Auteur Topic: Aflevering 1  (gelezen 153942 keer)

Offline Resco

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #380 Gepost op: 8-01-2008, 20:01:30 »
Heb de eerste aflevering net gekeken op uitzendinggemist.nl.

Erg goed!!

De verwijzingen naar Alice in Wonderland zijn wel vrij duidelijk ja (nu het me zo voorgekauwd is door jullie  ::tandpastasmiley::)

Georgina kan zo getypecasted worden voor Alice the musical.

Wat mij nog opviel waren de drie 250 euro-biljetten die Joris kreeg... Sinds wanneer worden die gedrukt? 

Worden al jaren gedrukt in een speciale fabriek voor widm. Met andere woorden, niks bijzonders, is al vaker voorgekomen.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 20:49:27 door Megan, Reden: citaat aangepast naar origineel »

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #381 Gepost op: 8-01-2008, 20:07:48 »
Wat mij nog opviel waren de drie 250 euro-biljetten die Joris kreeg... Sinds wanneer worden die gedrukt? 

Zolang je er in de Mollenwereld mee kunt betalen mag het wel :)

Met de Alice-jurk: Nou je het zegt ja. Goed gevonden. Maar mijn intuitie zegt, dat Gerogina lijkt op Nadja vorig jaar en dus iemand die met geluk ergens laat eruit gaat en niet de mol is.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 20:50:13 door Megan, Reden: citaat aangepast naar origineel »

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Auto's, moltunes, en de vragen die dit oproept.
« Reactie #382 Gepost op: 8-01-2008, 20:27:17 »
ff uitgebreid geanalyseerd:

In de auto waarin de moltune wordt afgespeeld zitten in elk geval: Patrick, Edo, Nicolette en Coen
In de auto waarin geen moltune wordt gespeeld (of we zien dit iig niet) zitten in elk geval: Dennis, Georgina, Dunya en Regina

Van Joris en Annet zien we niet in welke auto ze zitten.

Coen zegt tegen Dennis dat Joris de tune wel had gehoord. Dennis verteld dat die hem niet had gehoord. In welke auto zat Joris? Aan de opmerkingen van Coen en Dennis klinkt het alsof Joris bij Dennis in de auto zat. (auto zonder tune)

Dennis vraagt aan Annet: Annet hebben wij iets gehoord in de auto? De vraagstelling suggereer dat Annet bij Dennis inzat (auto zonder tune)

Annet antwoord (terwijl die wijst naar Joris, wat suggereert dat zei bij elkaar inzaten) "ja maar wij hadden geen Ipod op"  (huh?)


Dit roept in totaal bij mij een aantal vragen op.
1. Er waren toch maar 2 auto's? of zaten Joris en Annette in een 3e?
2. Zaten Joris en Annette in dezelfde auto? Zo ja, was er dan een auto waar ze met 6 inzatten. De andere 8 zijn namelijk over 2 auto's verdeeld.
3. Als Joris in een andere auto zit, hoe weet Annet dan dat hij geen Ipod op had?
4. Waar slaat die Ipod opmerking uberhaubt op?
5. Je ziet in beide auto's maar 4 personen in beeld. Als Joris en Annet niet in een derde zaten, reden zij?

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Auto's, moltunes, en de vragen die dit oproept.
« Reactie #383 Gepost op: 8-01-2008, 20:36:28 »
4. Waar slaat die Ipod opmerking uberhaubt op?
Ze denkt, dat iemand die tune op de iPod had...
Maar zelf heeft ze die niet op haar/Joris iPod gehoord

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Auto's, moltunes, en de vragen die dit oproept.
« Reactie #384 Gepost op: 8-01-2008, 20:47:31 »
Ze denkt, dat iemand die tune op de iPod had...
Maar zelf heeft ze die niet op haar/Joris iPod gehoord

huh? nee joh. Ze denkt dat de rest Ipods (oortjes van de Ipod) in had op het moment dat de tune werd afgespeeld.

Doe ook hier maar een slotje op, die autodiscussie is allemaal te vinden in de aflevering 1 topic, het is hier het .nl forum niet.  ;)
« Laatst bewerkt op: 8-01-2008, 21:00:35 door Lola-aapje »

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #385 Gepost op: 8-01-2008, 20:55:49 »
Wat mij nog opvalt is dat Edo snel even op z'n horloge kijkt, net voordat de moltune wordt afgespeeld in de auto en nadat je PJH hoort zeggen: "het spel is begonnen, let op!" ==> klokjes zie screenshot (je ziet z'n horloge niet, maar Edo maakt de beweging van even kijken hoe laat het is, het is duidelijk natuurlijk als je het bewegend beeld ziet  ;))

En wat ook opvalt: net daarvoor, na de wiggelroede opmerking van Dunya. Dan hoor je een bekend carnavalsliedje uit brasilie (weet even de naam niet) te horen op 4.02 (uitzending gemist) heel opvallend wel

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 1
« Reactie #386 Gepost op: 8-01-2008, 20:59:28 »
Wat mij nog opvalt is dat Edo snel even op z'n horloge kijkt, net voordat de moltune wordt afgespeeld in de auto en nadat je PJH hoort zeggen: "het spel is begonnen, let op!" ==> klokjes zie screenshot (je ziet z'n horloge niet, maar Edo maakt de beweging van even kijken hoe laat het is, het is duidelijk natuurlijk als je het bewegend beeld ziet  ;))


Hij kijkt op zijn klokje om te zien hoe laat het is. Daarna begint ie te schrijven dus waarschijnlijk schrijft ie het tijdstip op van wanneer de tune wordt afegspeeld. mocht dat een vraag worden

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #387 Gepost op: 8-01-2008, 21:03:25 »
Hij kijkt op zijn klokje om te zien hoe laat het is. Daarna begint ie te schrijven dus waarschijnlijk schrijft ie het tijdstip op van wanneer de tune wordt afegspeeld. mocht dat een vraag worden

Ja ik snap wel dat hij de tijd opschrijft, voor het geval dat...maar aangezien we met Alice in Wonderland en klokjes bezig zijn, kan het toch een hint zijn...de rest kijkt iig niet hoe laat het is. En daarvoor hoor je zo een raar muziekje. Ik vond het wel opvallend.

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #388 Gepost op: 8-01-2008, 21:12:12 »
is gewoon een Mexicaan die een beetje wat zit te musiceren

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #389 Gepost op: 8-01-2008, 21:15:34 »
is gewoon een Mexicaan die een beetje wat zit te musiceren

Heb je het teruggeluisterd/gekeken? Het bekende liedje wordt duidelijk ingestart en is toegevoegd door de redactie...

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #390 Gepost op: 8-01-2008, 21:51:37 »
Is het dit?

Ja, het is een belabberde kwaliteit, maar het moest onder 100kb uitkomen...

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: Aflevering 1
« Reactie #391 Gepost op: 8-01-2008, 22:07:08 »
Is het dit?

Ja, het is een belabberde kwaliteit, maar het moest onder 100kb uitkomen...
kan het niet openen  ???

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #392 Gepost op: 8-01-2008, 22:34:23 »
kan het niet openen  ???

ik ook niet, maar het is iig te horen net na het wiggelroede verhaaltje van Dunya. Kijk gewoon even op uitzending gemist bij 4.02

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 1
« Reactie #393 Gepost op: 8-01-2008, 22:37:35 »
bij mij doet ie het wel, moet er wel wat voor doen maar hij doet het.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #394 Gepost op: 8-01-2008, 22:46:08 »
Ik heb voor het gemak de 9/10 glaasjes even wat duidelijker gemaakt, hopelijk.
Het blijft wel lastig om te zien, ik heb de glaasjes vooral op gevoel geplaatst. Maar zet hem op 0:05 even op pauze en tel de glaasjes.
Wel opvallend is dat de glaasjes vooral naar 1 kant zijn geschoven, mogelijk voor het "ik heb een welkomstborrel"-shot.

>klik<
The British are not impressed.

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Aflevering 1
« Reactie #395 Gepost op: 8-01-2008, 22:54:24 »
Ik heb voor het gemak de 9/10 glaasjes even wat duidelijker gemaakt, hopelijk.
Het blijft wel lastig om te zien, ik heb de glaasjes vooral op gevoel geplaatst. Maar zet hem op 0:05 even op pauze en tel de glaasjes.
Wel opvallend is dat de glaasjes vooral naar 1 kant zijn geschoven, mogelijk voor het "ik heb een welkomstborrel"-shot.

>klik<

Ik tel er echt 9, eerst twee rijen van 3 glaasjes, daarna een rij van 2 glaasjes en dan nog een glas daarachter.
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 1
« Reactie #396 Gepost op: 8-01-2008, 23:00:24 »
ik tel er 10 hoor dea .... heel duidelijk zelfs
dennis for mole !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1
« Reactie #397 Gepost op: 8-01-2008, 23:12:23 »
Dank je, nev :)

Ik tel er echt 9, eerst twee rijen van 3 glaasjes, daarna een rij van 2 glaasjes en dan nog een glas daarachter.

Het tweede rijtje lijken er idd 9, maar kijk goed, dat achterste glaasje moet dan twee keer zo groot zijn als de andere!

Nog een poging:
The British are not impressed.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 1
« Reactie #398 Gepost op: 8-01-2008, 23:15:24 »
Dat tiende glaasje zal zeker een veilingsitem worden..

Dienblad ook trouwens
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 1
« Reactie #399 Gepost op: 8-01-2008, 23:33:22 »
Ik zie geen schaduw en als je het bewegend beeld terug kijkt, zie je niets 'klotsen' daar. Er staat daar geen glaasje  :-\\