Auteur Topic: Aflevering 8  (gelezen 121728 keer)

Offline nevermind

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Kandidaten en Mol bio?
« Reactie #300 Gepost op: 25-02-2007, 16:57:29 »
deze opdracht hebben we al eens eerder gezien. volgens mij met dan, die toen een hotel moest runnen ! ( of in 1 van de belgische series )
maar ... natuurlijk staat er niets in die ordners. ze zullen wel gek zijn :)
dennis for mole !

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 8
« Reactie #301 Gepost op: 25-02-2007, 17:25:21 »
Volgens mij was dat gedoe met die tas als inleiding op het spel in de productiekamer. Hoe betrouwbaar zijn de kandidaten? Kunnen Eva en Renate, die in Paul's tas snuffelen, ook de spullen op de kamer weerstaan of wint hun nieuwsgierigheid?
Dit vind ik een hele logische verklaring voor dit stukje.
En voor de leuk natuurlijk.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

WorldExpress

• Gast
« Reactie #302 Gepost op: 25-02-2007, 17:30:20 »
Die mappen staan daar volgens mij echt puur voor deze opdracht en niets meer.

In de eerste plaats kan ik me niet voorstellen dat ze voor een programma op locatie als dit van die onhandige ordeners zouden meennemen, dat kan veel practischer met snelhechters e.d die je ook makkelijk op schoot in het vliegtuig of bus nog kan doornemen.

Ten tweede is het vrij onzinnig als ze al dagen in Phuket zijn om nog steeds het draaiboek van Chang Mai uit te pakken en op je hotelkamer op een tafeltje te zetten.

Ten derde is een hele ordner wel erg overdreven voor de bio's van 10 personen. De bio's die zij hebben zijn ongetwijfeld wat uitgebreider dan de beknopte bio's die op .nl voor ons staan maar dit is overdreven.
Bovenal hebben ze die bio's helemaal niet echt constant nodig dus om daar nou een map van te maken.

De meeste van de info zal gewoon in de laptop's van de productie staan en daarnaast zijn er natuurlijk de papieren draaiboeken waarvan elke camera/geluids en ander mannetje er 1 heeft.

Tot slot, als die ordners al op de 1 of andere manier authentiek en dus echt zijn, dan zou ik me als AVRO doodschamen voor zoveel amateuristische bekrompenheid. Voor een programma waar zo veel tijd en geld in zit maak je toch even een keurig ruggetje om er op te plakken en gebruik je niet een afgescheurd stuk stickervel waar je met een vette viltstift de inhoud op schrijft, alsjeblieft zeg.

Wat een hoop tekst, over zo'n onzin onderwerp. Alsof die dingen echt zijn.

Offline Ruud2003

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #303 Gepost op: 25-02-2007, 17:43:51 »
Moderator,

Kan dit topic samengevoegd worden met 'alles over aflevering 8'?
Goede jacht!

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 25-02-2007, 17:45:01 »
Ik denk dat de inhoud er niet toe doet, wel denk ik dat er iets is met de teskt op de rug van de ordner.
IDTV is een producent dacht ik en De Mol is één van hun producties.
Dan zit ik met de tekst eronder en misschien kan verwijzen naar iemand.
Als ik de tekst vergroot zie ik iets als Geraldine of zoiets.
Wie kan de tekst daaronder beter lezen ?
Misschien is het een cryptische aanwijzing naar de mol.

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #305 Gepost op: 25-02-2007, 17:54:40 »
Volgens mij kun je zelfs op die foto zien dat er in het draaiboek van Chiang Mai amper iets zit. Hoogstens een paar blaadjes.

Ze hebben duidelijk een decortje opgebouwd.
Zoals Louis XIV hier ook al aangeeft is het ook nogal stomzinnig om direct alle bagage in je hotelkamer zo uit te stallen.

Maar los van de discussie over de mappen, is volgens mij de écht interessante vraag:
Wat zou er gebeurd zijn als iemand wél jokers had gejat en wél allerlei dingen was gaan bekijken en onderzoeken?

Zou deze persoon gestraft zijn, of zou het gewoon mogen?

Ik zou gewoon mijn tas vol jokers gepropt hebben om ze daarna allemaal in te zetten. Had dat gemogen?  ???
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #306 Gepost op: 25-02-2007, 17:58:16 »
Opmerkelijk:

Aan het begin van de aflevering zegt Karel:

"..... wat de mol betreft,met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Maar deze week komt niemand zo makkelijk weg,....."

Hij kondigt hiermee dus al aan dat er niemand weg zal gaan deze week.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline nevermind

• Forumlid
  • autanyel
« Reactie #307 Gepost op: 25-02-2007, 17:59:47 »
hallohooooooooow zoals gezegd, in een serie ( volgens mij de belgische, met hugo ) gebeurde dit ook. er zit niets in de map, en nee ... natuurlijk mag je die jokers dan niet houden !
het was pas echt interessant geworden als nadja nog in het spel zat, mevrouw had zoveel jokers gepakt als dat ze dragen kon :p geloof me
dennis for mole !

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #308 Gepost op: 25-02-2007, 18:11:15 »
het was pas echt interessant geworden als nadja nog in het spel zat, mevrouw had zoveel jokers gepakt als dat ze dragen kon :p geloof me

Ik geloof je. ::rofl:: Nadja had gewoon die hele mand naar de test meegesjouwd. ::ok:: (Ik miste haar eigenlijk wel een beetje afgelopen aflevering.)

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #309 Gepost op: 25-02-2007, 18:11:57 »
Karel kondigt alles altijd al aan in zijn... aankondiging :P
The British are not impressed.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #310 Gepost op: 25-02-2007, 18:13:20 »
Je hebt er maar 40 nodig. 20 voor deze test en 20 voor de allesbeslissende wie-is-de-mol-test.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #311 Gepost op: 25-02-2007, 18:14:31 »
Je hebt er maar 40 nodig. 20 voor deze test en 20 voor de allesbeslissende wie-is-de-mol-test.

Nee hoor, de laatste test bestaat uit 40 vragen. 60 dus. :P

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 25-02-2007, 18:15:01 »
Ik geloof je. ::rofl:: Nadja had gewoon die hele mand naar de test meegesjouwd. ::ok:: (Ik miste haar eigenlijk wel een beetje afgelopen aflevering.)

Met alle ordners er bovenop :P Want wie weet wat er zou kunnen staan aan handige informatie. Ik had het zo graag zien gebeuren. En als ik als kandidaat daar zat dan wist ik het wel. Er werd niks vermeld over dat het verboden is iets mee te nemen. Dus 20 jokers mee, mappen mee. Lekker ontspannen naar de laptop om de test te maken  ;D 20 jokers inzetten en die ordners/mappen maar doorspitten.  ::trots::

Vind het dan ook enorm jammer dat dit scenario niet is uitgevoerd door 1 van de kandidaten.  ::ohno::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #313 Gepost op: 25-02-2007, 18:17:11 »
Nee hoor, de laatste test bestaat uit 40 vragen. 60 dus. :P
Oh ja :P

Zou toch wel wat zijn voor de mol om te jatten. Mja, er was al voorspeld dat ze wat zou stelen, dus voor de pot was het beter als ze het liet liggen :P

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #314 Gepost op: 25-02-2007, 18:27:07 »
op de fandag zal ik een vragen of ze ze zouden mogen houden.

Online Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 25-02-2007, 18:51:07 »
Vanmiddag de aflevering gekeken (ik ben vanmorgen teruggekomen van vakantie) en hij was erg leuk. Geen spectaculaire opdrachten, maar wel erg leuk en typisch WIDM, vooral de laatste. :)

De executie was weer vreselijk, ik wachtte op het rammen van de <enter> knop maar er gebeurde iets onverwachts. 4 finalisten, hetzelfde als in het derde Belgische seizoen.. Of toch niet? 8)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Debbie

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 25-02-2007, 18:59:30 »
Ach, dat is ook weer waar. Je kunt alles opvatten zoals je het zelf wilt zien...

Geen sarcasme, maar ernstige twijfel.
Als het Productieteam tijdens de opname al wist dat Paul de winaar zou worden, is het dus doorgestoken kaart.
Dat lijkt me voor de Verliezer niet leuk om achteraf te horen!

Daarnaast kan het inzoomen op het vliegtuig toch óók betekenen dat Paul de eerstvolgende is die alleen naar huis gaat.
Eva, Inge en Renate zitten dan dus in de finale. wat vind je van die gedachte?

Ik bedoelde ook zeker niet dat het productieteam het al tijdens de opnames zou weten. Ik bedoel dat het productieteam zeer veel opnames maakt (willekeurig) van alle kandidaten en daar dus bij het monteren een keuze uit kan maken. De juiste dingen kan gebruiken als hint en andere weer achterwege laat. Bij het monteren weten ze wel wie de winnaar is...

En dan je laatste gedachte... Ik moet er niet aan denken haha! Maar een finale met Renate ("ik ben zo ijdel dat ik zelfs een zonnebril opmoet als ik uit de tent stap") leek me sowieso niets. Laat staan dat ze de mol zou zijn, die ze nu hoogstwaarschijnlijk niet is... Maar dit alles is enkel mijn persoonlijke mening natuurlijk ;-)

Maar inderdaad is alles voor eigen uitleg vatbaar. Ik vatte het zo op en wilde dat delen en een ander vat het weer anders op. Dat is ook wel het leuke (en relativerende ;-)) van een forum als dit!

Offline Celeone

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 25-02-2007, 19:09:25 »
Vanmiddag ook de nieuwe aflevering gezien en ik moet zeggen dat ik hem ook weer schokkend vond. En dat voor de derde aflevering achtereen! Eerst Dick eruit - had ik echt totaal niet verwacht - en toen Nadja... En hoewel ik Nadja eruit wilde, dacht ik toch dat ze er in zou blijven. Goed, ze begon leuker te worden, maar toch.
Nu wilde ik Inge eruit, want ik begon me te irriteren. En ik was er ook half half van overtuigd dat dit zou gebeuren, zitten ze er nog in... Mijn Mol Renate heeft het goede antwoord gehad en het is zeker maar de vraag wie dan nu die mol is. Iedereen wordt op het moment op één verdacht, behalve Renate... (door de kandidaten dan).

Wat ik trouwens denk, is dat er in de volgende aflevering nog één opdracht gedaan wordt met vier kandidaten en dat er dan een executie komt. De drie finalisten hebben dan nog anderhalve aflevering om tot hun slotmol te komen. In het filmpje voor volgende week zei Karel namelijk nadrukkelijk dat er nog één opdracht zou komen, dus het leek me wel iets hebben en bovendien lijkt me een finale met vier echt helemaal niets. Wat Sanders rol in dit alles is, vraag ik me dan wel af... Misschien is de uitslag van deze executie aan hem bekent gemaakt en moet hij aan het einde van de eerstvolgende opdracht bekent gaan maken wie dat precies is? Moeten ze Sander vinden die het slechte nieuws vertelt?

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #318 Gepost op: 25-02-2007, 20:23:51 »
nou, wat ik nu voor raars hoor.

laatste stukje van de aflevering.
eva zegt: 'er is één iemand die er niet over na hoeft te denken, want die is de mol'
dan hoor je: 'moehhh'
eva: 'dat is gewoon een waarheid als een koe'

??? ::)

Offline Debbie

• Forumlid
« Reactie #319 Gepost op: 25-02-2007, 20:31:12 »
Was inderdaad leuk geweest als iemand jokers gepakt had, en de bijbehorende actie die daar dan aangehangen had... Heeeeel soms op dat soort momenten mis ik Nadja dan wel (shit, wat zeg ik nou ;))

Waar ik maar niet over uit kan is echter het volgende. En dat is gelijk de enige reden waarom ik Paul nog niet 100% weg durf te strepen.

Stel hij heeft echt een rood scherm gehad en is toch terug gekomen in het spel. Dan heeft hij hierin (naast het feit dat hij boekjes had) toch een groot voordeel t.o.v. de andere deelnemers? Beetje oneerlijk omdat hij dan precies weet wat hij vooral niet meer stemmen moet...
Aan de andere kant, de deelnemers hebben hem zelf teruggekocht in het spel en konden dat ook weten natuurlijk ...