
Renate      3de     6de    11de           Inge


Onder Vraag 1,2,3 zie je allerlei getallen staan. Die staan voor de verdieping waar ze na toe gingen na de vraag te hebben beantwoord. Dus Dick ging na het beantwoorden van vraag 1 naar de vierde verdieping.

Wat mij nu opviel aan dit hele geheel, naast dat inderdaad ze de 13de verdieping niet kennen....

Verdieping | Aantal keren langs gekomen | Wie zouden we daar als "mol" zien?
1              1 keer                          niemand
2              1 keer                          niemand
3              2 keer                          niemand
4              2 keer                          Nadja
5              1 keer                          niemand
6              1 keer                          niemand
7              2 keer                          niemand
8              0 keer                          niemand
9              3 keer                          Eva & Inge
10             0 keer                          niemand
11             2 keer                          Inge
12             2 keer                          Paul
14             1 keer                          Renate


Eva en Inge worden allebei gezien op de negende verdieping. Daarnaast word de negende verdieping 3 keer bezocht. Als enige verdieping van allemaal. Even terug op wie we daar zagen. Weliswaar in verschillende shots, bij Nadja kwam Eva bij verdieping 9 en bij Paul kwam Inge bij verdieping 9 te voorschijn. Toch vind ik het raar dat ze dan 2 verschillende "mollen" op 1 dezelfde verdieping laten staan.

Bedoel, je hebt zat andere verdiepingen, zelfs 2 verdiepingen die en niet bij langs gekomen word (verdieping 8 en 10) en niet als "eindstation" word gebruikt waar je de "mol" zou zien. Maar toch nemen ze verdieping 9, laten daar 2 kandidaten verschijnen als "mol" en daarnaast word langs die verdieping 3 keer gekomen. Misschien 9 / 3 = 3 kandidaten?

Verdieping 9 = 3 keer voorbij geweest na een vraag te hebben beantwoord. Dat was het geval bij... Nadja, Inge en Paul. Hoe grappig, 3 kandidaten. Hoeveel kandidaten zien we altijd terug in de finale? Ook 3. Op verdieping 9 zien we dan ook nog eens Inge als "mol" terug. Zijn dit niet gewoon de finalisten? Nadja, Inge en Paul dus.

*is benieuwd naar reacties*

 ::oink:: ::oink:: :o :o Verdieping 9, Aflevering 9, 3 keer bezocht, 3 kandidaten over in de finale... aflevering 9 = finale.  ::trots:: Dit kan niet anders dan de finalisten zijn!
« Laatst bewerkt op: 13-02-2007, 18:58:10 door Yvonisdemol »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 6
« Reactie #290 Gepost op: 13-02-2007, 19:00:28 »
Ze weten nu nog niet wie in de finale komen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #291 Gepost op: 13-02-2007, 19:01:57 »
Ze weten nu nog niet wie in de finale komen.

Ik meende Lau en/of Nevermind ons vertellen van de molhunt afgelopen zondag...

"Ze hebben er extra veel verborgen hints in gestopt omdat wij zo klaagden over vorige jaren waarin er maar heel weinig hints in verstopt zaten..."

Misschien is dit wel zo'n verborgen hint.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #292 Gepost op: 13-02-2007, 19:12:11 »
Oké, weer een update, inclusief de juiste verdiepingen:

Vraag:                  1                              2                      3                       Verdiepingen:       Gezien:
Dick                   Siam                         reisgids                 3 km                       4-7-14             Renate

Nadja             6700 euro                    Chao Praya            48 jaar                      2-5-9               Eva

Eva               The Beatles                      26 x             9 kruispunten                 7-3-12              Paul

Inge           Lomed Transport           Geef K. de hand        130 cm                    11-9-4              Nadja

Paul                  800 m                          476             3 schietschijven              12-2-9               Inge

Renate            7e positie                  Songwat rd            Lop Buri                   3-6-11               Inge

Als er nog meer niet klopt hoor ik het wel!

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Aflevering 6
« Reactie #293 Gepost op: 13-02-2007, 20:25:56 »
Oké, weer een update, inclusief de juiste verdiepingen:

Vraag:                  1                              2                      3                       Verdiepingen:       Gezien:
Dick                   Siam                         reisgids                 3 km                       4-7-14             Renate

Nadja             6700 euro                    Chao Praya            48 jaar                      2-5-9               Eva

Eva               The Beatles                      26 x             9 kruispunten                 7-3-12              Paul

Inge           Lomed Transport           Geef K. de hand        130 cm                    11-9-4              Nadja

Paul                  800 m                          476             3 schietschijven              12-2-9               Inge

Renate            7e positie                  Songwat rd            Lop Buri                   3-6-11               Inge

Als er nog meer niet klopt hoor ik het wel!

Volgens mij was het antwoord van Dick inzake de reisgids goed
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 6
« Reactie #294 Gepost op: 13-02-2007, 20:30:58 »
Ik meende Lau en/of Nevermind ons vertellen van de molhunt afgelopen zondag...

"Ze hebben er extra veel verborgen hints in gestopt omdat wij zo klaagden over vorige jaren waarin er maar heel weinig hints in verstopt zaten..."

Misschien is dit wel zo'n verborgen hint.

dat heeft jp idd tegen me gezegd ... er zitten meer verborgen hints in, odmat we vorig jaar teleurgesteld waren :) hij zei zelfs nog meer . mja
dennis for mole !

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #295 Gepost op: 13-02-2007, 20:53:42 »
Oké, weer een update, inclusief de juiste verdiepingen:

Vraag:                  1                              2                      3                       Verdiepingen:       Gezien:
Dick                   Siam                         reisgids                 3 km                       4-7-14             Renate

Nadja             6700 euro                    Chao Praya            48 jaar                      2-5-9               Eva

Eva               The Beatles                      26 x             9 kruispunten                 7-3-12              Paul

Inge           Lomed Transport           Geef K. de hand        130 cm                    11-9-4              Nadja

Paul                  800 m                          476             3 schietschijven              12-2-9               Inge

Renate            7e positie                  Songwat rd            Lop Buri                   3-6-11               Inge

Als er nog meer niet klopt hoor ik het wel!

De 1ste verdieping die Nadja aandoet is verdieping 1.
Dat klopt dus nog steeds niet.

Verbazingwekkend vind ik ook, dat dit blijkbaar fout vermeld staat op de officiele site. 
Bovendien staat daar een andere volgorde dan hoe we het gezien hebben.

De volgorde op de NL site is Dick, Eva, Inge, Paul, Nadja, Renate.
Terwijl in de uitzending  het rijtje was zoals bovenvermeld.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 6
« Reactie #296 Gepost op: 13-02-2007, 21:54:12 »
De volgorde op de NL site is Dick, Eva, Inge, Paul, Nadja, Renate.
Terwijl in de uitzending  het rijtje was zoals bovenvermeld.
Dat is ook toevallig, ik wilde net gaan zeggen dat het me opviel dat de enige die niet in de alfabetische volgorde paste Nadja was.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2007, 21:57:41 door opaweethetbeter »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #297 Gepost op: 14-02-2007, 08:07:15 »
Songwat Road bij Renate is fout
en 3KM bij Dick lijkt me erg veel, dus ook fout
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #298 Gepost op: 14-02-2007, 08:45:00 »
Nadja zegt echt 6700 en afgegaan van de muzikale hint kan 48 jaar ook nog weleens goed zijn. De andere antwoorden blijven gissen, maar we kunnen ervan uitgaan dat Inge en Renate iig niet de mol zijn.


oh ja voor de mensen die op Paul zitten viel me dit ook nog op

goldtrapp op z'n T-shirt ==> muzikale hint goud en zilver


en waarom hebben we niets meer van deze top 3 tjes gehoord, of hoorde dat bij het foto-spel
« Laatst bewerkt op: 14-02-2007, 08:54:19 door Lola-aapje »

Offline teleromeo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #299 Gepost op: 14-02-2007, 11:16:50 »
Ik blijf erbij dat Nadja bij haar eerste vraag 6200 zegt en fout antwoordt, luister maar eens goed naar het geluidsfragmentje dat ik postte. Daarop wordt ze naar de eerste verdieping gestuurd waar de spiegel staat. Volgens mij is die spiegel dan weer een aanwijzing dat Nadja de Mol is. Als ze alle vragen juist had beantwoord moest ze immers zichzelf zien. Dat wist ze dus moest ze wel verkeerd antwoorden. Dat kon ze alleen doen door fout te antwoorden op een vraag waarvan ze het antwoord wist, deze vraag ging over haarzelf.
Ze kreeg als enige de spiegel te zien, wel niet bij het laatste antwoord maar na haar eerste foute antwoord. Die spiegel is een duidelijke hint naar zowel de kijker als naar de mol. Volgens mij wordt de spiegel getoond aan Nadja om aan te geven dat de mol fout geantwoord heeft.
wie heb ik aan de lijn hallo hallo